Dancing with the stars


Όσο υπάρχουν άστρα σε αυτό τον κόσμο θα υπάρχει και Golf που θα δίνει τη λάμψη του στην μικρομεσαία κατηγορία. Ο νέος TSI φωλιάζει στα σωθικά του και δίνει την αφορμή να ξεχυθούμε μια νύχτα με φεγγάρι στις προθέσεις του


Το σενάριο της παραγωγής σήμερα, θέλει να διακτινιζόμαστε σε κάποιο από τα συνηθισμένα «στούντιο» του GOCAR, εδώ δίπλα μωρέ καμία 200ριά χιλιόμετρα δρόμος

Έχουμε αφήσει την Αθήνα καταμεσής του μεσημεριού και με πληρωμένα τα τελευταία διόδια στην πλάτη της πόλης, προσπαθώ να βρω ένα άνοιγμα στον αυτοκινητόδρομο για Λαμία ανάμεσα σε σκόρπιες στοίβες αυτοκινήτων. Μέχρι τότε κινούμαστε στα όρια της παραβατικότητας, με μια καμπίνα απόλυτα σιωπηλή όταν αποφασίζουν οι συνταξιδιώτες να έχουν χείλη ερμητικά κλειστά.

Κανείς τους όμως δεν μπορεί να παραμείνει αμίλητος παραπάνω από τον χρόνο μέχρι την επόμενη αναπνοή και ευτυχώς γιατί προσωπικά δεν είμαι από αυτούς που σπαταλάνε λέξεις χωρίς λόγο μέσα στην ημέρα. Το σενάριο της παραγωγής σήμερα, θέλει να διακτινιζόμαστε σε κάποιο από τα συνηθισμένα «στούντιο» του GOCAR, εδώ δίπλα μωρέ καμία 200ριά χιλιόμετρα δρόμος.

Πλησιάζει 17:00 και δεν έχει ακουστεί ούτε κλικ από κάμερα και το φωτογραφικό παρεάκι δεν δείχνει να αγχώνεται γιατί η νύχτα είναι μεγάλη και μπροστά μας όπως τους ακούω να συζητάνε μεταξύ τους, μεταξύ άλλων.

Με ποικιλία θεματολογίας σαν μουσικό χαλί στα αυτιά μου, ο δρόμος ανοίγει και το πόδι τεντώνει στη μοκέτα! 160 km/h στις 4.000 rpm, 190 km/h πεντακόσιες rpm παραπάνω και 230 km/h στις 5.000 rpm, δηλαδή εκεί που ο κινητήρας χτυπάει την πόρτα των 150 ίππων του! To Golf δείχνει ακλόνητο, σε αυτές τις ταχύτητες, με την ενδοτικότητα της ανάρτησης να ισορροπεί την άνεση με την πληροφορία και την ασφάλεια με την αποτελεσματικότητα.

Αν δεν επικρατούσε η μηχανολογική συμπάθεια, για τα μόλις 440κάτι συνολικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου, ίσως να διατηρούσα κι άλλο τεντωμένο το δεξί πόδι στην κατηφοριά που είχα εμπρός μου, για να ταΐσω την περιέργεια. Άλλωστε υπήρχε κάβα χιλίων επιπλέον στροφών με την ιπποδύναμη σταθερή στο πικ της. Το θέμα όμως είναι ότι είμαστε μέσα σε ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο που δεν είναι GTi, αλλά λίγα χρόνια πριν με τις επιδόσεις του και τη συνολική του απόδοση θα μπορούσε να είναι. Δεν είναι πολυτελές μεσαίο ή μεγάλο, αλλά λίγα χρόνια πριν θα διέπρεπε και εκεί με την άνεση και την ταξιδιάρικη αίσθηση που προσφέρει.

Δεν είναι limo, ούτε hi-tech κατασκευή για λίγους, αλλά ένα αυτοκίνητο για το ευρύ κοινό που σε επίπεδο τεχνολογίας, gadget και σύγχρονων συστημάτων και εφαρμογών έχει απλώσει τα πλοκάμια του στα εκλεκτότερα τεχνολογικά ράφια του ομίλου.

Το Golf τελικά έχει τον τρόπο του να παραμένει υπόδειγμα στην επικαιρότητα και η ιστορία το επιβεβαιώνει! Από το 1974 που εμφανίστηκε με στόχο να εξελίξει το ρόλο που ξεκίνησε μεταπολεμικά το Beetle ως αυτοκίνητο του λαού, διέπρεψε! Είχε το κοκαλάκι της νυχτερίδας που λένε και του πήγαν όλα ρόδινα.

Από την θεωρία του «όλα πίσω» πήγε στο «όλα εμπρός», με την σχεδιαστική πένα του Giugiaro να δίνει την δογματική κεντρική ιδέα που έμεινε ανεξίτηλη σαν tattoo στα χρόνια που ακολούθησαν. Το Golf εξελίχθηκε και ήταν πάντα επίκαιρο και πρωτοπόρο, όμως πάνω σε αυτή τη σχεδιαστική λογική που συνδέει το πριν με το μετά κινήθηκαν και οι επόμενες γενιές.

Επτά για την ώρα που ακόμα και αν κάποιοι ισχυριστούν ότι δεν ήταν υπέροχες, τα στοιχεία των πωλήσεων είναι η αναγνώριση που βάζει την Volkswagen σε ηγετικό ρόλο στον μικρομεσαίο χώρο.

Γκολ(φ) από τα αποδυτήρια!

Κάπως έτσι ξεκινά την πορεία της κάθε γενιά Golf. Ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα πετύχει, θα σκοράρει στο κέντρο των πωλήσεων, θα είναι πρώτο όνομα στην μαρκίζα της προτίμησης και της αναγνώρισης.

Παίζει διαχρονικά το παιχνίδι «βρείτε τις διαφορές» σε επίπεδο σχεδίασης, ενώ το μεγάλο νέο στην ανανέωση της 7ης γενιάς έρχεται από τεχνολογικές βελτιώσεις σε σημεία που θα το διατηρήσουν στην κορυφή της επικαιρότητας, αλλά και έναν νέο κινητήρα.

Ο λόγος φυσικά για τον 1.5 TSI που κάνει πρεμιέρα για τον όμιλο VW στο Golf και σταδιοδρομεί πλέον με την κωδική ονομασία ΕΑ211 Evo. Ανεβάζει την χωρητικότητα του κατά 103 cc, διατηρεί σε απόλυτα νούμερα την απόδοση στα ίδια επίπεδα, αλλά κερδίζει σε χαρακτηριστικά λειτουργίας και προδιαγραφές, που θα του δώσουν καθαρότερες εκπνοές και λιγότερη δίψα για καύσιμο.

Φέρει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων (ACT), όπως ο 1.4 TSI τον οποίο αντικαθιστά, όμως πέρα από τον αυξημένο κυβισμό είναι μελετημένος για σημαντικά χαμηλότερες εσωτερικές τριβές και τεχνολογικά εξελιγμένος με νέα πλήρως μεταβλητή αντλία λαδιού και σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης (350 bar).

Αργότερα θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση Bluemotion 130 ίππων με έμφαση στην οικονομία που θα χρησιμοποιεί τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και θα βασίζεται σε λειτουργία με θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Όλα αυτά μεταφράζονται σε αποδοτικότητα που σε επίσημα στοιχεία εκπροσωπούνται από 0-100 km/h σε 8,3’’, τελική ταχύτητα 216 km/h, κατανάλωση μικτού κύκλου στα 5 lt /100 km και εκπομπές ρύπων co2: 114 gr/km.

Στα ενδότερα, η σοφία του μπορεί αβίαστα να θρονιαστεί επάνω σε κολακευτικούς χαρακτηρισμούς

Στα ενδότερα, η σοφία του μπορεί αβίαστα να θρονιαστεί επάνω σε κολακευτικούς χαρακτηρισμούς που αφορούν τα ποιοτικά υλικά και την συναρμολόγηση, την premium αίσθηση και αισθητική, την εργονομία, την πρακτικότητα και φυσικά την ευρυχωρία για αυτοκίνητο του segment C.

Ο πίνακας οργάνων προσφέρει δύο επιλογές. Είτε κλασικά αναλογικά όργανα ή στη θέση τους προαιρετική οθόνη TFT, 12,3’’ υψηλής ανάλυσης με 5 διαφορετικά layout.

Και στις δυο περιπτώσεις η πληροφόρηση είναι πλήρης, με την ακριβή λύση να ανεβάζει το πρεστίζ και τις δυνατότητες. Ομοίως και στην κονσόλα μπορεί κανείς να επιλέξει από τις βασικές οθόνες 6,5’’- 8’’ των ανανεωμένων συστημάτων infotainment μέχρι το κορυφαίο σύστημα πολυμέσων Discover Pro με 9,2’’ οθόνη που φέρει τεχνολογία gesture control, δηλαδή, ελέγχου μέρους των λειτουργιών μέσω νευμάτων.

Εξοπλισμός που κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο C segment, όπως και η τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης Traffic Jam Assist (διαθέσιμη με κιβώτιο DSG), που μέχρι σήμερα ήταν προνόμιο μεγαλύτερων κατηγοριών και πολύ πιο ακριβών αυτοκινήτων. Φυσικά δεν λείπουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας (Emergency Assist, Lane Assist, Trailer Assist, Adaptive Cruise Control) που πουσάρουν το επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Golf rules

Είναι η στιγμή του …τρεχάτε ποδαράκια μου! Η στιγμή που φτάνεις στον τόπο φωτογράφισης και όλα πρέπει να γίνουν με αστραπιαίες και συντονισμένες κινήσεις, χωρίς σπατάλη χρόνου, γιατί το φως είναι ιδανικό αλλά δεν σε περιμένει. Μαθημένα τα βουνά από χιόνια και η Δίρφη από την αφεντιά μας, μας υποδέχτηκε με το γνωστό ακλόνητο χαρακτήρα της.

Αέρας με μίνιμουμ ένταση τα 5 μποφόρ στο διάσελο, που αυτή τη φορά σήκωνε τριπόδια, μαστίγωνε κάμερες και ανθρώπους μαζί. Από την άλλη το έντονο ανάγλυφο που διαμορφώνει η εκτεθειμένη στα ψυχρά βορειανατολικά ρεύματα θέση της, είναι λόγος για να την επισκεφτείς αν ψάχνεις ωραίες εικόνες σε πλούσιο φόντο που εναλλάσσεται ανάμεσα σε γυμνές πλαγιές και ποικιλία χλωρίδας (έλατα, πεύκα, δρυς, πλατάνια, καστανιές).

Θα μπορούσες μάλιστα να πεις ότι είναι και το κέντρο του Ελλαδικού χώρου, αν κάρφωνες τη βελόνα και ολοκλήρωνες κύκλο με τον διαβήτη στο χάρτη. Πέρα από την φυσιολατρία όμως η περιοχή φημίζεται και για τις στριφογυριστές ασφαλτοστρωμένες κορδέλες που προσφέρουν εφιάλτη στον διαδικαστικό οδηγό και ψυχική ανάταση στον ψαγμένο.

Το μικρομεσαίο της Volkswagen άρχισε να γαργαλάει τις βορειοδυτικές πλαγιές του βουνού, άλλοτε σαν κυνηγημένο και άλλοτε σε ρυθμό περιπολίας για το ιδανικό σημείο που θα στηθούν εξοπλισμός και φωτογράφοι. Ο απολαυστικός σε ρεπρίζ κινητήρας με τα 250 Nm ροπής απλωμένα ανάμεσα στις 1.500-3.500 rpm απλοποιεί τις επιταχύνσεις και εκπληρώνει διαδικαστικά τα μικρά τμήματα ευθειών, ενώ η αποστειρωμένη αίσθηση που χαρακτήριζε το παρελθόν της συμπεριφοράς ενός Golf, τώρα έχει κάνει βήματα προόδου σε επίπεδο επικοινωνίας.

Δεν θα βαθμολογηθεί ποτέ με άριστα για την κοφτερή συμπεριφορά και την αμεσότητα από τα χειριστήρια, όμως είναι ακριβές και προσφέρει ουσιαστική πληροφόρηση για τα τεκτενόμενα. Ενδεχομένως να μην θυμάσαι ποτέ πως έφτασες στον προορισμό σου και να έχεις προσπαθήσει το λιγότερο δυνατόν για να κινηθείς γρήγορα, όμως δεν θα σε ξαφνιάσει, ούτε θα σε αγριέψει από τερτίπια ιδιότροπης συμπεριφοράς.

Φρενάρει, στρίβει, αποδίδει ουσιαστικά με υψηλότατο επίπεδο αποτελεσματικότητας και απόλυτη ισορροπία ανάμεσα στην φιλικότητα και τον δυναμισμό. Και όλα αυτά ενσωματωμένα σε ένα κουκούλι ασφαλείας που προσφέρει όχι μόνο η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά και το ηλεκτρονικό ρεπερτόριο.

Και από κατανάλωση; Αν του φερθείς φυσιολογικά θα θρονιαστεί στα 7 lt/100km και θα απολαμβάνεις ταχύτητα, αν όμως είσαι σε αγχωτική φωτογράφηση το πόδι βαραίνει απότομα και παραμένει αμόνι απ’ ότι δείχνουν τα 11 lt/100 km.

Στα αμέτρητα ανεβοκατεβάσματα του βουνού βέβαια οφείλω να του αναγνωρίσω τη σταθερότητα του χαρακτήρα που δεν έδειξε σημεία κούρασης όσο βάναυσα και αν του φέρθηκα στην προσπάθεια να προλάβω τα τελευταίο φως. Ο ήλιος βέβαια έχει ήδη δύσει, οι κάρτες στις κάμερες έχουν ήδη φορτώσει υλικό, όμως εμείς ακόμα εδώ.

Ώρα 11 και κάτι

Το φεγγάρι δεν μπορείς να το αποφύγεις, απλά το κρύβεις πίσω από την πλαγιά για το επόμενο δίωρο ώστε να απομονώσεις την κίνηση των αστεριών. Όσην ώρα ακουγόταν ο ήχος του κλείστρου ανα 4 δευτερόλεπτα έχουμε φωλιάσει σε μια απάνεμη γωνιά στη μέση του πουθενά οπλισμένοι με ρουχισμό και υπομονή, σκηνικό που θυμίζει σκοπιά σε στρατιωτική θητεία.

Σκόρπιες κουβέντες επικρατούν, έχει αρχίσει και η κούραση να ανατέλλει, αλλά η ηρεμία με το φεγγάρι να λούζει τις απέναντι πλαγιές προσφέρουν μια μαγική εικόνα για να αναζητήσεις κάτι οινοπνευματώδες, που ευτυχώς δεν είχαμε γιατί υπάρχει και η επιστροφή. Από την άλλη ευτυχώς που προνοήσαμε για το στομάχι και το χέρι μου ψαχουλεύοντας μες το σκότος σε μια σακούλα, ανασύρει ένα βαλσαμωμένο μεσημεριανό καλαμάκι που είναι όνειρο για την χρονική στιγμή. Βρίσκω και δεύτερο για τον Σπύρο, η Εύη δεν θα το χρειαστεί έχει παραδώσει ήδη πνεύμα.

Με το astrotimelapse να ολοκληρώνεται λίγο πριν τη μια μετα τα μεσάνυχτα, μαζεύουμε τα φωτογραφικά μας μπογαλάκια και κατηφορίζουμε προς τον πολιτισμό.

Η φιλόξενη καμπίνα του Golf αγκαλιάζει τα δοκιμασμένα από το αγιάζι ταλαίπωρα κορμιά μας και το διαχρονικό επίτευγμα του Wolfsburg ροκανίζει τα στριφογυριστά χιλιόμετρα μέχρι να δούμε τα φώτα της πόλης. Χαλκίδα σε χρόνο dt και από εκεί Αθήνα, δυο τσιγάρα δρόμος! Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται με ένα σύγχρονο μικρομεσαίο. Tο ορόσημο στην κλάση είναι ο ορισμός της απόλυτης ισορροπίας και το αυτοκίνητο που μας ταξιδεύει έναν, έναν στα σπίτια μας. Ώρα τρεις και κάτι... Καληνύχτα σας!

Ώρα 3 και κάτι...

Καληνύχτα σας!

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής -Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: AntMoves

Δημοσιεύτηκε: 28 Ιουλίου 2017

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ