Αρχική Video i-con

Νέα Skoda Fabia

Σε ένα κόσμο που όλα αλλάζουν, η διαχρονικότητα του supermini της Skoda εξελίσσεται με γνώμονα τη φινέτσα, την απόδοση και το μέλλον.


Μια σταθερή 20ετία στη σκηνή των supermini

Δυο γεμάτες δεκαετίες Fabia και 3 γενιές δίνουν το στίγμα ενός παραδοσιακά δυνατού εκφραστή στην εμπορικότερη κλάση.

Από € 11.280 για την προσιτή έκδοση i-con με στάνταρ hi-tech σύστημα πολυμέσων, αλλά και με πλούσιες εκδόσεις Style και Monte Carlo για γεμάτο ρεπερτόριο εξατομίκευσης, σπορ αισθητικής και γενναιόδωρου εξοπλισμού ανέσεων και ασφάλειας.

Μάθε περισσότερα για την i-con εδώ »

Δίνει τη δική του παράσταση σε μια ομολογουμένως δύσκολη κατηγορία με πολλούς πρωταγωνιστές και ηχηρά ονόματα.

Οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα και αυτό γιατί μετά από 4.000.000 πωλήσεις η Fabia δεν είναι ένα αυτοκίνητο που απλά υπάρχει στην αγορά.

Αντίθετα, το καθόλου ευκαταφρόνητο αυτό νούμερο δείχνει ότι όχι μόνο έχει γράψει τη δικιά του ιστορία, αλλά και με κάθε νέα γενιά αποκτά ακόμη πιο ξεχωριστή προσωπικότητα και ένα boost που προσελκύει ενδιαφερόμενους.

Η τεχνολογική πλευρά, αν και σημαντική, είναι μόνο η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη, είναι η γενικότερη εικόνα που έχει κατακτήσει πλέον η Skoda στην αγορά.

Και δεν έχετε παρά τα ρίξετε μια ματιά στη ποικιλία των αυτοκινήτων που διαθέτει - και που έρχονται να προστεθούν στη γκάμα - για να ανακαλύψετε το αυτονόητο, ότι δηλαδή ανοίγει τον δικό της δρόμο και η νέα Fabia δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση.

Σήμερα δεν είναι «ένα ακόμα» supermini που απλά χρησιμοποιεί υπάρχοντα μηχανικά μέρη στην προσπάθεια να μπει στη κατηγορία λόγω τιμής. Έρχεται αυτόφωτο και διεκδικεί στα ίσια μια υψηλή θέση στη πολύ δύσκολη αυτή κατηγορία. Συγκεντρώνει τα επίκαιρα σύγχρονα δεδομένα, τα παντρεύει με τις παραδοσιακές του αξίες και δείχνει πιο μοντέρνο, αλλά και ικανότερο από ποτέ να διεκδικήσει τη θέση που του ανήκει.

Δίνει τη δική του παράσταση σε μια ομολογουμένως δύσκολη κατηγορία με πολλούς πρωταγωνιστές και ηχηρά ονόματα.

Σταθερή αξία

Η Fabia ήταν και είναι φωτεινό παράδειγμα για την Skoda σε μια προσπάθεια να προσφέρει «πολύ αυτοκίνητο» στην κατηγορία. Αποδοτικό σε κάθε τομέα κατάφερνε να κερδίσει εξαιρετικές κριτικές και να πείσει τον ενδιαφερόμενο τη στιγμή που ψάχνει ένα supermini πλήρες και ιδανικό για να χωρέσει τις ανάγκες του. Εμπνευσμένο από τη φράση «μέτρον άριστον», που σημαίνει ότι το καλύτερο είναι να αποφεύγουμε τις ακρότητες και να τηρούμε το μέτρο, πρόσφερε πάντα με συνέπεια το ωφέλιμο σε κάθε τομέα.

Συν τοις άλλοις το όνομα της Skoda στα διεθνή αγωνιστικά σαλόνια είναι γραμμένο στην ενότητα επιτυχία, ενώ και σε επίπεδο εθνικού ενιαίου πρωταθλήματος στη χώρα μας η Fabia διατηρεί ζεστό το θεσμό.

Με παρουσία στο WRC και τα τελευταία χρόνια στο WRC2 (με Fabia R5), μετρά 3 συνεχόμενα πρωταθλήματα στον εν λόγω θεσμό και συνεχίζει. Στοιχεία που προβάλλουν το αγωνιστικό DNA της μάρκας και συντελούν στην αφορμή να προσελκύσει νεανική ματιά.

Με την πρόσφατη ανανέωση η νέα Fabia απέκτησε τη φρεσκάδα που χρειαζόταν για να διατηρήσει τη δυναμική της στην επικαιρότητα των supermini. Η σχεδίαση δεν απομακρύνεται από την γενικότερη αισθητική της εταιρείας, η οποία κινείται στα όρια του ώριμα μοντέρνου, χωρίς ποτέ να προχωρεί σε ακρότητες και ρίσκα.

Γενικά θα υποστηρίζαμε ότι η σχεδίαση των τελευταίων Skoda δεν ξεπερνά κάποια όρια, μένει πάντα εντός οικογενειακών γραμμών, αλλά πάλι αυτός ο υποτιθέμενος συντηρητισμός έχει και τη θετική του πλευρά, γιατί τα προστατεύει από το χρόνο, με αποτέλεσμα να μην ξεπερνιούνται.

Εξωτερικά, οι βασικές αλλαγές που χαρακτηρίζουν τη νεα Fabia είναι η νέα μεγαλύτερη μάσκα, ο νέος προφυλακτήρας και τα νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογία LED (προαιρετικά), ενώ στάνταρ είναι τα LED φώτα ημέρας. Νεος και ο προφυλακτήρας πίσω που ενσωματώνει ανακλαστήρες ,ενώ τα πίσω φώτα φέρουν την ίδια τεχνολογία με τα εμπρός (για την έκδοση Monte Carlo), με τη Skoda να δίνει έμφαση στο σχεδιαστικό γράφημα C που αποτυπώνεται όταν ενεργοποιηθούν. Το supermini της Skoda πατάει επάνω σε έξι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου από 15’’ έως 18’’, με την τελευταία διάσταση να τη συναντάμε για πρώτη φορά στο μικρό μοντέλο της φίρμας.

Φυσικά, η νέα Fabia παίζει δυνατά το παιχνίδι της εξατομίκευσης, διαθέτοντας 15 εξωτερικές αποχρώσεις και αμέτρητους συνδυασμούς για να ταιριάξει απόλυτα στα προσωπικά σου γούστα.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί η επιλογή ColourConcept που ουσιαστικά προσφέρει τη δυνατότητα να βαφτούν σε χρώμα αντίθεσης (μαύρο, λευκό ή ασημί) η οροφή, οι μπροστινές κολόνες (Α Pilar), οι πλαϊνοί καθρέφτες και οι ζάντες αλουμινίου. Αλλαγές που πουσάρουν το δυναμισμό και τονώνουν την αισθητική του φρεσκάδα σε ένα περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό.

Η Fabia ήταν και είναι φωτεινό παράδειγμα για την Skoda σε μια προσπάθεια να προσφέρει «πολύ αυτοκίνητο» στην κατηγορία.

Χωροταξικές αλλαγές στο εσωτερικό του hatchback δεν έχουμε, ενώ παρέμειναν τα 4 μέτρα μήκος και το μεταξόνιο των 2.470 mm.

Πρακτικά εδώ δεν έχουμε μια εξ ολοκλήρου MQB πλατφόρμα, αλλά έναν συνδυασμό της που αποδίδει τόσο σε επίπεδο στιβαρότητας όσο και χωροταξικά. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη για την κατηγορία του και μπορεί να φιλοξενήσει έως πέντε άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών στη στάνταρ μορφή του εκπροσωπείται από 330 λίτρα και από 1.150 λίτρα εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Το ταμπλό διατηρεί την κομψή σχεδιαστική λογική με τη φαρδιά φάσα που το χωρίζει στα δυο να προσφέρει μια σύγχρονη σχεδιαστική νότα με σπορ premium αύρα. Σωστό φινίρισμα και υλικά που εμφανίζονται πιο μαλακά στα σημεία, δημιουργούν ένα καλοφτιαγμένο και φινετσάτο σαλόνι, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ένα πολυλειτουργικό τιμόνι και ένα νέο πιο ευανάγνωστο πίνακα οργάνων, με αναβαθμισμένες πληροφορίες.

Παράλληλα η εργονομία και οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα έχει την τιμητική της και υποστηρίζεται από τη φιλοσοφία Simply Clever της Skoda. Χάρη σε αυτήν συναντά κάνεις μετακινούμενο καλαθάκι απορριμμάτων στην πόρτα οδηγού ή συνοδηγού, θήκη γυαλιών στην οροφή, ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και θήκη με δίχτυ στο πλάι, διαχωριστικό στο χώρο αποσκευών για να μην μετακινούνται και χτυπάνε τα όποια μικροαντικείμενα πετάτε μέσα και άλλα πολλά που υπάρχουν για να διευκολύνουν την καθημερινότητα.

Επιπλέον λοιπόν των «έξυπνων» λύσεων που πρόσφερε μέχρι τώρα η εταιρεία στο μικρό της μοντέλο, νέα στοιχεία προστίθενται όπως το άνοιγμα όλων των παραθύρων με ένα πάτημα, ο αποσπώμενος φακός LED (για το Combi) και η διπλής όψης επένδυση του δαπέδου του χώρου αποσκευών.

Σε επίπεδο επικοινωνίας - ψυχαγωγίας, υπάρχει επιλογή τεσσάρων συστημάτων ήχου και infotainment στην ανανεωμένη Fabia. Το βασικό ηχοσύστημα Blues προσφέρει θύρες USB και καρτών SD, ενώ ο χειρισμός των infotainment Swing, Swing Plus και Amundsen γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 6,5’’.

Εξωτερικές συσκευές μπορούν να συνδεθούν μέσω Bluetooth και USB. Τα συστήματα Infotainment Swing Plus και Amundsen υποστηρίζουν επίσης την τεχνολογία SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ και SmartGate), ενώ το Amundsen διαθέτει επιπλέον Wi-Fi hotspot και (προαιρετικά) φωνητικό έλεγχο. Διαθέσιμες είναι και οι υπηρεσίες SKODA Connect (Infotainment Online / Care Connect / κλήση ανάγκης) που προσφέρουν μεταξύ άλλων απομακρυσμένη πρόσβαση στο όχημα.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί η Fabia i-con, η προσιτή έκδοση με τον MPI χιλιάρη των 75 ίππων που από τα € 11.280 προσφέρει στάνταρ hi-tech σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ και υπηρεσίες πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, Bluetooth, σύνδεση του κινητού με λειτουργία Mirror Link και Hot Spot με smartphone iOS και Android. Με αυτή την κίνηση η Skoda προσφέρει από τη βάση των εκδόσεων Fabia την δυνατότητα διασύνδεσης με τον ψηφιακό σύγχρονο κόσμο.

Στα θετικά εκτός από τα νέα συστήματα infotainment και οι επιπλέον θύρες USB για τους πίσω επιβάτες.

Η Skoda προσφέρει από τη βάση των εκδόσεων Fabia την δυνατότητα διασύνδεσης με τον ψηφιακό σύγχρονο κόσμο.

Πέρα από το στάνταρ ESC και τους 6 αερόσακους, την ασφάλεια στο δρόμο αναβαθμίζουν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που περιλαμβάνονται στον έξτρα εξοπλισμό.

Ανάμεσά τους το αυτόματο φρενάρισμα Front Assist, η ανίχνευση κόπωσης οδηγού, η αυτόματη ενεργοποίηση φώτων και υαλοκαθαριστήρων, η αυτόματα εναλλαγή από τη μεγάλη σκάλα φώτων στα φώτα πορείας, η ανίχνευση τυφλών σημείων στους καθρέπτες και η ειδοποίηση πίσω κυκλοφορίας, όταν ο οδηγός βγαίνει με την όπισθεν από μια θέση στάθμευσης ή μια είσοδο.

Για αυτούς που αναζητούν περισσότερη πρακτικότητα και χώρους, η Skoda έχει στην γκάμα την νέα έκδοση Combi της Fabia, η οποία διατίθεται με τους ίδιους κινητήρες του hatchback, ωστόσο έχει 200 λίτρα επιπλέον χώρο στο πορτ-μπαγκάζ, φτάνοντας δηλαδή τα 530 λίτρα. Το μήκος του είναι μόλις 265 mm παραπάνω από την «απλή» έκδοση και το κόστος απόκτησης αυξάνεται κατά € 700.

Fabia με τα χίλια!

Ο τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας είναι αποκλειστικότητα στη Fabia κάτι που μόνο θετικά προσφέρει στο ελαφρύ αμάξωμα. Χαμηλό κόστος συντήρησης και αραιά διαστήματα service είναι καλοδεχούμενα στην εποχή μας, ενώ ταυτόχρονα δεν συμβιβάζει την εικόνα της απόδοσης.

Πιο συγκεκριμένα, διατίθεται ατμοσφαιρικός με 75 ίππους αποκλειστικά με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, ο οποίος σύμφωνα με την εταιρεία καταναλώνει 4,8 lt/100 km. Η turbo πλευρά του προσφέρεται με δύο αποδόσεις: 95 και 110 ίππων με τον τελευταίο να συνδυάζεται είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG, είτε με το χειροκίνητο 6άρι. Η μέση κατανάλωση του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου σύμφωνα με την εταιρεία αγγίζει τα 4,5 lt/100 km, ενώ αρκετά χαμηλά είναι οι εκπεμπόμενοι ρύποι CO2 (103 g/km), στοιχείο σημαντικό τη στιγμή που πληρώνει κανείς τα τέλη κυκλοφορίας.

Με την top επιλογή στα χέρια μας, τους 110 ίππους, τα 200 Nm ροπής και σύμμαχο το ταχύ και εύστοχο 7άρι DSG, η κόκκινη Fabia στην πλούσια και στιλάτη έκδοση Monte Carlo, αποδεικνύεται σβέλτη και πρόθυμη να βγάλει τον δυναμισμό της εικόνας και στο δρόμο. Ο μικρός TSI με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση διαπρέπει σε ψυχή και προθέσεις απόδοσης. Πρόθυμος από χαμηλά και με αμεσότητα αντίδρασης στο γκάζι, όταν ξεπεράσει η βελόνα στο στροφόμετρο τις 1.500 σ.α.λ., μετουσιώνει σε απολαυστικές επιταχύνσεις και θετικό συμπέρασμα την ποιότητα απόδοσης.

Στο θεωρητικό επίπεδο τα εξαιρετικά νούμερα επιδόσεων απεικονίζονται επισήμως από 194 km/h τελικής ταχύτητας και 10,1’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, κάτι που δεν δείχνει να απέχει από την πραγματικότητα. Στην πράξη το επιπλέον κόστος των € 1.500 για τις υπηρεσίες του DSG, θα αποζημιώσει τον οδηγό από την πρώτη στιγμή που θα κινηθεί σε αστικό περιβάλλον. Πολλαπλασιάζει τα οφέλη ευκολίας χωρίς να κουκουλώνει την οδηγική απόλαυση, ακόμα και όταν αναζητά κανείς σπορ αποτέλεσμα σε δρόμο με στροφές. Στον ανοικτό δρόμο δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει ταχύτητες κοντά στην τελική, με την ευθύβολη αίσθηση και την ατάραχη συμπεριφορά να εμπνέει ασφάλεια. Παράλληλα διατηρεί τις στροφές χαμηλά κάτι που παρασύρει θετικά και την κατανάλωση. Ρεαλιστικά μπορεί να κινείται σβέλτα καθημερινά χωρίς να ξεπερνά τα 6,5 lt/100 km, ενώ αν αναζητά με βαρύ πόδι τις επιδόσεις δεν θα βρεθεί ποτέ στην δυσάρεστη θέση να αντικρίζει διψήφια νούμερα στο trip computer. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να ξεζουμίζεις το εύστροφο μοτέρ για να πας γρήγορα, παρα μόνο όταν θες να επιβεβαιώσεις τα νούμερα επιδόσεων.

Απλοποιεί την οδηγική απόλαυση, ακόμα και όταν αναζητά κανείς σπορ αποτέλεσμα σε δρόμο με στροφές.

Παράλληλα σε πολύ καλό επίπεδο εμφανίζεται η ποιότητα κύλισης και η ησυχία που διατηρεί στην καμπίνα επιβατών πουσάρει την εκδρομική διάθεση και τον καλοτάξιδο χαρακτήρα.

Η μαλακή αίσθηση της ανάρτησης μπορεί να εκδηλώνει ότι προτεραιότητα είναι η άνεση, όμως δεν αφήνει τις κλίσεις να επεκταθούν, ούτε δουλεύει εις βάρος της αποτελεσματικότητας που είναι σε υψηλό επίπεδο.

Απλά αποστειρώνει την σπορ αίσθηση που πρακτικά δεν είναι απαραίτητη για όλους και επεμβαίνουν νωρίτερα τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας χάριν της ασφάλειας, όταν παρασυρθείς σε επιθετικό στιλ οδήγησης. Παρόλα αυτά, η Fabia θα ακολουθήσει πιστά τις δυναμικές εντολές και θα προσφέρει σωστή πληροφόρηση από το ελαφρύ μεν αλλά ακριβές τιμόνι, ενώ όσο επιμελές είναι στα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης, άλλο τόσο ακολουθεί την ίδιο δρόμο και σε επίπεδο επιβράδυνσης, προσφέροντας ικανοποιητικά και με διάρκεια φρένα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Φάρος φωτεινός

Ανέκαθεν θα αποτελεί τον φάρο της Skoda, το supermini που δεν χάνει ποτέ την επαφή του με την επικαιρότητα και δείχνει πάντα δυνατό στις εντυπώσεις σε μια κατηγορία φωτιά.

Αποτελεί διαχρονικά μια σωστή επιλογή με έμφαση στην πρακτικότητα των χώρων του, την τεχνολογική του επάρκεια σε επίπεδο συνδεσιμότητας και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και στην συνολική του απόδοση. Είτε με τον βασικό ατμοσφαιρικό είτε με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη που προσθέτει στην οικονομία και τις επιδόσεις. Στο σύνολο παραμένει ένας υπολογίσιμος παίχτης που στην ελκυστική του τιμή και εικόνα ενσωματώνει καλή βαθμολόγηση σε όλους τους τομείς. Απλά πράματα!

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Γιάννης Τσιγκρής - Υπεύθυνος Δοκιμών gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: GOCAR

Δημοσιεύτηκε: 29 Μαρτίου 2019

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ