Αρχή Τεχνολογία Άνεση Video Αποδοτικότητα Στο δρόμο

Mercedes EQC 400 4MATIC

Τα αστέρια είναι παντοτινά

Η EQC σηματοδοτεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes-Benz, επαναπροσδιορίζοντας τη φιλοσοφία γύρω από την κινητικότητα.


Δεν πρόκειται για ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Η δημιουργία του αρχαιοτέρου Κατασκευαστή αυτοκινήτων αναδεικνύει το όραμα και αποτελεί δείγμα γραφής της Mercedes-Benz για την τεχνολογία του είδους.

Η ηλεκτροκίνηση έχει πραγματοποιήσει άλματα προόδου. Οι κατασκευές του είδους δεν αποτελούν σήμερα απλά ένα gadget με χιλιομετρικούς περιορισμούς. Η εξέλιξη σε ηλεκτροκινητήρες και ακόμα περισσότερο στις μπαταρίες, τα καθιστά σήμερα πρακτικά με σημαντική αυτονομία που υπόσχεται αντίστοιχη ελευθερία με αυτή που προσφέρουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Game Changer

Όμως, τα δεδομένα μπορεί εύκολα να αλλάξουν. Ειδικότερα από τη στιγμή που στο παιχνίδι αποφασίζει να εμπλακεί ο αρχαιότερος Κατασκευαστής αυτοκινήτου.
Η EQC αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes-Benz και δείγμα γραφής για την σειρά EQ. «Ηλεκτρική ευφυία» είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αγκαλιάζοντας τις πράσινες και φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο πνεύμα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της, μέχρι το 2022 η Mercedes-Benz στοχεύει να προσφέρει μία υβριδική ή ήπια υβριδική έκδοση για κάθε μοντέλο της, ενώ στην κορυφή της πυραμίδας θα βρίσκεται η σειρά EQ.
Προπομπός της οποίας σήμερα είναι η EQC.Ένα αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές SUV, με πληθωρικό χαρακτήρα, κορυφαία τεχνολογία και επίπεδο άνεσης, κύριο εκφραστή της φιλοσοφίας και της αντίληψης της Mercedes-Benz για την κινητικότητα τη σημερινή εποχή, αλλά και στο μέλλον.

Μία βόλτα μόνο Mercedes…

Η συγκεκριμένη στιχομυθία δεν ήταν η πρώτη που αναπτύξαμε με το σύστημα φωνητικών εντολών «Hey Mercedes», αλλά αποτελεί τον ιδανικό τρόπο για να βιώσεις τις αρετές του τεχνολογικού θαύματος της Mercedes-Benz. Ώστε να διαπιστώσεις πως η EQC δεν έχει περιορισμούς, αποτελώντας μία ολοκληρωμένη ηλεκτρική πρόταση που ουσιαστικά ανεβάζει σημαντικά τον πήχη στην κατηγορία. Και επειδή αν δεν το ζήσεις, δεν είναι εύκολο να το πιστέψεις, γεμίσαμε τη… θηριώδη μπαταρία με ενέργεια και αλωνίσαμε τους δρόμους χωρίς να μας απασχολούν οι αποστάσεις.
Βλέπετε, πολλές φορές ισχύει απόλυτα πως: «Σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι».
Πόσω μάλλον, όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός μοντέλου που πριν από μερικά χρόνια, κάλλιστα θα μπορούσε να είναι πρωταγωνιστής σε ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Οι γραμμές της είναι λιτές, καθαρές και μοιάζει σμιλεμένη από χέρι γλύπτη.

Δεν είναι μόνο οι προδιαγραφές, αλλά και η φουτουριστική της σχεδίαση που σε μαγνητίζει. Ακόμα και σταθμευμένη έχει ένα μοναδικό τρόπο να συγκεντρώνει τα βλέμματα. Οι γραμμές της είναι λιτές, καθαρές και μοιάζει σμιλεμένη από χέρι γλύπτη. Και όπου γλύπτη, σκεφτείτε την αεροδυναμική σήραγγα, αφού η EQC διαθέτει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή, αγγίζοντας το 0,29 Cd, ενώ σε κάποιες εκδόσεις μπορεί να πέσει μέχρι και το 0,27!

Και όλα αυτά, τη στιγμή που το αυξημένο φάρδος, σε συνδυασμό με το χαμηλό τελείωμα στο πίσω μέρος της οροφής, παραπέμπουν περισσότερο σε κουπέ αμάξωμα, προσφέροντας της μυώδη και αθλητική σιλουέτα.

Και το σημαντικότερο; Καταφέρνοντας επιμελώς να κρύβει το μέγεθος και τον όγκο της.

Τα λεπτά εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα λωρίδας τη διαφοροποιούν σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes-Benz, αναδεικνύοντας και τον ηλεκτρικό χαρακτήρα της.

Παρόλα αυτά, διατηρεί στο ακέραιο τη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην παράδοση και το νεοτερισμό. Αλλά διατηρώντας τον premium και avant-garde χαρακτήρα μία Mercedes-Benz.

The art of technology…

Βέβαια, η μοναδικότητα της δεν περιορίζεται στην έμπνευση του σχεδιαστικού τμήματος. Κάτω από το θελκτικό αμάξωμα κρύβεται τεχνολογία αιχμής σε επίπεδο ηλεκτροκίνησης.
Μπορεί να μην βασίζεται επάνω σε ένα νέο πάτωμα που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά η πλατφόρμα της GLC αποδείχθηκε ιδανικός καμβάς για να «ζωγραφίσουν» οι Γερμανοί τεχνικοί. Με τις απαραίτητες τροποποιήσεις, υποδέχθηκε στο πάτωμα του αμαξώματος τη συστοιχία μπαταριών με τα 384 στοιχεία, η οποία και διαθέτει τη θηριώδη χωρητικότητα των 80 kWh! Τελευταίας τεχνολογίας ιόντων λιθίου, και κατασκευασμένη αποκλειστικά από τον όμιλο Daimler, η μπαταρία προσφέρει εγγυημένα 8 χρόνια λειτουργίας, ή 160.000 χιλιόμετρα. Η τελευταία με τη σειρά της έχει αναλάβει να δώσει ζωή σε δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον καθένα να είναι τοποθετημένος στον κάθε άξονα. Κάτι που επιτρέπει στην EQC να έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς!

Όσον αφορά τη φόρτιση; Σύμφωνα με τη Mercedes-Benz ο στάνταρ υγρόψυκτος on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος της EQC μπορεί να υποστηρίξει Wallbox μέχρι και 7,4 kW, κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να γεμίσει σε 11 ώρες, ενώ η ίδια διαδικασία σε ταχυφορτιστή DC απαιτεί μόλις 40 λεπτά για το 80%. Και ανάλογα με τις συνθήκες ή την οδήγηση, η αυτονομία της κυμαίνεται από 374 έως και τα 417 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο. Νούμερα που περισσότερο θυμίζουν αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης…

Είναι ευρέως γνωστό πως στα ηλεκτρικά μοντέλα η αποδοτικότητα συνοδεύεται από εντυπωσιακές επιδόσεις και τιμές ισχύος. Σε αυτή την περίπτωση, η EQC φροντίζει να προκαλέσει ζάλη με τα νούμερα που τη συνοδεύουν. Οι δυο ηλεκτροκινητήρες της χαρίζουν συνδυαστικά 408 ίππους! Και αν δεν αυτό δεν σας προκαλεί ιδιαίτερη συγκίνηση, αρκεί να σημειώσετε ότι η ροπή αγγίζει τα 765 Nm… Αριθμός που συνήθως συνοδεύει το press kit ενός supercar.
Για να συνειδητοποιήσει κανείς το μέγεθος της ισχύς και της δύναμης της EQC, θα πρέπει να ανατρέξει στο… κλασσικό σπριντ του «0-100km». Εκεί που το γερμανικό SUV χρειάζεται μόλις 5,1 sec, παρά το βάρος των 2,5 τόνων!

Welcome to space

Οι προδιαγραφές εντυπωσιάζουν, αλλά εν τέλει η παραμικρή επαφή που έχεις με την EQC αποδεικνύεται μία ξεχωριστή εμπειρία. Από το πρώτο λεπτό, όταν αρχικά θα ανοίξεις την πόρτα του οδηγού. Φυσικά, η εικόνα είναι γνώριμη, αφού η φιλοσοφία είναι αντίστοιχη με αυτή των μοντέλων της Mercedes-Benz τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν παύει κάθε φορά να σε εκπλήσσει.
Το digital και high tech περιβάλλον σε αφήνει με το στόμα ανοικτό και δεν είναι υπερβολή πως αν βρεθείς στο εσωτερικό της νύχτα, θαρρείς πως έχεις βολευτεί στο κόκπιτ ενός αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενου αντικειμένου.
Οι δύο παραλληλόγραμμες ψηφιακές οθόνες αφής σε… καλωσορίζουν στο μέλλον, ενώ την ίδια ώρα ο premium χαρακτήρας, η πολυτέλεια και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής που διακρίνει όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz είναι ευδιάκριτη σε κάθε λεπτομέρεια.
Από την επιλογή των μαλακών πλαστικών, τη συναρμογή τους, μέχρι και τη λεπτομέρεια με τις ραφές κατά μήκος του ταμπλό.

Παρά την ύπαρξη της μπαταρίας, οι χώροι στο εσωτερικό της είναι άφθονοι, χαρίζοντας της και πρακτικό χαρακτήρα. Πέντε ενήλικες μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν στα εμπρός και πίσω καθίσματα, ενώ τα 500 lt του χώρου αποσκευών είναι αναμφίβολα μία εντυπωσιακή τιμή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Once a Mercedes, always a Mercedes

Η EQC δεν χαρακτηρίζεται high tech μόνο λόγω σχεδίασης και του εντυπωσιακού περιβάλλοντος στο εσωτερικό. Μία πληθώρα από συστήματα ασφαλείας και άνεσης την καθιστούν σύγχρονη και πλήρως συνδεδεμένη.
Και αν το σύστημα πολυμέσων MBUX είναι το πρώτο στοιχείο που διακρίνει κανείς, είναι αξιοσημείωτο πόσο εύκολο και πρακτικό είναι στην καθημερινή χρήση.
Μάλιστα, εκτός από την αφή με την οποία μπορεί κανείς να εκμεταλλευθεί την πληθώρα λειτουργιών που προσφέρει, υπάρχει δυνατότητα ανέπαφου χειρισμού, αλλά και μέσω φωνητικών εντολών! Το γνωστό σύστημα «Hey Mercedes» υφίσταται και στην EQC, απαντά στα περισσότερα ερωτήματα που μπορεί να θέσετε, ενώ με την πάροδο του χρόνου ενημερώνεται και εκπαιδεύεται διαρκώς, έτσι ώστε να βελτιώνεται και να προσαρμόζεται ακόμα και σε διαλέκτους!
Βέβαια, το γερμανικό SUV παραμένει κορυφαίο σε επίπεδο συνδεσιμότητας, με εφαρμογές όπως το «Mercedes me», που σου επιτρέπει να ενημερώνεσαι ανά πάσα στιγμή για μία σειρά πληροφοριών, όπως η αυτονομία, το επίπεδο φόρτισης, προσφέροντας παράλληλα και ασύρματες λειτουργίες.

Όντας μία πραγματική Mercedes δεν θα μπορούσε παρά να είναι κορυφαία σε επίπεδο ασφάλειας. Η EQC υποστηρίζει όλα τα τελευταία και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως διατήρησης λωρίδας, ορατότητας νεκρής γωνίας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, τήρησης ορίων ταχύτητας, όπως και ενεργό σύστημα πέδησης.

Πράσινος πλανήτης

Η γοητεία και οι αρετές της EQC ξεδιπλώνονται από τη στιγμή που θα αρχίσεις να κινείσαι σε… stealth mode σε κάθε είδους διαδρομή. Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού μοντέλου αποτελεί για εμάς ένα στοιχείο της σημερινής πραγματικότητας.
Όμως, η EQC βρίσκεται σε άλλο επίπεδο σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει.
Στο εσωτερικό της νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε μία ειδικά διαμορφωμένη κάψουλα, αποκομμένος από το φυσικό περιβάλλον. Η μεταξένια και αθόρυβη λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων, η παντελής απουσία κραδασμών, αλλά και η εξαιρετική ηχομόνωση συμβάλλουν στη δημιουργία αυτής της ατμόσφαιρα.
Μάλιστα, όλα αυτά τα στοιχεία ενισχύονται από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση. Ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, έχοντας να αντιμετωπίσει κάθε είδους κακοτεχνίες και ανωμαλίες, απορροφά ότι και αν βρεθεί στο δρόμο της.

Η κορυφαία άνεση και τεχνολογία που προσφέρει, συνδυάζονται με αντίστοιχου επιπέδου αποδοτικότητα, που βρίσκει εφαρμογή μέσα από μία σειρά προγραμμάτων οδήγησης και λειτουργιών. Δίπλα στα γνωστά μας Eco, Comfort, Sport και Individual, συναντάμε σήμερα το Maximum Range. Επιλέγοντας το τελευταίο, η EQC αναλαμβάνει αυτόματα να εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Παράλληλα, οι μικρές πεταλούδες πίσω από το τιμόνι δεν προορίζονται για αλλαγές σχέσεων, αλλά για τη χρήση του συστήματος ανάκτησης. Προσφέρουν τρία επίπεδα (D+, D- και D- -), επιτρέποντας σε αρκετές περιπτώσεις την οδήγηση χωρίς τη χρήση φρένου!

Σε ατμόσφαιρα… επιστημονικής φαντασίας επιστρέφεις τη στιγμή που θα επιλέξεις την αυτόματη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης (D Auto). Σε αυτή την περίπτωση, η EQC συνεργάζεται με το σύστημα πλοήγησης και φροντίζει να επιβραδύνει, ανακτώντας παράλληλα ενέργεια! Συγκεκριμένα, μόλις πλησιάζεις σε στροφή διαπιστώνεις πως μειώνει ταχύτητα, ενώ όσο αγγίζεις την κορυφή και την έξοδο η επιβράδυνση και μαζί η ανάκτηση μειώνονται! Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην πόλη, με την EQC να αναγνωρίζει το εμπρός όχημα και να λειτουργεί αναλόγως. Σε συνδυασμό με το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, το ταξίδι και η μετακίνηση μετουσιώνουν την επιτομή της άνεσης και της αποδοτικότητας.

Στην πράξη, οι… τόνοι έξυπνης και κορυφαίας τεχνολογίας που κουβαλάει η EQC μεταφράζονται σε εξαιρετική αποδοτικότητα. Το σύστημα ανάκτησης στην αυτόματη λειτουργία λειτουργεί ιδανικά. Δεν είναι υπερβολή πως αν το συνηθίσεις και το εμπιστευτείς μετατρέπει τις αστικές μετακινήσεις σε μία άκρως χαλαρωτική διαδικασία, αδιαφορώντας εν μέρει για το κυκλοφορικό χάος των μεγαλουπόλεων.
Μάλιστα, την ίδια στιγμή διαπιστώνεις ότι η αυτονομία αυξάνεται, αφού το σύστημα ανάκτησης φροντίζει να προσφέρει ισχυρές δόσεις ενέργειας στη μπαταρία.
Στοιχείο που διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και στον αριθμό της αυτονομίας. Κάνοντας συχνή χρήση της ανάκτησης και κινούμενοι σε αστικό κύκλο είδαμε με χαρακτηριστική ευκολία να ξεπερνάει τα 400 χιλιόμετρα, ενώ μία τιμή κοντά στα 350 χιλιόμετρα είναι εφικτή σε μικτή διαδρομή.
Αν τώρα αποφασίσει κανείς να βυθίσει το γκάζι στο πάτωμα, τότε η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική… Βλέπετε, οι 408 ίπποι απαιτούν μπόλικη ενέργεια!

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η EQC διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στον κάθε άξονα, κάτι που σημαίνει ότι η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Μία σημαντική λεπτομέρεια είναι το γεγονός πως σε κανονικές συνθήκες η ηλεκτρική Mercedes-Benz κινείται με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος, ενώ ο πίσω ενεργοποιείται σε συνθήκες επιτάχυνσης ή πίεσης. Όπως φυσικά και κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας, όταν αμφότεροι έχουν ρόλο… γεννήτριας φορτίζοντας τη μπαταρία.

Houston we have a lift off!

Ποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αργά; Μπορεί σε αρκετές περιπτώσεις η ισχύς να μην ακούγεται εντυπωσιακή, αλλά οι τιμές τις ροπής φροντίζουν να προκαλέσουν ένα επιφώνημα θαυμασμού. Σκεφτείτε λοιπόν στην περίπτωση της EQC, που οι 408 ίπποι συνοδεύονται από… 765 Nm ροπής! Το νούμερο ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά για να διαπιστώσει κανείς πως μεταφράζονται στην πράξη πρέπει να βρεθεί στο εσωτερικό του γερμανικού SUV κατά τη διάρκεια πλήρης επιτάχυνσης από στάση. Πραγματική εμπειρία, αφού ουσιαστικά πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για εκτόξευση! Αυτό που ακολουθεί είναι πρωτόγνωρο. Η θηριώδης ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και αισθάνεσαι μπαλάκι του πινγκ-πονγκ σε σφεντόνα. Τα 5,1 sec που αναφέρει το γερμανικό εργοστάσιο για τα πρώτα 100 km από στάση δεν είναι καθόλου αισιόδοξο νούμερο. Και δεν είναι υπερβολή πως η πλειονότητα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Αττική, δύσκολα θα ακολουθήσουν την EQC στην εκκίνηση από στάση. Τουλάχιστον για τα πρώτα μέτρα…

Όσο εύκολα κρύβει το βάρος της κατά τη διάρκεια των επιταχύνσεων, άλλο τόσο επιτυχημένα το καταφέρνει σε δρόμους με διαδοχικές στροφές. Ειδικότερα σε ανοικτό οδικό δίκτυο, με μέτριες στροφές, προκαλεί έκπληξη με το υψηλό επίπεδο πρόσφυσης που προσφέρει.
Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και γενικότερα εμφανίζει έναν προβλέψιμο χαρακτήρα. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει το σωστό βάρος και καλή πληροφόρηση, ενώ συνήθεια απαιτούν τα φρένα. Μπορεί να αποδίδουν πολύ καλά, αλλά πρέπει να προσαρμοστείς όσον αφορά τη χρήση τους, αφού το πεντάλ είναι σχετικά μαλακό και με μεγάλη διαδρομή.

Όμως, δεν παύει να είναι ένα ισχυρό μοντέλο, με αυξημένο βάρος, το οποίο κάνει αισθητή την παρουσία του στα πιο κλειστά κομμάτια. Το σημαντικότερο είναι πως η άμεσα διαθέσιμη ροπή των 765 Nm απαιτεί ειδική διαχείριση και υπομονή. Ο οδηγός πρέπει να είναι προσεκτικός στη χρήση του πεντάλ του γκαζιού και να προτιμά τη σταδιακή επιτάχυνση έχοντας πλέον μπροστά του την έξοδο της στροφής. Η ήρεμη και χωρίς απότομες αυξομειώσεις στο πεντάλ του γκαζιού οδήγηση, αποτελεί τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο για να κινηθεί κανείς γρήγορα με την EQC.

Δεν είναι μυστικό, ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και οι περισσότεροι από εμάς καλούμαστε να αλλάξουμε τρόπο σκέψης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα μέρος της καθημερινότητας μας και ουσιαστικά ένα πρακτικό μέσο μετακίνησης. Και μόνο τυχαίο δεν είναι τυχαίο ότι η Mercedes-Benz μέχρι το 2022 σχεδιάζει να προσθέσει 22 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της.
Σήμερα η EQC δεν αποτελεί ακόμα μία κατασκευή του είδους. Σηματοδοτεί δείγμα γραφής της τεχνογνωσίας της γερμανικής εταιρίας, συνδυάζοντας πολυτέλεια, άνεση, σύγχρονες τεχνολογίες και ό,τι άλλο θα ζητήσει κανείς από ένα πρωτοκλασάτο SUV.

Μία πραγματική Mercedes-Benz της νέας εποχής.

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο : Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης - Editor gocar.gr

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: GOCAR

Δημοσιεύτηκε: 24 Σεπτεμβρίου 2020

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ