HR-V e:HEV HONDA e Jazz e:HEV CR-V e:HEV

H Honda επιλέγει να δώσει τις ανάσες που χρειάζεται ο άνθρωπος και ο πλανήτης γενικότερα για τα επόμενα χρόνια, ανταποκρινόμενη στην ανάγκη για ένα πιο πράσινο μέλλον!

Η δέσμευση του Ιάπωνα κατασκευαστή για εξηλεκτρισμό κερδίζει συνεχώς updates. Έτσι, αν και αρχικά στόχος ήταν όλα τα μοντέλα ευρείας παραγωγής έως το 2023 να καρπώνονται τα οφέλη της Ηλεκτροκίνησης, σήμερα τα πλάνα είναι ακόμα πιο προχωρημένα. Η Honda θα επιδιώξει την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκεται μέχρι το 2050. Στοχεύοντας στις “μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις” όχι μόνο για τα προϊόντα αυτά καθαυτά αλλά για ολόκληρο τον προϊοντικό κύκλο ζωής, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών δραστηριοτήτων, η Honda θα επικεντρωθεί στους εξής τρεις πυλώνες: Ανθρακική ουδετερότητα, καθαρή ενέργεια, ανακύκλωση πόρων.

Σταδιακά, η αναλογία πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCVs) στις συνολικές πωλήσεις της Honda σε όλες τις μεγάλες αγορές θα φτάσει στο 40% μέχρι το 2030, στο 80% μέχρι το 2035, και στο 100% σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2040. Εκτός των άλλων, θα επιδιώξει να ηγηθεί της βιομηχανίας μοτοσυκλετών για τον επιτυχημένο εξηλεκτρισμό τους, κάτι που θα έρθει με την αναθεώρηση της μπαταρίας η οποία παραμένει ένα ακριβό εξάρτημα.

Στις περιβαλλοντικές ανησυχίες της Honda δεν περιλαμβάνεται μόνο ο εξηλεκτρισμός, αλλά και η βελτίωση της κατανάλωσης των βενζινοκινητήρων, η χρήση βιοκαυσίμων και άλλες στρατηγικές. Στις πρωτοβουλίες ασφάλειας, στόχος του Ιάπωνα κολοσσού είναι τα μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων Honda σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2050. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ο τρόπος εξάλειψης δυσάρεστων καταστάσεων με μοτοσυκλέτες, κυρίως σε αναδυόμενες χώρες. Η εντατική έρευνα σε τεχνολογίες που αποτρέπουν την πιθανή εμπλοκή σε ατύχημα είναι ήδη υπαρκτή και υπό διαρκή εξέλιξη ώστε να ανοίξει ο δρόμος για μια κοινωνία χωρίς ατυχήματα. Επιδίωξη αποτελεί και η άμεση ενσωμάτωση του προηγμένου συστήματος υποστήριξης οδηγού προς όλες τις κατευθύνσεις ADAS (Advanced Driver-Assistance System) σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων μέχρι το 2030.

Η δύναμη των ονείρων για τη Honda, έχει αποδειχθεί διαχρονικά έμπνευση και υλοποίηση. Γι΄ αυτό, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις των εσόδων από τις πωλήσεις, θα επενδύσει συνολικά περίπου 5 τρις yen ως δαπάνες R&D τα επόμενα έξι χρόνια. Μέχρι τότε όμως, το παρόν της είναι ήδη ευχάριστα εξηλεκτρισμένο, αποδοτικό και ασφαλές ώστε να συμβάλει οικολογικά στην καθημερινή μετακίνηση. Και άμεσα διαθέσιμο σε οποιοδήποτε διαλέξει να το ζήσει.

Honda HR-V e:HEV
Compact SUV με μοναδικό, οικολογικό χαρακτήρα

Η άμεση απόκριση και η εξαιρετική απόδοση έρχονται στην κατηγορία των compact SUV χάρη στο ισχυρό και αποδοτικό σύστημα e:HEV της Honda με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Μετά το ανανεωμένο CR-V και το πολυχρηστικό supermini Jazz, η επόμενη γενιά του δημοφιλούς HR-V έρχεται για πρώτη φορά αποκλειστικά διαθέσιμη με το εν λόγω υβριδικό σύστημα. Διακρίνεται για την ευρυχωρία, την άνεση και τη χρηστικότητα της, ενώ αξιοσημείωτα είναι τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και η τεχνολογική εξέλιξη. Όλα μαζί πλαισιώνονται σε ένα κομψό και μοντέρνο σχήμα, εμπνευσμένο από μοντέλα με coupe σιλουέτα.

Εφαρμόζοντας το μότο «Amp up your life», οι μηχανικοί της Honda εστίασαν στην υποστήριξη ενός ενεργού και δραστήριου lifestyle σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εξέλιξης του νέου HR-V. Απώτερος σκοπός είναι ο οδηγός να μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα πράγματα με το αυτοκίνητο του, το οποίο θα τον βοηθά στην καθημερινότητα του.

Η νέα γενιά HR-V υιοθετεί ένα σύγχρονο coupe-SUV αμάξωμα που πετυχαίνει έναν ελκυστικό συνδυασμό premium, δυναμικής σχεδίασης και απαράμιλλης ευρυχωρίας. Ενσαρκώνει τη νέα, καθαρή, σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda που έχουμε ήδη δει στα πρόσφατα νέα μοντέλα της και ενισχύει τη φήμη της στον τομέα της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της πρακτικότητας.

Η προσοχή που έχει δοθεί και στην παραμικρή λεπτομέρεια ενισχύει την premium αύρα του μοντέλου.

Το compact σχήμα με coupe επιρροές, παραμένει λειτουργικό όσο και ελκυστικό. Η πιο διακριτική σιλουέτα επιτυγχάνεται με την αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 188mm και το χαμήλωμα της οροφής κατά 20mm συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγαλύτερες ζάντες των 18 ιντσών που διατίθενται από τον στάνταρ εξοπλισμό και ο μικρότερος εμπρός πρόβολος τονίζουν την SUV γοητεία και την αισθητική στιβαρότητα του μοντέλου.

Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά έχουν σκόπιμα ενταχθεί στο σχήμα του πλαισίου. Οι προβολείς, η μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος και η χαρακτηριστική κάτω γρίλια ενσωματώνονται στο προτεταμένο ‘ρύγχος’ και τα εμπρός πλαϊνά πάνελ, προσδίδοντας του εμφάνιση γλυπτού και διαμορφώνοντας μία καθαρή, τολμηρή έκφραση. Η κεκλιμένη κολόνα A και το μακρύ καπό συνθέτουν μία premium εικόνα και μετακινούν οπτικά τον όγκο της καμπίνας προς τα πίσω, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τις κομψές, coupe αναλογίες. Πίσω, η 5η πόρτα ενσωματώνει έξυπνα τη χειρολαβή, ενώ το μεγάλο άνοιγμα της, το χαμηλό σκαλοπάτι και το επίπεδο πάτωμα φόρτωσης διευκολύνουν την πρόσβαση, χωρίς να αποτελεί εμπόδιο το κεκλιμένο τελείωμα της οροφής. Η ευκολία φόρτωσης αυξάνεται με την hands-free λειτουργία «Power Tailgate Walk Away Close». Η λειτουργία εγγύτητας έξυπνου κλειδιού ανιχνεύει πότε το κλειδί απομακρύνεται από το όχημα για να ξεκινήσει αυτόματα το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

Η αεροδυναμική απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση μιας αεροκουρτίνας στον εμπρός προφυλακτήρα, τα διακριτικά σπόιλερ στo πίσω τμήμα των μαρσπιέ και το αεροδυναμικό σχήμα των πίσω φώτων. Όλα έχουν διαμορφωθεί για μείωση του στροβιλισμού αέρα πίσω από το όχημα χωρίς να επηρεάζεται η σχεδίαση που είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι της Honda.

Η προσοχή που έχει δοθεί και στην παραμικρή λεπτομέρεια ενισχύει την premium αύρα του μοντέλου. Για παράδειγμα, ο αρμός μεταξύ καπό και φτερού συνεχίζεται οπτικά μέσω της μεσαίας γραμμής, χαρίζοντας συνοχή στην εικόνα του SUV . Αυτές οι μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες διασφαλίζουν ότι οι καθαρές επιφάνειες δεν διακόπτονται από περιττές ή ανεπιθύμητες σκιές. Στο ίδιο πνεύμα, τα δύο φώτα της πινακίδας κυκλοφορίας, η λαβή της πίσω πόρτας και η κάμερα οπισθοπορείας ενσωματώνονται στο τρισδιάστατο πίσω πάνελ. Έτσι δημιουργείται μία καθαρή συνολική αισθητική, στοιχείο που έχουμε δει και σε άλλα πρόσφατα μοντέλα της Honda, με εμφανή την επιδίωξη της απλότητας.

Σεμινάριο χωροταξικής οργάνωσης

Περνώντας στο εσωτερικό, αυτό που κυριάρχησε ήταν ο συνδυασμός της φιλοσοφίας εξέλιξης της Honda «Man-Maximum, Machine-Minimum» – η οποία βασίζεται στην άποψη ότι σκοπός της τεχνολογίας είναι να εξυπηρετεί τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών – με μία κουλτούρα που εστιάζει στις έννοιες του φωτός και του αέρα.

Η εξαιρετική ορατότητα χαρίζει μία αίσθηση σύνδεσης με τον έξω κόσμο, που είναι αποτέλεσμα αρκετών βελτιώσεων. Πρώτον, η νέα θέση οδήγησης είναι κατά 10 mm ψηλότερη συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Η επόμενη γενιά εμπρός καθισμάτων της Honda σταθεροποιεί καλύτερα το σώμα αποκλειστικά μέσω μαξιλαριών – καταργώντας την προηγούμενη δομή με ελατήρια, κάτι που μειώνει την κόπωση σε μεγάλα ταξίδια και αυξάνει την άνεση σε καθημερινή χρήση. Επιπλέον, τα παράθυρα έχουν σχεδιαστεί ώστε να εισέρχεται όσο το δυνατόν περισσότερο φως. Σε αυτό συμβάλλει η επίπεδη γραμμή του καπό και οι βάσεις των καθρεπτών που έχουν μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες. Η δομή της πλατφόρμας υποστηρίζει την ευέλικτη διάταξη πίσω καθισμάτων Magic Seat που μπορούν να αναδιπλώνονται προς τα κάτω ή προς τα πάνω, ανάλογα με τον απαιτούμενο χώρο φόρτωσης.

Το χαρακτηριστικό που μπορεί να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στην ατμόσφαιρα της καμπίνας για τους επιβάτες είναι επίσης το πιο ‘διακριτικό’. Το μοναδικό σύστημα διάχυσης αέρα (Air Diffusion System) εισάγει μια καινοτομία στον τομέα του κλιματισμού, με αεραγωγούς σχήματος L να βρίσκονται ψηλά στις άκρες του ταμπλό, παρέχοντας σε όλους τους επιβάτες την αναζωογονητική επίδραση που έχει το φυσικό αεράκι.

Οι αποθηκευτικοί χώροι και τα σημεία συνδεσιμότητας σε όλη την καμπίνα έχουν βελτιωθεί έναντι του προηγούμενου μοντέλου. Μία μεγάλη κεντρική ‘τσέπη’ είναι ιδανική για μεγάλα και μικρά αντικείμενα, ενώ υπάρχουν δύο θύρες φόρτισης USB μπροστά και δύο πίσω, πλέον της βάσης ασύρματης φόρτισης που είναι διακριτικά τοποθετημένο στο κάτω τμήμα της κεντρικής κονσόλας, επιτρέποντας την ταυτόχρονη φόρτιση των συσκευών όλων των επιβατών. Το premium ηχοσύστημα 10 ηχείων με ξεχωριστό ενισχυτή, και τα φώτα καμπίνας με ενεργοποίηση μέσω αφής προάγουν την αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης στο χαλαρωτικό περιβάλλον της καμπίνας.

Η εύχρηστη οθόνη αφής 9” LCD είναι σχεδιασμένη για ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Ο χρόνος λειτουργίας για τα πιο δημοφιλή χειριστήρια μειώνεται πάνω από το μισό συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας μία πιο ασφαλή και εργονομική εμπειρία. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του χρήστη, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενα shortcuts (συντομεύσεις) για λειτουργίες και πηγές ήχου με συχνή χρήση. Στην ολοκληρωμένη σειρά ενσωματωμένων εφαρμογών μπορεί να προστεθεί smartphone mirroring, υποστηριζόμενο από ασύρματο Apple CarPlay (μέσω WiFi ή καλωδίου) και Android Auto (καλώδιο).

Το νέο HR-V συνοδεύεται από μία ευρεία σειρά συστημάτων ασφάλειας, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα προστασίας. Τα Auto High-Beam και Blind Spot Information περιλαμβάνονται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ τα μοντέλα Advance έχουν επιπλέον Cross Traffic Monitor (Παρακολούθηση Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας) και η ανώτερη έκδοση Advance Style εμπλουτίζεται με LED Active Cornering Lights (Ενεργά Φώτα Στροφής LED).

Η τεχνολογία e:HEV τώρα και στην κατηγορία των compact SUV

Όλες οι εκδόσεις του νέου HR-V διαθέτουν για πρώτη φορά το προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, προσφέροντας στο δημοφιλές compact SUV της Honda τον ιδανικό συνδυασμό απόδοσης και επιδόσεων. Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος. Για την εγκατάσταση του στο HR-V, η ισχύς του e:HEV αυξήθηκε από 109PS που ήταν στο Jazz, στους 131PS με την ροπή να φτάνει τα 253Nm.

Το σύστημα e:HEV στο HR-V είναι επίσης πιο συμπαγές σε σχέση με του Jazz και έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στη μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, παρέχοντας μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) τώρα να είναι μικρότερη και ενσωματωμένη στο διαμέρισμα του κινητήρα, ενώ είναι και υγρόψυκτη αντί αερόψυκτη, για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας. Η μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών βελτιώνει περαιτέρω τις δυναμικές επιδόσεις του HR-V. Οι εκπομπές CO2 του αποδοτικού υβριδικού συστήματος ξεκινούν από 122 g/km (WLTP) – που σημαίνει πως απαλλάσσεται από το κόστος των τελών κυκλοφορίας – και η κατανάλωση από 5,4L /100km (WLTP), ενώ η επιτάχυνση 0 - 100 km/h επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα.

Στα τρία διαθέσιμα προγράμματα (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive), η πρώτη περίπτωση είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει με τα ενεργειακά αποθέματα της μπαταρίας να κινήσει τους τροχούς.

Η δεύτερη περίπτωση, αφορά την βασική λειτουργία του υβριδικού συστήματος έτσι όπως αναφέρθηκε παραπάνω και στην τρίτη, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με την αρωγή ενός συμπλέκτη, δίνει απευθείας κίνηση στους τροχούς.

Πρακτικά η μετάβαση γίνεται ανεπαίσθητα, απόλυτα ομαλά, και ανάλογα με το πόσο πιέζεις το πεντάλ του γκαζιού. Η αίσθηση θυμίζει αυτοκίνητο µε ραφιναρισμένο CVT κιβώτιο και η ευκολία στην οδήγηση το χαρακτηρίζει.

To HR-V αποτελεί την ιδανική υλοποίηση ενός μοντέρνου compact SUV που αξιοποιεί στο έπακρο τις υπάρχουσες τεχνολογίες για να προσφέρει οικονομία, άνεση και ευχρηστία, σύμφωνα με την Honda. Αν τώρα βρίσκεστε ήδη ένα βήμα μπροστά και είστε έτοιμοι να περάσετε στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη εποχή, τότε κάτι καλό σας περιμένει στην επόμενη σελίδα…

Honda e
Γεννήτρια θετικής ενέργειας

Η ηλεκτρική αιχμή του δόρατος για την Honda συνδυάζει την παράδοση με το μοντέρνο lifestyle και διαπρέπει σε αισθητική, digital λογική και τεχνολογία. Μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση που τραβάει το βλέμμα σαν μαγνήτης και δεν ξεχωρίζει την ηλικία των ματιών που γοητεύει. Η πνευματική σχέση με το πρώτο Civic βγαίνει στην επιφάνεια αν ανήκεις στους παλιούς - η φουτουριστική εικόνα αν είσαι μέλος της νέας γενιάς. Σε κάθε περίπτωση, το compact και minimal στιλάκι του είναι σε απόλυτη αρμονία με την επιτυχία.

Η σχεδιαστική του απλότητα σε κερδίζει, εκπέμπει κομψότητα και μια ανώτερη αίσθηση κατασκευής από την αφρόκρεμα των premium προτάσεων.

Και ας ανήκει επίσημα στα supermini, όπως δηλώνουν οι διαστάσεις του (μήκος 3.894 mm, πλάτος 1.752 mm, ύψος 1.512 mm) και το μεταξόνιο των 2.530 mm. Η υποσημείωση - υποκατηγορία “αμιγώς ηλεκτρικό” και η φροντίδα της Honda έδωσε ένα αποτέλεσμα γευστικότατο, ελκυστικότατο και τεχνολογικά αντάξιο του κατασκευαστή.

“Η φουτουριστική έκφραση της Honda στην υπόθεση “σύγχρονο και ηλεκτρικό”, σερβιρισμένη με μια vintage επίγευση.”

Εξωτερικά το Honda e διαπρέπει με τους στρογγυλούς LED εμπρός προβολείς πολλαπλών λειτουργιών και τα αντιστοίχου σχήματος και τεχνολογίας φώτα πίσω, που περιβάλλονται από κυρτές προς τα μέσα piano black επιφάνειες. Το σημείο φόρτισης που βρίσκεται στο κέντρο του καπό, ανοίγει από το κλειδί και επιτρέπει εύκολη πρόσβαση και από τις δύο πλευρές. Ως highlights, διαθέτει κάμερες υψηλής ανάλυσης αντί για εξωτερικούς καθρέπτες και κρυφές χειρολαβές σε όλες τις πόρτες. Αυτές των μπροστινών θυρών εκτείνονται προς τα έξω και φωτίζονται μόλις ο οδηγός (και το κλειδί) πλησιάσει στο αυτοκίνητο, ενώ οι πίσω είναι σε άλλο σχεδιαστικό μοτίβο και θέση, αφήνοντας μια 3θυρη ψευδαίσθηση.

Η απουσία πλαισίου γύρω από τις πόρτες δίνει την ξεχωριστή πινελιά, βγαλμένη από σπορ σχεδιαστική συνταγή. Ο ρετρομοντέρνος σχεδιασμός συμπληρώνεται επίσης από την στάνταρ πανοραμική γυάλινη οροφή και φώτα spot LED πάνω από το κεφάλι των επιβατών, ως επιπρόσθετος φωτισμός υποδοχής. Το φως δεν λείπει από την καμπίνα, ενώ οι κάμερες εμπρός και πίσω σε συνδυασμό με τις πλαϊνές εξασφαλίζουν θέαση 360 μοιρών περιμετρικά του αυτοκινήτου, κάτι που είναι ορατό από τις οθόνες στο εσωτερικό.

Εδώ είναι που επικρατεί ένα digital φεστιβάλ που όμοιό του δεν έχεις συναντήσει σε μικρό αυτοκίνητο. Από άκρη σε άκρη στο ταμπλό επικρατούν οθόνες. Δυο υπό γωνία στις άκρες του ( 6’’) εν είδη θέασης εξωτερικών καθρεφτών, μια αποστολή που εκπληρώνουν με ιδιαίτερα ρεαλιστικό τρόπο και άλλες τρείς κάτω από μια μακρόστενη γυάλινη μετόπη.

Ως πίνακας οργάνων, μια οθόνη TFT 8,8 ιντσών μπροστά από τον οδηγό προβάλλει τις βασικές πληροφορίες οχήματος και οδήγησης, αλλά και εξειδικευμένες όπως η κατάσταση φόρτισης, το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και λεπτομέρειες των συστημάτων ασφαλείας, αντικαθιστώντας την κλασική διάταξη.

Οι δύο κεντρικές οθόνες των 12,3 ιντσών είναι αφής και επιτρέπουν την ταυτόχρονη πρόσβαση οδηγού και συνοδηγού στις πολλαπλές πληροφορίες που προσφέρουν. Υπάρχει ακόμα και η δυνατότητα εναλλαγής των οθονών, ενώ μπορείτε να τις προσωποποιήσετε με τις αγαπημένες σας φωτογραφίες ή να έχετε πρόσβαση σε εφαρμογές του κινητού σας, μέσω του Apple CarPlay ή Android Auto. Από την εφαρμογή My Honda+, μπορεί κανείς να στείλει εξ αποστάσεως προορισμούς στο navigation system από το προσωπικό του smartphone.

Γενικά το infotainment προσφέρει μια εντελώς διαφορετική βιωματική εμπειρία. Η ουσία είναι ότι τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός εχουν την ανεξαρτησία τους σε επιλογές. Την ώρα που ο πρώτος για παράδειγμα πλοηγείται μέσω του Navi ή ενημερώνεται για τα ενεργειακά αποθέματα των μπαταριών, ο συνοδηγός μπορεί να ψυχαγωγείται ή να ενημερώνεται μέσω της οθόνης του. Φυσικά υπάρχει και ο ανώνυμος ψηφιακός βοηθός (Honda Personal Assistant) που ακούει στο «Ok Honda» και ανταποκρίνεται για βοήθεια.

Το ευχάριστο της καμπίνας είναι ότι την χαρακτηρίζει φινέτσα, ποιοτική ιαπωνική συναρμολόγηση και μια πετυχημένα λιτή αισθητική που δανείζεται στοιχεία από το παρελθόν και τα σερβίρει με μεράκι. Η απομίμηση ξύλου, το διάκτινο τιμόνι, οι παραλληλόγραμμοι αεραγωγοί ήταν η έμπνευση του τότε, που βρίσκει εφαρμογή στο σύγχρονο τώρα. Φυσικά, σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με τόση διασύνδεση και παροχές δεν θα έλειπε η παραδοσιακή ηχητική φροντίδα στην ψυχαγωγία των επισκεπτών. Πάρτε λοιπόν 189 watts για το απλό και 375 watts για το ηχοσύστημα του Honda e Advance και καλή διασκέδαση!

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας είναι υπερπλήρης από τη βασική κιόλας έκδοση. Η πλουσιότερη από τις δυο εκδόσεις διαθέτει στάνταρ μεταξύ άλλων θερμαινόμενο τιμόνι και το Centre Camera Mirror System που μεταδίδει την εικόνα από την πίσω κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη. Ιδιαίτερα χρήσιμο τη νύχτα ή όταν το πίσω πεδίο ορατότητας του οδηγού καλύπτεται από επιβάτες ή φορτία. Εννοείται πως οι προηγμένες τεχνολογίες Honda SENSING είναι εδώ και αναβαθμίζουν την ασφάλεια. Πρόκειται για συστήματα όπως η αυτόματη πέδηση αποφυγής σύγκρουσης, η αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και ο έξυπνος περιοριστής ταχύτητας.

Τα αναπαυτικά καθίσματα με τις υφασμάτινες επενδύσεις που θυμίζουν καναπέ και προσφέρουν αντίστοιχη στήριξη, θα υποδεχτούν με φιλοξενία τους επισκέπτες στο εσωτερικό που διαθέτει ένα πλήρες ρεπερτόριο πρίζας (ακόμα και μετατροπέας 230 V υπάρχει) για να εξυπηρετήσει την φόρτιση - σύνδεση συσκευών. Τα 171 lt του χώρου αποσκευών δεν προσφέρονται για εκδρομικό πρωταθλητισμό - άλλωστε το Honda e καμαρώνει ως παιδί της πόλης - οι χώροι της καμπίνας ωστόσο είναι παραπάνω από καλοί για τέσσερις ενήλικες.

Φορτίστε, ξεπορτίστε…

Η νέα πλατφόρμα που εξελίχθηκε ειδικά για το Honda e έδωσε και χωροταξική ευελιξία ώστε κατασκευαστικά να επιτευχθεί το βέλτιστο. Μια κομπακτ διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh βρίσκεται τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα και είναι υγρόψυκτη ώστε να διασφαλίσει την ιδανική θερμοκρασία και τις μικρότερες μεταβολές στην απόδοσή της, ανεξάρτητα με τις καιρικές συνθήκες. Στόχος για τους Ιάπωνες τεχνικούς ήταν να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους και να πετύχουν την ιδανική κατανομή σε ποσοστό 50:50 (εμπρός-πίσω), κάτι το οποίο πέτυχαν.

Η βασική έκδοση Honda e αποδίδει 136 ίππους, με την Advance να ωφελείται κατά 18 επιπλέον, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο ροπής στα 315 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και χαμηλά και η μετάδοση της κίνησης γίνεται φυσικά από τους πίσω τροχούς. Περιτριγυρισμένο από γόνατα McPherson που πατάνε σε τροχούς 17’’ και εξοπλισμένο με γρήγορο σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης (Variable Gear Ratio), το Honda e δείχνει στιβαρό και καλοστημένο στην αποστολή του.

Πριν όμως, θα του βγάλεις το καπέλο στις αναστροφές, όπου το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού εξασφαλίζει ακτίνα στροφής 4,3 m μόλις. Πρακτικά δηλαδή περιορίζει τις μανούβρες και διευκολύνει αφάνταστα τη ζωή στην πόλη.

Ο μοντέρνος τρόπος κινητικότητας, εκπροσωπείται από αμεσότητα ροπής με το καλημέρα και ευκολία χρήσης. Δυο mode (Normal, Sport) φροντίζουν για τον τρόπο απόδοσης και την διαχείριση της ενέργειας, με το σύστημα Single Pedal Control να σου επιτρέπει εφόσον το επιθυμείς, να επιταχύνεις και να επιβραδύνεις το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το δεξί πεντάλ. Επιπλέον, μπορείς να ρυθμίσεις την ισχύ πέδησης σε τρία στάδια μέσω των paddles στο τιμόνι και όσο περισσότερη εμφανίζεται η επιβράδυνση τόσο σε επιβραβεύει και με ανάκτηση ενέργειας.

Με τους 154 ίππους μπορείς να απολαύσεις τα πρώτα 100 km/h σε 8,3 sec, ενώ η τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 km/h είναι θέμα (λιγοστού) χρόνου να επιτευχθεί. Όπως επίσης να επιβεβαιώσεις τον Ιάπωνα κατασκευαστή και να ρίξεις τις ενεργειακές σου καταναλώσεις στις 18 kWh/100 km, ώστε να προσεγγίσεις τα 200+ χιλιόμετρα αυτονομίας.

Όταν φτάνει η ώρα της φόρτισης, αντιλαμβάνεσαι ότι η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας κερδίζει πόντους στην ταχύτητα που αναπληρώνει ενέργεια. Οι χρόνοι φόρτισης ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του φορτιστή που θα χρησιμοποιηθεί, με τη γρηγορότερη φόρτιση έως το 80% να υλοποιείται σε 31 λεπτά με έναν φορτιστή DC 50 kW, κάτι που αποδείχθηκε και στην πράξη. Με αυτές τις προδιαγραφές φόρτισης, μια ώρα και 20 λεπτά ήταν αρκετή για το 100%. Από εκεί και πέρα υπάρχει η δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε 4,1 ώρες με ταχυφορτιστή 6,6 kW και σε 18,8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα.

Η συμπεριφορά του Honda e στο δρόμο είναι ευχάριστη και δίνει μια ιδιαίτερα στιβαρή αίσθηση. Συνολικά το ηλεκτρικό Honda δείχνει να έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν σπάνια και διακριτικά, ενώ επιταχύνει άμεσα όταν του το ζητήσεις. Παράλληλα εμφανίζεται αθόρυβο και ποιοτικό σε κύλιση, ώστε να νιώθεις ξεκούραστος στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Τα παραπάνω από 1.500 κιλά του δεν γίνονται αισθητά, όντας σωστά κατανεμημένα και η συνολική του ευελιξία, με μια πρόθεση να ικανοποιήσει τις βασικές σπορ ανάγκες του οδηγού, το κάνει ευχάριστο και ουσιαστικό.

Ο πρώτος αμιγώς ηλεκτρικός πρεσβευτής της Honda κάνει το ιαπωνικό καλωσόρισμα ιδιαίτερα πρόσχαρο και ευχάριστο, κερδίζει την επιβράβευση και αφήνει υποσχέσεις για μια θέση στο πάνθεον των ξεχωριστών αυτοκινήτων. Αν πάλι αναζητάς κάτι πιο all-rounder, αναγνωρισμένο και πολυχρηστικό με μελωδική αποτελεσματικότητα, η Honda φροντίζει για σένα… Άλλαξε σελίδα και θα καταλάβεις.

HONDA Jazz e:HEV & Jazz Crosstar e:HEV
Διδακτορικό οικολογίας και πολυχρηστικότητας, με crossover bonus

Ένα υπόδειγμα πολυχρηστικότητας που αν και ανήκει στα supermini, το ταλέντο του μνημονεύεται και σε ανώτερες κατηγορίες. Αποκλειστικά υβριδικό πλέον, παραδοσιακά αποδοτικό και οικονομικό, διατηρεί ακέραια τα χαρίσματα του και αποκτά bonus crossover έκδοση για εκδρομική αφορμή. Αν ψάχνεις λύσεις για όλα, αφήσου στους ρυθμούς του.

Το νέο Jazz ενισχύει το άνοιγμα της Honda στην ηλεκτροκίνηση, υιοθετεί υβριδική τεχνολογία e:HEV και προσθέτει την έκδοση Crosstar.

Στα νέα δεδομένα της 4ης γενιάς Jazz, η τετράτροχη κάψουλα με το μελωδικό όνομα, κέρδισε 14 mm στο συνολικό μήκος (4.044 mm), μείωσε 24 mm το ύψος του (1.526 mm), αλλά διατήρησε την ενός όγκου λογική στη σχεδίαση και φυσικά τις compact διαστάσεις. Ανασχεδιασμένες λεπτότερες μπροστινές κολόνες διασφαλίζουν ακόμα καλύτερη ορατότητα και νέοι προφυλακτήρες προσφέρουν τις καμπύλες που έλειπαν από το design για ένα ελκυστικότερο αποτέλεσμα.

Από την άλλη, το crossover alter ego του με το συνοδευτικό Crosstar αποκτά ανάστημα και περιπετειώδες στιλ ώστε να γλυκοκοιτάζει το παράσημο B-SUV στο πέτο του. Με τη γνωστή monovolume λογική στη σχεδίαση, τη σφηνοειδή εικόνα ανεβασμένη στα 152 mm από το έδαφος, δηλαδή 22 mm επιπλέον και με στοιχεία εμφάνισης διακριτικά μεν, αλλά που το διαφοροποιούν από το mainstream αδερφό του. Η πρόσοψη διαφέρει και στην μάσκα και στις λεπτομέρειες του προφυλακτήρα, κάτι που ισχύει και για τον πίσω. Τα άβαφα σημεία τους αλλά και το περιμετρικό αντίστοιχο ντύσιμο στα μαρσπιέ, είναι ιδιαιτερότητα της SUV/Crossover κατηγορίας ενώ η διχρωμία της οροφής που τώρα περιλαμβάνει και ενσωματωμένες ράγες, προσφέρει στην διαφοροποίηση από το συμβατικό Jazz. Η γνώριμη σχεδιαστική λογική, έχει τροποποιήσει ελαφρώς και τις διαστάσεις με το μήκος του να προσθέτει 46 mm (4.090 mm), το πλάτος 31 mm (1.725 mm) και το ύψος 30 mm (1.556 mm).

Αναφορικά, η βελτιωμένη περιφερειακή ορατότητα από τα A-pillar έχει αυξηθεί στις 90 μοίρες από τις 65 για τους εμπρός επιβάτες! Στο εσωτερικό, η απλότητα συνδυάζεται με τη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα. H αδιάβροχη επένδυση των καθισμάτων στην έκδοση Crosstar είναι το ουσιαστικό σημείο διαφοροποίησης σε σχέση με το Jazz και συμβάλει στην εκδρομική ανεμελιά και πρόθεση για light περιπέτεια.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μία μεγάλη οθόνη αφής 9’’, η οποία λειτουργεί όπως ένα smartphone για λόγους ευκολίας. Φυσικά, διαθέτει όλα τα σύγχρονα και απαιτούμενα συστήματα άνεσης, όπως Apple Carplay και Android Auto, φωνητικές εντολές, αλλά και WiFi Hotspot, έτσι ώστε να μπορούν να συνδέονται με το διαδίκτυο όλα τα μέλη της οικογένειας. Ιδιαίτερα σημαντικό σε επίπεδο εξοπλισμού, είναι το γεγονός πως το νέο Jazz διαθέτει αναβαθμισμένο το τεχνολογικό πακέτο υποβοήθησης και ασφάλειας Honda Sensing.

Ο οδηγός μπροστά του έχει μία ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη TFT 7’’, ενώ το τιμόνι με τις δύο ακτίνες προσφέρει χειριστήρια για αρκετές λειτουργίες. Η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τη Honda, με χρήση πλαστικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό που διαπρέπουν στη σχέση τους με το χρόνο και κύριο χαρακτηριστικό την πρακτικότητα.

Θήκες και ποτηροθήκες υπάρχουν παντού, ενώ η ευρυχωρία παραμένει ένα από τα ισχυρά του όπλα. Μάλιστα, για να αποφευχθούν θυσίες σε επίπεδο χώρων, το υβριδικό σύστημα βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα, ενώ το δοχείο καυσίμου έχει τοποθετηθεί κάτω από τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού, αντί για το κάθισμα των πίσω επιβατών.

Έτσι, το Jazz εξακολουθεί να προσφέρει τα πλήρως ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα Magic Seats με την πληθώρα ρυθμίσεων. Με πολυτάλαντη διαρρύθμιση του πίσω χώρου, τα καθίσματα πέφτουν πανεύκολα με μια κίνηση, χωρίς να βγάζεις καν τα προσκέφαλα.

Η καινοτομία Magic Seats χαρακτηρίζει από την πρώτη του εμφάνιση το Jazz και εδώ, για ακόμα μια φορά, εκθέτει με την απλότητα του τα πιο πολυδιαφημισμένα πολυμορφικά αυτοκίνητα. Τα έδρανα, που είναι ουσιαστικά ένας πάγκος με χώρο από κάτω ακόμα και για παιδικό καρότσι, σηκώνονται και ανοίγοντας τις πίσω πόρτες μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα με ύψος, όπως γλάστρες, ποδήλατα και ότι άλλο φαντάζεσαι. Πολυμορφική ευφυΐα χωρίς εντυπωσιασμούς! Και φυσικά ο χώρος αποσκευών παραμένει πλήρως αξιοποιήσιμος και από τους κορυφαίους στην κατηγορία, με χωρητικότητα που κυμαίνεται από τα 298 έως 1.203 lt.

Υβριδικό εργαστήρι

Στο επίκεντρο ή ρεαλιστικότερα κάτω από το καπό του Jazz βρίσκεται η υβριδική τεχνολογία e:HEV. Ένας κωδικός που θα συνοδεύει από εδώ και στο εξής όλες τις κατασκευές του είδους για λογαριασμό της Honda. Πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο σύνολο που συναντάμε και στο HR-V, με έναν 1.500άρης VTEC βενζινοκινητήρας 98 ίππων, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, να κινεί έναν επικουρικό ηλεκτροκινητήρα, μια γεννήτρια δηλαδή που παράγει ρεύμα για να φορτίσει τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου η οποία στη συνέχεια μεταφέρει την ενέργειά της στον βασικό ηλεκτροκινητήρα των 80 kW. Από εκεί φτάνει η κίνηση στους εμπρός τροχούς και το Jazz μπορεί να καυχιέται την ηλεκτροκίνηση.

Ο θερμικός κινητήρας ουσιαστικά είναι ο συνδετικός κρίκος που τροφοδοτεί μέσω γεννήτριας τη μπαταρία και από εκεί φτάνει η ενέργεια στον κύριο ηλεκτροκινητήρα. Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται κιβώτιο μιας σχέσης που είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT και πιο αθόρυβο. Συν τοις άλλοις προσφέρει άμεσο αποτέλεσμα στη μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Η συνδυαστική ισχύς είναι 109 ίπποι – σε αντίθεση με τους 131 ίππους του HR-V –, ενώ η ροπή φτάνει τα 253 Nm, ώστε οι επιδόσεις να χαρακτηρίζονται από θετικό πρόσημο. Το ακόμα καλύτερο είναι ότι ενώ η απόδοση είναι ζωηρή, η κατανάλωση είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του νέου Jazz. Είναι ενδεικτικό το ότι σε φυσιολογικό καθημερινό ρυθμό μπορείς να κινείσαι στην πραγματικότητα με 5 lt/100km περίπου!

Ομοιότητες με το HR-V συναντάμε και στα τρία διαθέσιμα προγράμματα. Πρόκειται για τα EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive, τα οποία λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που περιγράψαμε και στο compact SUV της Honda.

Μεγάλο ταλέντο στην ευελιξία, το αποδεικνύει με τις αναστροφές που προσφέρει το μεγάλο κόψιμο στο τιμόνι ενώ παραμένει σταθερό και ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο.

Οι δυο εκδόσεις του Jazz υλοποιούν τις υποσχέσεις τους πρόθυμα και με αποτελεσματικότητα. Επιβραβεύουν την οδήγηση με ροή και αποδίδουν ποιοτικά την συνεργασία του συνδυασμού πλαισίου - ανάρτησης.

Με ετοιμόλογες αρετές που δικαιολογούν την αξία Jazz, αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία, σύγχρονο σε όλα και με κατανάλωση scooter, θα το εκτιμήσεις για την αποτελεσματικότητα και φιλικότητα, ώστε να σε συνοδεύει ευχάριστα καθημερινά. Ένα έξυπνο αυτοκίνητο για τις ανάγκες νεοσύστατης αστικής οικογένειας (και όχι μόνο), ένα πακέτο που ενσωματώνει χαρίσματα που τα εκτιμάς ζώντας μαζί του. Και αν το Crosstar υλοποιεί την crossover υπόσταση, η SUV απαίτηση χωρίς συμβιβασμούς έρχεται στο πρόσωπο του δημοφιλούς Honda CR-V. Δείτε περισσότερα στη συνέχεια…

Honda CR-V e:HEV
SUV στον πλανήτη Honda

Στη λογική της Honda, ακόμα και ένα παραδοσιακό SUV μπορεί να είναι αποδοτικό, καθαρό σε ρύπους και ταπεινό σε καταναλώσεις. Και φυσικά ασυμβίβαστο σε παροχές.

Οικονομία επιπέδου supermini, επιδόσεις και συμπεριφορά από μικρομεσαίες προτάσεις και όλα αυτά εγκλωβισμένα σε σώμα SUV!

Το γνωστό μας Ηοnda CR-V Hybrid, μετονομάζεται σε CR-V e:HEV πιστό στην νέα πολιτική της εταιρείας και όπως και το νέο HR-V, έτσι και αυτό προσφέρεται πλέον αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις. Ένα SUV που με την υβριδική του τεχνολογία συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες και βενζινοκινητήρα, παράγει ρεύμα, το αποθηκεύει σε μπαταρίες ιόντων λιθίου και το χρησιμοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο για να κινηθεί, πετυχαίνοντας έναν εξαιρετικό βαθμό απόδοσης και οικονομίας με επιπλέον όφελος για το περιβάλλον τους minimum ρύπους.

Την σπορ αύρα στη γκάμα του δημοφιλούς Honda αναλαμβάνει η νέα έκδοση Sport Line που διακρίνεται μεταξύ άλλων από το ασημί φινίρισμα στην κεντρική κονσόλα και σε άλλα μέρη της καμπίνας, καθώς και την ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου. Εξωτερικά, εξοπλίζεται με νέας σχεδίασης ζάντες 18’’, μαύρες επενδύσεις στα παράθυρα, τους καθρέπτες και τα φωτιστικά σώματα, καθώς και από τους εξωτερικούς χρωματισμούς Crystal Black και Platinum White. Το ανανεωμένο CR-V είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 7 εκδόσεις που περιλαμβάνουν δικίνητες (2WD) αλλά και τετρακίνητες εκδοχές (4WD).

Από το 1995 που παρουσιάστηκε το πρώτο Honda CR-V, βελτιώνεται και εξελίσσεται συνεχώς. H τελευταία έκδοση του δημοφιλούς SUV δημιουργήθηκε με βελτιωμένα χαρακτηριστικά και μία σειρά τεχνολογιών, ενώ η ποιοτική εικόνα ανεβαίνει το σκαλοπάτι της εξέλιξης. Στο πιο προηγμένο μοντέλο στην ιστορία του, σερβίρει με εύστοχο τρόπο την εφαρμογή της υβριδικής τεχνολογίας προς όφελος του χρήστη και την αίσθηση ενός πιο ήσυχου και άνετου CR-V.

Σχεδιαστικά, τα έμπειρα μάτια θα ξεχωρίσουν τα νέα λογότυπα της Honda με μπλε περίγραμμα εμπρός και πίσω, ως ένδειξη χαμηλών ρύπων, καθώς επίσης και την επιγραφή e:HEV. Φυσικά, δεν απουσιάζει ο δυναμισμός με σεμνά φουσκώματα και καμπύλες στο αμάξωμα, ενώ συμβάλλουν και οι τροχοί των 18’’ που αποτελούν βασικό εξοπλισμό.

Πρωταγωνιστεί το εντυπωσιακό εμπρός μέρος όπου κυριαρχεί το χρώμιο και τα φώτα LED, ενώ πίσω τα επίσης ιδιαίτερα LED σχήματος L, δίνουν χαρακτήρα. Το υβριδικό του ταλέντο το δηλώνει διακριτικά, ενώ για όσους αναρωτιούνται για την μετάδοση της κίνησης υπάρχει το επίσης διακριτικό AWD που αφορά τις τετρακίνητες εκδόσεις. Φυσικά, υβριδικό μοντέλο χωρίς αεροδυναμική φροντίδα δεν υφίσταται και το CR-V είναι από τα πιο προηγμένα στην κατηγορία του, εξελιγμένο με έναν συνδυασμό υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Τίποτα δεν προεξέχει από το πληθωρικό ομολογουμένως αμάξωμα, ενώ σχεδιαστικές λεπτομέρειες εξομαλύνουν τη ροή αέρα, πράγμα που μειώνει την αντίσταση και βελτιώνει τη σταθερότητα. Το σύστημα Active Shutter Grille είναι προγραμματισμένο να κρατά τις γρίλιες των αεραγωγών κλειστές γι’ αυτό το σκοπό, ωστόσο όταν χρειαστεί ανοίγουν ηλεκτρικά όσο είναι απαραίτητο επιτρέποντας την είσοδο αέρα στο χώρο του κινητήρα.

Πιο εμφανές όμως σημείο για να γίνει αντιληπτή η υβριδική ταυτότητα του αυτοκινήτου, ιδίως αν δεν έχεις προσέξει τα σήματα, είναι στο εσωτερικό. Η σχεδίαση διατηρεί τη μοντέρνα προσέγγιση, τα υλικά και η συναρμογή παραμένουν προσεγμένα με ιαπωνική συνέπεια και ποιότητα, ενώ δύσκολα βρίσκεις σημεία που επιδέχονται κριτικής.

Η απουσία επιλογέα από τη συνηθισμένη θέση βγάζει μάτι και είναι το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης. Τρεις διακόπτες για Drive, Park και Neutral και ένας για την όπισθεν, αντικαθιστούν τον κλασικό λεβιέ της αυτόματης μετάδοσης, ενώ στον ίδιο χώρο συναντά κανείς διακόπτες για το χειρόφρενο και τις λειτουργείες Sport, Econ και EV. Στην τελευταία περίπτωση το CR-V κινείται αποκλειστικά με το ηλεκτρικό απόθεμα των μπαταριών για έως και δυο χιλιόμετρα.

Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός απολαμβάνει άνεση και σωστή στήριξη από το αναπαυτικό κάθισμα, ενώ μπροστά του ένας σύγχρονος ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων προσφέρει τη επίκαιρη ενημέρωση σχετικά με το αυτοκίνητο. Μια τοξωτή ψηφιακή μπάρα αναλαμβάνει το ρόλο του «στροφόμετρου» και επί της ουσίας ενημερώνει πόση ενέργεια καταναλώνει αναλόγως της πίεσης και της διάρκειας που το πόδι παραμένει στο δεξί πεντάλ ή σε τι βαθμό ανακτά ενέργεια στο σήκωμα και στο φρενάρισμα. Παράλληλα, απεικονίζονται τα τεκταινόμενα του υβριδικού συστήματος ώστε να υπάρχει πλήρης ενημέρωση, κάτι που δεν σταματά στον πίνακα οργάνων αλλά συνεχίζεται και στην οθόνη αφής 7’’ του infotainment Honda Connect. Το τελευταίο είναι σημαντικά βελτιωμένο σε λειτουργία και συμβάλλει στην πολύ καλή εργονομία.

Πιο εμφανές σημείο για να γίνει αντιληπτή η υβριδική ταυτότητα του αυτοκινήτου, ιδίως αν δεν έχεις προσέξει τα σήματα, είναι στο εσωτερικό.”

Στάνταρ φυσικά είναι και το σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall, ενώ στο πλούσιο ρεπερτόριο του εξοπλισμού περιλαμβάνεται η ομπρέλα Honda Sensing, μέρος της οποίας είναι ένα πλήρες μπουκέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλή και βολική, ο εξοπλισμός πλούσιος και οι χώροι απλά κορυφαίοι. Πέντε ενήλικες νιώθουν άνετα, απολαμβάνουν ευρυχωρία και απαράμιλλη πρακτικότητα. Με όγκο 497 lt, ο επίπεδος και εύκολα διαμορφώσιμος χώρος αποσκευών (με πλάτες που ρυθμίζονται σε κλίση και αναδιπλώνονται με μια κίνηση), δεν αφήνει παράπονα. Το αυτόματα ανοιγόμενο πορτμπαγκάζ, οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα είναι μέρος της πρακτικότητας του SUV της Honda. Ειδικά κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο μπορείς να χωρέσεις μέχρι και λάπτοπ, αλλά και να διαμορφώσεις τον αποθηκευτικό χώρο όπως σε βολεύει με το ραφάκι που σύρεται και τοποθετείται σε διάφορες θέσεις.

Το “πράσινο” εργοστάσιο

Κάτω από το καπό συνυπάρχουν και συνεργάζονται τα συστήματα Hybrid Performance και Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD). Τρεις διαφορετικοί κινητήρες, δυο ηλεκτροκινητήρες και ο 2λιτρος i-VTEC, που λειτουργεί με τον κύκλο Atkinson, μια κεντρική μονάδα ελέγχου ισχύος και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης. Η απόδοση του βενζινοκινητήρα είναι στους 145 ίππους, ενώ συνδυαστικά με τους ηλεκτροκινητήρες ανεβάζει τη συνολική απόδοση στους 184 ίππους και την αντίστοιχη τιμή της ροπής στο σύνολο των 315 Nm.

Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα - βενζινοκινητήρα επιταχύνει το CR-V Hybrid από στάση στα 100 km/h σε 8,9 sec στο μοντέλο AWD (σε 8,6 sec σε FWD εκδοχή), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Σύμφωνα με την Honda οι προδιαγραφές του εξασφαλίζουν χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (από 151 gr/km – WLTP, μικτός κύκλος) και κατανάλωση καυσίμου από 6,6 lt/100 km (WLTP, μικτός κύκλος). Στην πράξη, ακόμη αν κυνηγάς την επιβεβαίωση των επιδόσεων δεν θα φτάσεις διψήφιο νούμερο κατανάλωσης, ενώ σε αστική χρήση που διευκολύνει το υβριδικό σύστημα να βγάλει λαγό από το καπέλο, εύκολα πετυχαίνεις την τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Η τεχνολογία i-MMD της Honda ονομάζεται έτσι, επειδή επιλέγει έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη καλύτερη δυνατή απόδοση. Με το EV Drive, η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει άμεση ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα, με το Hybrid Drive ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ - γεννήτρια που με τη σειρά του παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα κίνησης και με το Engine Drive ο βενζινοκινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Το ιδανικό mode οδήγησης επιλέγεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις του οδηγού, ενώ τις περισσότερες φορές λειτουργεί ανάμεσα στο Hybrid Drive και EV.

Στη θέση του συμβατικού κιβωτίου, μία μονάδα υποπολλαπλασιασμού δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Με αυτή τη διάταξη, το σύστημα της Honda εκτός από πιο συμπαγές και αθόρυβο από ένα πλανητικό eCVT προσφέρει γραμμική αίσθηση και απόκριση κατά το πάτημα του γκαζιού, ενώ το Active Sound Control προσφέρει φυσικό ήχο της επιτάχυνσης που είναι ανάλογος των στροφών του κινητήρα.

Η αλλαγή από τη μία πηγή ισχύος στην άλλη είναι σχεδόν ανεπαίσθητη, με ομαλή μεταφορά ροπής από τη μετάδοση, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι ουσιαστικά ελέγχουν το σύστημα Deceleration Paddle Selector και μπορείς να μειώσεις ή να αυξήσεις τον ρυθμό επιβράδυνσης και κατά συνέπεια και φόρτισης των μπαταριών του CR-V, όταν αφήνεις το γκάζι. H αναγεννητική πέδηση φυσικά υλοποιείται σε όλο το στάδιο της επιβράδυνσης, είτε με σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ της τροφοδοσίας είτε χρησιμοποιώντας το φρένο.

Η τεχνολογία i-MMD της Honda επιλέγει έξυπνα και αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης με στόχο τη καλύτερη δυνατή απόδοση: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive.

Πρακτικά λοιπόν στο CR-V Hybrid η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι εξαιρετική επιβεβαιώνοντας τον κατασκευαστή που μιλάει για ελαχιστοποίηση της παραγωγής θορύβων. Πέρα από τις προσεγμένες μονώσεις σε καίρια σημεία της δομής του αμαξώματος, το Active Noise Cancellation μειώνει τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων στην καμπίνα. Χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα που παρακολουθούν τέτοιους θορύβους από τον κινητήρα, και στη συνέχεια δημιουργούν συγχρονισμένα ηχητικά σήματα αντίθετης φάσης για την καταστολή τους. Το σύστημα λειτουργεί όσο το όχημα βρίσκεται σε λειτουργία, ανεξάρτητα εάν το ηχοσύστημα είναι ενεργοποιημένο ή όχι.

Σε επίπεδο συμπεριφοράς, το CR-V διατηρεί την γνώριμη θετική εικόνα με το στιβαρό πλαίσιο να πείθει, το σύστημα διεύθυνσης να ακολουθεί τις προθέσεις του οδηγού και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω να ζυγίζει την πληροφόρηση, την ασφάλεια και την άνεση.

Με υψηλό επίπεδο αποτελεσματικότητας, συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο SUV με την ευκολία των αυτοματοποιημένων λειτουργειών του. Τόσο όσον αφορά την υβριδική του ταυτότητα όσο και την εμπλοκή της τετρακίνησης.

Μπορείς να απολαμβάνεις όλα τα bonus του SUV της Honda, μαζί με επιδόσεις, χαμηλούς ρύπους και αντίστοιχες καταναλώσεις, ενώ ταυτόχρονα να μην περιορίζεις ούτε το τερέν που θα κινηθείς, ούτε το βεληνεκές το εκδρομών σου, ούτε φυσικά τις ανέσεις και την ευρυχωρία. Η 5η γενιά CR-V είναι γεγονός και η υβριδική τεχνολογία το κερασάκι της εξέλιξης.

Κανένας συμβιβασμός στον πλουραλισμό ανέσεων εξοπλισμού και φυσικά χώροι που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες. Το CR-V e:HEV έρχεται ασυμβίβαστο και βάζει υποψηφιότητα για τον τίτλο του ιδανικού μοναδικού οχήματος για την δραστήρια οικογένεια, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα.

Συντελεστές

Παραγωγή : GOCAR ORIGINAL WORKS

Συντελεστές

Κείμενο: Γιάννης Τσιγκρής

Φωτογραφία - Βίντεο: Σπύρος Κανατάς

Μοντάζ: Εύη Περράκη

Web development: GOCAR

Δημοσιεύτηκε: 31 Μαίου 2021

Σου άρεσε; Μοιράσου το με τους φίλους σου

Viber


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ