Τεχνολογική ματιά - Volvo S60

Δυναμική συμπεριφορά με προστασίες

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στα «προσεχώς» της ελληνικής αγοράς είναι η νέα πρόταση της Volvo στην μεσαία κατηγορία. Το νέο S60 τονίζει με την εμφάνιση του, την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Volvo που εγκαινιάστηκε με το XC60 και προβάλλει τεχνολογικές λύσεις ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που το ξεχωρίζουν ανάμεσα στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Με μήκος 4.630 mm και μεταξόνιο 2780 mm παρέχει μια ευρύχωρη καμπίνα επιβατών, η οποία διακρίνεται για τα ποιοτικά υλικά και την μοντέρνα σχεδίαση. Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει με την χωρητικότητα του, η οποία ανέρχεται μόλις στα 380 lt.

Δίνει τη χαρά και φροντίδα στο δρόμο

H Volvo έχει εξελίξει δύο set-up ανάρτησης για το νέο S60, στην ευρωπαϊκή αγορά θα μπορεί κάποιος να «γευτεί» μόνον την δυναμική εκδοχή, αφού αυτή που είναι πιο επικεντρωμένη στην άνεση θα εξοπλίζει αυτοκίνητα της Β. Αμερικής και την Ασίας. Έτσι λοιπόν έχουμε εμπρός γόνατα McPherson και πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Νέα είναι και η κρεμαγιέρα η οποία είναι πιο γρήγορη και με κοντύτερο λόγο μετάδοσης σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Βάση έχει δοθεί στην ακαμψία (47% μεγαλύτερη) και την στιβαρότητα της κατασκευής. Όλοι οι ελαστικοί σύνδεσμοι της ανάρτησης είναι ευμεγέθης, προσφέροντας εξαιρετική απόσβεση. Οι βάσεις της πίσω ανάρτησης είναι από πολυουρεθάνη  και μαζί με τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ-ελατηρίων χαρίζουν μια εξαιρετικά δυναμική συμπεριφορά. Προαιρετικά υπάρχει και η ενεργητική ανάρτηση Four-C, με τρεις επιλογές ρύθμισης Comfort, Sport, Advanced και ειδικό προγραμματισμό για τις τετρακίνητες εκδόσεις (AWD). Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας DSTC διαθέτει εξελιγμένη λειτουργία, «θωρακίζει» την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε οποιεσδήποτε συνθήκες, ενώ διαθέτει και sport ρύθμιση, η οποία απενεργοποιεί το traction control, κάνοντας το S60 πιο υπερστροφικό και ρυθμίσιμο. Μαζί με το DSTC υπάρχει και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο καμουφλάρεται κάτω από την ονομασία Corner Traction Control, φρενάροντας επιλεκτικά τoν εσωτερικό τροχό, μειώνοντας σημαντικά το φαινόμενο της υποστροφής. Το σύστημα Volvo Pedestrian Detection και οι ανάλογες ρυθμίσεις στο σύστημα πέδησης, εξασφαλίζουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια, ακόμα  και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Κινητήρες με άποψη

Στην ελληνική αγορά κυρίαρχο ρόλο προς το παρόν θα έχει η βασική δίλιτρη έκδοση (αναμένεται γύρω στα 30.000€) με τον νέο 2.0 GTDi κινητήρα των 203 ίππων και 300Nm ροπής στις 1.750 rpm. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και μέση κατανάλωση 7.9 lt/100km για την χειροκίνητη έκδοση. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται και πιο δυνατή έκδοση του ίδιου κινητήρα 240 ίππων και 320Nm ροπής. Προς το τέλος του χρόνου θα παρουσιαστούν και οι νέοι 1.6 λίτρων GTDi κινητήρες 150 και 180 ίππων (περίπου 240Nm ροπής), οι οποίοι θα αποτελέσουν και τις πιο προσιτές εκδόσεις του S60. Τους βενζινοκινητήρες προς το παρόν συμπληρώνει ο εν σειρά εξακύλινδρος των 3 λίτρων T6 με απόδοση 304 ίππους και 440Νm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το βελτιωμένο αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο Geartronic. Δύο 5κύλινδροι diesel κινητήρες 2.0 (D3) και 2.4 (D5) λίτρων, απόδοσης 163 (400Nm ροπής) και 205 (420Nm ροπής) αντίστοιχα περιλαμβάνονται στην γκάμα του S60. Οι diesel κινητήρες προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (2.0 D3) 5.9lt/100km, μειωμένες εκπομπές CO2 139g/km και συνδυάζονται με 6τάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Άμεσα θα παρουσιαστεί και μια diesel έκδοση 1.6 λίτρων (D Drive), 115 ίππων και 270 Nm ροπής, με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και μέση κατανάλωση καυσίμου 4.3lt/100km (CO2 115g/km). Η κορυφαία έκδοση βενζίνης T6 είναι αποκλειστικά τετρακίνητη (ΑWD),  ενώ η μεγαλύτερη diesel D5 παράγεται και αυτή προαιρετικά τετρακίνητη.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...