Νέο Volkswagen Passat: Αποκλειστικά station wagon, σε βενζίνη, ντίζελ και plug-in hybrid

Η 9η γενιά του VW Passat Variant είναι γεγονός και φέρνει μαζί της πλήθος τεχνικών αλλά και τεχνολογικών καινοτομιών.

  • -
  • -

Το Volkswagen Passat στη σεντάν του έκδοση, μας έχει κουνήσει μαντήλι προ πολλού. Ωστόσο, η γερμανική φίρμα δεν έπαψε ποτέ να πιστεύει σε ένα από τα πιο βαριά ονόματα της ιστορίας της. Θυμίζουμε άλλωστε ότι το Passat ξεκίνησε να παράγεται το 1973 και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερες από 34 εκατ. μονάδες παγκοσμίως, γεγονός που το κατατάσσει στη δεύτερη θέση των πιο καλοπουλημένων μοντέλων της VW μετά το VW Golf!

Σε νέα πλατφόρμα

Το νέο Passat χτίζεται πάνω στην ανανεωμένη πλατφόρμα MQB evo του ομίλου, στην οποία θα πατήσει και το επερχόμενο Tiguan. Είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με την προκάτοχη γενιά (B8), με το μήκος του να φθάνει πλέον τα 4.197 mm (+144 mm). Το πλάτος αυξήθηκε επίσης κατά 20 mm (1.852 mm), με το ύψος να παραμένει αμετάβλητο στα 1.506 mm. Όμως, το μεταξόνιο «τσίμπησε» επιπλέον 50 mm φθάνοντας αισίως τα 2.841 mm, κάτι που όπως υποστηρίζει η VW λειτούργησε άκρως ευεργετικά και στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, εκεί όπου οι πίσω επιβάτες έχουν έξτρα 50 mm αέρα για τα γόνατα τους και ένα τεράστιο χώρο φόρτωσης της τάξεως των 690 lt υπό κανονικές συνθήκες, ενώ με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο όγκος εκτοξεύεται στα 1.920 lt!

Στην καμπίνα, όλες οι διαθέσιμες λειτουργίες ελέγχονται από την οθόνη αφής, έχει διαγώνιο 12,9’’ στο βασικό μοντέλο, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής της οθόνης των 15’’. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης πλήρως ψηφιακός με διαγώνιο 10,25’’ ολοκληρώνοντας έτσι το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον της 9ης γενιάς Passat. Μετακινώντας δε τον επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού, οι μηχανικοί της VW κατάφεραν να ελευθερώσουν επιπλέον χώρο μεταξύ των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού (όπως στο ID.7), ενώ ο νέος διακόπτης στην αριστερή πλευρά, εξυπηρετεί τον έλεγχο των φλας και των υαλοκαθαριστήρων. Η άνεση ενισχύεται επιπλέον από τα νέα θερμαινόμενα, αεριζόμενα και με μασάζ καθίσματα των 14 ρυθμίσεων.

Η γκάμα των διαθέσιμων επιλογών σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη είναι πλήρης και περιλαμβάνει τα εξής κινητήρια σύνολα: Εν αρχή συναντάμε την ήπια υβριδική μονάδα βενζίνης, που δίνει το παρών στο μοντέλο για για πρώτη φορά στην ιστορία του. Πρόκειται για τη γνωστή σε όλους τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων στις εκδόσεις 1.5 eTSI, της οποίας η ισχύς ανέρχεται στους 150 ίππους. Ακολουθούν ο 2.0 TSI με 204 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ στον ίδιο κυβισμό, μπορεί κανείς να επιλέξει και την τετρακίνητη έκδοση 4Motion με τους 265 ίππους.

Δείτε ακόμα: Διέρρευσαν οι εικόνες του Volkswagen Tiguan

Για όσους τώρα επιθυμούν ένα ντίζελ σύνολο, η VW προσφέρει τον 2.0 TDI σε τρεις ιπποδυνάμεις: με 122 ίππους και 148 ίππους (προσθιοκίνητες εκδόσεις) αλλά και με 193 ίππους ως τετρακίνητο. Όλες οι εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ του νέου Passat συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία 100 km

Τέλος, το παρών στη γκάμα του νέου Passat δίνουν και plug-in hybrid συστήματα κίνησης (eHybrid, 1.5 ΤSI). Η βασική έκδοση προσφέρει 204 ίππους με 350 Nm ροπής, ενώ η πιο ισχυρή αποδίδει 272 ίππους  με 400 Nm ροπής.  Η μπαταρία είναι 19,7 kWh και σύμφωνα με τη VW είναι σε θέση να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία στο όχημα της τάξεως των 100 km, ενώ δύναται να υποστηρίξει και γρήγορη φόρτιση σε 50αρι φορτιστή, σε χρόνο 25’ (από το 10 έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας).

Το επίσημο ντεμπούτο του νέου Passat θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στην IAA του Μονάχου, με την εμπορική σταδιοδρομία να εκκινεί το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το νέο VW Passat δεν θα κατασκευάζεται πλέον στη Γερμανία, καθώς η παραγωγή μεταφέρεται στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας όπου θα «συναρμολογείται» δίπλα στο νέο Skoda Superb.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...