Porsche 718 Spyder RS: Η τιμή του cabrio sportcar των 500 ίππων στην Ελλάδα

Αν η 718 GT4 RS αποτελούσε την χρυσή τομή της οδηγικής απόλαυσης, τότε η 718 Spyder RS είναι φόρος τιμής για όλα τα μελωδικά supercar του παρελθόντος που μας κέρδισαν με τον ήχο τους.

  • -
  • -

Είναι τουλάχιστον μαγικό αυτό που καταφέρνει η Porsche. Εκεί που κάθε φορά το πιο πρόσφατο της μοντέλο θεωρείς πως αποτελεί την επιτομή του είδους του και ότι οποιαδήποτε εξέλιξη πέρα από αυτό θα ήταν απλά υπερβολή, έρχεται το επόμενο δημιούργημα από την Στουτγάρδη για να σε διαψεύσει. Και ποιος δεν έχασε το μυαλό του όταν παρουσιάστηκε η 718 GT4 RS. Η κεντρομήχανη πλατφόρμα των Cayman/Boxster αποτελούσε την ιδανική βάση για την δημιουργία κάτι πολύ ξεχωριστού από την πρώτη τους κιόλας γενιά. Αφού λοιπόν πρώτα ήρθε η απόλυτη Cayman με το αλατοπίπερο του GT division και το φωνακλάδικο μοτέρ από την GT3, το μόνο που έμενε ήταν η παρουσίαση της ανοιχτής εκδοχής.

6 κύλινδροι, 500 ίπποι και 9.000 rpm

back

Ιδού λοιπόν. Αυτή είναι η νέα Porsche 718 Spyder RS ή αλλιώς το ανοιχτό αδερφάκι της άκρως ειδικής GT4 RS. Αυτό σημαίνει πως κάτω από την αναδιπλούμενη οροφή και τον χώρο αποσκευών κρύβεται ο ίδιος 6κύλινδρος, ατμοσφαιρικός boxer που βρίσκουμε και στις GT4 RS αλλά και GT3. Η απόδοση του φτάνει τους 500 ίππους και τα 450 Nm ροπή, ενώ πανομοιότυπο είναι και το αυτόματο κιβώτιο PDK των 7 σχέσεων. Η μετάφραση αυτών σε επιδόσεις έχουν ως εξής: 3,4 sec για τα 0-100 km/h και 308 km/h τελικής ταχύτητας. Σε σχέση με την «απλή» Spyder οι 80 παραπάνω ίπποι που προσφέρει η RS μειώνουν τον χρόνο για τα πρώτα 100 km/h κατά μισό δευτερόλεπτο ενώ και η τελική είναι 8 km/h υψηλότερη.

Πιο ελαφριά από την «κλειστή» RS και με χειροκίνητη οροφή

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ακούσατε η ανοιχτή έκδοση ενός μοντέλου να είναι ελαφρύτερη από την κλειστή; Πώς γίνεται ένα αυτοκίνητο που έχει να κουβαλήσει παραπανίσιους μηχανισμούς και κομμάτια μετάλλου να είναι ελαφρύτερο; Πολύ απλό… Απλά δεν τα χρησιμοποιεί. Η 718 Spyder RS χρησιμοποιεί μία νέα χειροκίνητη μαλακή οροφή ειδικά σχεδιασμένη ώστε να είναι compact, ελαφριά και κυρίως να επιτρέπει την ύπαρξη των πλαϊνών εισαγωγών που μεταφέρουν την μελωδία του 6κύλινδρου μοτέρ κατευθείαν στο λαβύρινθο των επιβατών.

interior

Ολόκληρη η οροφή μαζί με τα μηχανικά μέρη ζυγίζει μόλις 18,3 kg. 7,6 kg λιγότερα από την οροφή της απλής Spyder και 16,5 kg από αυτή μίας Boxster. Το αποτέλεσμα είναι ένα συνολικό βάρος 1.410 kg κάνοντας την ανοιχτή RS 5 kg ελαφρύτερη από την κλειστή και 40 kg από την Spyder με το κιβώτιο PDK. Ο λόγος για αυτή την «ανωμαλία» στα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι φυσικά η απουσία της εντυπωσιακής πτέρυγας από το πίσω μέρος της Spyder RS και η αντικατάσταση της με ένα έντονο lip. Η απουσία της αεροτομής φυσικά επηρέασε και το εμπρός μέρος καθώς για να ισορροπηθεί η μειωμένη κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος, έπρεπε να μειωθεί ελαφρώς και το μέγεθος του εμπρός spoiler.

Δείτε ακόμη: Η φθηνότερη Porsche στην Ελλάδα - Πόσο κοστίζει;

Με Weissach πακέτο για τους σκληροπυρηνικούς και τιμή πολύ πάνω από 200.000 €

Όπως και σε όλες τις υπόλοιπες υλοποιήσεις της Spyder, έτσι και στην RS έχουμε ένα ελαφρώς πιο ήπιο setup στην ανάρτηση το οποίο ταιριάζει στον γενικότερο χαρακτήρα του μοντέλου. Σαφώς και συνεχίζει να αποτελεί ένα άκρως εστιασμένο και σπορ μοντέλο, απλά δεν θα κυνηγήσει και το τελευταίο δέκατο στην πίστα όπως θα έκανε ο κλειστός της συγγενής. Η Spyder σύμφωνα και με την Porsche είναι το απόλυτο μέσο για μέγιστη οδηγική απόλαυση σε βουνίσιες και στριφτερές διαδρομές.

front

Φυσικά καλούδια όπως το Porsche Active Suspension Management (PASM), η ανάρτηση με τα ball-joints και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό δεν λείπουν, ενώ όλο το αυτοκίνητο πατά πάνω σε σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών. Εάν πάλι ακόμη και αυτό το πακέτο σας φαίνεται «φτωχό», τότε πάντα υπάρχει η επιλογή του Weissach πακέτου. Αυτό προσθέτει τροχούς από μαγνήσιο, σπορ σύστημα εξάτμισης με τελικά από τιτάνιο, επένδυση στο ταμπλό από Race-Tex και ένα… ρολόι. Ένας χρονογράφος ειδικά σχεδιασμένος για να ταιριάζει με το αυτοκίνητο θα δίνεται μαζί με το πακέτο Weissach σε όλους τους τυχερούς και κυρίως ευκατάστατους ιδιοκτήτες. Κι αυτό γιατί σύμφωνα και με τον ελληνικό configurator της γερμανικής μάρκας η νέα 718 Spyder RS ξεκινά από τις 237.440 €.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...