Η τιμή της μοναδικής Mercedes με V12 κινητήρα ζαλίζει

Πολύ σκληρός για να πεθάνει είναι ο V12 κινητήρας της Mercedes-Benz, ωστόσο όποιος θέλει να τον αποκτήσει σήμερα, θα πρέπει να ξηλωθεί.

  • -
  • -

Οι κινητήρες V12 αποτελούν είδος προς εξαφάνιση στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Η ανάγκη για ολοένα και χαμηλότερους ρύπους έχουν βάλει τους κατασκευαστές να σκέφτονται με ποιο τρόπο θα εξοικονομήσουν ακόμη και το παραμικρό γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα, για αυτό και τα μεγάλα μοτέρ αποτελούν πλέον παρελθόν.

Σήμερα, όσες εταιρείες έχουν πολυτελή ή σπορ μοντέλα της μεγάλης κατηγορίας εγκαταλείπουν τους V10 και V12 και πάνε προς τους V8, δίνοντάς τους την κατάλληλη «ενίσχυση» μέσω των τούρμπο. Αργότερα δεν αποκλείεται να εξαφανιστούν και αυτοί, πηγαίνοντας στα τετρακύλινδρα μοτέρ, μέχρι να φτάσουμε στον πλήρη εξηλεκτρισμό!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Mercedes-AMG με τη C63 που από τον V8 της σημερινής γενιάς, θα πάει σε ένα Plug-In Hybrid σύνολο με τετρακύλινδρο κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Μένοντας στη Mercedes, ας σταθούμε στο μεγαλύτερο κινητήρα που βγάζει η μάρκα σήμερα: έναν μεγαλοπρεπή V12.

Τοποθετείται στην κορυφαία από πλευράς πολυτέλειας S-Class, τη Mercedes-Maybach S-Class και αυτό γιατί οι V12 δεν έχουν συνδέσει τη φήμη τους μόνο με τον σοκαριστικό ήχο και την απόδοση, αλλά και με τη μεταξένια και χωρίς κραδασμούς λειτουργία, ο,τι πρέπει δηλαδή για μια λιμουζίνα κορυφαίων προδιαγραφών.

Η Mercedes-Maybach S680 4MATIC είναι ένα αυτοκίνητο για λίγους. Φτιαγμένο για τους πιο απαιτητικούς αγοραστές, έχει να επιδείξει μια ατελείωτη λίστα εξοπλισμού που σε κάνει να νιώθεις βασιλιάς, χωρίς να σου λείπει τίποτα από την άνεση ενός σαλονιού. Κάτω από το καπό της κρύβει τον μοναδικό V12 που βρίσκεται στα ράφια της Mercedes-Benz αυτή τη στιγμή, με κυβισμό 6.0 λίτρων, αλλά και δύο τούρμπο.

Η απόδοση στους 612 ίππους δεν σοκάρει για τη χωρητικότητά του, όμως το σοκ έρχεται από τα… 1.000 Nm ροπής που αποδίδονται σχεδόν από το ρελαντί μέχρι και τον κόφτη. Το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων φροντίζει ώστε η S680 να μη βγαίνει ποτέ εκτός του ιδανικού φάσματος λειτουργίας, ενώ την κίνηση τη μεταδίδει και στους τέσσερις τροχούς, για πρώτη φορά σε μια Mercedes-Maybach.

Με το βάρος των σχεδόν 2,4 τόνων, η τεράστια S-Class επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση μέσα σε 4,5 δευτερόλεπτα και συνεχίζει μέχρι τα 250 χλμ./ώρα όπου και επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής. Σε σχέση με την S650 που αντικαθιστά, η S680 έχει 18 ίππους λιγότερους, αυτό όμως έγινε για λόγους «ισορροπίας» στην γκάμα. Έτσι κι αλλιώς αυτά τα 18 άλογα διαφοράς δεν τα βλέπεις σε τόσο μεγάλες τιμές ισχύος, αλλά και σε τόσα κιλά. Ωστόσο ακόμη κι έτσι να μην ήταν, δύσκολα κάποιος αγοραστής Mercedes-Maybach θα ενδιαφέρεται για τις επιδόσεις αφού το πιθανότερο σενάριο είναι να κάθεται στο πίσω κάθισμα και να πίνει σαμπάνια. Στη θέση πίσω από το τιμόνι, θα κάθεται κατά πάσα πιθανότητα ένας οδηγός.

Αν το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις, έρχεται η Mercedes-AMG να δώσει λύσεις. Η εισαγωγική έκδοση επιδόσεων θα είναι η Plug-In Hybrid S63e με περίπου 700 ίππους και η κορυφαία, θα ακούει στο όνομα S73e, θα εφοδιάζεται και πάλι με Plug-In Hybrid τεχνολογία και θα έχει πάνω από 800 άλογα. Η Mercedes-Maybach S680 με τον twin turbo, V12 βενζινοκινητήρα, κοστίζει στη Ρωσία από 310.000€, χωρίς κανένα έξτρα. Και όλοι μας γνωρίζουμε, ότι αυτά τα μοντέλα ντύνονται από την κορυφή έως τα νύχια με προαιρετικό εξοπλισμό για την απόλυτη εξατομίκευσή τους, εκτοξεύοντας την αρχική τιμή αγοράς. Αναφερόμαστε σε τιμή της Ρωσίας καθώς είναι η μόνη αγορά για την ώρα που ανακοίνωσε επίσημα την τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...