Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Hyundai Bayon (video)

Μικρότερο σε μέγεθος από το Kona, το Bayon ξεχωρίζει για τη σχεδίαση, την πρακτικότητα και τις κορυφαίες τεχνολογίες σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας

  • -
  • -

Η Hyundai παρουσίασε τη νεότερη προσθήκη στη γκάμα της και το νένο crossover που ακούει στο όνομα Bayon. Ένα compact SUV που τοποθετείται κάτω από το Kona και είναι το μικρότερο από τα μοντέλα του είδους στη γκάμα της κορεάτικης εταιρείας. Έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς και ξεχωρίζει για τη σχεδίαση, την άνεση στο εσωτερικό, την πρακτικότητα αλλά και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του. Η ονομασία του είναι εμπνευσμένη από τη πόλη Bayonne της Γαλλίας. Ο λόγος που η Hyundai υιοθέτησε τη συγκεκριμένη ονομασία έγκειται στο γεγονός ότι η γαλλική πόλη αποτελεί πόλο έλξης για όσους απολαμβάνουν τον αθλητισμό, την πεζοπορία, ή ακόμα και την ιστιοπλοΐα. Δραστηριότητες που ταιριάζουν απόλυτα με το προφίλ που λανσάρει το νέο Bayon.

Η σχεδίαση του αμαξώματος ακολουθεί τη νεότερη φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» της Hyundai, που αρχικά γνωρίσαμε στα νέα i20 και Tucson. To εμπρός μέρος με τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα, έχει αρκετά κοινά στοιχεία με το Kona, ενώ διακρίνεται για τις καθαρές γραμμές του αμαξώματος. Παράλληλα, η κυψελοειδής μάσκα τονίζει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, με το σύνολο να ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Hyundai. Κάτι που ισχύει και για την πλαϊνή όψη του Bayon, με έντονες ακμές και ελαφρώς τονισμένους θόλους. Αρκετά διαφορετική είναι η σχεδίαση στο πίσω μέρος, με κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, τα οποία μάλιστα κάνουν χρήση τεχνολογίας LED. Θα είναι διαθέσιμο με τροχούς 15, 16 ή 17 ιντσών και σε εννιά διαφορετικούς χρωματισμούς του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι σχεδόν ίδια με αυτή της νεότερης γενιάς του i20. Ξεχωρίζει για το digital περιβάλλον, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25’’ να δεσπόζει μπροστά στον οδηγό, την ώρα που στη κεντρική κονσόλα συναντάμε οθόνη αφής σε διάσταση 10,25 ή 8 ιντσών. Όπως και στο i20, έτσι και εδώ συναντάμε ατμοσφαιρικό φωτισμό, ενώ θα προσφέρεται με τρεις διαφορετικές χρωματικούς συνδυασμούς. Φυσικά, διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας, όπως Apple CarPlay και Android Auto, ενώ διαθέσιμο είναι και το BlueLink και οι ζωντανές ενημερώσεις της Hyundai.

Αντίστοιχα, κορυφαίος είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας, περιλαμβάνοντας όλο το πακέτο που περιλαμβάνεται στην ομπρέλα συστημάτων Hyundai SmartSense. Τα περισσότερα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού και ανάμεσα τους συναντάμε σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης σύγκρουσης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και δικυκλιστών, όπως και ενεργό cruise control. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πλήρες πακέτο περιλαμβάνει συνολικά 14 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.

Εκτός από τις σύγχρονες τεχνολογίες, ένα ακόμα στοιχείο που ξεχωρίζει στο νέο Bayon είναι η άνεση και η πρακτικότητα. Το μήκος του αγγίζει τα 4.180 mmκαι το μεταξόνιο τα 2.580 mm. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Hyundai προσφέρει χώρους για πέντε, με αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, αλλά και τα πόδια τους. Συγκεκριμένα οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν 1.072 mm, ενώ όσοι φιλοξενούνται πίσω 822 mm. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών είναι 411 lt, την ώρα που η πληθώρα δυνατότητων διαμόρφωσης των πίσω καθισμάτων, προσφέρει μία σειρά από πρακτικές λύσεις για τη μεταφορά αντικειμένων, αλλά και την αύξηση του χώρου αποθήκευσης. Τέλος, διατηρώντας crossover χαρακτήρα, προσφέρει 183 mmαπόσταση από το έδαφος (στην έκδοση με τους τροχούς των 17’’), η οποία και είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία.

Όσον αφορά τα κινητήρια σύνολα, μοιράζεται τις λύσεις που έχουμε συναντήσει στο i20, αλλά και στο i30. Συγκεκριμένα, η μικρότερη έκδοση είναι αυτή με τον 1.200άρη των 84 ίππων, ενώ είναι διαθέσιμο και με τον υπερτροφοδοτούμενο των 1.000 cc. Ο τελευταίος συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού διατίθεται με 100 ίππους, αλλά και σε δύο εκδόσεις με το σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V της Hyundai και απόδοση 100 ή 120 ίππων. Παράλληλα, θα προσφέρεται τόσο με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο τεχνολογίας iMT, όσο και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων της Hyundai. Τέλος, ο οδηγός θα μπορεί να κάνει χρήση τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (Εco, Normal, Sport), ενώ θα είναι και το πρώτο SUV της Hyundai που θα διαθέτει σύστημα Rev Matching!

Με το Bayon η Hyundai αποκάλυψε το  7ο μοντέλο της μέσα σε μόλις 12 μήνες, ενώ αν προσθέσουμε τις εκδόσεις και τους νέους κινητήρες οι παρουσιάσεις της κορεάτικης εταιρείας άγγιξαν τις 20. Αριθμός ενδεικτικός της επιθετικής στρατηγικής της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...