ΜcLaren Artura: Το νέο υβριδικό supercar

Από τους V8 στους V6 και από τα θερμικά σύνολα, στον υβριδισμό. Καλώς ήλθατε στην νέα εποχή των supercars

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στην μία άκρη της ζυγαριάς έχουμε την Porsche να παρουσιάζει την νέα γενιά της σκληροπυρηνικής GT3 με ατμοσφαιρικό flat-6 κινητήρα για ακόμη μία φορά (ελπίζουμε όχι και τελευταία), ενώ από την άλλη, η McLaren φαίνεται να κοιτάει μπροστά, παρουσιάζοντας το supercar της νέας εποχής, την υβριδική Artura. Η βρετανική εταιρεία ενστερνίζεται την «talk-of-the-town» τεχνολογία της αυτοκίνησης, αποχαιρετά δύο κυλίνδρους και αλλάζει σελίδα, πιθανότατα για πάντα, με την επιλογή ενός αποκλειστικά θερμικού συνόλου για ένα νέο μοντέλο να αποτελεί παρελθόν.

Εμφανισιακά μπορεί να φέρει, το γνώριμο πλέον, επιθετικό σχήμα McLaren που όλοι μάθαμε να σεβόμαστε χάρη στις καταιγιστικές επιδόσεις που προσφέρουν όλα τα αυτοκίνητα της, αλλά μην γελιέστε. Κάτω από τα εντυπωσιακά πάνελ κρύβεται ένα ολοκληρωτικά καινούργιο αυτοκίνητο. Αν και θεωρητικά αντικαθιστά το «εισαγωγικό» μοντέλο της μάρκας, την 570S, η νέα Artura κοιτάει κατάματα και έχει βάλει στο στόχαστρο κατασκευές όπως η Lamborghini Huracan και η Ferrari F8 Tributo. Και λέμε θεωρητικά διότι η ίδια η εταιρεία την τοποθετεί κάπου ανάμεσα στις GT και 720S.

front

Κινητήρας

Το όνομα Artura βγαίνει, σύμφωνα με την McLaren, από τις λέξεις Art=Τέχνη και Future=Μέλλον, γι’ αυτό δυστυχώς ή ευτυχώς όταν αντιπροσωπεύεις το μέλλον, το downsizing και ο υβριδισμός είναι must! Για πρώτη φορά στην νέα ιστορία της μάρκας, κάποιο μοντέλο της δεν θα χρησιμοποιεί μία παραλλαγή του twin-turbo V8 που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε όλα τα μοντέλα της, αλλά έναν ολοκαίνουργο twin-turbo V6 3 λίτρων. Ο «Μ630», όπως ονομάζεται, χρησιμοποιεί μία γωνία V 120 μοιρών, με τα turbo να έχουν εγκατασταθεί μέσα στην περιεχόμενη γωνία του V.Πρόκειται για μία αρχιτεκτονική ευρέως γνωστή πλέον, η οποία βοηθά στην εξοικονόμηση χώρου παρά την μεγάλη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων, ενώ όλο το σύνολο είναι κατά 40 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με τον παλιό V8.

Ο λόγος φυσικά για αυτή την εμμονή με την εξοικονόμηση βάρους και χώρου δεν είναι άλλος από το σύστημα υβριδισμού, του οποίου το βάρος και ο χώρος που καταλαμβάνει πρέπει κάπως να αντισταθμιστούν. Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι εγκατεστημένο μέσα στο κιβώτιο και όχι στον πίσω άξονα, ενώ όλη η ισχύς περνά μέσα από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (ακόμη μία νέα τεχνολογία για την μάρκα).

engine

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 680 ίππους και τα 720 Nm ροπής, από τα οποία οι 585 και τα 585 Nm αντιστοιχούν στον νέο V6, με τον ηλεκτροκινητήρα να παράγει 95 ίππους και 225 Nm. Αυτοί οι 95 ίπποι βέβαια ισχύουν για τα πρώτα 15 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης, με την συνολική ισχύ στην συνέχεια να πέφτει στους 635 ίππους.

Όπως συμβαίνει με κάθε Plug-in Hybrid πλέον, τα driving modes αφορούν πολύ περισσότερα από την απόκριση του γκαζιού και το setup της ανάρτησης. Όταν πατηθεί το Start button στο Artura δεν ακούγεται απολύτως τίποτα καθώς μπαίνει αυτόματα στο Electric mode. Η μπαταρία των 7,4 kWh είναι ικανή να παρέχει έως και 30 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 130 km/h. Χρειάζεται 2,5 ώρες για να φορτίσει μέσω μίας οικιακής πρίζας και όπως είναι ξεκάθαρο, το συγκεκριμένο mode δεν προορίζεται ως ξεκάθαρη εναλλακτική πηγή ενέργειας για το σύνολο της απόστασης που μπορεί να διανύει ο οδηγός, αλλά περισσότερο ως διευκόλυνση σε αστικές περιοχές και ζώνες περιορισμένων εκπομπών.

charging

Γυρνώντας τον επιλογέα στην θέση Comfort, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται περιστασιακά, αλλά όταν το όχημα κινείται με χαμηλές ταχύτητες και χρησιμοποιείται λίγο γκάζι, ξανασβήνει. Μάλιστα, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να φορτίσει την μπαταρία. Από εκεί και πέρα, οι επιλογές Sport και Track στοχεύουν κυρίως στην μεγιστοποίηση των επιδόσεων μέσω της καλύτερης αξιοποίησης του υβριδικού συστήματος. Ο κατασκευαστής δηλώνει μάλιστα πως ο υβριδισμός χαρίζει στην Artura 2 φορές ταχύτερη απόκριση στο γκάζι σε σχέση με τον V8 που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν.

Η βρετανική εταιρεία εκτός από τις νόρμες τις εποχής, άκουσε και τα αιτήματα των πελατών της. Έτσι η Artura καλύπτεται από 5ετή εγγύηση, ενώ η μπαταρία από μόνη της έχει 6ετή κάλυψη. Το αμάξωμα φτάνει την δεκαετία παρακαλώ.

Επιδόσεις

Φυσικά, όντας μία McLaren οι επιδόσεις της δεν θα μπορούσαν να είναι τίποτα λιγότερο από εκρηκτικές. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 3 δευτερόλεπτα, ενώ μέχρι το ρολόι να φτάσει τα 8,3 δευτερόλεπτα, η Artura έχει ήδη φτάσει τα 200 km/h. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 330 km/h.

Σασί

Οι πρωτοποριακές κινήσεις όμως, δεν σταματούν στο μηχανικό σύνολο. Η Artura αποτελεί το πρώτο δείγμα που φέρει την νέα γενιά ανθρακωνημάτικου σασί, του οποίου η κωδική ονομασία είναι MCLA. Κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Sheffield, για πρώτη φορά μέσω αυτοματοποιημένης διαδικασίας και όχι στο χέρι όπως το monocoque σασί που ξέραμε μέχρι σήμερα, ενώ ζυγίζει 6 κιλά περισσότερα σε σχέση με τον προκάτοχο του, φτάνοντας τα 82. Ο λόγος για αυτή την αύξηση είναι η προσθήκη νέων μερών που δεν υπήρχαν πριν, συμπεριλαμβανομένης μία ενσωματωμένης θέσης για μπαταρία.

chassis

Αν το πάρουμε αναλογικά είναι ελαφρύτερο, το ίδιο όμως δεν μπορεί να ειπωθεί και για το σύνολο του αυτοκινήτου, το οποίο είναι κατά 50 κιλά βαρύτερο σε σχέση με την 570S, φτάνοντας τα 1,498 κιλά. Το συγκεκριμένο νούμερο θα μπορούσε να καταγραφεί ως μία «νίκη» αν σκεφτεί κανείς πόσο βάρος προστέθηκε χάρη στο υβριδικό σύστημα. Για να ‘χετε ένα μέτρο σύγκρισης, σκεφτείτε πως η νέα αυτή McLaren συνεχίζει να είναι ελαφρύτερη από την εισαγωγική έκδοση της τελευταίας γενιάς 992, της Porsche Carrera.

Οι επαναστατικές αλλαγές στο στήσιμο του νέου μοντέλου όμως δεν σταματούν εκεί. Εκτός του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που επιτέλους αποφάσισε να χρησιμοποιήσει η McLaren, η Artura εφοδιάζεται για πρώτη φορά και με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί για διπλά ψαλίδια που βλέπαμε μέχρι σήμερα, ελπίζοντας να προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα κατά το φρενάρισμα.

Όπως και να ΄χει, το κατά 30 χιλιοστά κοντύτερο μεταξόνιο και ταχύτερο τιμόνι, λογικά θα συμβάλουν στην διατήρηση της έμφυτης ευελιξίας του «μικρού» μοντέλου της εταιρείας. Τέλος, η Artura χρησιμοποιεί το σύστημα απόσβεσης Proactive που πρωτοείδαμε στην GT, το οποίο μέσω αισθητήρων συλλέγει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για την κατάσταση του οδοστρώματος και πραγματοποιεί ρυθμίσεις σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Τα διαθέσιμα driving modes για το σασί είναι τρία: Comfort, Sport και Track.

Σχεδίαση

Αν και σύμφωνα με τον κατασκευαστή το 98% του οχήματος είναι ολοκαίνουργιο, είναι εντυπωσιακό το πόσο θυμίζει την 570S. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι όπως με κάθε νέα γενιά Golf. Όσο και να αλλάξει πάντα με την πρώτη ματιά θα ξέρεις ποιο μοντέλο είναι, χωρίς να χρειάζεται να δεις το σήμα στο πίσω μέρος. Εντάξει μπορεί αυτό το τελευταίο να φλερτάρει με τα όρια της υπερβολής, αλλά δεν θα μας έκανε εντύπωση αν η McLaren προσπαθούσε έτσι να χτίσει μία σχεδιαστική ταυτότητα που θα την χαρακτηρίζει, με την πάροδο του χρόνου. Όπως και να χει, η νέα Artura διακατέχεται από μία δικιά της ομορφιά, η οποία συνδυάζει την μοντέρνα σχεδίαση με την πρακτικότητα και τις compact διαστάσεις, δίνοντας της έτσι, τον δικό της χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό είναι εμφανές πως η βρετανική μάρκα έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια να προσφέρει ένα πιο ποιοτικό αποτέλεσμα μέσω τόσο των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά και της εργονομίας. Τα διάφορα driving modes δεν επιλέγονται πια από το κουμπί ACTIVE που υπήρχε στην κεντρική κονσόλα, αλλά από νέους περιστροφικούς διακόπτες που βρίσκονται στο πλάι του τιμονιού και οι οποίοι κινούνται μαζί με την κολόνα τιμονιού ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται ποτέ να απομακρύνει το χέρι του από το τιμόνι. Φυσικά η διευρυμένη κεντρική οθόνη παρέχει την δυνατότητα σύνδεσης μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Η πορεία που έχει χαράξει η εταιρεία από την αναβίωση της με την MP4-12C μέχρι και σήμερα, μόνο ανοδική μπορεί να χαρακτηριστεί. Κατάφερε να πιέσει μεγάλους κατασκευαστές όπως η Ferrari στο να αναβαθμίσουν σημαντικά τα οχήματα τους και τώρα με το βλέμμα στο μέλλον, αναβαθμίζεται και η ίδια, ανοίγωντας με την Artura το μεγάλο κεφάλαιο του εξηλεκτρισμού. Ποιος ξέρει πως θα εξελιχθούν οι επόμενες σελίδες... The start of an era.

interior

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...