Τα πάντα για τα νέα Dacia Sandero και Sandero Stepway

Το νέο Sandero έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο σε ποιότητα, αισθητική, τεχνολογία, αλλά και με καινοτομίες

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στην τρίτη γενιά του πλέον, το Dacia Sandero, το πρώτο σε πωλήσεις από το 2017 μοντέλο στην Ευρώπη, ανανεώνεται εκ βάθρων. Στη νέα γενιά του παρουσιάζεται μοντέρνο σχεδιαστικά και σύγχρονο τεχνολογικά, πατώντας πάνω σε μια νέα πλατφόρμα CMF-B, που επιτρέπει σε σχεδιαστές και μηχανικούς να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό σύνολο.

Με νέο δυναμικό χαρακτήρα και έντονη προσωπικότητα, το νέο Sandero δείχνει ότι έχει τα προσόντα να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του, δίνοντας παράλληλα νέα πνοή στο μοντέλο. Δεν στέκεται απλώς στο value for money χαρακτήρα που έχει κερδίσει, αλλά προσβλέπει σε νέο κοινό που θα εκτιμήσει μεταξύ άλλων και την ποιότητά του.

Σχεδιαστικά, η νέα μάσκα με τα φώτα LED, αποτελούν και την ταυτότητα του μοντέλου. Οι μεγάλες, για την κατηγορία, διαστάσεις του, με μήκος 4.088 mm, πλάτος 1.848 mm, υπόσχονται αξιόλογη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Το ύψος του έχει μειωθεί κατά 10 mm (1.499 mm), ενώ η καθαρή απόσταση από το έδαφος έχει παραμείνει ίδια 133 mm. Σε συνδυασμό όμως με τα φαρδύτερα μετατρόχια δείχνει ακόμα πιο χαμηλό και δυναμικό, ενώ την εικόνα του ενισχύουν οι λεπτομέρειες χρωμίου και οι νέας σχεδίασης ζάντες 15 ή 16 ιντσών.

Νέες είναι οι χειρολαβές των θυρών στιλ “ψυγείου” όπως τις ονομάζουν οι σχεδιαστές, ενώ προσοχή έχει δοθεί στη σχεδίαση των εσωτερικών καθρεπτών, αλλά και στις πίσω πόρτες προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική και κατά συνέπεια να μειωθεί ο θόρυβος που περνάει μέσα στην καμπίνα. Η κεραία άλλαξε σχήμα και θέση και τη βρίσκουμε με τη μορφή “φτερού καρχαρία” τοποθετημένη στο πίσω μέρος της οροφής.

Η πιο περιπετειώδης έκδοση Sandero Stepway που αποτελεί και την αιχμή του δόρατος στις πωλήσεις του μοντέλου, ξεχωρίζει από τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, με το καθαρό ύψος να είναι σε αυτή την περίπτωση 174 mm. Επιπλέον, στο Stepway η Dacia εισάγει μια καινοτομία (με πατέντα παρακαλώ), τις μπάρες οροφής που μετακινούνται προκειμένου να τοποθετηθούν κατά τον διαμήκη ή τον εγκάρσιο άξονα, εξυπηρετώντας διαφορετικές ανάγκες φόρτωσης.

Περνώντας στο εντελώς νέο εσωτερικό, αυτό που σε κερδίζει είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα. Αναβαθμισμένη σε μεγάλο βαθμό, τόσο σε υλικά, όσο και σε συναρμογή. Η οριζόντια σχεδίαση ενισχύει την αίσθηση του πλάτους. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε πλέον στις ανώτερες εκδόσεις μια οθόνη 8 ή 9 ιντσών, που διαθέτει στο πλάι της έναν αποσπώμενο βραχίονα στήριξης του smartphone. Στη βασική έκδοση, για διατήρηση του κόστους χαμηλά, διατίθεται χωρίς οθόνη, έχοντας σε εκείνη τη θέση μια βάση για κινητό που συνδέεται όμως με το αυτοκίνητο και προβάλει μέσω app σχετικές πληροφορίες.

Τη θέση του κλασικού κλειδιού έχει πάρει μια κάρτα που προσφέρει keyless entry και του συμβατικού χειρόφρενου, ένα ηλεκτρικό. Νέα είναι και τα καθίσματα, με πιο αφρώδεις επενδύσεις για βελτιωμένη άνεση, αλλά και λεπτά προσκέφαλα για καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω. Εκεί οι επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο, αφού το διαθέσιμο πλάτος αυξήθηκε κατά 8 mm, ενώ ο αέρας για τα πόδια είναι επιπλέον 42 mm. Μεγαλύτερος σε όγκο κατά 18 λίτρα και είναι ο χώρος αποσκευών που τώρα έφτασε τα 328 λίτρα.

Όσον αφορά την τεχνολογία, το νέο Sandero αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα είναι διαθέσιμο, εκτός από το αναβαθμισμένο ESP, με cruise control, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος ανάγκης, το οποίο είναι ενεργό από τα 7 έως τα 170 km/h. Σύστημα προειδοποίησης για εμπόδιο στο “τυφλό” σημείο, το οποίο είναι διαθέσιμο από τα 30 έως τα 140 km/h, Hill start assist και Park assist.

Η γκάμα των κινητήρων έχει στη βάση της έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.000 SCe 65 ίππων που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και την τούρμπο εκδοχή του 1.0 TCe 90 PS, ο οποίος είναι διαθέσιμος με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων ή με αυτόματο CVT. Επιπλέον, διαθέσιμη είναι μια έκδοση με το ίδιο κινητήρα 1.0 TCe 100 ECO-G, με LPG αλλά με απόδοση 100 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και έχει αυτονομία, συνδυαστικά με τα δύο καύσιμα, βενζίνης και υγραέριο, που αγγίζει, σύμφωνα με τον κατασκευαστή τα 1.300 χιλιόμετρα.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...