Με V12 663 ίππων από την Cosworth, το hypercar του Gordon Murray

Ο κινητήρας της Cosworth θα κατέχει το ρεκόρ με την μεγαλύτερη αναλογία ισχύος ανά λίτρο στον κόσμο για ατμοσφαιρικό μοτέρ… 166 PS στο λίτρο!

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ατμοσφαιρικός V12 των 3,9 λίτρων είναι δημιούργημα της βρετανικής Cosworth και είναι ικανός να παράξει 663 ίππους και 467 Nm ροπής. Αν δεν εντυπωσιαστήκατε ακόμα, να σημειωθεί πως ο συγκεκριμένος V12 «στροφάρει» μέχρι τις 12.400 rpm! Να θυμίσουμε πως η Aston Martin Valkyrie φοράει και αυτή κινητήρα V12 από την Cosworth, αλλά ο κόφτης φτάνει «μόνο» στις 10.500 στροφές.
cosworth-gma-v12-technical-drawing
Το ατμοσφαιρικό hypercar των 2.300.000 λιρών (2.520.000 ευρώ), θα φτάσει στα χέρια του πρώτου ιδιοκτήτη στις αρχές του 2022, ενώ η συνολική παραγωγή θα διαρκέσει για ένα χρόνο και θα περιλαμβάνει 125 αυτοκίνητα, 100 για το δρόμο και 25 καθαρά για χρήση σε πίστα.

Βασικό ρόλο στην εξέλιξη της αεροδυναμικής του κεντρομήχανου T50, παίζει η συνεργασία με την ομάδα της F1, Racing Point, πρώην Force India. Η πρόσβαση στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας με το κινούμενο πάτωμα και η εξειδίκευση των τεχνικών της Racing Point, δίνει την δυνατότητα στον Murray να χρησιμοποιήσει μοντέλα μεγάλης κλίμακας για να τελειοποιήσει το επαναστατικό aero package του T50.

Στο νέο μοντέλο θα δούμε τις δύο πιο σημαντικές δημιουργίες από την καριέρα του Gordon Murray να συνδυάζονται σε ένα αυτοκίνητο. Την τριθέσια διάταξη με την θέση του οδηγού στο κέντρο, από την θρυλική McLaren F1 του 1992 και τον «ανεμιστήρα» από το επαναστατικό Brabham BT46B, γνωστό και ως “fan car”, του 1978. Το δεύτερο να θυμίσουμε πως πήρε την παρθενική του νίκη στον ένα και μοναδικό αγώνα που πήρε μέρος, χάρη στα αδιανόητα επίπεδα κάθετης δύναμης που μπορούσε να παράγει, πριν αποσυρθεί μετά από «επίθεση» των αντίπαλων ομάδων, αφού το σχέδιο του Gordon Murray τους έπιασε κυριολεκτικά «στον ύπνο».

fan car

Έτσι λοιπόν, το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του T50 είναι ένας ηλεκτρικός ανεμιστήρας διαμέτρου 400 mm, τοποθετημένος στο πίσω μέρος, ειδικά σχεδιασμένος για «ρουφάει» τον αέρα που βρίσκεται κάτω από το αυτοκίνητο, αυξάνοντας έντονα την κάθετη δύναμη, άρα και την πρόσφυση. Συνολικά, η ρύθμιση των αεροδυναμικών βοηθημάτων θα έχει έξι διαφορετικά modes, δύο εκ των οποίων θα είναι αυτόματα. Στην μία άκρη θα υπάρχει το “Streamline mode” με μηδαμινή αντίσταση στον αέρα για υψηλές ταχύτητες, ενώ η πιο ακραία χρήση των αεροδυναμικών δυνατοτήτων του hypercar θα ονομάζεται “High Downforce mode” για μέγιστη σταθερότητα και κράτημα.
t50_041

Ο ηλεκτρικός ανεμιστήρας θα παίρνει ενέργεια από την μίζα των 48 V που συνδέεται απευθείας με τον στρόφαλο. Αφού εκτίσει τα χρέη ως μίζα, στην συνέχεια θα τροφοδοτεί τον ανεμιστήρα, ο οποίος θα είναι ικανός να φτάσει και τις 8.000 στροφές ανά λεπτό.

Ο λόγος που ο ανεμιστήρας είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του οχήματος, είναι η αποτελεσματικότητα του. Σε αντίθεση με όσες παθητικές μεθόδους δημιουργίας κάθετης δύναμης έχουμε δει έως τώρα μέσω αεροτομών, οι οποίες χρειάζονται κάποια ταχύτητα για να έχουν αποτέλεσμα, ο ανεμιστήρας μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη και πρόσφυση ακόμα και σε αρκετά χαμηλές ταχύτητες! Εν συνεχεία, όταν αυξάνονται τα χιλιόμετρα αυξάνεται και η αντίσταση του αέρα, οπότε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και λιγότερη κάθετη δύναμη. Όταν λοιπόν καταλάβουμε πως λειτουργεί και δούμε πως πρόκειται για μία καινοτομία “win,win”,δηλαδή βγαίνουμε κερδισμένοι σε όλες τις περιπτώσεις, βλέπουμε πως πιθανότατα κάθε καινούργιο supercar του μέλλοντος θα χρειαστεί αυτή την τεχνολογία.

Το V12 Τ50 θα χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, πηγαίνοντας κόντρα στην νόρμα των paddles. Σύμφωνα με τον Murray, όσοι προτιμούν το ημιαυτόματο κιβώτιο, θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους στις 25 μονάδες που προορίζονται για χρήση σε πίστα.t50_50

Σαν να μην έφτανε αυτό, ο δημιουργός, αποφάσισε να αφήσει έξω από την εξίσωση του νέου μοντέλου και οτιδήποτε έχει να κάνει με υβριδική τεχνολογία. Άλλη μία τεχνολογία που βλέπουμε να γίνεται μόνιμη στα νέα αυτοκίνητα. Ο Gordon Murray λέει πως θα αύξανε σημαντικά το βάρος σε σχέση με τα 980 kg που ζυγίζει τώρα. Θέλει το επαναστατικό T50 να εκτελεί χρέη πνευματικού διάδοχου της McLaren F1, χάρη στην έλλειψη βάρους, τις μαζεμένες διαστάσεις και την εργονομία του, με την διαφορά όμως ότι αυτά τα χαρακτηριστικά ενισχύονται χάρη στις νέες τεχνολογίες και τα υλικά κατασκευής.
pictures_mclaren_f1_1993_2
Το T50 θα είναι μόνο 30 mm φαρδύτερο και 60 mm μακρύτερο από μία F1, χαρακτηριστικά που του δίνουν πάτημα στο δρόμο σχεδόν ίδιο με ένα τελευταίας γενιάς Volkswagen Golf.

Η πλειοψηφία των μονάδων που θα κατασκευαστούν έχουν ήδη πουληθεί , με μόνο λίγα κομμάτια ακόμα να μένουν διαθέσιμα. Ο Murray δήλωσε πως εξεπλάγην ευχάριστα όταν είδε πως το 40 % των αγοραστών είναι κάτω από 45 ετών, ενώ για τρεις από αυτούς, θα είναι το πρώτο τους supercar.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...