5 hot-info για το νέο ηλεκτρικό Audi e-tron Sportback

Μέσα στο 2020 θα έρθει στην Ελλάδα η πιο σπορ εκδοχή του ηλεκτρικού SUV

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Με το e-tron η Audi εισήλθε δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση και τώρα με το e-tron Sportback συνδυάζει το μικρό αποτύπωμα στο περιβάλλον με την οδηγική απόλαυση. Το ηλεκτρικό SUV με την coupe σιλουέτα προγραμματίζεται να αφιχθεί στη χώρα μας μέσα στο 2020, σε τιμές που θα γίνουν γνωστές λίγο πριν το λανσάρισμά του.

Ας δούμε αναλυτικά 5 σημεία του Audi e-tron Sportback που το κάνουν να ξεχωρίζει.

1. Κομψή και δυναμική σχεδίαση
Το Audi e-tron Sportback συνδυάζει τις αρετές ενός ευρύχωρου SUV με την κομψότητα ενός τετράθυρου κουπέ και το μοντέρνο χαρακτήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Έχει μήκος 4.901 χιλιοστά, πλάτος 1.935 χιλιοστά και ύψος 1.616 χιλιοστά. Η οροφή του εκτείνεται επίπεδη πάνω από το μυώδες σώμα, με απότομη κλίση προς τα πίσω, σε τυπικό κουπέ στυλ. Το κάτω άκρο του τρίτου πλευρικού παραθύρου ανεβαίνει προς το πίσω μέρος -  ένα τυπικό χαρακτηριστικό Sportback.

Συνολικά δεκατρία χρώματα είναι διαθέσιμα, ανάμεσά τους το νέο χρώμα plasma blue, αποκλειστικό για το e-tron Sportback. Το μοντέλο S line δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο σπορ DNA του Audi e-tron Sportback. Είναι εξοπλισμένο ως στάνταρ με ζάντες 20 ιντσών και σπορ ανάρτηση.

Το Audi e-tron Sportback χάρη και στις κάμερες αντί για κλασσικούς εξωτερικούς καθρέφτες επιτυγχάνει εξαιρετική τιμή συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25 - ακόμα καλύτερη από το αδερφό μοντέλο Audi e-tron, χάρη στο coupé σχήμα του αμαξώματος και το μικρότερο στροβιλισμό του αέρα στο πίσω μέρος, κάτι που τελικά ωφελεί και την κατανάλωση.

2. Hi-tech και ταυτόχρονα λειτουργικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του Audi e-tron Sportback είναι ένα κομψό σαλόνι με ένα συνδυασμό design και τεχνολογίας. Ένα τόξο που καλύπτει τον πίνακα οργάνων και εκτείνεται από την μία πόρτα στην άλλη, ενσωματώνει αρμονικά το Audi Virtual Cockpit. Η κομψή του οθόνη δείχνει να αιωρείται. Η ταπετσαρία στις επενδύσεις των θυρών ενσωματώνει επίσης τις οθόνες για τους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες. Ο πίνακας οργάνων με τις δύο οθόνες αφής κλίνει προς τον οδηγό και επομένως είναι ιδιαίτερα εργονομικός. Όταν απενεργοποιείται, το πάνω μέρος αυτών των οθονών σχεδόν εξαφανίζεται στο black-panel περιβάλλον. Τα ανοιχτά πλευρικά τοιχώματα στην κεντρική κονσόλα υπογραμμίζουν την αίσθηση ελαφρότητας.

Όταν το Audi e-tron Sportback οδηγείται σε αστικό περιβάλλον, το εσωτερικό του παραμένει εντυπωσιακά σιωπηλό - χάρη στην προηγμένη ηχομόνωση και την αερακουστική. Αυτό εξασφαλίζει ότι ο ήχος HiFi είναι ακόμα πιο ευχάριστος, ειδικά με το προαιρετικό σύστημα ήχου Bang & Olufsen Premium 3D Sound System. Επιτρέπει την αναπαραγωγή μουσικής με κορυφαία πιστότητα, χωρίς παραμορφώσεις. Διαθέσιμο και το Audi phone box, το οποίο θέτει σημεία αναφοράς όσον αφορά τη σύνδεση και την ποιότητα του ήχου, καθώς και την ασύρματη φόρτιση.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, το e-tron Sportback διαθέτει επίσης το λειτουργικό σύστημα απόκρισης αφής MMI με δύο οθόνες. Ένας ακουστικός και απτικός παλμός επιβεβαιώνει πότε ένα δάκτυλο ενεργοποιεί μια λειτουργία. Στην επάνω οθόνη αφής 12,1 ιντσών, ο οδηγός ελέγχει τις ρυθμίσεις ψυχαγωγίας, τηλεφωνίας, πλοήγησης και ειδικές ρυθμίσεις e-tron. Η χαμηλότερη οθόνη 8,6 ιντσών χρησιμοποιείται για την εισαγωγή κειμένου και για το χειρισμό των λειτουργιών ευκολίας και ελέγχου του κλίματος. Η δομή του μενού είναι διαισθητικά λογική και λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα smartphone. Τα γραφικά είναι καθαρά και συμπυκνωμένα.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το Audi Virtual Cockpit 12,3 ιντσών. Η οθόνη του διαθέτει εξαιρετική ανάλυση 1,920 x 720 pixel και μπορεί να αλλάξει μεταξύ δύο προβολών χρησιμοποιώντας το κουμπί “View” στο τιμόνι. Υπάρχει επίσης μια προαιρετική έκδοση “plus” που διαθέτει πρόσθετη οθόνη με μετρητή ισχύος στο κέντρο. Προαιρετικά, διατίθεται και head up display.

Εκτός από τη λειτουργία από τις δύο οθόνες αφής, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει πλήθος λειτουργιών χρησιμοποιώντας φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας. Το σύστημα κατανοεί ελεύθερα διατυπωμένες εντολές και ερωτήματα αναζήτησης. Ο διαχειριστής διαλόγου υποβάλλει ερωτήσεις εάν είναι απαραίτητο, επιτρέπει διορθώσεις, προσφέρει επιλογές, ενώ έχει πρόσβαση και στις πληροφορίες που αποθηκεύονται στο όχημα καθώς και στο cloud.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ AUDI E-TRON

3. Σπορ επιδόσεις

Το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει επιδόσεις, αποδοτικότητα και υπέρτατη ηρεμία. Κάθε άξονας είναι εφοδιασμένος με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται με τριφασικό ρεύμα από τα ηλεκτρονικά ισχύος. Με ισχύ από 265 kW και 561 Nm ροπής, το Audi e-tron Sportback 55 quattro επιταχύνει 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Με μετατόπιση του επιλογέα από τη θέση D στη θέση S και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία boost. Εδώ, παράγεται ισχύς 300 kW και ροπή 664 Nm για οκτώ δευτερόλεπτα. Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα. Πλανητικά κιβώτια ταχυτήτων δύο σταδίων, με μία σχέση, μεταφέρουν τη ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες στους άξονες. Ένας διακόπτης, τον οποίο ο οδηγός μπορεί να λειτουργήσει με τον αντίχειρα και το δείκτη, χρησιμοποιείται για την επιλογή των  ταχυτήτων. Είναι ενσωματωμένος σε έναν κομψό μοχλό που βρίσκεται χαμηλά, πάνω από την κεντρική σήραγγα η οποία χρησιμεύει και ως υποβραχιόνιο.

Η Audi με την ηλεκτρική τετρακίνηση γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του quattro. Αυτή εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και δυναμισμό σε οποιοδήποτε έδαφος. Ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή ροπής κίνησης μεταξύ των δύο αξόνων - μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το Audi e-tron Sportback βασίζεται αποκλειστικά στον οπίσθιο ηλεκτρικό κινητήρα - για εξαιρετική αποδοτικότητα. Εάν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη ισχύ, η μπροστινή μονάδα ενεργοποιείται άμεσα. Αυτό συμβαίνει επίσης προβλεπτικά πριν παρουσιαστεί ολίσθηση σε παγωμένες συνθήκες ή σε γρήγορες στροφές, ή αν το αυτοκίνητο υποστρέφει ή υπερστρέφει.

Ένας βασικός παράγοντας πίσω από τον σπορ χαρακτήρα και την εξαιρετική εγκάρσια δυναμική του μοντέλου είναι η χαμηλή θέση τοποθέτησης του κινητήριου συστήματος - με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να είναι πολύ χαμηλότερο από ένα συμβατικό SUV. Όλα τα βαρύτερα συστατικά συγκεντρώνονται στο κέντρο του οχήματος. Η κατανομή φορτίου άξονα με αναλογία σχεδόν 50:50 είναι τέλεια ισορροπημένη και η συμπεριφορά ουδέτερη.

Με υλοποίηση πέντε συνδέσμων, προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης, η ανάρτηση συνδυάζει τις τελευταίες τεχνολογίες, οι οποίες εξασφαλίζουν ευέλικτο και ακριβή χειρισμό και υψηλό βαθμό άνεσης. Τα στάνταρ ελαστικά μεγέθους 255/55 R19 ξεχωρίζουν με την πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης. Προαιρετικά, τα ελαστικά μέχρι 22 ιντσών θα είναι επίσης διαθέσιμα από τα μέσα του 2020 - ένα μέγεθος μεγαλύτερο από το e-tron.

Το δυναμικό σύστημα ελέγχου Audi drive select είναι βασικός εξοπλισμός στο Audi e-tron Sportback και επιτρέπει στο πρόγραμμα οδήγησης να αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας πολλών στοιχείων του κινητήριου συστήματος, μεταξύ επτά οδηγικών προφίλ, από την απόλυτη άνεση στον ακριβή, σπορ χειρισμό. Η προσαρμοστική αερανάρτηση με ελεγχόμενους αποσβεστήρες συμβάλλει σημαντικά σε αυτήν την συμπεριφορά. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το αμάξωμα χαμηλώνει αισθητά, βελτιώνοντας σημαντικά τη ροή του αέρα γύρω από αυτό και επεκτείνοντας την αυτονομία του οχήματος. Συνολικά, το σύστημα μπορεί να μεταβάλει το ύψος οδήγησης έως και 76 χιλιοστά.

4. Μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία για υψηλή αυτονομία
Το σύστημα μπαταριών του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας (86,5 kWh ωφέλιμη) και λειτουργεί με ονομαστική τάση 396 Volt. Είναι τοποθετημένο ως ένα ευρύ επίπεδο μπλοκ κάτω από το θάλαμο επιβατών, βιδωμένο σε 35 σημεία. Το σύστημα συσσωρευτών είναι εξαιρετικά άκαμπτο και ανθεκτικό σε συγκρούσεις, χάρη σε ένα συμπαγές προστατευτικό αλουμινένιο πλαίσιο που συγκρατεί τις 36 κυψέλες. Αυτές είναι διατεταγμένες σε δύο επίπεδα, ένα μακρύ κατώτερο «πάτωμα» με 31 κυψέλες και ένα πιο κοντό επάνω πάτωμα με τις υπόλοιπες πέντε. Κάθε κυψέλη περιέχει δώδεκα στοιχεία. Το σύστημα ψύξης βρίσκεται κάτω από το μπλοκ κυψελών.

Κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης μέχρι 0,3 g - που ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση - η μπαταρία υψηλής τάσης φορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον οπίσθιο, οι οποίοι δρουν ως γεννήτριες σε αυτές τις περιπτώσεις. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας παρέχει μεταβλητή ρύθμιση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών μονάδων - και οι δύο σε ελεύθερο τροχασμό όταν ο οδηγός απελευθερώνει το δεξιό πεντάλ - καθώς και κατά τη διάρκεια της πέδησης. Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται σε τρία στάδια με paddles στο τιμόνι και είναι ακόμη πιο έντονος από ό, τι στο e-tron.

Όταν φρενάρει από 100 km/h, το Audi e-tron Sportback μπορεί να ανακτήσει το μέγιστο των 300 Nm και 220 kW. Όπως και με το αδελφό μοντέλο του, αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 70% της ισχύος του και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής. Συνολικά, το SUV coupé επιτυγχάνει μέχρι και το 30% της αυτονομίας του μέσω της ανάκτησης.

Kατά τη διάρκεια της κανονικής λειτουργίας του οχήματος, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι σχεδόν τελείως αποσυνδεμένος από το σύστημα κίνησης. Η αύξηση του εύρους χρήσης της μπαταρίας υψηλής τάσης σε συνδυασμό με τη μείωση ροής στο κύκλωμα ψυκτικού μέσου, σημαίνει ότι η αντλία χρησιμοποιεί λιγότερη ενέργεια.

Η εξαιρετικά ευέλικτη διαχείριση θερμότητας, η οποία περιλαμβάνει τέσσερα ξεχωριστά κυκλώματα, ρυθμίζει τη θερμοκρασία των εξαρτημάτων υψηλής τάσης με μέγιστη απόδοση. Αυτό επιτρέπει γρήγορη φόρτιση συνεχούς ρεύματος, μεγάλο κύκλο ζωής της μπαταρίας και εξαιρετική απόδοση ακόμη και υπό φορτίο. Η τυπική αντλία θερμότητας, η οποία αξιοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από την μπαταρία υψηλής τάσης, μπορεί να χρησιμοποιήσει έως και 3 kW πραγματικές απώλειες ισχύος για θέρμανση και κλιματισμό του εσωτερικού, κάτι που είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό. Ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία, αυτό μπορεί να ενισχύσει την αυτονομία του Audi e-tron Sportback έως και 10% σε τυπική λειτουργία.

Η Audi θα προσφέρει το πλήρως ηλεκτρικό SUV coupé και με μια δεύτερη έκδοση κινητήρα. Το e-tron Sportback 50 quattro παράγει ισχύ 230 kW (308 PS) και ροπή 540 Nm. Η μπαταρία καταλαμβάνει το ένα από τα δύο πατώματα και οι 27 κυψέλες του αποτελούνται από δώδεκα πρισματικά στοιχεία.

Το σύστημα, το οποίο ζυγίζει περίπου 120 κιλά λιγότερο από την μπαταρία του Sportback 55 quattro, παρέχει 71 kWh ενέργειας (64,7 kWh ωφέλιμη). Αυτό επιτρέπει στο SUV coupé να καλύψει έως και 347 km με πλήρη φόρτιση στον κύκλο WLTP. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 190 km/h.

Στις διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, το Audi e-tron Sportback 55 quattro μπορεί να φορτίζει με συνεχές ρεύμα (DC) σε σταθμούς γρήγορης φόρτισης έως και 150 kW. Σε λιγότερο από μισή ώρα, η μπαταρία φτάνει το 80% της χωρητικότητάς της - επαρκής για το επόμενο σκέλος της διαδρομής μεγάλων αποστάσεων. Το Audi e-tron Sportback 50 quattro μπορεί να φορτίσει με φορτιστές έως και 120 kW και ταυτόχρονα επιτυγχάνει ταυτόσημη ποσοστιαία φόρτιση.

Η φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο mode-3. Έως και 11 kW ισχύ είναι διαθέσιμη, που μπορεί να αυξηθεί σε 22 kW με μια προαιρετική δεύτερη ενσωματωμένη συσκευή φόρτισης που θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στο έτος.

Η Audi προσφέρει επίσης μια σειρά λύσεων για τη φόρτιση στο γκαράζ, στο σπίτι ή το γραφείο, ανάλογα με την χωρητικότητα του τροφοδοτικού. Το τυπικό compact σύστημα φόρτισης είναι κατάλληλο για μια απλή σύνδεση 230 V και για μια τριφασική έξοδο 400 V με ισχύ έως και 11 kW. Ο προαιρετικός σύνδεσμος φόρτισης θα είναι διαθέσιμος για παραγγελία κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Προσφέρει έξυπνες λειτουργίες φόρτισης, για παράδειγμα προτιμώμενη φόρτιση σε χαμηλό κόστος. Ο συνδυασμός με κατάλληλο σύστημα διαχείρισης οικιακής ενέργειας επιτρέπει στο όχημα να φορτίζεται κατά προτίμηση με αυτοπαραχθείσα ηλιακή ενέργεια, με την προϋπόθεση ότι το σπίτι είναι εξοπλισμένο με φωτοβολταϊκό σύστημα.

5. Ασφάλεια σε κάθε διαδρομή: Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
Το Audi e-tron Sportback διαθέτει την πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Audi. Τα συστήματα Audi pre sense και Audi pre sense front προσφέρονται ως στάνταρ. Άλλα διαθέσιμα συστήματα είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (lane departure warning), η υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης (emergency assist), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist), το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Audi side assist), η προειδοποίηση εξόδου (exit warning) και η υποβοήθηση κυκλοφορίας (cross-traffic assist), επίσης χρήσιμα στην αστική κυκλοφορία. Χρησιμοποιούν τα σήματα εξόδου από τους πίσω αισθητήρες ραντάρ για να ειδοποιήσουν τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή το πλάι. Διαθέσιμες και κάμερες 360 μοιρών για παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου. Τέλος, διαθέσιμο και το προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive cruise assist), το οποίο απλοποιεί το διαμήκη και πλευρικό έλεγχο του οχήματος.

Διαθέσιμη επίσης υποβοήθηση αποδοτικότητας (efficiency assist), που χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου, το σύστημα πλοήγησης και τις υπηρεσίες Car2X και ενημερώνει τον οδηγό όταν έχει νόημα να μην πιέζει το πεντάλ γκαζιού ενώ μπορεί και να επιβραδύνει προβλεπτικά το coupé SUV.

Για τη λειτουργία όλων αυτών των συστημάτων, μία κεντρική μονάδα ελέγχου σκανάρει συνεχώς τον περιβάλλοντα του αυτοκινήτου χώρο, λαμβάνοντας δεδομένα από έως και πέντε αισθητήρες ραντάρ, πέντε κάμερες και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...