Νέο Seat Leon: Πιο δυναμικό, πιο ποιοτικό, πιο σύγχρονο από ποτέ (vid)

Και υβριδικές εκδόσεις για την τέταρτη γενιά του compact οικογενειακού

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στο Martorell, εκεί όπου βρίσκεται η γραμμή παραγωγής του, το νέο Leon συστήθηκε στο κοινό. Η Seat αποκάλυψε την τέταρτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου της, το οποίο πρωτολανσαρίστηκε το 1999 και μετρά έως σήμερα πάνω 2,2 εκατ. πωλήσεις. Το νέο compact οικογενειακό αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα μίας σημαντικής επένδυσης της ισπανικής μάρκας, προκειμένου να διεκδικήσει μία από τις κορυφαίες θέσεις στην κατηγορία του.

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις (+86 mm για το hatch και +93 mm για το Sportstourer), το αμάξωμα του Leon χαρακτηρίζεται από τις δυναμικές γραμμές, το μακρύ καπό και τα προηγμένης τεχνολογίας φωτιστικά σώματα (full LED). Το μήκος του Leon 5 door φθάνει τα 4,37 μέτρα και του Sportstourer τα 4,64 μέτρα. Το μεταξόνιο είναι φυσικά κοινό, στα 2,69 μέτρα (+50 mm σε σχέση με το απερχόμενο Leon), συμβάλλοντας σε πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών του hatchback έχει όγκο 380 lt (όσο και το προηγούμενο μοντέλο) και του station wagon 617 lt (+30 lt).

Το νέο Leon βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του Ομίλου Volkswagen και κάνει χρήση κινητήρων βενζίνης (TSI), diesel (TDI), φυσικού αερίου (TGI). Δίπλα τους εκδόσεις mild-hybrid (eTSI) και plug-in hybrid (eHybrid).

Στη βάση των TSI είναι ο τρικύλινδρος 1.0, με 90 και 110 ίππους. Ακολουθεί ο 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους, ενώ στην κορυφή είναι ο 2λιτρος με ισχύ 190 PS. Στην πλευρά των diesel δεν υπάρχει η επιλογή του 1.6 TDI, αλλά εκδοχές του 2.0 TDI με 115 και 150 PS. Στο Sportstourer η πιο ισχυρή παραλλαγή συνδυάζεται και με τετρακίνηση 4Drive. Η έκδοση CNG φέρει τον 1.5 TGI με 130 ίππους και προσφέρει αυτονομία 440 km χάρη στις τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου.

Η έκδοση mild hybrid (eTSI) συνδυάζει είτε τον 1.0 TSI 110 PS είτε τον 1.5 150 PS με ηλεκτρικό σύστημα 48V, ενώ στο Leon Plug-in hybrid (hatch ή Sportstourer) συναντάμε τον 1.4 TSI, ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία 13 kWh και 6τάχυτο DSG, με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται σε 204 ίππους. Η ηλεκτρική αυτονομία είναι περίπου 60 km (σε κύκλο WLTP).

Έμφαση έχει δοθεί στη συνδεσιμότητα, τόσο με συσκευές εντός του αυτοκινήτου (Full Link - Android Auto και ασύρματη πρόσβαση στο Apple CarPlay) όσο και με το περιβάλλον, αλλά και στην ασφάλεια: adaptive cruise control, emergency assist 3.0, travel assist, side και exit assist, είναι ορισμένα μόνο από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το Leon διατηρείται μόνο του στο κέντρο της λωρίδας και ακολουθεί την κίνηση, σε ταχύτητες έως 210 km/h. Το εσωτερικό είναι ποιοτικότερο, με καλύτερες επενδύσεις στα καθίσματα και τις επιφάνειες, και πιο εργονομικό. Στο ταμπλό δεσπόζει η προαιρετική οθόνη αφής των 10 ιντσών (στάνταρ 8’’) για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο υποστηρίζει και αναγνώριση νευμάτων. Ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων, διαγωνίου 10,25 ιντσών.

Τα επίπεδα εξοπλισμού παραμένουν τα Reference, Style, Xcellence, FR, ενώ μελλοντικά θα δούμε και σπορ έκδοση Cupra από τη θυγατρική της Seat.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...