Οδηγούμε: SEAT Ateca 1.0 TSI & 2.0 TDI 4x4

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε από την Αθήνα μέχρι την Αράχωβα και πίσω, το νέο SEAT Ateca τόσο με τον entry level 1.000άρη βενζινοκινητήρα όσο και με τον 2λιτρο TDI που συνδυάζεται με τετρακίνηση 4DRIVE

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η SEAT ξεκινάει δυναμικά την εμπορική της καριέρα στην κατηγορία SUV/Crossover με μία… κίνηση ματ. Το νέο Ateca είναι ευρύχωρο, πρακτικό και ευέλικτο, ενώ ταυτόχρονα είναι το μοναδικό στην κατηγορία του με 1.000άρη TSI κινητήρα.

Το πρώτο SUV της ισπανικής εταιρείας είναι γεγονός και η αντιπροσωπεία φάνηκε αρκετά ενθουσιασμένη γι’ αυτό, φιλοδοξώντας το Ateca να αποτελέσει τον τρίτο πυλώνα της μάρκας μετά το Leon και το Ibiza. Σαν στόχος φαίνεται να είναι εύκολα εφικτός, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη μας επαφή στην Ελλάδα με το νέο μοντέλο.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευελιξία
  • Άνεση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Εξωτερική αισθητική
  • Γκάμα κινητήρων με βασικό 1.000άρη
  • Χώροι
ξινά
  • Περιορισμένες off-road δυνατότητες
  • Λιτή εσωτερική σχεδίαση

Με την πρώτη ματιά, η δυναμική σχεδίαση του Ateca εκπέμπει αναμφίβολα έναν πολύ επιθετικό χαρακτήρα. Οι αιχμηρές γραμμές του αμαξώματος και τα LED φώτα ημέρας δημιουργούν ένα πολύ ελκυστικό αποτέλεσμα. Ο μεγάλος για SEAT όγκος του, αλλά και οι ιδιαίτερες αισθητικές πινελιές κάνουν το Ateca να διαφέρει σε μικρό βαθμό από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Το μήκος του φτάνει τα 4,36 m, κάτι που το κατατάσσει στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV (βλέπε Qashqai). Γνώριμη και ενδιαφέρουσα σχεδίαση συναντάμε και στο εσωτερικό, όπου όλα θυμίζουν κάτι από Leon, αλλά τώρα πια με μεγάλη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας. Φυσικά είναι ξεκάθαρη και η καλή ποιότητα κατασκευής. Η ευρύχωρη καμπίνα φιλοξενεί με άνεση 5 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών είναι στα 510 λίτρα (485 για τις τετρακίνητες εκδόσεις), τιμή εξαιρετική για την κατηγορία. Τέλος, για μεγαλύτερη ευκολία υπάρχει και ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα που ανοίγει… με το πόδι (περνώντας το κάτω από τον προφυλακτήρα κι έχοντας το κλειδί στην τσέπη), αλλά και κλείνει αυτόματα, πατώντας ένα μπουτόν.

 

Παίζει μόνη της…

Η Seat έκανε «κίνηση ματ» στους ανταγωνιστές της, αφού εφοδίασε το νέο Ateca με τον 1.0 TSI κινητήρα και είναι το μοναδικό στην κατηγορία του - προς το παρόν τουλάχιστον - που διαθέτει τόσο χαμηλό κυβισμό. Το εν λόγω turbo μοτέρ αποτελεί και τη βασική επιλογή στην γκάμα της βενζίνης και είναι ένα από τα μηχανολογικά σύνολα που δοκιμάσαμε στην παρουσίαση. Θεωρητικά, οι 115 ίπποι του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα φαίνονται απλώς ικανοποιητικοί, αλλά στην πράξη ο 1.0 TSI ίσως και να σας εντυπωσιάσει… Τουλάχιστον εμάς μάς εντυπωσίασε. Ελαστικός από χαμηλά, προσφέρει όση δύναμη χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα μέσα στην πόλη, ενώ δεν θα πει όχι και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 119 g/km εκπομπές CO2 και 5,2 lt/100 km μέση κατανάλωση. Στο ταξίδι μας από Αθήνα για Αράχωβα και πίσω, το trip computer έδειξε μέση τιμή τα πολύ καλά 7 lt/100 km, χωρίς πολλή προσπάθεια για οικονομία. Στα κομμάτια βέβαια που το πιέσαμε πολύ, η κατανάλωση σκαρφάλωσε πάνω από τα 9 lt/100 km.

Ο entry-level κινητήρας πλαισιώνεται και από τον 1.4 TSI 150 ίππων, ο οποίος δεν υπήρχε στην παρουσίαση, αλλά μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στην πρώτη μας οδήγηση του Ateca, στο εξωτερικό. Ο τελευταίος μπορεί να συνδυαστεί τόσο με τετρακίνηση όσο και με αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη. Όσο για τα diesel, προσφέρονται οι γνωστοί 1.6 TDI των 115 ίππων και ο δίλιτρος των 150 ίππων. Όπως και στην περίπτωση του 1.4 TSI, έτσι και ο 2.0 TDI μπορεί να εξοπλιστεί με DSG και σύστημα 4DRIVE. Και μιας και αναφερόμαστε στην τετρακίνηση, να πούμε ότι στηρίζεται πάνω στο σύστημα Haldex πέμπτης γενιάς με πολύδισκο συμπλέκτη που λειτουργεί υδραυλικά και ελέγχεται ηλεκτρονικά.

 

Δώσε μου δρόμο…

Η διαδρομή μας (Αθήνα- Αράχωβα) περιείχε όλα εκείνα τα τερέν που θα μπορούσε το νέο Seat Ateca να δείξει τις αρετές του. Παρά τον όγκο του, μέσα στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο και δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα μικρομεσαίο SUV. Επίσης, είναι ελαφρύ και αυτό χάρη στην MQB πλατφόρμα του ομίλου που κρατάει το συνολικό βάρος στα 1.280 κιλά. Στην εθνική οδό μπορείς να ταξιδέψεις άνετα με ταχύτητες 120-140 km/h. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω στις δικίνητες ή πολλαπλοί σύνδεσμοι στις τετρακίνητες εκδόσεις) προσφέρει ακούραστο και «ατσαλάκωτο» ταξίδι, όπως απαιτείται από τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Τέλος, υπάρχει και ο επαρχιακός δρόμος με πολλές ανοιχτές (και με ορατότητα) στροφές, όπου το Ateca επιβεβαιώνει τις σπορ καταβολές της φίρμας. Φορώντας τα… αθλητικά του, το ισπανικό SUV ορμάει στις στροφές, χωρίς να προδίδει τον χειριστή του. Το τιμόνι μεταφέρει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση στον οδηγό και η ποιότητα κύλισης ακολουθεί το καλό DNA του γερμανικού γκρουπ. Επίσης, το SEAT Drive Profile που ελέγχεται από ένα περιστροφικό κουμπί, προσαρμόζει το Ateca στις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης και στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Εκτός από τις επιλογές Normal, Sport, Eco και Individual, οι εκδόσεις 4Drive διαθέτουν επιπλέον τα Snow και Off Road προφίλ, καθώς και τη λειτουργία Hill Descent Control.

 

Στο ταμείο…

To SEAT Ateca είναι διαθέσιμο σε 3 επίπεδα εξοπλισμού: Reference, Style και XCELLENCE. Η βασική έκδοση, εκτός από την ελκυστική τιμή (19.950 ευρώ με τον 1.000άρη TSI) προσφέρει και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό που χρειάζεται κάποιος στην καθημερινότητά του, όπως είναι ο κλιματισμός, η οθόνη 5 ιντσών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, οι 7 αερόσακοι, το Front Assist και τα συστήματα ελέγχου υπνηλίας οδηγού και πίεσης ελαστικών. Όσο για τους κινητήρες diesel, η τιμή έναρξης είναι 23.850 ευρώ και αφορά τον 1.6 TDI. Περισσότερες πληροφορίες για τον τιμοκατάλογο του νέου Ateca μπορείτε να δείτε ΕΔΩ!

Τελικά, το SEAT Ateca υπόσχεται ένα πλήρες πακέτο στην κατηγορία των crossover/SUV και παρότι υποτίθεται πως το προσφέρει με urban χαρακτήρα και… καρδιά Βαρκελώνης, αποδίδει πολύ καλά κι εκτός πόλης. Μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη εικόνα όμως θα έχουμε στην αναλυτική δοκιμή του νέου μοντέλου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ SEAT

συμπέρασμα
H SEAT προσφέρει ένα πλήρες πακέτο στη δημοφιλή κατηγορία των crossover/SUV. Η τιμή απόκτησης είναι δελεαστική και μόλις από τη βασική έκδοση με τον entry-level βενζινοκινητήρα, ο υποψήφιος αγοραστής έχει όσα χρειάζεται για να απολαύσει άνετα την καθημερινότητά του.

SEAT Ateca 2016

Euro NCAP Crash Test of Seat Ateca 2016

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...