70 χρόνια Formula 1: 10 πράγματα που δεν φαντάζεστε ότι έγιναν στο πρώτο Grand Prix της Ιστορίας

Πριν από 70 χρόνια πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula 1, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από μία σειρά άκρως εντυπωσιακών στοιχείων

  • -
  • -

Το 1950, πριν από 70 χρόνια, πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula 1. Άνθρωποι και μηχανές συγκεντρώθηκαν στην πίστα του Silverstone, με την πρώτη συνάντηση στην ιστορία του θεσμού να χαρακτηρίζεται από μία σειρά ξεχωριστών γεγονότων και στοιχείων. Ορίστε, τα δέκα σημαντικότερα από αυτά:

1. Ο αγώνας είχε δύο διαφορετικές ονομασίες
Επίσημα αναφερόταν ως το Grand Prix της Ευρώπης, με τον συγκεκριμένο τίτλο να αποδίδεται για πρώτη φορά σε αγώνα που πραγματοποιούταν εκτός Ιταλίας και Γαλλίας. Όμως, από τη στιγμή που έλαβε χώρα σε βρετανικό έδαφος, αποκαλούταν και ως το Βρετανικό Grand Prix. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι η αυλαία παραδοσιακά άνοιγε το Μάρτιο, ο αγώνας έγινε στις 13 Μαΐου. Κάτι που συνέβη μόλις έξι φορές στην ιστορία της F1.

 

2. Η πρώτη στροφή ονομαζόταν Woodcote
Από το 1952 έως και το 2011 η «Woodcote» αποτελούσε την τελευταία στροφή της πίστας. Όμως, για τον συγκεκριμένο αγώνα η φημισμένη δεξιά στροφή ήταν η πρώτη που έστριψαν οι οδηγοί και η πρώτη στην ιστορία του θεσμού.

3. Κόσμος και τιμώμενα πρόσωπα
Υπολογίζεται ότι την ημέρα του αγώνα στην πίστα βρέθηκαν περισσότεροι από 120.000 θεατές. Ο πιο σημαντικός από αυτούς ήταν ο Βασιλιάς Γεώργιος ο 6ος, ο οποίος έδωσε το παρών μαζί με τη Βασίλισσα Ελισάβετ, την Πριγκίπισσά Μαργαρίτα, και επίτιμους καλεσμένους το Λόρδο και Λαίδη Mountbatten.

 

4. Ταϊλανδός πρίγκηπας και Ελβετός Βαρόνος
Εκτός από τη βασιλική οικογένεια, στη λίστα των παρευρισκόμενων του πρώτου αγώνα στην ιστορία της F1, συμπεριλαμβανόταν μεγάλο μέρος της αριστοκρατίας της εποχής. Μάλιστα, δύο από αυτούς έλαβαν μέρος στον αγώνα! Συγκεκριμένα, ανάμεσα στους 21 οδηγούς που εκκίνησαν, συγκαταλέγονταν ο Ταϊλανδός Πρίγκιπας Bira και ο Ελβετός Βαρόνος Emmanuel “Toulo” de Graffenried, ο οποίος μάλιστα το 1949 είχε κερδίσει το βρετανικό Grand Prix. Αξίζει να σημειώσετε, πως μέχρι τον Alex Albon, ο Bira αποτελούσε το μοναδικό Ταϊλανδό που είχε αγωνιστεί στη Formula 1! Για την ιστορία, αμφότεροι εγκατέλειψαν στον συγκεκριμένο αγώνα.

5. Φαβορί τα τρία «F»
Η Alfa Romeo 158, μπορεί εκείνη την εποχή να ήταν 13 ετών (!), αλλά ο πανίσχυρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.500 cc την καθιστούσε το ακλόνητο φαβορί. Μάλιστα, η ιταλική ομάδα συμμετείχε στον πρώτο αγώνα της ιστορίας με τρία εργοστασιακά μονοθέσια, για τους Nino Farina, Luigi Fagioli και Juan Manuel Fangio. Γνωστοί εκείνη την εποχή και ως τα τρία «F». Οι τρεις τους βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις των κατατακτήριων δοκιμών και στον αγώνα ξέφυγαν από νωρίς έχοντας τη δική τους εσωτερική μάχη. Μετά από 70 γύρους, ο Farina ήταν αυτός που κέρδισε και αυτομάτως χρίστηκε ως ο πρώτος νικητής αγώνα της Formula 1 στην ιστορία.

 

6. Η άγρια φύση κοντά στον αγώνα
Στον αγώνα η Alfa Romeo συμμετείχε και με ένα τέταρτο αυτοκίνητο για τον Parnell. Όμως, ο άτυχος οδηγός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν ένα ζώο μπήκε στην πίστα, συγκρούστηκε με το μονοθέσιο του και ο Βρετανός τέθηκε νοκ άουτ.

7. Ο μέρος όρος ηλικίας ήταν 39 ετών!
Τρεις από τους 21 οδηγούς του grid ήταν 50 ετών και άνω, με τους περισσότερους να βρίσκονται άνω των 40. Ο μέσος όρος έπεφτε λόγω της παρουσίας του… νεαρού Geoffrey Crossley, ο οποίος ήταν ο μικρότερος όλων στα 29 του χρόνια.

 

8. Ένας μουσικός της τζαζ τερμάτισε 11ος!
Κι όμως! Δεν πρόκειται για αστείο, αλλά ένας γνωστός μουσικός της τζαζ εκείνης της εποχής, έλαβε μέρος στον πρώτο αγώνα της F1. Ο Johnny Claes μπορεί να τερμάτισε 11ος, αλλά σίγουρα γνώρισε περισσότερη επιτυχία στη μουσική με το συγκρότημα Johnny Claes and the Clay Pigeons.

9. H ΒRM δεν ξεκίνησε ποτέ τον αγώνα
Η ανερχόμενη Βρετανική BRM ήλπιζε να κάνει ντεμπούτο με την V16 Type15 στον αγώνα του Silverstone. Όμως, μία σειρά από τεχνικά προβλήματα δεν επέτρεψε στον Raymond Mays να πάρει το πράσινο φως στο Grand Prix, με αποτέλεσμα να περιοριστεί σε μερικούς γύρους επίδειξης πριν το GP.

 

10. Ο Stirling Moss τερμάτισε 2ος στον υποστηρικτικό αγώνα!
Μπορεί ο Sir Strling Moss να κέρδισε το βρετανικό Grand Prix το 1955 και το 1957, αλλά στον πρώτο αγώνα της ιστορίας του θεσμού αγωνιζόταν στην μικρή κατηγορία των 500cc. Ο Moss έδωσε σπουδαία μάχη, αλλά τελικά τερμάτισε 2ος στον υποστηρικτικό αγώνα. 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...