Νέα υβριδικά και ηλεκτρικά από τη Honda

Όλο το πλάνο της επόμενης δεκαετίας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα επόμενα δέκα χρόνια η Honda θα αφοσιωθεί στα μικρά-μικρομεσαία κυρίως μοντέλα με τεχνολογίες που σέβονται το περιβάλλον, αλλά και που θα είναι προσιτά στο ευρύ κοινό. Αξιοσημείωτη είναι η απόφαση για εξέλιξη κι άλλων υβριδικών συστημάτων, πέρα από το ΙΜΑ που γνωρίζουμε από τα CR-Z και Insight, αλλά και ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Άλλωστε, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ιαπωνικής εταιρείας, Takanobu Ito, ‘‘Το μέλλον της Honda εξαρτάται από τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 που πρέπει να πετύχουμε’’.

Ας δούμε όμως το πλάνο της Honda πιο λεπτομερώς.

 

Υβριδικά με μπαταρίες ιόντων λιθίου

Όπως αποκάλυψε ο Takanobu Ito, η Honda πρόκειται να παρουσιάσει αρκετά νέα μικρά μοντέλα με το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ, αρχής γενομένης με το Jazz Hybrid που αναμένεται στην ιαπωνική αγορά το φθινόπωρο του 2010 και στην Ευρώπη το 2011. Ταυτόχρονα, η φίρμα εξελίσσει νέες μπαταρίες τεχνολογίας ιόντων λιθίου για τα υβριδικά της. Το πρώτο μοντέλο στο οποίο θα τοποθετηθούν είναι η υβριδική έκδοση του επόμενου Civic που θα λανσαριστεί το 2011.

 

Plug-in Hybrid

Για τα μεγαλύτερα υβριδικά της, η Honda ετοιμάζει ένα νέο υβριδικό plug-in σύστημα. Τα πρώτα μοντέλα αναμένονται στην ιαπωνία και τις ΗΠΑ το 2012. Όπως δήλωσε ο κ. Ito, η εταιρεία θα εξελίξει διάφορα υβριδικά συστήματα έτσι ώστε να καλύπτει κάθε ανάγκη σε κάθε κατηγορία μοντέλων.

 

Βενζίνη - πετρέλαιο

Μεσοπρόθεσμα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να είναι η κύρια μορφή αυτοκίνησης. Για το λόγο αυτό, η Honda σχεδιάζει να ανανεώσει τη γκάμα κινητήρων και κιβωτίων της με στόχο την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Η αρχή θα γίνει το 2012, όπου εκτός του 2.2 iD-TEC που κινεί σήμερα τα CR-V και Accord θα δούμε και έναν ακόμη, ολοκαίνουργιο diesel μικρότερου κυβισμού.

 

Ηλεκτρικά

Παρότι η Honda παραμένει σκεπτική σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και ειδικότερα όσον αφορά την αυτονομία και το χρόνο φόρτισης της μπαταρίας, εντούτοις αποφάσισε τελικά να εξελίξει το δικό της ηλεκτρικό με στόχο να το διαθέσει στην ιαπωνική και αμερικανική αγορά το 2012.

 

Fuel-cell

Στη Honda συνεχίζουν να πιστεύουν πως το μέλλον της αυτοκίνησης είναι το υδρογόνο. Έτσι, θα συνεχίσουν την εξέλιξη του FCX Clarity, καθώς και των συστημάτων ανεφοδιασμού υδρογόνου.

 

Επόμενη γενιά ηλεκτρικής αυτοκίνησης

Μέχρι το τέλος του 2010, η Honda θα ξεκινήσει δοκιμές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σκούτερ, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων προσωπικής μετακίνησης στην Ιαπωνία. Στόχος είναι η έρευνα για την αποτελεσματικότητα των νέων τεχνολογιών παράλληλα με την ιδανική χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Δοκιμές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και plug-in υβριδικών θα ξεκινήσουν και στις ΗΠΑ στα τέλη του 2010, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Stanford, την Google Inc. και την πόλη Torrance της Καλιφόρνια.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...