Opel Super 6 & Admiral (1937-1939)

Δύο μοντέλα στα οποία η Opel λάνσαρε τους νέους εξακύλινδρους κινητήρες προηγμένης τεχνολογίας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Φεβρουάριο του 1937, στην Έκθεση Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας του Βερολίνου, η Opel παρουσιάζει δύο μοντέλα με προηγμένη για την εποχή τεχνολογία: τα Super 6 και Admiral. Το λανσάρισμα των νέων μοντέλων σηματοδοτεί την επέτειο των 75 χρόνων της μάρκας και το μέλλον τους διαγράφεται λαμπρό. Το ντεμπούτο του Admiral σηματοδοτεί την επιστροφή της Opel στην κατηγορία μεγάλων οικογενειακών και θέτει τις βάσεις για την παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων στο Rüsselsheim, ενώ το Super 6 ανοίγει το δρόμο για το δημοφιλές Opel Kapitän του 1938.

Το Super 6, ένα μεσαίο πολυτελές οικογενειακό, χρησιμοποιεί έναν αθόρυβο, εν σειρά εξακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων με ισχύ 55 ίππων. Το μεγάλο πολυτελές Admiral από την άλλη έχει εξακύλινδρο κινητήρα 3,6 λίτρων με πλούσια ροπή και 75 ίππους. Και οι δύο κινητήρες έχουν κοινό χαρακτηριστικό τις βαλβίδες επικεφαλής και τον εκκεντροφόρο που περιστρέφεται μέσω γραναζιών.

 

Super 6: Ισχυρός κινητήρας, ελκυστική σχεδίαση

Με το Super 6, η Opel για πρώτη φορά λανσάρει βαλβίδες επικεφαλής σε όχημα παραγωγής. Ο εκκεντροφόρος περιστρέφεται μέσω γραναζιών, ενώ ελέγχει τις βαλβίδες με ωστήρια και κοκοράκια. Ο υποτετράγωνος εξακύλινδρος κινητήρας 2.5 αποδίδει 55 ίππους και δίνει τελική ταχύτητα 117 km/h. Ωστόσο, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η ταχύτητα ταξιδιού των 100 km/h, καθώς η ‘χρήση στον αυτοκινητόδρομο’ είναι βασικό κριτήριο ποιότητας για τα αυτοκίνητα της εποχής. Ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος ώστε να λειτουργεί σταθερά στις υψηλές στροφές και εντυπωσιάζει με την πλούσια ροπή, την ομαλή και αθόρυβη λειτουργία και αξιοπιστία του. Ο προϊοντικός κατάλογος εκείνης της εποχής συνοψίζει τα πλεονεκτήματα του Super 6 ως εξής: “Χαρακτηριστικά που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα ακριβών ή σπορ οχημάτων υψηλών επιδόσεων, προσφέρονται τώρα στη μεσαία κατηγορία χάρη στο Super 6”. Ο ισχυρός κινητήρας κάνει το Super 6 εύλογη επιλογή για αγωνιστικές διοργανώσεις. Έτσι, δεν άργησε να εξελιχθεί ένα σπορ όχημα εκτός δρόμου με 65 ίππους, βασισμένο στο Super 6, το οποίο θα κυριαρχήσει σε off road και μεγάλων αποστάσεων αγώνες κερδίζοντας πολλά βραβεία, όπως το “International German Alpine Course”.

Η γκάμα αποτελούταν από ένα τετράθυρο sedan και μία εργοστασιακή έκδοση cabrio, ενώ από το 1938, το Super 6 κυκλοφόρησε και σε δίθυρη έκδοση ‘limousine’. Αντίθετα με το Opel Olympia, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1935 με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το Super 6 εξακολουθεί να κατασκευάζεται με την κλασική λύση του ξεχωριστού πλαισίου από το αμάξωμα. Αυτό βολεύει τους ανεξάρτητους κατασκευαστές αμαξωμάτων όπως, οι Hebmüller, Autenrieth, Buhne ή Gläser, που σχεδιάζουν ειδικά αμαξώματα roadster ή cabrio για το Super 6. Το διαφημιστικό σλόγκαν της εποχής για το νέο Super 6 είναι ‘ισχυροί κινητήρες, ελκυστικές καμπύλες’. Μέχρι το 1938 που παρουσιάστηκε το διάδοχο μοντέλο “Kapitän”, έχουν κατασκευαστεί 46.453 Super 6.

 

Admiral: συνδυασμός αισθητικής και ισχύος

Την ίδια εποχή με το μεσαίο Super 6 λανσάρεται το πολυτελές Admiral. Η νέα ναυαρχίδα της Opel εντυπωσιάζει με την πολυτέλεια, τη φινέτσα και το στυλ της, με την αεροδυναμική σχεδίαση να είναι εν μέρει εμπνευσμένη από την περίοδο art deco. Εκτός από το κομψό sedan στα 6.500 μάρκα, η γκάμα περιλαμβάνει και ένα τετράθυρο cabrio στην τιμή των 7.000 μάρκων. Όπως και στην περίπτωση του Super 6, στο Admiral χρησιμοποιείται ένα ξεχωριστό, στιβαρό πλαίσιο πάνω στο οποίο οι κατασκευαστές αμαξωμάτων εφαρμόζουν τα δικά τους σχέδια.

Η οδηγική άνεση είναι κορυφαία χάρη στις ανεξάρτητες αναρτήσεις των εμπρός τροχών. Η λεγόμενη ‘συγχρονισμένη ανάρτηση Opel’ συνοδεύεται από υδραυλικά αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ ο πίσω άξονας Banjo περιλαμβάνει ημι-ελλειπτική ανάρτηση και υδραυλικά αμορτισέρ. Το μεγάλο σεντάν κινείται από έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3,6 λίτρων με 75 ίππους με βαλβίδες επικεφαλής. Σύμφωνα με την Opel, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 132 km/h και η ταχύτητα ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο κυμαίνεται μεταξύ 110 και 115 km/h. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ένα έγχρωμος κατάλογος της Opel εκείνης της εποχής: “ένα υψηλό επίπεδο τελειότητας επιτυγχάνεται με το συνδυασμό αισθητικής και ισχύος”.

Ο κινητήρας του Admiral θέτει νέα πρότυπα αθόρυβης λειτουργίας και αξιοπιστίας και σύντομα χρησιμοποιείται και στο Opel Blitz 3t, το φορτηγό με το πιο προηγμένο μοτέρ της εποχής και το μοναδικό όχημα της Opel με μεγάλο εξακύλινδρο κινητήρα και βαλβίδες επικεφαλής. Μετά από 6404 οχήματα, η παραγωγή του Admiral σταματά με την έναρξη του πολέμου, το 1939. 

Δες παρακάτω ένα ενδιαφέρον video με την αναπαλαίωση ενός Admiral.

Διάβασε εδώ την ιστορία της Opel