Mercedes SL (107 series)

Πολυτέλεια και τεχνολογία 40 χρόνια πριν

  • -
  • -

Η παρουσίαση την άνοιξη του 1971 της σειράς SL 107, πριν 40 χρόνια, έφερε στο προσκήνιο ένα κλασσικό Roadster, το οποίο ενσωμάτωνε όλες τις κλασσικές αξίες μιας Mercedes-Benz. Ακολουθώντας την εξελικτική πορεία των μοντέλων SL της δεκαετίας του ’50 και της σειράς 113 «Παγόδα» SL, η 3η γενιά των πολυτελών Roadster έμεινε στην παραγωγή για συνολικά 18 χρόνια.

Από τη πρώτη στιγμή το χαρισματικό Roadster αποκάλυψε τον διττό χαρακτήρα του. Το προικισμένο διθέσιο αυτοκίνητο, εξέφραζε την κομψότητα, ενώ παράλληλα αποτελούσε μια πλατφόρμα νέων τεχνολογιών για την εποχή του. Η μαλακή οροφή, προστάτευε το εσωτερικό και τους επιβάτες από τον άστατο καιρό, ενώ η ύπαρξη και σκληρού hard-top, το οποίο δεν αλλοίωνε την εξαιρετική σχεδίαση, αποδεικνυόταν αρκετά χρήσιμο το βαρύ χειμώνα.

Το μελετημένο και άκαμπτο πλαίσιο της σειράς 107, συνοδευόταν από πολλά νέα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, πρωτοποριακά για την δεκαετία του ’70, όπως η σχεδίαση του ταμπλό, των διακοπτών και η κολώνα του 4άκτινου τιμονιού. Επιπλέον το ρεζερβουάρ καυσίμου, ήταν τοποθετημένο πάνω από τον πίσω άξονα για λόγους ασφαλείας σε πιθανή σύγκρουση. Η μελετημένη αεροδυναμική, ειδικά με ανοιχτή την οροφή και μικρές λεπτομέρειες στην σχεδίαση του εμπρός παρμπρίζ, υιοθετήθηκαν αργότερα και σε πολλά άλλα νεότερα cabrio μοντέλα.

6κύλινδροι και V8 κινητήρες

Η πρεμιέρα του 1971 περιελάμβανε την αρχική V8 έκδοση 350 SL των 200 ίππων. Το μήκους 4,4 μέτρων αυτοκίνητο δέχτηκε την άνοιξη του 1973 την προσθήκη ενός μεγαλύτερου V8 κινητήρα με απόδοση 225 ίππων στην έκδοση 450 SL (εξελίχθηκε σε 420 SL). Το καλοκαίρι του 1974, υπό την επίδραση της πετρελαϊκής κρίσης, έκανε το ντεμπούτο της η πιο προσιτή εν σειρά 6κύλινδρη έκδοση 280 SL, με απόδοση 185 ίππων. Αργότερα το 1984 η facelift έκδοση της, 300 SL των 188 ίππων, θα διέθετε προαιρετικά και καταλύτη. Το 1980 παρουσιάστηκε η κορυφαία έκδοση 500 SL, με τον εξολοκλήρου αλουμινένιο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων να αποδίδει 240 ίππους, αναγνωρίσιμη κυρίως από την διακριτική πίσω αεροτομή. Το 1985 η μεσαία έκδοση 350 SL απέκτησε κινητήρα 3,8 λίτρων (218 ίπποι) και ονομάστηκε 380 SL. Στις αγορές των H.Π.Α, της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας, κυκλοφόρησε και η έκδοση 560 SL, 5,6 λίτρων με απόδοση 230 ίππους, φιμωμένη εν μέρει εξαιτίας των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων στις Η.Π.Α.

Η σειρά 107 της Mercedes έθεσε στην ουσία τις βάσεις για τις πληθωρικές CL-Class της σημερινής εποχής μας, αποτελώντας άξιο διάδοχο των παλαιότερων σειρών. Οι σκέψεις για ένα πιο πρακτικό αυτοκίνητο ξεκίνησαν από το φθινόπωρο του 1971, με την παρουσίαση της SLC, η οποία είχε κατά 360 mm μακρύτερο μεταξόνιο (2820 mm αντί 2460 mm), διαθέτωντας μια δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Συνολικά, το πακέτο πολυτέλειας και τεχνολογίας της σειράς 107, ήταν σχεδόν ακαταμάχητο για την εποχή εκείνη, καταξιώνοντας ακόμη περισσότερο το όνομα της Mercedes-Benz στην συνείδηση των αγοραστών. Η εμπορική επιτυχία του μοντέλου, αποτελεί και την επιβεβαίωση της αφισίωσης της γερμανικής εταιρείας, η οποία παρήγαγε από το 1971 μέχρι το 1989 237.287 Roadster της σειράς 107.