Top 5: Οι ακριβότερες Porsche που πουλήθηκαν ποτέ

Πολλά μοντέλα της Porsche χαρακτηρίζονται σήμερα ως κλασσικά με αποτέλεσμα η αξία τους να έχει εκτοξευθεί. Αυτά είναι τα πέντε ακριβότερα της γερμανικής εταιρείας που έχουν πωληθεί ποτέ!

  • -
  • -

Η ιδιαιτερότητα που παραδοσιακά διέκρινε τα μοντέλα της Porsche ήταν η αξία τους. Με τεχνογνωσία που προέρχεται από την εμπλοκή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και μία μοναδικότητα στη σχεδίαση των αυτοκινήτων της, πολλές από τις δημιουργίες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν χαρακτηριστεί ως έργα τέχνης. Σήμερα πληθώρα κατασκευών που έχουν βγει από το Zuffenhausen θεωρούνται κλασσικές, με αποτέλεσμα η αξία τους να έχει εκτοξευθεί. Αποτελούν μήλο της έριδος για τους απανταχού συλλέκτες και κυριαρχούν στις περισσότερες δημοπρασίες ανά την υφήλιο.

Η Porsche έχει σχεδιάσει μοναδικά και ξεχωριστά μοντέλα στην 75χρονη ιστορία της και σίγουρα τα περισσότερα από αυτά διατηρούν μεγάλη αξία. Όμως, εκείνα που έχουν εκτοξεύσει το κόστος κτήσης τους είναι όσα έχουν παραχθεί σε περιορισμένες μονάδες ή διαθέτουν πλούσιο παλμαρέ. Έτσι, παρακάτω θα δείτε τις πέντε ακριβότερες Porsche που έχουν πωληθεί σε δημοπρασίες μέχρι σήμερα!

5. Porsche 917/10 - 1972

H 917 έχει σημειώσει μεγάλες επιτυχίες στους αγώνες ταχύτητας και αντοχής. Το 1972 οι αλλαγές των κανονισμών ώθησαν τη γερμανική εταιρεία στο να στρέψει το ενδιαφέρον της στη σειρά Canam (Canadian-American Series). Η μεγάλη ελευθερία στους τεχνικούς κανονισμούς επέτρεψε στην Porsche να προσφέρει μία πανίσχυρη εκδοχή της 917, με τον 12κύλινδρο κινητήρα να αποδίδει 850 ίππους! Στοιχείο που επέτρεψε στην Penske Racing να σαρώσει εκείνη την περίοδο τους αγώνες στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Μία από αυτές τις αγωνιστικές δημιουργίες πωλήθηκε έναντι 5.400.000€!

4. Porsche 959 Dakar– 1985

Η ιστορία της 959 Dakar ξεκίνησε να ξετυλίγεται στο κέντρο σχεδίαση της Porsche σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Group B. Όταν οι Γερμανοί ολοκλήρωσαν το project η FIA είχε αποφάσισε να καταργήσει την κατηγορία και να την αντικαταστήσει με το Group S και μετέπειτα με το Group A. Κάπως έτσι, η Porsche είχε μείνει με τρία αυτοκίνητα, τα οποία και δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν σε κάποια συγκεκριμένη μορφή αγώνων. Η συνέχεια είναι γνωστή με τις 959 να εκκινούν στο μαραθώνιο του Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ καταφέρνοντας μάλιστα να επικρατήσουν. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα πωλήθηκε το 2018 έναντι 5.500.000€!

Δείτε εδώ το μεγάλο αφιέρωμα του GOCAR στα 75 χρόνια της Porsche!

3. Porsche 550 Spyder - 1953

Η 356 ήταν το μοντέλο που έβαλε την Porsche στο χάρτη της αυτοκίνησης, αλλά και των αγώνων. Όμως, η εντυπωσιακή γερμανική δημιουργία δεν είχε σχεδιαστεί εξαρχής για τους αγώνες, όντας ένα αυτοκίνητο παραγωγής που με συγκεκριμένες μετατροπές μπορούσε να εκκινήσει σε αγώνες πίστας ή και Ράλλυ. Αυτό άλλαξε το 1953 όταν και αποκαλύφθηκε η 550 Rennsport Spyder. Με ισχύ 135 ίππων και βάρος που άγγιζε τα 580 kg κέρδισε αγώνες, τίτλους και μαζί τον τίτλο: «Ο φονέας των γιγάντων». Μία 550 Spyder σε άψογη κατάσταση πωλήθηκε έναντι 5.700.000€.

2. Porsche 956 – 1983

Η αγωνιστική δημιουργία της Porsche για το Le Mans σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Group C ήταν μία extreme και πανίσχυρη κατασκευή. Η 956 ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τη δημιουργία του θρύλου της γερμανικής εταιρείας στον 24ώρο αγώνα αντοχής. Ένα συγκεκριμένο πρωτότυπο έσπασε τα κοντέρ σε δημοπρασία λόγω της γνησιότητας του. Βλέπετε, πρόκειται για το αυτοκίνητο που τερμάτισε στη 2η θέση στο Le Mans το 1983, το οποίο με την κατάργηση του Group C πωλήθηκε απευθείας σε συλλέκτη. Η… κίνηση-ματ από τον κάτοχο της ήταν πως επέλεξε να την διατηρήσει ως έχει, αποφεύγοντας να πραγματοποιήσει κάποιου είδους ανακατασκευή. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η τιμή της να εκτοξευθεί και να πωληθεί αντί 9.400.000€!

1. Porsche 917K– 1970

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 η Porsche ήταν η απόλυτος κυρίαρχος στις 24 Ώρες του Le Mans. Η 917 έμοιαζε ανίκητη και ιδιαίτερα η έκδοση 917Κ. Το γράμμα «Κ» στο τέλος αναφερόταν στη λέξη «Kurzhcek», το οποίο και μεταφράζεται ως κοντή ουρά. Η ιδιαίτερη σχεδίαση του πίσω μέρους της χάριζε εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, με τον πανίσχυρο εξακύλινδρο κινητήρα των 3.000 cc να χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις στο πανάλαφρο αμάξωμα των 800 Kg. H Porsche κατασκεύασε μόλις 12 917Κ, στοιχείο που την καθιστά εξαιρετικά σπάνια. Και για αυτό όταν έκανε την εμφάνιση της σε δημοπρασία το 2017 πωλήθηκε έναντι 13 εκατομμυρίων ευρώ, όντας και η ακριβότερη Porsche στην ιστορία…