Top 5: Οι καλύτεροι οδηγοί που έτρεξαν με Porsche

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι στο DNA της Porsche και από τις τάξεις της γερμανικής εταιρείας έχουν αναδειχθεί μερικοί από τους σπουδαιότερους οδηγούς!

  • -
  • -

Η παράδοση της Porsche και σημαντικό μέρος του μύθου που ακολουθεί τη γερμανική εταιρεία χτίστηκε μέσα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δεν είναι υπερβολή πως όλα ξεκίνησαν με έναν αγώνα στην Αυστρία, όταν ο ανιψιός του Ferdinand Porsche, Herbert Kaes κατάφερε να επικρατήσει στην κατηγορία του, με ένα αυτοκίνητο που είχε κατασκευαστεί μόλις πριν από πέντε εβδομάδες. Οι σημαντικότερες επιτυχίες της γερμανικής εταιρείας σημειώθηκαν στους αγώνες ταχύτητας, και ειδικότερα στο Le Mans, αν και οι Porsche διακρίθηκαν επίσης στη Formula 1 και στους αγώνες Ράλλυ.

Από τις τάξεις της θρυλικής ομάδας από το Zuffenhausen, πέρασαν μερικά από τα σπουδαιότερα ονόματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συνδέοντας το όνομα τους με τη Porsche, σημειώνοντας νίκες, κατακτώντας τίτλους και γράφοντας ιστορία. Αυτοί είναι οι πέντε κορυφαίοι οδηγοί και πιλότοι που φόρεσαν τα χρώματα της γερμανικής φίρμας. 

Walter Rohrl

Ο Γερμανός οδηγός θεωρείται ένα από τα πλέον πληθωρικά ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Rohrl έχει αναδειχθεί δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο WRC, όντας και ο πρώτος στην ιστορία του σπορ που κατάφερε να κατακτήσει περισσότερους από δύο τίτλους. Με αυτοκίνητο της Porsche αγωνίστηκε σε επιλεκτικούς αγώνες το 1981, και συγκεκριμένα στην πατρίδα του με μία 924 Carrera GTS. Ο ψηλόσωμος Γερμανός ένωσε τις δυνάμεις του με την Porsche το 1993 έχοντας ρόλο συμβούλου. Μαζί με τον μηχανικό της αγωνιστικής ομάδας Roland Kussmaul εξέλιξαν την πρώτη Porsche 911 GT3, ενώ το 2003 ήταν αυτός που ουσιαστικά είχε την ευθύνη για την εξέλιξη και το στήσιμο της θρυλικής Carrera GT.

Jacky Ickx

Ο φημισμένος Βέλγος έχτισε το όνομα του στη Formula 1 καταφέρνοντας να κατακτήσει 8 νίκες και να ανέβει 25 φορές στο podium. Όταν έγινε μέλος της Porsche είχε ήδη χριστεί δευτεραθλητής δύο φορές στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο Ickx και η γερμανική ομάδα σάρωσαν τους αγώνες αντοχής, επιδεικνύοντας απαράμιλλή ταχύτητα, αλλά και αξιοπιστία. Ο Βέλγος κατέκτησε δύο φορές το WEC, ενώ ανέβηκε τέσσερις φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στις 24 Ώρες του LeMans. Μάλιστα, με την Porsche συμμετείχε και στον κλασσικό μαραθώνιο του Ράλλυ Παρίσι – Ντακάρ. Στην πρώτη του συμμετοχή κατάφερε από την 139η θέση να τερματίσει έκτος, ενώ το 1986 έφερε την 959 στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.

Δείτε εδώ το μεγάλο και πλήρες αφιέρωμα του GOCAR στα 75 χρόνια της Porsche

Mark Webber

O Αυστραλός έγινε γνωστός στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού μέσα από τον μαγικό κόσμο της Formula 1. Μπορεί να μην κατέκτησε Πρωτάθλημα, αλλά κατάφερε να ξεχωρίσει σημειώνοντας συνολικά 9 νίκες και ανεβαίνοντας συνολικά 42 φορές στην καριέρα του στο βάθρο. Ο Webber έγινε μέλος της οικογένειας της Porsche το 2013 και ουσιαστικά ήταν ένας από τους οδηγούς που εξέλιξαν την εκρηκτική 919 Hybrid. Το 2015 έφτασε πολύ κοντά στο να κατακτήσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο στον τελευταίο αγώνα του Πρωταθλήματος Αντοχής. Παρά μία σειρά τεχνικών προβλημάτων ο Αυστραλός κατάφερε στο Bahrain να εξασφαλίσει τον τίτλο και να χριστεί για πρώτη φορά Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Hans-Joacimh Stuck

O Βαυαρός οδηγός θεωρείται ένας από τους πλέον επιτυχημένους οδηγούς πίστας. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 κυριάρχησε στους αγώνες Τουρισμού, αλλά και στη Formula 2, ενώ έκανε ένα πέρασμα από την F1, όμως χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα.. Έτσι, το 1985 εντάχθηκε στην ομάδα της Porsche. Στόχος του ήταν να κατακτήσει τη νίκη στις θρυλικές 24 Ώρες του Le Mans και το 1986 το όνειρο του πραγματοποιήθηκε. Επικράτησε στον αγώνα με την Porsche 962 C, ενώ επανέλαβε την επιτυχία του και την επόμενη χρονιά. Και μάλιστα σε έναν αγώνα που πραγματοποιήθηκε κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, με έντονη βροχόπτωση που είχε διάρκεια εννέα ολόκληρων ωρών!

Timo Bernhard

O Γερμανός οδηγός είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους οδηγούς πίστας, έχοντας κερδίσει σειρά αγώνων σε Πρωταθλήματα GT, και μάλιστα σε Ευρώπη και Αμερική. Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ήταν σχεδόν ανίκητος με τα πρωτότυπα της Porsche, ενώ το 2010 κατέκτησε τη νίκη στο Le Mans με την Audi. Παρόλα αυτά, το μεγάλο του όνειρο ήταν η νίκη στο θρυλικό γαλλικό αγώνα αντοχής με την Porsche. Έτσι, το 2013 αποτέλεσε μέλος της ομάδας που εξέλιξε την 919 Hybrid, με την οποία κατέκτησε δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα και τη νίκη στο Le Mans το 2017. Επιπλέον, στις 29 Ιουνίου του 2018 έγινε ο οδηγός που έσπασε το «καταραμένο» ρεκόρ στην πίστα του Nurburgring, το οποίο είχε στην κατοχή του ο Stefan Bellof με την Porsche 956 από το 1986. Μετά από έναν ανατριχιαστικό γύρο, ο Bernhard διέλυσε το ρεκόρ στην «Πράσινη Κόλας» με την Porsche 919 evo.