70 χρόνια SEAT: 6 μικρά σπορ μοντέλα που έγραψαν ιστορία [Video]

Από το 850 Coupe στο Ibiza FR

  • -
  • -

Από ένα ελαφρύ κουπέ μόλις 720 κιλών με κίνηση στους πίσω τροχούς, σε ένα 5-θέσιο προσθιοκίνητο με την 3πλάσια ισχύ. Αν και τόσο διαφορετικά μεταξύ τους και τα δύο προσφέρουν την ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης σε ένα προσιτό πακέτο. Η Seat όντας πάντα εναρμονισμένη με την εποχή την οποία διένυε, πρόσφερε πάντα αυτό που ζητούσε το κοινό. Κάποτε τα κουπέ μοντέλα ήταν κυριολεκτικά παντού, ενώ τώρα δύσκολα βρίσκεις αυτοκίνητο που να έχει 2 πόρτες. Η Seat πάντα κατάφερνε να έχει ένα ιδανικό πακέτο. Πάμε να δούμε μερικά από τα πιο εμβληματικά μικρά της σπορ μοντέλα.

SEAT 850 Coupé
Βασισμένο στο 850 saloon, παρήχθη την δεκαετία του ’60 και του ’70. Παρά το μικρότερο κόστος από την saloon έκδοση, στο coupe ο κινητήρας των 843 κυβικών, χάρη σε κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις, παρήγαγε 10 ίππους παραπάνω, φτάνοντας τους 47. Στην συνέχεια, το 1969, κυκλοφόρησε το 850 Sport Coupe, το οποίο χρησιμοποιούσε ένα νέο μοτέρ 903 κυβικών εκατοστών, φτάνοντας την ιπποδύναμη στους 52 ίππους.

SEAT 1200 Sport
Το 1200 Sport διακρίνονταν για το συντελεστή οπισθέλκουσας τoυ (Cd), ο οποίος ήταν 0,37. Το Τεχνικό Κέντρο ήταν περήφανο καθώς κατάφερε να «μεταμοσχεύσει» τον κινητήρα του Seat 124 στο εμπρός τμήμα του νέου 1200 Sport δίνοντας του κλίση 16 μοιρών. Απέδιδε 67 ίππους και 90 Nm ροπής, ενώ συνεργάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων, το οποίο μετέδιδε την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Με βάρος 805 κιλά το 1200 Sport μπορούσε να επιταχύνει από 0-100 km/h εντός 14,5 sec και να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 157 km/h.

SEAT Fura Crono
Βασισμένο στο Fiat 127, το Seat Fura βρέθηκε στην αγορά από 1981 μέχρι το 1986. Στην σπορ έκδοση Crono, το ισπανικό hothatch φόρεσε έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,4 λίτρων, με την απόδοση να φτάνει τους 75 ίππους. Με το βάρος όμως να μην ξεπερνά τα 760 κιλά, το μικρό Seat ολοκλήρωνε το σπριντ για τα πρώτα 100 km σε 10,8 sec, ενώ η τελική του άγγιζε τα 160 km/h.

SEAT Ibiza SXi
Με απόδοση που έφτανε πια τριψήφιο αριθμό (100 PS), το SXi (το i αντιστοιχούσε στο injection) εξοπλιζόταν με αεριζόμενους δίσκους μπροστά, ενώ το αμάξωμα, πατώντας στα χνάρια του Fura Crono, είχε φαρδύτερα φτερά, διπλή αεροτομή και μαύρες λεπτομέρειες για να ξεχωρίζει.

SEAT Ibiza GTI
Στην δεύτερη γενιά του, το Seat Ibiza μεγάλωσε, φτάνοντας τα 3,8 μέτρα σε μήκος. Μαζί όμως μεγάλωσε και ο κινητήρας που έκρυβε κάτω από το καπό, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση ήταν ένας 2λιτρος 4κύλινδρος απόδοσης 115 ίππων, ενώ αργότερα η χωρητικότητα έπεσε στα 1,8 λίτρα με την ισχύ όμως τώρα να ανεβαίνει στους 130 ίππους. Υπέρ-αρκετοί για τα 1.010 κιλά, τα οποία ζύγιζε.

SEAT Ibiza FR
Φτάνοντας πια στην 5η γενιά του, το μικρό FR μπορεί να προσφέρει το μέγιστο από όλους τους κόσμους. Σπορ σχεδίαση και επιδόσεις, χάρη στον 1,5 TSI των 150 ίππων, ενώ συνδυάζει την άνεση με άκρως αποτελεσματική οδική συμπεριφορά, χάρη στα διάφορα προγράμματα οδήγησης.