Τι σημαίνει η Alfa Romeo για σένα;

Οι άνθρωποι του GOCAR τοποθετούνται απέναντι στο μεγαλείο της Alfa Romeo που γιορτάζει 110 χρόνια ιστορίας

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Alfisti ή μη, όλοι έχουν κάτι σημαντικό να πουν για την Alfa Romeo. Μια ανάμνηση από το οικογενειακό περιβάλλον, μια ιστορία με φίλους, μια προσωπική εμπειρία, κάτι. Και είναι λογικό, μιας και η μιλανέζικη φίρμα στις 24 Ιουνίου συμπληρώνει 110 χρόνια ζωής! Πολύ λίγοι κατασκευαστές στο αυτοκινητικό στερέωμα έχουν πετύχει ένα τέτοιο ορόσημο, και ακόμα λιγότεροι έχουν τις εμπορικές επιτυχίες και τις νίκες σε αγώνες που έχει καταγράψει η Alfa Romeo σε παγκόσμιο επίπεδο. Μια εταιρία με τεράστια κληρονομιά, που συνεχίζει να γράφει ανεξίτηλα το σημάδι της στην Αυτοκίνηση.

Ο εορτασμός μιας τόσο σημαντικής επετείου μας δίνει την ευκαιρία για ένα ταξίδι στο παρελθόν, μέσα από τη σειρά Ιστορίες της Alfa Romeo. Ιστορίες, αναμνήσεις και εμπειρίες όμως έχουμε κι εμείς εδώ, οι άνθρωποι του GOCAR. Και αποφασίσαμε να τις καταθέσουμε, ένας προς έναν…

 

Έχω Brera, πάμε μια βόλτα;

Μεγάλωσα ακούγοντας για την Alfa Romeo, το ταμπεραμέντο της και τους Alfisti που «δεν την αλλάζουν με τίποτα». Θαύμαζα το σχεδιασμό της τόσο, που στο Μεταπτυχιακό μου σχεδίασα ένα αυτοκίνητο και ήταν Alfa Romeo! Ψάχνοντας το πρώτο μου αυτοκίνητο, «έψηνα» μια 1300 Junior, μέχρι που αποκαλύφθηκε ότι είχε φαρδύ πολυεστερικό αμάξωμα τύπου Ferrari Testarossa… Αργότερα, το μοναδικό καλοκαίρι στην ενήλικη ζωή μου που ήμουν εργένης, είχα συντροφιά μια πληθωρική Brera 3.2 V6, ενώ δεν θα ξεχάσω ποτέ την αίσθηση της πρώτης 156 1.8 TS που οδήγησα και μου έδειξε ότι και ένα προσθιοκίνητο sedan μπορεί να έχει ψυχή.

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

 

Την αγάπησα, την αγόρασα

Από μικρός θαύμαζα τους Ιταλούς για το σκέρτσο τους, τη ζωντάνια τους, το συναίσθημα που έβγαζαν ακόμα και σε μια συζήτηση, έναν απλό χαιρετισμό. Στοιχεία που περνάνε και στα αυτοκίνητά τους. Τα βλέπεις να ξεχωρίζουν, σε εμφάνιση, σε ήχο, στο δρόμο. Έχουν ζωντάνια, ψυχή, όπως λένε όσοι έχουν οδηγήσει Alfa Romeo. Μια 33, ενός φίλου ήταν αυτή που με έκανε να τις αγαπήσω. Με boxer κινητήρα και ήχο που σε έκανε να χαμογελάς. Λίγο αργότερα, ως δημοσιογράφος ταξίδεψα στη Νάπολη για την παρουσίαση της 147. Ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα. Την αγάπησα, την αγόρασα. Μακάρι να ήταν η GTA. Έζησα όμορφες στιγμές μαζί της. Την απόλαυσα όσο λίγα αυτοκίνητα και γράψαμε μαζί όμορφες διαδρομές, αξέχαστες. Όπως μόνο μια Ιταλίδα μπορεί να σου χαρίσει.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

Πίσω μου σ’ έχω!

Ο πρώτος ενθουσιασμός: η 164 από το αφιέρωμα του Auto Express, το πρώτο περιοδικό αυτοκινήτου που αγόρασα στην ηλικία των 10 ετών. Ο πρώτος έρωτας: η GTA Junior του γείτονα, με τις θελκτικές καμπύλες, τον πωρωτικό ήχο και την παιχνιδιάρα ουρά. Ήταν η 156 GTA όμως αυτή που με έμπασε στον μαγικό κόσμο των σπορ Alfa Romeo! Αρχικά να τη βλέπω στους καθρέπτες του Impreza STi να με κυνηγά με λύσσα, και στη συνέχεια στο τιμόνι της να βιώνω μια πρωτόγνωρη οδηγική μέθεξη που λίγο ήθελε να τινάξει τη φωτογράφιση στον αέρα… Και η μαγεία συνεχίζεται με τη σημερινή Gulia… Ένα ευχαριστώ στους Ιταλούς που έχουν τα κότσια να βγάζουν ακόμη τέτοια αυτοκίνητα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

 

Διαβατήριο…

Ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που σε έκαναν να σκέφτεσαι τη στιγμή που θα πιάσεις για πρώτη φορά τιμόνι. Αρχές δεκαετίας του '80 στην Κυψέλη και η Alfa Romeo Giulia Sprint GT ήταν το όνειρο κάθε παιδιού στη γειτονιά. Εκείνο το δίθυρο κουπέ φάνταζε τόσο σπορ, που στα μάτια μας έδειχνε ως ένα αγωνιστικό. Η χαρακτηριστικά μάσκα με το σήμα της Alfa Romeo, τα στρογγυλά φανάρια, οι λεπτομέρειες από χρώμιο και το σηματάκι «Disegno di Bertone» στο πλάι, συνέθεταν το ιδανικό αυτοκίνητο. Δεν κατάφερα να την οδηγήσω, όμως δεν έπαψε να αποτελεί το «διαβατήριο» για έναν μαγικό κόσμο. Αυτόν της αυτοκίνησης.

ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

 

Αναμνήσεις που ποτέ δεν είχα!

Δυστυχώς, λόγω νεότητας δεν έζησα τις ένδοξες μέρες πολλών εταιριών. Μία εκ των οποίων και η Alfa Romeo. Όντας junkie των δεκαετιών 70s', 80s', 90s', οι ιστορίες πίσω από θρυλικά αυτοκίνητα όπως η Giulia Sprint μοιάζουν σαν βγαλμένες από όνειρα. Κάθε φορά που ακούω για δίπλα καρμπυρατέρ που λύσουν μέχρι τον κόφτη και αυτοκίνητα που έστριβαν με τον εμπρός εσωτερικό τροχό στον αέρα, πείθομαι όλο και περισσότερο ότι γεννήθηκα σε λάθος γενιά. Για κάποιον που αναζητά την πιο αυθεντική εμπειρία οδήγησης, στοιχεία όπως αυτά της Alfa αντιπροσωπεύουν "the purest of experiences".

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

 

Italia uber alles!

H «αρρώστια» για τους αγώνες Ράλι είχε σαν αποτέλεσμα ό,τι ιταλικό να αποκτήσει περίοπτη θέση στην καρδιά μου. Σε ηλικία 20 ετών, όταν στην οικογένεια μπήκε μία Alfa Romeo 156, κατάλαβα απολύτως το πάθος των Alfisti. Μπορεί να ήταν απλά ένα προσθιοκίνητο σεντάν με κινητήρα 1.600 cc, αλλά δεν απευθυνόταν στον τυπικό οικογενειάρχη. Το σχήμα της έμοιαζε απλά σαγηνευτικό. Μπορεί τα πλαστικά να έτριζαν, οι δείκτες και οι λυχνίες να λειτουργούσαν όποτε ήθελαν, αλλά η οδηγική ευχαρίστηση που σου προσέφερε ήταν εφάμιλλη του θρύλου που ακολουθεί τα μοντέλα της Alfa Romeo μέχρι και σήμερα. Και μόνο τυχαίο δεν είναι που έγινε μέλος της οικογένειας…

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

 

Υπόκλιση στο ταλέντο των Ιταλών

Δεν θα σταθώ καν σε αυτή την ασημένια Junior που έστεκε αγέραστη απέναντι από το σχολείο και ξερογλειφόμασταν στα γυμνασιακά μας χρόνια. Ούτε στην GTV που έτυχε να μου προσφέρει το γενναίο βάπτισμα στον κόσμο του θυρεού της Alfa Romeo, στα μέσα των ‘90s. Θα σταθώ όμως στην 156. Το αυτοκίνητο βάλσαμο για την ίδια την εταιρεία τόσο από θέμα εικόνας, όσο και εμπορικά. Ήταν η χαρά του ματιού, έκανε τις κόρες να διαστέλλονται ως σημάδι ερωτικού ενδιαφέροντος. Ακόμα και η «μικρή» 1.6 Twin Spark σε έκανε να υποκλιθείς στο ταλέντο των Ιταλών. Πόσο μάλιστα αυτή η απίστευτη GTA, που έφερνε τις πίστες στους δρόμους!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

 
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ALFA ROMEO