Fight Back: Mercedes-Benz A-Class - Σκόνταψε, σηκώθηκε και έφτασε κορυφή

Η συνάντηση της πρώτης Mercedes-Benz A-Class με έναν τάρανδο ήταν καθόλα δυσάρεστη για το μοντέλο, αλλά δεν ανέκοψε την πορεία του προς την κορυφή

  • -
  • -

Τα μικρά μοντέλα στην premium κατηγορία δύο δεκαετίες πίσω ήταν τόσο σπάνια, όσο και το να δεις έναν τάρανδο στο δρόμο. Αν παρεμπιπτόντως αυτά τα δύο συναντιόντουσαν, δημιουργούσαν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, όπως έχει αποδείξει η ιστορία της πρώτης Mercedes-Benz A-Class, την οποία παραλίγο να την… φάει ο τάρανδος.

Το 1997 η Mercedes-Benz έκανε μια ριζοσπαστική κίνηση για την κατηγορία της. Σχεδίασε ένα μικρό premium μοντέλο με τη μετάδοση στους εμπρός τροχούς, δημιουργώντας ουσιαστικά μια νέα υποκατηγορία. Στόχος να συνδυάσει την πολυτέλεια και τη σταθερότητα ενός μεγάλου αυτοκινήτου, με την ευελιξία ενός μικρού, σε ένα υβρίδιο supemini με MPV.

Για τη κατασκευή του χρησιμοποίησε μια νέα πλατφόρμα “σάντουιτς” την ονόμαζε η Mercedes-Benz, που συγκέντρωνε τα μηχανικά μέρη σε μικρό χώρο, αφήνοντας περισσότερο για επιβάτες και αποσκευές. Έτσι, το μικρό σε μήκος μοντέλο, λίγο πάνω από 3,6 m πρόσφερε αξιοσημείωτη ευρυχωρία για το μέγεθός του.

Ιδιαίτερη έμφαση δεν δόθηκε στην αισθητική, ούτε στην ποιότητα για τα δεδομένα της γερμανικής εταιρείας. Λίγο καιρό αργότερα, όταν το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επίσημα και έφτασε στα χέρια των δημοσιογράφων για τις πρώτες δοκιμές, αποδείχθηκε ότι υπήρχε και ένα κενό… ασφάλειας.

Πιο συγκεκριμένα, όταν οι Σουηδοί δημοσιογράφοι υπέβαλαν της A-Class στο τεστ αποφυγής ταράνδου, κατά το οποίο το αυτοκίνητο πρέπει να κάνει έναν απότομο ελιγμό αλλαγής λωρίδας με ταχύτητα 62 km/h, τότε το αυτοκίνητο αντέδρασε άσχημα. Αρχικά πήρε έντονη κλίση και μετά σήκωσε τους δύο εξωτερικούς του τροχούς στο αέρα.

Το αποτέλεσμα ήταν δραματικό, με το αυτοκίνητο να αναποδογυρίζει και φυσικά να μην περνάει το τεστ. Από αυτούς που συμμετείχαν στο τεστ, κανένας δεν χτύπησε σοβαρά, εκτός… από τον εγωισμό της Mercedes.

Δίχως άλλο ήταν ένα χτύπημα που δεν μπορούσε να αμφισβητήσει, όσο και αν προσπάθησε ασυναίσθητα να κάνει το πρώτο διάστημα. Σύντομα, εντός μόλις δύο εβδομάδων, αναγνώρισε το λάθος της και εκάνε τις απαραίτητες κινήσεις για να βελτιώσει το αυτοκίνητο.

Έκανε ανάκληση σε όλα τα αυτοκίνητα που είχαν παραγγελθεί, και σταμάτησε την παραγωγή για λίγες εβδομάδες, προκειμένου να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές στο πλαίσιο, βελτιώνοντας την ανάρτηση, ενώ πρόσθεσε και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, αλλά και όλης της γκάμας της. Ενδεικτικά, εκείνη την εποχή το ESP έκανε τα πρώτα του βήματα και ήταν ένα ακριβό στοιχείο εξοπλισμού. Στάνταρ ήταν μόνο στη ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class ή σε κάποια σπορ μοντέλα.

Οι κινήσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά της A-Class και να την καταστήσουν απόλυτα ασφαλές αυτοκίνητο. Μετά τις αλλαγές πέρασε όλα τα τεστ που έγιναν, με τους τέσσερις τροχούς στην άσφαλτο αυτή τη φορά, με τη Mercedes-Benz να ανακτά γρήγορα την αυτοπεποίθηση και να… προκαλεί-προσκαλεί τους δημοσιογράφους να φέρουν σε δύσκολη θέση τη νέα A-Class. Κάτι που κανένας δεν κατάφερε.

Η A-Class είχε περάσει στη νέα εποχή της, παρέχοντας ασφάλεια πρώτης γραμμής, με τη Mercedes-Benz να αντιμετωπίζει δυναμικά την κατάσταση. Γιατί όπως και η ίδια τότε παραδέχθηκε “μπορεί να έπεσε, αλλά σηκώθηκε πιο δυνατή”.

Η κρίση αντιμετωπίστηκε θετικά, με την A-Class να την ξεπερνάει και να μεγαλουργεί στο πέρασμα του χρόνου. Η Mercedes-Benz την μεγάλωσε, αλλάζοντας κατηγορία, την χαμήλωσε και της χάρισε πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, αφήνοντας πίσω της το πολυχρηστικό παρελθόν. Σήμερα, χωρίς περιστροφές κοιτάζει κορυφή, εφοδιασμένη με πλούσια τεχνολογία, μοντέρνα αισθητική και ενδιαφέρουσα συμπεριφορά, που συνδυάζει αρμονικά, άνεση, οδική συμπεριφορά και ασφάλεια.