Fight Back Story: Volkswagen - Ηλεκτρική Επανεκκίνηση

Από το δράμα του dieselgate στην άνοιξη της Ηλεκτροκίνησης. Ο γερμανικός κολοσσός μας απέδειξε πώς γίνεται να διαχειρίζεσαι ένα σκάνδαλο εν μέσω οικονομικής κρίσης και να βγαίνεις κερδισμένος

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ήταν Σεπτέμβριος του 2015, λίγο πριν τη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης όπου το Volkswagen Group ετοιμαζόταν να παρουσιάσει σε πανηγυρικό κλίμα τα καινούρια VW Tiguan και Audi A4. Ο Οργανισμός Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA) όμως είχε διαφορετική άποψη, κατηγορώντας το γερμανικό όμιλο ότι είχε τοποθετήσει σε χιλιάδες αυτοκίνητα diesel λογισμικό το οποίο παραπλανά τους επίσημους ελέγχους ρύπων.

Σύντομα το ζήτημα πήρε μεγάλες διαστάσεις που έφτασε και στην Ευρώπη, ενώ οι έρευνες αποκάλυψαν και άλλες εταιρίες που είχαν προβεί σε αντίστοιχες παράνομες λύσεις. Στο στόχαστρο όμως παρέμεινε κυρίως η Volkswagen. Πολλοί έκαναν λόγο για σκάνδαλο μεγατόνων που πιθανότατα θα έβαζε σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του γκρουπ και που θα σήμαινε ίσως και το τέλος ακόμη των πετρελαιοκινητήρων.

Σήμερα, 5 μόλις χρόνια μετά, το αντικείμενο συζήτησης γύρω από το όνομα Volkswagen είναι τελείως διαφορετικό. Ο γερμανικός κολοσσός επέστρεψε αμέσως στην κορυφή της Αυτοκινητοβιομηχανίας (Νο 1 σε παγκόσμιες πωλήσεις) και πλέον έχει γίνει συνώνυμο της Ηλεκτροκίνησης, επενδύοντας τεράστιους πόρους προς αυτή την κατεύθυνση. Θεωρείται μάλιστα ηγέτης στο συγκεκριμένο τομέα παρότι ασχολήθηκε πολύ αργότερα από εταιρείες όπως η Nissan και η Renault.

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για πραγματικό επίτευγμα των Γερμανών που έδειξαν πώς να διαχειρίζεσαι ένα σκάνδαλο, εν μέσω μάλιστα μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης που μάστιζε τότε την Ευρώπη, και να βγαίνεις κερδισμένος.

Πώς τα κατάφεραν; Με τόλμη, ειλικρίνεια και διορατικότητα. Δεν δίστασαν στιγμή να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Έκαναν εσωτερική έρευνα, βρήκαν κι απαλλάχτηκαν από τα στελέχη που ήταν υπεύθυνα για ότι είχε συμβεί, ενώ παράλληλα διόρθωσαν το πρόβλημα στα επηρεαζόμενα οχήματα. Πλήρωσαν και συνεχίζουν να πληρώνουν τις συνέπειες, με το κόστος να έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, έχοντας ξεπεράσει μέχρι στιγμής τα 33 δισεκατομμύρια ευρώ!

Το βασικότερο όμως είναι ότι προχώρησαν άμεσα σε ριζικό ανασχεδιασμό του προϊοντικού τους πλάνου. Μείωσαν τα κόστη με ιδιαίτερα έξυπνο τρόπο, επένδυσαν ακόμη περισσότερα στην Ηλεκτροκίνηση και παράλληλα στήριξαν όλες τις μάρκες του ομίλου, μην αφήνοντας καμία πίσω! Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, είναι όλες εδώ, ακόμη πιο δυνατές. Με τα νέα Golf, Leon, A3 και Octavia να έχουν μόλις λανσαριστεί, αλλά και την επέλαση των 130+ εξηλεκτρισμένων μοντέλων που αναμένονται μέσα στην δεκαετία με αιχμή του δόρατος το ID.3, το γκρουπ Volkswagen δείχνει πιο ισχυρό από ποτέ.

Έτσι, μέσα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, η Volkswagen βρέθηκε από το δράμα του dieselgate στην άνοιξη της Ηλεκτροκίνησης. Αν κάτι μας μένει από αυτή την ιστορία, είναι πως με αίσθημα ευθύνης, αποφασιστικότητα, έξυπνη διαχείριση και ηγετική στάση μπορείς να αντιμετωπίσεις οποιαδήποτε μεγάλη δοκιμασία, και να βγεις νικητής.