Με την Stelvio στο δικό μου Στέλβιο

Για να απολαύσεις οδήγηση δεν χρειάζονται πολλά. Η αγαπημένη σου διαδρομή και ένα αυτοκίνητο με σπορ DNA, αρκούν

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Passo Dello Stelvio. Μια ασφάλτινη κορδέλα στις ιταλικές Άλπεις, μια επική διαδρομή με καμιά εβδομηνταριά φουρκέτες που κάθε λάτρης της οδήγησης θα ήθελε να διαβεί. Στην Ελλάδα υπάρχουν σίγουρα πολύ πιο αντιπροσωπευτικές διαδρομές, από αυτήν για την οποία θα σας μιλήσω. Αλλά εδώ, δίπλα στην Αθήνα, όχι κάποια που να γνωρίζω.

Σε χάραξη, δεν είναι σαν το Stelvio Pass. Δεν του μοιάζει καν. Είναι μια μίξη από κλειστές στροφές και ανοιχτές καμπές, πέρασμα μέσα από χωριά και δάσος, με θέα στο απέραντο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας. Ήταν η πρώτη και παραμένει η πιο αγαπημένη μου διαδρομή για οδήγηση. Ιδανική για να ξεφύγω, από όλους κι από όλα. Να βρεθώ και να επικοινωνήσω, με τον εαυτό μου κι ένα καλό αυτοκίνητο. Εκεί όπου το μόνο που σκέφτομαι είναι πώς θα πάρω την επόμενη στροφή. Εκεί που παίρνω ανάσες στις ευθείες, αγναντεύοντας τη θέα από ψηλά. Εκεί που δεν έχανα ευκαιρία να πηγαίνω από τότε που οδήγησα για πρώτη μου φορά.

Είναι το “φύγαμε” με τους petrolheads φίλους μου, το “δεν θα αργήσω” στη μάνα που ξαγρυπνούσε μέχρι να επιστρέψω. Είναι το δικό μου Στέλβιο, που με τα χρόνια μεγάλωσε, εξελίχθηκε, εμπλουτίστηκε με χώμα. Και αυτό ακριβώς είναι που το έκανε ακόμη πιο ενδιαφέρον αλλά και πολύ πιο απαιτητικό. Γιατί πλέον, δεν αρκεί ένα γρήγορο χάτσμπακ. Χρειάζεται και δυνατότητα κίνησης μακριά από την άσφαλτο. Ένα SUV με σπορ χαρακτήρα.



Το δικό μου Στέλβιο λοιπόν, δεν αφορά μόνο τη διαδρομή. Είναι όλη η εμπειρία. Και όταν βρέθηκα με το κλειδί της Alfa Romeo Stelvio 2.2d Q4 στο χέρι, δεν έχασα την ευκαιρία. Εγερτήριο πριν το χάραμα λοιπόν και βουρ για την παραλιακή μέχρι το Σούνιο. Κατά μέτωπο επίθεση με το ιππικό του σπιρτόζου diesel των 2,2 λίτρων και 210 PS. Μετά συνεχίζουμε για Λαύριο στριμώχνοντας το πληθωρικό και καλλίγραμμο κορμί της Stelvio στη στενή διαδρομή, για να προλάβουμε τον ήλιο που ανατέλλει, παίζοντας με τα χρώματα. Κάθε λεπτό και άλλο φως στον ορίζοντα, νέες αποχρώσεις στον ουρανό, διαφορετική εικόνα για την Canon της Εύης!



Από εκεί παίρνουμε τον ανήφορο προς Πλάκα και Άγιο Κωνσταντίνο. Τι όμορφο να βρίσκεσαι σε αυτό το στροφιλίκι χαράματα, δίχως κίνηση. Έχοντας στη διάθεσή σου ένα τόσο στιβαρό πλαίσιο με ιδανικό ζύγισμα 50:50, μια αποτελεσματική τετρακίνηση να περνάει τη δύναμη στην άσφαλτο, το άμεσο 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF και ένα κοφτερό τιμόνι 2,1 στροφών που έχει την ακρίβεια διαβήτη. Εδώ νιώθεις το μιλανέζικο SUV να ελίσσεται με χάρη, ταχύτητα και στυλ από στροφή σε στροφή. Μια πραγματική Alfa Romeo που ξέρει πώς να σου προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση.



Αφήνουμε την Καμάριζα στους καθρέπτες μας και στρίβουμε για “Χάος - Αγία Τριάδα”. Μπαίνουμε στον εθνικό δρυμό του Σουνίου, ένα φυσικό μουσείο με γεωλογικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον που αξίζει να το επισκεφθείς, να το περπατήσεις. Αλλά όχι σήμερα. Πατάμε γκάζι και διασχίζουμε το πυκνό πευκοδάσος, χωρίς να μας αγχώνει το φθαρμένο οδόστρωμα. Αυτό το αναλαμβάνει η ποιοτική σε λειτουργία ανάρτηση της Stelvio. Προσπερνάμε χαλάσματα παλιών μεταλλείων που, σαν Σειρήνες της στεριάς, σε προσκαλούν να σταματήσεις και να τα εξερευνήσεις. Είπαμε, άλλη φορά. Αργότερα, το πράσινο αρχίζει να συνοδεύεται από το μπλε της θάλασσας. Μαγεία! Πέφτω στα πανίσχυρα φρένα για να απολαύσουμε τη θέα από ψηλά, αριστερά προς Λαύριο και δεξιά προς Θυμάρι. Διπλή μαγεία!!



Λίγο πιο κάτω είναι το σημείο - κλειδί της διαδρομής, του δικού μου Στέλβιο. Δεν υπάρχει τίποτα, παρά μόνο μια πινακίδα με την ένδειξη “Πυροσβεστικός Κρουνός”. Εκεί ακριβώς αφήνουμε την άσφαλτο, στρίβουμε δεξιά και ανηφορίζουμε τον χωμάτινο δρόμο που οδηγεί σε χάσιμο. Η τετρακίνηση Q4 έχει τον πρώτο λόγο, για να διατηρώ την ταχύτητα και την απόλαυση ψηλά. Συνεχίζουμε και στο βάθος ξεπροβάλλει ο Ναός του Ποσειδώνα, να στέκεται αγέρωχος διεκδικώντας μέρος της προσοχής μας. Το βλέμμα όμως μένει στυλωμένο στην επόμενη στροφή, με κλεφτές ματιές στο γκρέμι που καραδοκεί, αλλά και στις κοφτερές πέτρες που δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τα ελαστικά του πολυτελούς SUV.



Η άφιξη στο ακρωτήριο του Σουνίου μας βρίσκει με τις μνήμες, της φωτογραφικής μηχανής αλλά και του μυαλού, γεμάτες με υπέροχα στιγμιότυπα και συναρπαστικές εμπειρίες. Το κυνήγι του οδηγικού θησαυρού φτάνει στο τέλος, οπότε οι ρυθμοί πέφτουν. Στάση στο “Ακρογιάλι” για ένα καλημέρα στους γλάρους και από εκεί στην όμορφη παραλία του Χάρακα για να περιεργαστούμε και να αποτυπώσουμε στο φακό τον κομψό, premium εσωτερικό κόσμο της Stelvio. Ιδανικό μέρος για να χαλαρώσω πριν πάρουμε τον άχαρο δρόμο προς το γραφείο. Τουλάχιστον, έχω πλούσιο υλικό καταγεγραμμένο από τον οδηγικό μου παράδεισο. Εικόνες και αναμνήσεις που θα κάνουν τον πόλεμο με το πληκτρολόγιο του λάπτοπ που θα ακολουθήσει, πιο ευχάριστο.

 

ALFA ROMEO STELVIO 2.2 D Q4

Κινητήρας                               2.2 Turbodiesel

Ιπποδύναμη                           210 PS

Ροπή                                         470 Nm

Κιβώτιο                                    8άρι αυτόματο

0-100 km/h                             6,6 sec

Τελική ταχύτητα                    215 km/h

Μέση κατανάλωση              4,8 lt/100 km

Εκπομπές CO2                       127 gr/km

Τιμή                                           58.700 €

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ