Μία εβδομάδα με το Suzuki Swift Sport Hybrid: Ένεση νεότητας

Ένα σπιρτόζικο Swift Sport μπορεί να προσφέρει όλα όσα χρειάζεσαι στις καθημερινές σου μετακινήσεις, χαρίζοντας σου παράλληλα ένα χαμόγελο ευχαρίστησης. Το ξέρουμε, επειδή το έχουμε!

  • -
  • -

Μοντέλα σαν το μικρό Suzuki Swift αποδεικνύονται σπάνια στις μέρες μας. Είναι από τις ελάχιστες υλοποιήσεις που παραμένουν πιστές τόσο στο παρελθόν όσο και στο σήμερα. Τι εννοούμε; Εξηγούμαστε ευθύς αμέσως με μία… ερώτηση. Πόσες αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπετε να ακολουθούν την φιλοσοφία του χαμηλού βάρους εν έτει 2023; Θυμίζουμε πως χαμηλό βάρος σημαίνει και μικρότερη ανάγκη ενέργειας για την κίνηση του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα που μπορεί να πετύχει τις επιθυμητές επιδόσεις με χαμηλότερη κατανάλωση.

Αυτό είναι κάτι που διαπιστώσαμε για ακόμη μία φορά, παρέα με το Suzuki Swift Sport Hybrid. Το μικρό hot-hatch μας συνόδευσε για μία εβδομάδα, κάνοντας τις μετακινήσεις από και προς το γραφείο όχι μόνο πιο ενδιαφέρουσες, αλλά και πιο οικονομικές. Ξέρετε πολλές σπορ εκδόσεις που να μπορούν πετύχουν κάτι τέτοιο;

front

Υβριδικό hot-hatch;

Κύριο βοήθημα σε αυτό το επίτευγμα ήταν ο αποδοτικός κινητήρας που κινεί το Swift Sport Hybrid. Πολλοί ακούγοντας την λέξη «Hybrid» στο όνομά του μπορεί να το παρεξηγήσουν, και να νομίζουν πως το Swift κινείται από ένα «βαρετό» υβριδικό σύνολο που έχει ως μοναδικό σκοπό την οικονομία καυσίμου, αλλά θα κάνουν λάθος. Το ότι οι μηχανικοί της Suzuki θέλησαν να τιμήσουν την κουλτούρα του παρελθόντος και να δημιουργήσουν ένα ελαφρύ, σπορ supermini, δεν σημαίνει πως η ίδια «παλιομοδίτικη» λογική εφαρμόστηκε και κάτω από το καπό.

Αντιθέτως, εκεί είναι που υπέκυψαν στις επιρροές του σήμερα και χάρισαν στην σπιρτόζικη έκδοση του Swift εκτός από υπερτροφοδοτούμενη καρδιά 1.400 κυβικών (αυτή είναι η πρώτη γενιά του μοντέλου που δεν έρχεται με ατμοσφαιρικό μοτέρ) και ένα mild hybrid σύστημα 48V μίζας-γεννήτριας με μπαταρία Li-Ion. Το αποτέλεσμα είναι 129 ίπποι και 235 Nm, νούμερα επαρκέστατα για να κινήσουν με ζωντάνια το αμάξωμα των μόλις 1.020 κιλών.

back

Το θέμα όμως δεν είναι οι επιδόσεις, που ούτως ή άλλως τις περιμένεις μιας και πρόκειται για σπορ έκδοση. Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι πως συνδυάζονται με εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Τα 5,6 lt/100 km μέσης κατανάλωσης που δηλώνει ο κατασκευαστής με λίγη σύνεση στο γκάζι είναι εξαιρετικά εύκολο να επιτευχθούν, ενώ ακόμη και υπό συνθήκες πίεσης δύσκολα εμφανίζονται τιμές πάνω από 6,5 lt/100 km. Πείτε μας, ξέρετε πολλά hot-hatch που να είναι τόσο φιλικά προς την τσέπη του οδηγού;

Δείτε ακόμη: Πρόλαβε το πιο οδηγοκεντρικό supermini των 125 PS πριν καταργηθεί!

Ευέλικτο στην πόλη και το βουνό

Ακόμη ένα χαρακτηριστικό του Swift Sport που λύνει τα χέρια στην καθημερινότητα και ενθουσιάζει το Σαββατοκύριακο είναι η ευελιξία που προσφέρουν οι compact διαστάσεις του. Το συνολικό μήκος των μόλις 3,8 μέτρων και η ακτίνα στροφής που βρίσκεται οριακά πάνω από τα 5 μέτρα κάνουν την κίνηση μέσα στα στενά της πόλης κυριολεκτικά «παιχνιδάκι». Από την άλλη, μόλις τα χιλιόμετρα ανέβουν και η διαδρομή γίνει πιο ενδιαφέρουσα, το μικρό κίτρινο Suzuki αρχίζει να ελίσσεται στον επαρχιακό λες και ο δρόμος που διανύει κάθε φορά, φτιάχτηκε για εκείνο.

front

Με την ίδια ευκολία που θα σε πάει μέχρι το κέντρο της Αθήνας και θα σου επιτρέψει να παρκάρεις εύκολα, μιας και χωράει σχεδόν παντού, έτσι θα... «δικάσει» και όποιον κάνει το λάθος να νομίζει πως μπορεί να ξεφύγει από το μικρό Swift των 129 ίππων στο βουνό. Μια κατάσταση win-win ουσιαστικά, καθώς η ευκολία της καθημερινότητας στο μόνο που μπορεί να δώσει την θέση της ήταν στη χαρά της οδήγησης μιας αγαπημένης διαδρομής.

Μικρό αλλά θαυματουργό

Ότι το υβριδικό Swift Sport είναι ικανό αλλά και αποτελεσματικό, το είπαμε. Ότι μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω και με την παρέα στις υπόλοιπες θέσεις το αναφέραμε; Το μοντέλο της Suzuki μπορεί να είναι μικρό, αλλά είναι και πρακτικό. Οι τέσσερις πόρτες επιτρέπουν εύκολη είσοδο σε οδηγό και επιβάτες, ενώ το μεταξόνιο των 2,45 μέτρων χαρίζει αρκετό χώρο ώστε να κάτσουν άνετα τόσο οι μπροστά όσο και οι πίσω.

interior

Σίγουρα τα 265 λίτρα του χώρου αποσκευών ίσως να αναγκάσουν τους επιβάτες που θα θέλουν να ταξιδέψουν να φτιάξουν μικρές βαλίτσες, αλλά ας μην είμαστε και πλεονέκτες. Το μικρό κίτρινο Swift έχει να προσφέρει τόσα πολλά, που τέτοιες λεπτομέρειες σχεδόν εξαφανίζονται.

Το βασικό στοιχείο είναι κάτι που λείπει γενικότερα πλέον από μοντέλα της κατηγορίας του: Η χαρά της οδήγησης. Και σε αυτό τον τομέα παίρνει 10 με τόνο!