Κόκκινο ή μπλε; Πώς το χρώμα επηρεάζει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος (vid)

Η Ford πραγματοποιεί πείραμα με το Transit Smart Energy Concept

  • -
  • -

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι η επιλογή χρωμάτων επηρεάζει τη διάθεση και τις αντιδράσεις μας. Μήπως όμως ο κατάλληλος εσωτερικός φωτισμός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του;

Μελέτη του Εθνικού Εργαστηρίου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας National Renewable Energy Laboratory (NREL) των ΗΠΑ αποκαλύπτει ότι η χρήση του συστήματος κλιματισμού σε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία μπορεί να μειώσει την αυτονομία κίνησης μέχρι και 50%. Οχήματα με μεγαλύτερες καμπίνες, όπως τα minibuses, απαιτούν περισσότερη ενέργεια προκειμένου να διατηρηθεί μια ευχάριστη αίσθηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό και να διασφαλιστεί η απαιτούμενη άνεση για κάθε επιβάτη.

Η Ford διερευνά με ποιο τρόπο, συνδυάζοντας το κατάλληλο χρώμα με διαφορετικές οδηγικές καταστάσεις, μπορούμε να αυξήσουμε την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Το νέο ηλεκτρικό Transit Smart Energy Concept χρησιμοποιεί διαφορετικό χρώμα εσωτερικού φωτισμού, ώστε οι επιβάτες να βιώνουν μία αίσθηση περισσότερης ζεστασιάς (κόκκινο) ή δροσιάς (μπλε). Αυτό βοηθά στο να περιοριστεί η χρήση του συστήματος κλιματισμού, ώστε η ενέργεια που εξοικονομείται να χρησιμοποιείται για την κάλυψη περισσότερων χιλιομέτρων.

«Η έκθεσή μας στο χρώμα μπορεί να αλλάξει τη διάθεσή μας με όλους τους τρόπους. Εδώ χρησιμοποιούμε το κόκκινο χρώμα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου για να κάνουμε τους ανθρώπους να νιώσουν πιο ζεστοί και το μπλε για να τους κάνουμε να νιώσουν πιο δροσεροί. Μειώνοντας τη λειτουργία του κλιματισμού μπορούμε να κάνουμε μεγάλη διαφορά αυξάνοντας την αυτονομία του οχήματος» δήλωσε η Lioba Müller, lighting team engineer, Vehicle Architecture, Ford of Europe.

Η Ford δοκίμασε το νέο 10-θέσιο πρωτότυπό της στο Weather Factory, το Κέντρο Κλιματικών Δοκιμών της Ford (Environmental Test Centre) στην Κολωνία. Με μία διάταξη που επέτρεπε στον οδηγό να παρακολουθεί την κατάσταση θερμοκρασίας όλων των καθισμάτων των επιβατών σε μία οθόνη στην κεντρική κονσόλα, οι επιβάτες υποβλήθηκαν σε τεστ προσομοίωσης μιας χειμερινής ημέρας με 0° C και μιας καλοκαιρινής ημέρας με 30° C. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να αξιολογήσουν το επίπεδο άνεσης με κριτήριο την αίσθηση μιας υπερβολικά υψηλής ή χαμηλής θερμοκρασίας. Και στις δύο περιπτώσεις, ο φωτισμός της καμπίνας είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας από το σύστημα κλιματισμού, κατά 3,3% για την ψύξη και κατά 2,5% για τη θέρμανση.