«Έρχονται σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Volkswagen R»

Ο Γενικός Διευθυντής του τμήματος επιδόσεων της γερμανικής μάρκας, Jost Capito, μιλά στο GOCAR για το T-Roc R αλλά και το τι φέρνει το μέλλον

  • -
  • -

Το πρόσωπο του Jost Capito δεν είναι άγνωστο σε όσους ενδιαφέρονται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με εμπλοκή στα αγωνιστικά τμήματα της Porsche, της Ford και της Volkswagen στο WRC, της Sauber και της McLaren στη Formula 1, έχει μακρά εμπειρία σε κορυφαίες θέσεις του motorsport.

Πλέον στα 61 του χρόνια, ο Γερμανός κατέχει εδώ και δύο χρόνια τη θέση του επικεφαλής στο σπορ παρακλάδι της μάρκας από το Wolfsburg, της Volkswagen R. Ένα από τα πρώτα project στο οποίο συμμετείχε ως Γενικός Διευθυντής του τμήματος R είναι η μεταμόρφωση του στιλάτου T-Roc, σε ένα SUV επιδόσεων.

Κατά την επίσκεψή μας στη Νίκαια της Γαλλίας για την οδήγηση του T-Roc R, συναντήσαμε τον Capito, ο οποίος απάντησε στις ερωτήσεις μας για το σπορ compact SUV, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων και πώς το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση θα επηρεάσει το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Γιατί επιλέξατε το πρώτο SUV με το λογότυπο R να είναι το T-Roc;

Το T-Roc είχε λανσαριστεί τη σωστή στιγμή, πριν δύο χρόνια, οπότε είχαμε το χρόνο να το εξελίξουμε. Επίσης χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Golf, το οποίο ως γνωστόν κυκλοφορεί και σε έκδοση R. Άρα η επιλογή ήταν εύκολη. Επίσης το T-Roc είναι ένα σπορ crossover. Οπότε «κραύγαζε» για να γίνει R.

Πώς θα περιγράφατε το προφίλ του ιδιοκτήτη του T-Roc R;

Είναι σχετικά νέος, από 30 έως 50 ετών, του αρέσουν οι δραστηριότητες υπαίθρου, έχει χόμπι, πιθανόν και οικογένεια. Επίσης το T-Roc R είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για γυναίκες. Η αίσθηση που λάβαμε από γυναίκες δημοσιογράφους ήταν πολύ θετική. Μας είπαν «αυτό είναι το αυτοκίνητό μου». Οι γυναίκες προτιμούν την ψηλή θέση οδήγησης, θέλουν χώρους. Το T-Roc R προσφέρει συνδυασμό compact αμαξώματος ώστε να είναι φιλικό μέσα στην πόλη, και οδηγικής απόλαυσης. Οπότε αν και συνήθως οι γυναίκες είναι μόλις το 9% των αγοραστών ενός μοντέλου R, στην περίπτωση του T-Roc R μπορούμε να φθάσουμε το 25%.

Βλέπουμε πόση έμφαση δίνει η Volkswagen στο ηλεκτρικό πρωτότυπο ID.R, διαφημίζοντας τα ρεκόρ που έχει σημειώσει σε αρκετές διαδρομές. Άρα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα επόμενα μοντέλα R θα είναι ηλεκτρικά;

Όχι ακριβώς τα επόμενα, αλλά θα υπάρξουν ηλεκτρικά R μοντέλα στο μέλλον. Ειδικά από τη στιγμή που η Volkswagen δίνει τόσο μεγάλο βάρος στην ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να δημιουργήσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων. Είναι κάτι που το σκεφτόμαστε ήδη και αναλύουμε τι ζητούν οι πελάτες από ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Θα είναι πιο δύσκολο να πειστεί ένας υποψήφιος πελάτης να αγοράσει ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο απ’ ό,τι ένα συμβατικό σπορ μοντέλο;

Δεν γνωρίζω, εξαρτάται από τι θα ζητούν στο μέλλον οι πελάτες από ένα αυτοκίνητο επιδόσεων. Θα είναι πολύ διαφορετικό ως διαδικασία, δεν θα είναι άμεσα συγκρίσιμα το ένα με το άλλο. Υπάρχει τρόπος να δημιουργήσουμε συναρπαστικά αυτοκίνητα επιδόσεων, αλλά θα είναι διαφορετικά απ’ό,τι γνωρίζουμε σήμερα. Στο μέλλον τα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα δεν θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Έχετε μεγάλη εμπειρία από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πώς βλέπετε το μέλλον σε αυτόν τον τομέα; Πχ, πολλοί παραπονούνται για την απουσία ήχου στην ηλεκτρική Formula E.

Πιστεύω ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα αντιμετωπίσει δυσκολίες τις επόμενες δεκαετίες, ακόμη και την προσεχή. Πρέπει να επανακαθορίσει τον εαυτό του. Δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως ήταν τα προηγούμενα 50-70 χρόνια. Πρέπει να αλλάξει. Η Formula E είναι μία αλλαγή, όμως κατά την άποψη μου παραμένει συντηρητική, παλαιού τύπου μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πλέον δεν εργάζομαι στο κομμάτι του motorsport, οπότε δεν έχω λύσεις. Σίγουρα όμως πρέπει να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Δεν θεωρώ ότι στο μέλλον ο ήχος θα είναι πρόβλημα, αλλά το πόσο κοντά βρίσκεσαι στη δράση. Αν κάθεσαι 200-300 μέτρα μακριά από την πίστα, όλα δείχνουν αργά. Αν είσαι κοντά όλα δείχνουν γρήγορα. Πιστεύω ότι το Rallycross είναι η ιδανική μορφή αγώνων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ελπίζω αυτό να φανεί στην πορεία. Λόγω του ανταγωνισμού που προσφέρει, της αναλογίας ισχύος/βάρους, των μικρών σε διάρκεια αγώνων που δεν θα απαιτούν μεγάλες μπαταρίες. Θα μπορείς επίσης να επιδεικνύεις την τεχνολογία φόρτισης. Εξάλλου, δεν απαιτούνται μεγάλες εγκαταστάσεις, ι αγώνες αυτοί θα μπορούν να γίνονται μέσα στις πόλεις ή κοντά σε αυτές. Πρέπει οι αγώνες να δείχνουν και να είναι γρήγοροι. Επίσης ο μηχανοκίνητος αθλητισμός πρέπει να πάει στο κοινό και όχι το αντίθετο.