Έρχεται το πλαίσιο κινήτρων για την Ηλεκτροκίνηση

Ο κορονοϊός δεν θα αποτελέσει ανυπέρβλητο εμπόδιο

  • -
  • -

Ένα από τα θέματα που κυριαρχούν στο δημόσιο διάλογο στο εσωτερικό της Ε.Ε. είναι το κατά πόσο η κρίση του κορονοϊού θα επηρεάσει τις επενδύσεις για τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Υπάρχουν Ευρωπαίοι πολιτικοί που βάζουν στην άκρη τις δεσμεύσεις τους για το περιβάλλον, υπάρχει όμως και ο πόλος εκείνων που συνδέουν την οικονομική ανάκαμψη της επόμενης μέρας με τις πράσινες επενδύσεις.

Η Ελλάδα ανήκει στους δεύτερους. Όλα δείχνουν πως η πανδημία δεν επηρεάζει σημαντικά τον κυβερνητικό σχεδιασμό και πως η Ηλεκτροκίνηση συνδυάζεται με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας.

Σας θυμίζω πως ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, είχε δηλώσει στις αρχές Μαρτίου στο GOCAR ότι μέχρι τον Ιούνιο θα παρουσιαστούν οι προτάσεις της διυπουργικής επιτροπής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μέσω των οποίων θα επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει η κυβέρνηση για το 2030, όταν το 30% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά.

Ο Κωστής Χατζηδάκης επανήλθε με νέες δηλώσεις του στον σταθμό του ΣΚΑΙ και ήταν ξεκάθαρος: το πλαίσιο κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα ανακοινωθεί σύντομα. Όπως δήλωσε, το νομοσχέδιο που έχει επεξεργαστεί η διυπουργική επιτροπή είναι έτοιμο.

Άλλη μια ενέργεια που επιβεβαιώνει τα παραπάνω, είναι πως υπεγράφη από τον Υπουργό ΥΠΕΝ και τον Υφυπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη, το “άνοιγμα λογαριασμού ειδικού σκοπού στην Τράπεζα της Ελλάδος για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και καθορισμός της κίνησής του”.

Ενδεχομένως κάποια πράγματα να πάνε λίγο πιο πίσω χρονικά, ο σχεδιασμός όμως συνεχίζεται κανονικά. Άλλωστε, πολλά από τα κίνητρα έχουν μικρό κόστος και αφορούν τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η δωρεάν στάθμευση. Είμαι αισιόδοξος πως σε λίγες μέρες θα έχουμε περισσότερα και πιο συγκεκριμένα πράγματα να πούμε.

 

Δεν αρκούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Φυσικά, για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα δεν αρκεί να οδηγούμε εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο ή καθόλου κατά την κίνησή τους. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι και η παραγωγή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως διαβεβαιώνουν στελέχη του ΥΠΕΝ, βασικοί άξονες των πράσινων επενδύσεων είναι η απολιγνιτοποίηση και η διεύρυνση του μεριδίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην ηλεκτροπαραγωγή, με στόχο να φτάσει το 35% το 2030. Ήδη ο ΑΔΜΗΕ σχεδιάζει επενδύσεις 4,3 δις ευρώ την επόμενη δεκαετία με στόχο τη μετάβαση στις ΑΠΕ.

Ίσως σε κάποιους να ακούγονται ουτοπικά όλα αυτά σε μια εποχή που ο πλανήτης μαστίζεται από έναν ιό, που η οικονομική ύφεση αναμένεται τεράστια και που η κατακόρυφη πτώση των τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου κάνει ασύμφορη οποιαδήποτε πράσινη επένδυση.

Η πραγματική επένδυση όμως είναι για ένα πιο πράσινο, ένα καλύτερο περιβάλλον για όλους μας. Και αυτή η επένδυση πρέπει να γίνει, όσο κι αν μας κοστίσει. Και θα γίνει. Θα παίξει μάλιστα μεγάλο ρόλο στην ανάκαμψη - οικονομική και κοινωνική - που όλοι περιμένουμε να ξεκινήσει πολύ σύντομα.