Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν

Πρέπει να το δεχτούμε

  • -
  • -
Τα ηλεκτρικά θα κυριαρχήσουν
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αυτόν τον μήνα βρέθηκα σε μια παρουσίαση της Subaru για να οδηγήσω τα νέα Forester και XV. Η είδηση εδώ δεν είναι η παρουσίαση δύο νέων μοντέλων, αλλά η φιλοσοφία που ακολουθεί η εταιρεία.

Νέα, εναρμονισμένη με τα σύγχρονα δεδομένα, e-Boxer την ονομάζουν οι Ιάπωνες και μεταφράζεται σε mild-hybrid τεχνολογία.

Εξηλεκτρισμός και για τη Subaru, η οποία μέχρι σήμερα είχε συνδέσει το όνομά της με τα τετρακίνητα μοντέλα.

Οι επιδόσεις, όπως αυτές αντικατοπτρίζονταν στις εκδόσεις “STi” ήταν ο άλλος πυλώνας που πάταγε, αλλά, όπως είναι εύλογο, συνδέονταν και με ενεργοβόρους κινητήρες.

Δεν είναι όμως εποχή για τέτοια, όταν οι νόρμες για τους ρύπους γίνονται όλο και πιο αυστηρές και τα πρόστιμα είναι δυσβάσταχτα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Όπως οι ίδιοι οι άνθρωποι της Subaru παραδέχτηκαν, όλες οι προτάσεις για ένα νέο “STi” έχουν μείνει στα… ράφια και είναι δύσκολο να υλοποιηθούν.

Ενδεικτικό είναι λοιπόν το παράδειγμα της Subaru, που μπαίνει ήπια (mild) στη νέα εποχή του ηλεκτρισμού και χαράσσει νέο δρόμο.

Από την άλλη, εταιρείες όπως η Tesla, της οποίας η γκάμα είναι αμιγώς ηλεκτρική, δείχνει ότι αναζητάει απλώς το έδαφος για να αναπτυχθεί. Να κυριαρχήσει.

Δείτε τις ευρωπαϊκές πωλήσεις του Model 3, που ανακοινώθηκαν από την Jato. Τρίτο στη γενική κατάταξη, πίσω από τα πλέον εμπορικά μοντέλα, Volkswagen Golf και Renault Clio.

Σπουδαιότερο κάνει το γεγονός, ότι το Model 3 κάνει πρεμιέρα στην ευρωπαϊκή αγορά και κατευθείαν “χτυπάει” τους ισχυρότερους παίκτες της αγοράς.

Οι πωλήσεις του έφτασαν τις 22.118 αυτοκίνητα, όταν τα αντίστοιχα νούμερα για το Renault Clio ήταν 27.516 και για το αναγνωρισμένο Volkswagen Golf 30.652.

Γεγονός που δείχνει το… ρεύμα της εποχής, που θέλει τα ηλεκτρικά μοντέλα να διεκδικούν με αξιώσεις το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

Εξάλλου, οι παιδικές… ασθένειες που συνοδεύουν τα πρώτα βήματα κάθε νέας κίνησης, φαίνεται να ξεπερνιούνται, με την αυτονομία που ήταν η Αχίλλειος πτέρνα τους να έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Ανάλογα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις υποδομές, με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες να στήνουν στρατηγικά ένα μεγάλο δίκτυο φόρτισης, μέσα στην πόλη, αλλά και στο εθνικό δίκτυο.

Είναι γεγονός ότι ο δρόμος των ηλεκτρικών μοντέλων δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, αλλά η εξέλιξη που έχουν σημειώσει τα τελευταία χρόνια είναι τέτοια που δεν μπορείς να αγνοήσεις.

Γιάννης Καλογερόπουλος

jk@gocar.gr