Φρανκφούρτη ώρα μηδέν

Η φετινή έκθεση ήταν η σκιά του εαυτού της

  • -
  • -
Φρανκφούρτη ώρα μηδέν
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μετά από αρκετά χρόνια που είχα να επισκεφτώ την έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, βρήκα αρκετά ενδιαφέρουσα την ιδέα να πάω φέτος. Ως γνήσιος «λαμαρινάς», όπως αποκαλούσαν εμένα και τους συνεργάτες μου κάποτε, κάποιοι συνάδελφοι από lifestyle περιοδικά, θα είχα την ευκαιρία να αγγίξω τη… λαμαρίνα, να μυρίσω τα υλικά στο εσωτερικό και να ακούσω την πόρτα να κλείνει. Να ζήσω με όλες μου τις αισθήσεις τις νέες δημιουργίες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η πρόσκληση της Opel για την παρουσίαση του νέου Astra, ήταν η αφορμή. Θα είχα παράλληλα την ευκαιρία να δω από κοντά το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Corsa που δείχνει το μέλλον, αλλά και την τάση της εποχής, κλέβοντας μαζί με το Grandland X PHEV δικαιωματικά τα φώτα της δημοσιότητας από το σπουδαιότερο εμπορικά μοντέλο της Opel.

Η αχανής σε έκταση έκθεση θέτει σε δοκιμασία τις σωματικές αντοχές ενός ανθρώπου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη μου έκθεση που πήγα με κουστούμι και… σκαρπίνια. Λάθος. Μέγα λάθος. Το βράδυ με βρήκε να αναστενάζω στο δωμάτιο, με τα πόδια να είναι γεμάτα πληγές από το περπάτημα, στο κυνήγι των press kit που έπρεπε να συγκεντρώσω.

Από τότε πολλά άλλαξαν και μεταξύ αυτών έμαθα να συνδυάζω το σακάκι με τα αθλητικά παπούτσια. Φέτος μάλιστα, αν και δεν θα χρειαζόταν να μαζέψω press kit, αφού τα έχουμε μέσω των press site πριν από την παρουσίαση, αγόρασα και καινούργια σνίκερς ειδικά για περπάτημα, σκεπτόμενος ότι δεν θα την πατήσω ξανά σαν πρωτάρης.

Περίμενα ότι, όπως στις καλές εποχές, πριν την κρίση και το 2008, πιθανότατα η Opel θα είχε ένα δικό της hall για αυτές τις παρουσιάσεις. Όπως παραδοσιακά γίνονταν μέχρι πρότινος, όπου οι γερμανικές φίρμες παίζοντας εντός έδρας έκαναν επίδειξη δύναμης, με περίπτερα που ήθελες ώρες για να… εξερευνήσεις.

Διαψεύστηκα όμως, αφού φέτος τα πράγματα δεν θύμιζαν σε τίποτα εκείνες τις εποχές. Και αυτό δεν αφορά την Opel, αλλά όλες τις εταιρείες, αυτές που βρέθηκαν εκεί και ήταν… μαζεμένες σε μια γωνιά και ακόμα περισσότερο τις υπόλοιπες -αρκετές- που επέλεξαν να απουσιάσουν.

Στρυμωγμένες σε ένα hall, Opel, JLR, Hyundai, ένας βελτιωτής της BMW, αλλά και η ίδια η BMW. Περπατώντας -δεν το γλιτώνεις αυτό- μέχρι την άλλη άκρη της έκθεσης βρίσκεις στο ίδιο μήκος κύματος, αλλά με ελαφρώς περισσότερη εξωστρέφεια Mercedes-Benz και Volkswagen, που είχαν μεν τα μεγαλύτερα περίπτερα, αλλά όχι αντίστοιχα του παρελθόντος.

Η Audi με τη Skoda, αλλά και τη SEAT μαζί με το σπορ βραχίονά της, την Cupra, συμπλήρωσαν το παζλ του ομίλου. Ένα άλλο hall -κάπου στο κέντρο της έκθεσης- μοιράζονταν Ford και Honda. Τις εντυπώσεις διεκδίκησαν και κέρδισαν οι Lamborghini και Porsche.

Οι λίγοι εκθέτες σε καμία των περιπτώσεων δεν συνεπάγονται λιγότερο περπάτημα, αφού όπως έδειξε η εφαρμογή στο κινητό μου, τη βασική μέρα των παρουσιάσεων ξεπέρασα τα 25.000 βήματα. Χαρούμενος για την επιλογή των παπουτσιών, αλλά σκεπτικός σχετικά με το μέλλον της έκθεσης αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Η πληροφορία τρέχει στο διαδίκτυο, δίνοντας τέλος στη μαγεία της προσμονής για κάτι νέο. Όλα τα γνωρίζουμε πλέον πριν καν παρουσιαστούν και όπως έδειξε η φτωχή προσέλευση στην έκθεση της Φρανκφούρτης ακόμα και σε δημοσιογραφικό επίπεδο μαρτυρά κάτι που μάλλον δεν είναι θετικό για τους πιο ρομαντικούς. Τους λαμαρινάδες.

Γιάννης Καλογερόπουλος

jk@gocar.gr