Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε τιμή ενός diesel

Η Volkswagen κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά

  • -
  • -

Η ηλεκτροκίνηση έχει μακρύ δρόμο μπροστά της για να σταθεί στα πόδια της και να μπει δυναμικά στην αγορά, αφού σε αυτή τη φάση δείχνει αρκετές αδυναμίες, όπως η χαμηλή αυτονομία, το φτωχό δίκτυο φόρτισης και φυσικά το σημαντικότερο η υψηλή τιμή κτήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε όλα αυτά έχει έτοιμη την απάντηση η Volkswagen, όπως επίσημα ανακοίνωσε, αφού σύντομα θα δούμε στους δρόμους μας ηλεκτρικά μοντέλα, ικανά σε όλους τους τομείς και το κυριότερο προσιτά.

Πιο συγκεκριμένα η έρευνα και η εξέλιξη είναι σε προχωρημένο στάδιο, με το 2020 να είναι η χρονιά στην οποία η γερμανική φίρμα θα βγάλει στην αγορά το ηλεκτρικό της μοντέλο. Θα βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, στις διαστάσεις του Golf, ειδικά σχεδιασμένη όμως εξαρχής για ηλεκτρικά μοντέλα. Έτσι, απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταλαμβάνει χώρο στο εμπρός μέρος και με τις μπαταρίες να είναι τοποθετημένες κάτω από το θάλαμο των επιβατών, θα προσφέρει σημαντικά καλύτερους χώρους, αφού οι τέσσερις τροχοί θα είναι ακροβολισμένοι στις γωνίες.

Οι μπαταρίες με τις οποίες θα εφοδιάζεται θα προσφέρουν αυτονομία ανάλογα με την έκδοση (τρεις στον αριθμό) που θα αγγίζει τα 330 χιλιόμετρα στη βασική και θα φτάνει στην κορυφαία μέχρι και τα 550! Δηλαδή θα μπορεί να παίξει το ρόλο του βασικού αυτοκινήτου, αφού θα καλύπτει και μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, η ταχεία φόρτιση, μέχρι το 80% θα διαρκεί περίπου 20 λεπτά και για αυτό θα φροντίζουν ισχυροί φορτιστές που θα τοποθετηθούν σε ένα μεγάλο δίκτυο που ετοιμάζει σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης η Volkswagen σε συνεργασία με άλλους κατασκευαστές. Επίσης, ο οικιακός φορτιστής θα είναι προσιτός αφού θα στοιχίζει περίπου 200 με 300 ευρώ.

Τα σπουδαιότερα νέα όμως αφορούν την τιμή του ηλεκτρικού μοντέλου που θα είναι αντίστοιχη ενός diesel, περίπου στα 23.000 €. Γεγονός που θα κάνει τα μοντέλα του είδους προσιτά στο ευρύ κοινό, αλλάζοντας με αυτόν τον τρόπο και εν γένει τον χάρτη της αγοράς. Τελικά η ηλεκτροκίνηση ίσως δεν είναι και τόσο μακριά.

Γιάννης Καλογερόπουλος

jk@gocar.gr