Προσωπικό αυτοκίνητο, ή εταιρικό ιδιωτικής χρήσης;

Η ανάγκη των τμημάτων HR να προσελκύσουν ικανά στελέχη, αλλά και οι ούτως ή άλλως αυξημένες ανάγκες της δουλειάς, φέρνουν και νέα αυτοκίνητα.

  • -
  • -

Τα αυτοκίνητα ακριβαίνουν με γρηγορότερο ρυθμό απ’ ό,τι αυξάνεται το μέσο εισόδημα στην Ελλάδα, οπότε η απόκτηση ενός καινούργιου Ι.Χ. φαίνεται να δυσκολεύει για πάρα πολλούς από εμάς. Και εύκολη λύση σε αυτό το πρόβλημα δεν φαίνεται να υπάρχει. Ίσως όμως μια καλή, έμμεση λύση να είναι η ριζική αλλαγή του μοντέλου ιδιοκτησίας αυτοκινήτου με το οποίο μεγαλώσαμε.

Από έρευνα της Arval, η οποία διεξήχθη σε 300 εταιρείες-πελάτες της εταιρείας χρονομισθώσεων στην Ελλάδα, προέκυψε ότι μέσα στην επόμενη 3ετία το 26% αυτών πρόκειται να προσφέρουν εταιρικό αυτοκίνητο σε εργαζόμενους που σήμερα δεν έχουν αυτό το προνόμιο. Και είναι εμφανής η αυξητική τάση, αφού πέρυσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 9%.

Αιτία γι’ αυτό είναι κυρίως η ανάγκη των τμημάτων ανθρώπινου δυναμικού να προσελκύσουν ή να κρατήσουν ικανά στελέχη. Αλλά το φαινόμενο έρχεται να προστεθεί στις ούτως ή άλλως αυξημένες ανάγκες της δουλειάς, που επιβάλλουν τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Έτσι, στο 38% των εταιρειών υπάρχει η πεποίθηση ότι ο εταιρικός στόλος θα αυξηθεί.

BMW 1 Series

Επιπλέον, φαίνεται ότι το 23% των ελληνικών εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα σκοπεύουν να προτείνουν λύσεις σε εργαζομένους τους λύσεις car sharing. Το 27% χρησιμοποιεί ήδη car sharing σε κάποιες περιπτώσεις, και αυτό το ποσοστό εκτιμάται ότι θα αυξηθεί στο 40% την επόμενη 3ετία. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση θα έχει όμως η χρήση εταιρικών δίτροχων (e-bikes), από 19% σήμερα σε 35%.

Τι θα... «καίνε» τα εταιρικά αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον;

Από την έρευνα της Arval προέκυψαν κι άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, όπως ότι τα περιορισμένα σημεία φόρτισης εξακολουθούν να αποτελούν «φρένο» για την ακόμα μεγαλύτερη διάδοση των ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων. Η εκτίμηση είναι ότι το 2025 το 58% των εταιρικών οχημάτων θα εξακολουθήσουν να είναι βενζινοκίνητα ή diesel, το 18% υβριδικά, το 10% plug-in υβριδικά και το 13% ηλεκτρικά (BEV).

Αλλά πριν φτάσουμε στο mix του στόλου, ας προχωρήσουμε στην εύρεση λύσης για το αυξημένο κόστος των αυτοκινήτων για τον ιδιώτη. Οι εταιρείες leasing παρέχουν τα εργαλεία. Οι εργοδότες είναι πρόθυμοι να τα χρησιμοποιήσουν. Μήπως τα επόμενα κομμάτι του παζλ πρέπει να είναι το κράτος και ο εργαζόμενος;

Μήπως το πρώτο να θεσπίσει κάποιες φορολογικές ελαφρύνσεις, που θα κάνουν ακόμα πιο ελκυστικό τον θεσμό των εταιρικών αυτοκινήτων; Έτσι ώστε ο δεύτερος να μην αξίζει να μαζεύει χρήματα για να αποκτήσει κάποτε το δικό του αυτοκίνητο, αλλά με ένα μικρό μέρος του μισθού του να έχει πρόσβαση σε ένα ολοκαίνουργιο, σήμερα; Ίσως πρέπει να το δούμε.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για την έρευνα της Arval

Audi Q3