Κόντρα στο… ρεύμα

  • -
  • -

Ο οικολογικός χαρακτήρας, οι χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά και οι σύγχρονες τεχνολογίες που μετατρέπουν τα αυτοκίνητα σε μία κινητή πλατφόρμα εφαρμογών και λειτουργιών, είναι μερικά από τα στοιχεία που επικεντρώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες την προσοχή τους. Δεν είναι υπερβολή, πως τα περισσότερα αποτελούν προέκταση των smartphone και tablet, προσφέροντας ψηφιακές υπηρεσίες που κάνουν τη ζωή του καταναλωτή-οδηγού πιο εύκολη και διαδραστική.
Οι εποχές που το βασικό ερώτημα ήταν η οδική συμπεριφορά, οι επιδόσεις και ο χαρακτήρας, μοιάζουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σίγουρα, η πρόοδος της αυτοκίνησης, η εξέλιξη των ειδών και η ανάγκη για «πράσινες» κατασκευές είναι επιβεβλημένη, αλλά ευτυχώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να φροντίζουν και για εμάς που δεν θέλουμε απλά να μεταφερόμαστε από το σημείο Α στο Β.



Δεν είναι τυχαίο, πως ακόμα και σήμερα παρουσιάζουν μοντέλα με χαρακτήρα που αφορούν όσους αναζητούν τη γοητεία της οδήγησης. Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος να ξεφεύγει, όπως για παράδειγμα με την εκρηκτική Alfa Romeo Giulia GTAm, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι κατασκευές του είδους μας επιτρέπουν να ονειρευόμαστε. Την ίδια ώρα, δεν αποτελούν αποκλειστικά προνόμιο λίγων, αφού μοντέλα όπως το νέο Hyundai i20 N δεν ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας.



Βλέπετε, δεν είναι μικρό το κοινό που εξακολουθεί να γοητεύεται από την οδήγηση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Μόνο τυχαίο δεν είναι πως υφίστανται και αμιγώς ηλεκτρικές κατασκευές που θέλουν να προσελκύσουν μέρος των παραδοσιακών petrolhead. Και δεν μιλάμε για hypercar όπως η Lotus Evija, αλλά για πιο… γήινα μοντέλα όπως το Volkswagen ID.4 GTX των 300 ίππων, αλλά και το «καυτό» Cupra Born με τους 231 ίππους.
Εκεί που καταλήγουμε είναι ότι στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, όσοι αναπολούμε τη μυρωδιά της βενζίνης, των «κόκκινων» φρένων και του ήχου ενός κινητήρα στον κόφτη, δεν χρειάζεται να απογοητευόμαστε. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν κατασκευές με δυναμικά χαρακτηριστικά, σπορ φιλοσοφία που εστιάζουν στη μαγεία της οδήγησης. Και θα εξακολουθούν να υφίστανται, διαφοροποιώντας εν μέρει τον τρόπο, αλλά διατηρώντας την ουσία.