Ποιο είναι το ιδανικό μέγεθος για ένα SUV;

Μικρό, μεσαίο ή μεγάλο; Ιδού το ερώτημα

  • -
  • -

Ζούμε στον «αστερισμό των SUV». Το βλέπουμε και το βλέπετε παντού. Από το ενδιαφέρον εσάς των αναγνωστών για κάθε άρθρο σχετικό με οχήματα ελεύθερου χρόνου που γράφουμε εδώ στο GOCAR μέχρι το λανσάρισμα νέων SUV κάθε… τρεις και λίγο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. 1 στα 4 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη είναι SUV/Crossover και σύντομα η αναλογία θα γίνει 1 στα 3.

Τα SUV μας κατακλύζουν από παντού. Στην αρχή υπήρχαν στην μεσαία και τη μεγάλη κατηγορία, ως εναλλακτικές προτάσεις για ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο. Να συνδυάζει δηλαδή χώρους με αυξημένες δυνατότητες κίνησης σε κάθε έδαφος. Όχι όπως αυτές ενός σκληροτράχηλου 4x4, όμως ικανές να ανταπεξέλθει στο 99% των περιπτώσεων που θα συναντήσει ένας μέσος οδηγός.

Πλέον όμως τα SUV έχουν εξελιχθεί σε… θαύμα του μάρκετινγκ. Το στιλ τους συγκινεί κάθε ηλικία και διαμορφώνει το lifestyle των επιβατών του. Είτε κάθε Σαββατοκύριακο εγκαταλείπουν την πόλη για δραστηριότητες στην ύπαιθρο, είτε το χρησιμοποιούν απλά για να πάνε για ψώνια μέχρι το εμπορικό κέντρο, το SUV είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Κάτι σαν το smartphone δηλαδή.

Τα SUV κατέβηκαν κατηγορία, ώστε να «λεηλατήσουν» τις πωλήσεις όλων των segment. Αρχικά στα μικρομεσαία και στη συνέχεια στα μικρά. Αν μπορείς να αγοράσεις με 1.000-2.000 ευρώ επιπλέον ένα SUV γιατί να οδηγείς ένα συνηθισμένο σουπερμίνι;

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 48 ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ iPad

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 48 ΤΟΥ GOCAR MAGAZINE ΓΙΑ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

Υπάρχει άραγε ιδανικό μέγεθος για ένα SUV; Αυτό που θα καλύπτει κάθε ανάγκη χωρίς να… τρομάζει με το μέγεθός του; Για να φθάσουμε σε ένα – όσο το δυνατόν πιο – ασφαλές συμπέρασμα, λάβαμε υπόψη την ελληνική πραγματικότητα. Τόσο από πλευράς οικονομικής κατάστασης της πλειονότητας των πολιτών της όσο και από πλευράς υποδομών. Οδικού δικτύου (κυρίως μέσα στις πόλεις), χώρων στάθμευσης στις οικίες, στους επαγγελματικούς χώρους και σε σημεία όπως δημόσια πάρκινγκ, εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ κλπ.

Ο πιο διαδεδομένος τρόπος κατηγοριοποίησής τους, αν και όχι 100% ασφαλής καθώς πολλά SUV «στριμώχνονται» στη γκάμα διαφόρων εταιρειών, είναι με βάση το μήκος τους.

Στο B segment συναντάμε τα «Baby SUV», αντίστοιχα των σουπερμίνι. Έχουν μήκος από 4 έως 4,20 μέτρα, χώρους για 4 επιβάτες και πορτμπαγκάζ με όγκο περίπου 350 λίτρα. Χαρακτηριστικά μοντέλα σε αυτή την κατηγορία είναι τα Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur, Seat Arona, Ford EcoSport κ.α.

Στο C segment, στην μικρομεσαία δηλαδή κατηγορία, τοποθετείται η πλειονότητα των SUV (από αριθμό προτάσεων και συνολικών πωλήσεων). Αυτοκίνητα με μήκος λίγο κάτω από τα 4,3 μέτρα έως κοντά ή και λίγο πάνω από τα 4,5 μέτρα (όπως τα Nissan Qashqai, Skoda Karoq, Seat Ateca, Ford Kuga, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Volkswagen Tiguan κ.α.). Φιλοξενούν 5 επιβάτες και ο χώρος αποσκευών ανεβαίνει στα 500+ λίτρα.

Οι επόμενες κατηγορίες προσφέρουν χώρους αντάξιους ενός station wagon και εξαιρετική ασφάλεια, όμως το μεγάλο μήκος (γύρω στα 4,7 μέτρα για τα μεσαία και κοντά στα 5 μέτρα για τα μεγάλα SUV) και πλάτος τους τα καθιστούν απαγορευτικά για τις ελληνικές πόλεις.

Ποια είναι λοιπόν η χρυσή τομή; Προσωπικά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το ιδανικό SUV για την ελληνική πραγματικότητα ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία. Έχει μήκος 4,3-4,4 μέτρα, χώρο αποσκευών κοντά στα 500 λίτρα που καλύπτει τις ανάγκες μίας οικογένειας και βασική τιμή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ. Μπορείς να ταξιδέψεις άνετα και ασφαλώς με όλη την οικογένεια και ταυτόχρονα να κινηθείς στο ασφυκτικό περιβάλλον της πόλης. Και με κινητήρες από 1.000 έως 1.600 cc δεν θα απευθύνεσαι στον βενζινά με το μικρό του όνομα.