Μεταχειρισμένο Citroen C3 (2002-2009)

Στυλάτο, ευρύχωρο και πρακτικό, σε ρόλο μικρού οικογενειακού

  • -
  • -
Tι να προσέξω

Ένας τυπικός έλεγχος σε γραμμή ΚΤΕΟ θα αναδείξει τυχόν προβλήματα στα φρένα, στις αναρτήσεις και τη συντήρηση του κινητήρα. Προτιμήστε όσα έχουν περάσει από γυναικεία χέρια τα οποία σε γενικές γραμμές είναι λιγότερο «σκληρά» απέναντι στο αυτοκίνητο. Προσοχή στο μεγάλο σέρβις του αυτοκινήτου που απαιτεί την αντικατάσταση του ιμάντα εκκεντροφόρου. Είναι μια ιδιαίτερα σημαντική συντήρηση που αν την έχει αποφύγει ο πρώην ιδιοκτήτης μπορεί τυχόν κόψιμο του ιμάντα να προκαλέσει σημαντική ζημιά στον κινητήρα.

γλυκά
  • Χώροι καμπίνας
  • Μεγάλο πορτμπαγκάζ
  • Εργονομία, άνεση
  • Ελαστικοί κινητήρες
ξυνά
  • Τριγμοί
  • Φινίρισμα ταμπλό

Παρουσιάστηκε το 2002 και είναι από τα μοντέλα που κυκλοφορούν ευρύτατα στην πιάτσα των μεταχειρισμένων. Είναι ίσως από τα λιγότερο διαδεδομένα σε στόλους ενοικιαζόμενων, οπότε τα περισσότερα που πωλούνται στις μάντρες ανήκουν κυρίως σε ιδιώτες. Είναι από τα μοντέλα που έχουν κερδίσει την αποδοχή του κόσμου κυρίως λόγω της εμφάνισής του. Οι πλούσιες καμπύλες του και η φόρμα του αμαξώματος εξακολουθούν και είναι σύγχρονα και απόλυτα αποδεκτά παρά το γεγονός ότι το γαλλικό μοντέλο παρουσιάστηκε πριν από δέκα χρόνια. Βέβαια το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του C3 είναι οι άφθονοι χώροι, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των supermini για τα δεδομένα του ανταγωνισμού της εποχής του. Το πλεονέκτημα αυτό εξακολουθεί και τώρα να ισχύει, αφού τα 305 λίτρα του χώρου των αποσκευών δύσκολα τα συναντά κανείς σε τέτοιο αμάξωμα.

Τα όποια θέματα αξιοπιστίας σχετίζονται με τα γνώριμα «κουσούρια» των γαλλικών μικρών του ομίλου PSA. Μία συχνή βλάβη αφορά τον πολλαπλασιαστή που μπορεί να οδηγήσει σε ακινητοποίηση αλλά και το σύστημα του αυτόματου κλιματισμού σε όποιες εκδόσεις ήταν διαθέσιμος. Επίσης υπάρχουν θέματα με τριγμούς και θορύβους στην καμπίνα που είναι πιο έντονα όταν έχουμε καταπονημένο αμάξωμα με πολλά ή χιλιόμετρα σε κακό οδικό δίκτυο. Ζημιές στην ηλεκτρική υποβοήθηση έχουν καταγραφεί και οι λύσεις από ανακατασκευασμένες ή after market είναι οικονομικές και αξιόπιστες. 

 

Kινητήρες – εκδόσεις

Η βασική έκδοση του C3 χρησιμοποιεί τον κινητήρα των 1.124 κ.εκ. με απόδοση 60 ίππους που μάλλον είναι η χειρότερη επιλογή αφού οι επιδόσεις που χαρίζει είναι οριακές. Τα περισσότερα αυτοκίνητα που είναι διαθέσιμα στην Ελληνική αγορά των μεταχειρισμένων φορούν τον 8βάλβιδο TU3 των 1.360 κ.εκ. με 75 ίππους. Είναι μια καλή επιλογή αφού η ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές τον κάνουν εξαιρετικά οικονομικό στο σταμάτα-ξεκίνα και στο ταξίδι μπορεί να κινείται με άνεση έως τα 140km/h. Σπανιότερα θα βρείτε τον  δεκαεξαβάλβιδο 1,4 των 90 ίππων αλλά και τον 1,6 λίτρων με τους 110 ίππους.

  • 4κύλινδρος,  ατμοσφαιρικός, 1.1 λίτρων 8V, 60 PS
  • 4κύλινδρος,  ατμοσφαιρικός, 1.4 λίτρων 8V, 75 PS
  • 4κύλινδρος , ατμοσφαιρικός  1.4 λίτρων 16V, 90 PS
  • 4κύλινδρος , ατμοσφαιρικός  1.6 λίτρων 16V, 110 PS

 

Το αμάξωμα του C3 ήταν αποκλειστικά πεντάθυρο, όμως το 2003 προστέθηκε στη γκάμα η ανοιχτή έκδοση Pluriel η οποία για την εποχή της ήταν αρκετά πρωτοποριακή. Τα αποσπώμενα τόξα της οροφής σε συνδυασμό με τη μαλακή οροφή δημιουργούσαν ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα με πολλά και διαφορετικά πρόσωπα. Η έκδοση Pluriel έβγαινε με κινητήρες 1,4 και 1,6 λίτρων. Η συγκεκριμένη μορφή αμαξώματος εγκαταλείφθηκε από την Citroen όταν αποφάσισε να βγάλει τη δεύτερη γενιά C3 το 2009.

Κατά την αισθητική ανανέωση του 2006, προστέθηκε στη γκάμα η έκδοση XT-R με πλαστικά προστατευτικά περιφερειακά του αυτοκίνητου στην οποία προσφέρονταν και το αυτόματο σειριακό κιβώτιο Sensodrive.


Ψάξε για μεταχειρισμένο
Citroen C3 στο gocar.gr


Η καμπίνα

Η ευρυχωρία είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του μοντέλου. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει έναν κρυφό χώρο κάτω από το πάτωμα που είναι ιδιαίτερα πρακτικός. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες διασφαλίζουν καλή περιφερειακή ορατότητα. Οι υφασμάτινες ταπετσαρίες στην καμπίνα δεν είναι ιδιαίτερα ανθεκτικές και η βελούδινη υφή τους θέλει απαιτητικό καθάρισμα. Εργονομικά κουσούρια δεν υπάρχουν και οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς για τα δεδομένα της εποχής.



 

Στο δρόμο

Τυπικά Γαλλικό στο δρόμο χωρίς όμως την αμεσότητα στις αντιδράσεις του πίσω άξονα όπως στα αδελφά μικρά της Peugeot. Οι αναρτήσεις έχουν μαλακή ρύθμιση και επιτρέπουν έντονες κλίσεις στις στροφές. Οι ελαστικοί σύνδεσμοι παίρνουν τζόγους στο πέρασμα του χρόνου και θέλει προσοχή η συντήρησή τους. Σε περίπτωση αντικατάστασης των αμορτισέρ προτιμήστε τα νορμάλ καθώς τα σκληρότερα θα δίνουν «βροντερό» παρόν ιδιαίτερα στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Ένα από τα μη εμφανή προβλήματα αφορούν πολλά χτυπήματα στα μαρσπιέ από τα πεζοδρόμια λόγω της μικρής απόστασης του C3 από το έδαφος, που επιδεινώνεται δραματικά υπό φορτίο.



Ψάξε για μεταχειρισμένο Citroen C3 στο gocar.gr

συμπέρασμα

Το C3 μπορεί να παίξει το ρόλο ενός μικρού οικογενειακού αφού στο πορτμπαγκάζ χωρά παιδικό καρότσι και περισσεύει πολύς χώρος για αποσκευές. Με δύο αερόσακους, ABS και σύστημα κλιματισμού στο βασικό εξοπλισμό είναι από τις λύσεις που βλέπεις με καλό μάτι. Τα όποια μηχανικά του προβλήματα είναι γνώριμα στους έλληνες μηχανικούς και η υπερπληθώρα ανταλλακτικών και από Peugeot 206, το κάνουν οικονομικό στη συντήρηση.