Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayenne S

Ανακαλύπτουμε τις αρετές του απόλυτου SUV στο μαγευτικό Λασίθι της Κρήτης

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Είναι το μοντέλο που έδωσε νέα πνοή στην Porsche, έχοντας ξεπεράσει τις 770.000 πωλήσεις από το 2002 που λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά! Είναι το SUV που ενσωμάτωσε πρώτο την πραγματική διάσταση του όρου Sport Utility Vehicle, τόσο σε επιδόσεις όσο και σε οδηγικά χαρακτηριστικά. Στην Ελλάδα της κρίσης βέβαια στοχοποιήθηκε από τον κίτρινο Τύπο και όχι μόνο, προφανώς επειδή έχτισε γρήγορα την εικόνα υψηλού γοήτρου και σπορ πολυτέλειας, επειδή ήταν πάντα κοντά στο τέλειο, στο απόλυτο. Εν έτει 2017, η Porsche αγνοεί τους κομπλεξικούς διοργανώνοντας την Παγκόσμια Παρουσίαση της νέας Cayenne στην Κρήτη! Εύγε στο εργοστάσιο για την επιλογή του μέρους και δύο φορές μπράβο στη δραστήρια ελληνική αντιπροσωπεία που βοήθησε να ξεπεραστούν τα εμπόδια της ελληνικής γραφειοκρατίας.

Να ‘μαστε λοιπόν αρχές Νοέμβρη στο Λασίθι για να οδηγήσουμε την 3η γενιά της Cayenne. Η πρώτη, στατική επαφή στο αεροδρόμιο της Σητείας, επιβεβαιώνει τις αρχικές εντυπώσεις από τις πρώτες φωτογραφίες. Στο εμπρός μέρος σχεδόν τίποτα δεν φανερώνει πως το γερμανικό SUV άλλαξε. Πρέπει να τη δεις από πίσω για να βεβαιωθείς πως πρόκειται για το νέο μοντέλο. Και όμως, έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο, ελαφρύτερο χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και με νέους κινητήρες. Είναι η πρώτη φορά στη 15χρονη ιστορία της Cayenne που το βάρος (της βασικής έκδοσης) πέφτει κάτω από τους 2 τόνους (1.985 κιλά)!



Αισθητικά πάντως, αυτή είναι η ομορφότερη Cayenne μέχρι σήμερα, ειδικά όταν τη χαζεύεις από πίσω. Είναι μακρύτερη, φαρδύτερη και χαμηλότερη από την προηγούμενη γενιά, με αναλογίες που την κάνουν να δείχνει πιο μαζεμένη, πιο σπορ. Στο τελευταίο συμβάλλουν και οι μεγαλύτεροι τροχοί με ζάντες 19" - 21".

Porsche Active Aerodynamics

Η νέα Porsche Cayenne Turbo είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας με ενεργό πίσω σπόιλερ. Η αεροτομή ανυψώνεται μετά τα 160 km/h σε 5 θέσεις μέχρι και 80 mm, βελτιώνοντας την αρνητική άντωση του πίσω μέρους. Και όταν ο οδηγός φρενάρει δυνατά από μεγάλη ταχύτητα, η αεροτομή ανοίγει στη μέγιστη κλίση για να βοηθήσει στη μείωση της απόστασης φρεναρίσματος. Ενδεικτικό είναι πως σε ακινητοποίηση από τα 250 km/h, χάρη στο συγκεκριμένο σύστημα η απόσταση μειώνεται έως και 2 μέτρα!

Πιο έντονες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Η βασική ιδέα σχεδίασης και η κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμογής που συναντάς σε κάθε Porsche είναι φυσικά παρούσες. Ωστόσο, τα πάντα είναι καινούρια. Το layout θυμίζει Panamera, με τις μεγάλες οθόνες στον πίνακα οργάνων και το ταμπλό και τα χειριστήρια αφής στην κονσόλα να προσδίδουν μια ιδιαίτερα hi-tech εικόνα. Η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση, άριστη στήριξη του σώματος και σωστή ορατότητα. Πίσω από το τιμόνι, το αναλογικό στροφόμετρο συνεχίζει να βασιλεύει στο κέντρο και σε συνδυασμό με τις ψηφιακές ενδείξεις από τις δύο οθόνες 7 ιντσών που βρίσκονται εκατέρωθεν, παντρεύει το παραδοσιακό σπορ στυλ με το μοντέρνο. Στο ταμπλό κυριαρχεί η τεράστια οθόνη αφής 12,3’’ του Porsche Communication Management που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα, ρυθμίσεις και πλοήγηση και διακρίνεται για τον εύκολο έλεγχο, την υψηλή ευκρίνεια και τα κορυφαία γραφικά. Πιο χαμηλά στην κονσόλα, τα αμέτρητα μπουτόν που θύμιζαν πιλοτήριο αεροσκάφους έχουν δώσει τη θέση τους σε διακόπτες αφής που, αν και λιγότεροι, απαιτούν και πάλι εξοικείωση.



Ωφελημένοι είναι και οι χώροι επιβατών και αποσκευών, με τον τελευταίο να έχει κερδίσει 100 λίτρα και να φτάνει πλέον τα 770 lt (746 στην Cayenne Turbo). Το πίσω κάθισμα, εκτός από διαιρούμενο και αναδιπλούμενο, σύρεται μπρος-πίσω 160 mm και έχει ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης.

 

Τρεις και turbo

Αρχικά η γκάμα αποτελείται από τρεις εκδόσεις, όλες με στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση. Η βασική Cayenne διαθέτει τον 3λιτρο V6 turbo με απόδοση 340 ίππων και 450 Nm ροπής, η Cayenne S τον 2.9 V6 bi-turbo που αποδίδει 440 ίππους και 550 Nm και η κορυφαία Cayenne Turbo τον 4λιτρο V8 bi-turbo με 550 ίππους και 770 Nm. Ο δικός μας «κλήρος» έπεσε στην ‘S’, που μάλλον η ιδανική παρά η μέση επιλογή της γκάμας είναι.

Ο διτούρμπινος V6 έρχεται στη ζωή με το μπουτόν-κλειδί στα αριστερά του ταμπλό και το μικρό τριάκτινο τιμόνι φιλοξενεί paddles αλλαγής σχέσεων. Τι μένει; Μια ενδιαφέρουσα διαδρομή για να ανακαλύψουμε τις ικανότητες του μεγάλου SUV. Οι καλοστρωμένοι κρητικοί δρόμοι στο τρίγωνο Ελούντα - Σητεία - Ιεράπετρα διαθέτουν ανοιχτές διαδρομές και σφικτά ορεινά στροφιλίκια με μεγάλη ποικιλία σε ποιότητα ασφάλτου, και σε συνδυασμό με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες μας επέτρεψαν να πάρουμε μια καλή γεύση από τις ικανότητες της νέας Cayenne S.



Τα χαρτιά κάνουν λόγο για 0-100 km/h σε 5,2 sec (4,9 με πακέτο Sport Plus), νούμερο που δεν απέχει από την πραγματικότητα αν αναλογιστείς τον τρόπο που η Cayenne S εκτινάσσεται στον ορίζοντα με το γκάζι στο πάτωμα. Τα τούρμπο που βρίσκονται ανάμεσα στο V των 6 κυλίνδρων έχουν καλύτερη απόκριση χάρη στη μικρότερη διαδρομή των καυσαερίων, βοηθώντας στην ταχύτερη ανάπτυξη της ισχύος. Σε συνδυασμό με το ομαλό αλλά ταχύτατο στις αλλαγές Tiptronic S και τη σωστή κλιμάκωση των 8 σχέσεων, οι 440 ίπποι κινούν με τόση σπιρτάδα το μεγάλο SUV που αναρωτιέσαι τι θα κάνει η Turbo! Επίσης αξιοσημείωτο: η τελική των 265 km/h επιτυγχάνεται με 6η σχέση, καθώς οι επόμενες δύο είναι αρκετά μακριές για χαμηλότερη κατανάλωση και πιο ξεκούραστα ταξίδια.

Αν το πακέτο ‘κινητήρας-κιβώτιο’ εντυπωσιάζει σε απόδοση και λειτουργία, η ανάρτηση είναι σκέτη αποκάλυψη. Προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης στο ταξίδι, άνεση στην πόλη αλλά και απίστευτο κράτημα σε επαρχιακές διαδρομές. Εσύ απλώς επιλέγεις το οδηγικό προφίλ που ταιριάζει στη διαδρομή και τις ορέξεις σου (Normal, Sport, Sport+ και Individual) μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου στο τιμόνι (στοιχείο του προαιρετικού Sport Chrono Package) και η Cayenne αναλαμβάνει τα υπόλοιπα. Σημαδεύεις την τροχιά σου μέσω του αμεσότατου τιμονιού με το σωστό βάρος και το θηριώδες SUV την ακολουθεί πιστά και με ακρίβεια θυμίζοντας σπορ χάτσμπακ. Τόσο πολύ που πρέπει να αλλάξεις driving mode στον… εγκέφαλό σου, επιλέγοντας το ‘sportscar’ αντί του ‘sport-SUV’!



Porsche Surface Coated Brake

Νέο είναι και το σύστημα πέδησης PSCB που βελτιώνει τόσο την απόδοση και την αίσθηση, όσο και τη διάρκεια ζωής. Είναι στάνταρ στην Cayenne Turbo και προαιρετικό στις υπόλοιπες εκδόσεις - τα κεραμικά φρένα (PCCB) συνεχίζουν να είναι επίσης διαθέσιμα. Το PSCB αποτελείται από δίσκους υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και συνδυάζεται με δεκαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω!

Η δική μας Cayenne S είχε βέβαια όλα τα τεχνολογικά καλούδια του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως σύστημα τετραδιεύθυνσης με το οποίο οι πίσω τροχοί στρίβουν βοηθώντας τη διατήρηση της σωστής πορείας, αερανάρτηση και ενεργές αντιστρεπτικές με ηλεκτρονικό έλεγχο μέσω ενός νέου 48V συστήματος, αντί του υδραυλικού που είχε η προηγούμενη γενιά. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Οι κλίσεις που συνήθως έχουν τόσο ψηλά και βαριά SUV, στην περίπτωση της Cayenne σχεδόν εκμηδενίζονται, συμβάλλοντας σε ακόμη καλύτερο και ακριβέστερο έλεγχο του αυτοκινήτου.

Σε μια μικρή χωμάτινη διαδρομή έξω από το Καλό Χωριό, είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε τόσο την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση όσο και την πρόσφυση που εξασφαλίζει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη. Από την οθόνη του συστήματος infotainment PCM μπορείς να επιλέξεις πρόγραμμα οδήγησης off road: Road, Gravel, Mud, Sand και Rock.



Αν μάλιστα η Cayenne είναι εξοπλισμένη με την αερανάρτηση, τότε η απόσταση από το έδαφος μπορεί να φτάσει τα 240 mm, ενώ με το Offorad Package το αμάξωμα αποκτά πρόσθετες επενδύσεις που προστατεύουν κρίσιμα σημεία, καθώς και οδηγίες στην οθόνη σε δύσκολα εκτός δρόμου περάσματα.

Φυσικά, πλούσιο είναι και το τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας Cayenne με πολλά συστήματα που βοηθούν τον οδηγό και αναβαθμίζουν την άνεση και την ασφάλεια. Μεταξύ άλλων υπάρχουν τα συστήματα adaptive cruise control, διατήρησης λωρίδας, αποφυγής σύγκρουσης, αυτόματου παρκαρίσματος, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και νυχτερινής θέασης με θερμική κάμερα.

Το νέο SUV της Porsche είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα, με τιμές εκκίνησης τα 112.100 € για την Cayenne, τα 137.300 € για την Cayenne S και τα 221.400 € για την Cayenne Turbo.

συμπέρασμα

Η νέα Cayenne ακολουθεί τα χνάρια των προκατόχων της ως το πιο σπορ SUV όντας ταχύτερη, ικανότερη και πιο άνετη στο δρόμο, περισσότερο πολυτελής, πιο ευρύχωρη, με περισσότερη τεχνολογία και αποδοτικότερους κινητήρες. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα παραπάνω που την κάνουν εξαιρετική. Είναι η σύνδεση που πετυχαίνει με τον οδηγό της. Αυτή η Cayenne δεν εκτελεί απλώς αυτά που της ζητάς να κάνει. Κρύβει με μαεστρία τον όγκο της και σε βάζει στο παιχνίδι. Είναι ο συμπολεμιστής σου στην κατάκτηση της επόμενης στροφής και όχι ο σωστά εκπαιδευμένος στρατιώτης που θα κάνει σωστά τη δουλειά για λογαριασμό σου. Με λίγα λόγια, δεν τα κάνει όλα σχεδόν τέλεια από μόνη της. Συμμετέχεις κι εσύ σε αυτό. 


  • Porsche Cayenne S in Crete 2017
    CATEGORYPorsche Cayenne S in Crete 2017
  • Porsche Cayenne 2017 – Sportiness
    CATEGORYPorsche Cayenne 2017 – Sportiness
  • Porsche Cayenne 2017 – Driver Assistance
    CATEGORYPorsche Cayenne 2017 – Driver Assistance
  • Porsche Cayenne 2017 – Comfort
    CATEGORYPorsche Cayenne 2017 – Comfort
  • Porsche Cayenne 2018
    CATEGORYPorsche Cayenne 2018
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID