Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq

Το μεγάλο με Μ κεφαλαίο SUV της Skoda δίνει νέα διάσταση στον όρο ευρυχωρία, αναβαθμίζοντας παράλληλα την εικόνα της τσεχικής φίρμας

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Αυτό είναι το νέο μεγάλο SUV με μήκος 4,7 m και χώρους για έως και επτά άτομα με αποσκευές που φτάνουν και τα 720 λίτρα. Πλούσια είναι η γκάμα κινητήρων με βενζίνης από 1,4 λίτρα και diesel 2λιτρους, μετάδοση της κίνησης στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς σε συνδυασμό με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.


Αυτή είναι αναμφίβολα η πιο δυνατή περίοδος της Skoda με αναβάθμιση της εταιρείας σε όλους τους τομείς. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην ελληνική πραγματικότητα, όπου η νέα αντιπροσώπευση της τσεχικής φίρμας από την Kosmocar έρχεται να της δώσει νέα πνοή, αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το ρεκόρ πωλήσεων που σημείωσε συνοδεύεται από την έλευση του νέο μεγάλου SUV με το όνομα Kodiaq.

σύστημα connectivity
Παράλληλη πρεμιέρα για το σύστημα connectivity και το Kodiaq. Ένα σύστημα Infotainment με online λειτουργία για πληροφορίες και πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο. Ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου παίρνει επίσης μέσα από το κινητό του πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος, δηλαδή αν έχει ξεχάσει αναμμένα τα φώτα, τη στάθμη του καυσίμου ή αν οι πόρτες είναι ανοιχτές ή κλειστές. Το Skoda Connect app συνεργάζεται με την επίσημη σελίδα της εταιρείας φέρνοντας το αυτοκίνητο στον υπολογιστή του ιδιοκτήτη του. Έτσι, μέσα από τον υπολογιστή σου μπορείς να ρυθμίσεις τη συντήρηση του αυτοκινήτου, αλλά και να περάσεις τις διαδρομές σου σε αυτό. Επίσης, υπάρχει το Care Connect για βοήθεια και ασύρματη πρόσβαση στο αυτοκίνητο μέσω μια κάρτας SIM. Σε περίπτωση ατυχήματος εκπέμπει αυτόματα ένα σήμα κινδύνου, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στο τμήμα άμεσης επέμβασης. Αυτές οι υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμες με το νέο Kodiaq δωρεάν για τον πρώτο χρόνο.

Δυναμική εμφάνιση με γωνίες, ακμές και όμορφες αντιθέσεις. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα με τους μικρούς προβολείς ομίχλης συμβάλουν στην αισθητική, με τη μεγάλη χαρακτηριστική τρισδιάστατη μάσκα, το σήμα κατατεθέν της φίρμας να αποτελεί και την ταυτότητα του νέου μοντέλου. Οι ευθείες κυριαρχούν στο πλάι και στο πίσω μέρος με το χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής Cd 0,32 να διαψεύδει την αίσθηση που εισπράττεις με την πρώτη ματιά από το μεγάλο τετραγωνισμένο SUV.

Το μήκος του αγγίζει τα 4,697 m με το πλάτος του να είναι 1,882 m και το ύψος 1,655 m. Διαστάσεις που φέρνουν το Skoda Kodiaq να πατά ανάμεσα σε δυο κατηγορίες. Με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2,791 m προϊδεάζει για την ευρυχωρία που προσφέρει στο εσωτερικό και αυτό είναι μόνο η μισή αλήθεια, αφού ανοίγοντας την πόρτα με το πτυσσόμενο πλαστικό προστατευτικό για τις άκρες της (έξυπνο και λειτουργικό), αυτό που αντικρίζεις ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Όλα μεγάλα στο εσωτερικό του, με τα καθίσματα να είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά, αλλά όχι και ανάλογα υποστηρικτικά για το σώμα. Η εικόνα του ακολουθεί τα πρότυπα της Skoda, με την ποιότητα και την εργονομία να παίρνουν ψηλό βαθμό, αφού τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν. Δεν υπάρχουν περιττά button για να κουράζουν και να μπερδεύουν τον οδηγό, με τη θέση τους να έχει πάρει μια οθόνη αφής οκτώ ιντσών με άριστη απόκριση (για το σύστημα connectivity δείτε αναλυτικά στο σχετικό box).

Σε συνέχεια της ανάλυσης σχετικά με την ευρυχωρία που προσφέρει το νέο Skoda Kodiaq, στο εσωτερικό του θα βολευτούν με προεδρικές ανέσεις πέντε άτομα, ενώ υπάρχει η επιλογή της 7θέσιας διάταξης. Σε αυτή την περίπτωση τα καθίσματα που είναι αποθηκεμένα ανασηκώνονται με τους δύο επιβαίνοντες να κάθονται με τα πόδια πιο ψηλά και τα γόνατα πιο κοντά στο σώμα τους. Άβολη θέση για μεγάλους πιο άνετη για μικρούς, με τον χώρο αποσκευών σε κάθε περίπτωση να εντυπωσιάζει αφού και στην 7θέσια διάταξη ο όγκος φτάνει τα 270 λίτρα. Με πέντε άτομα ο όγκος αγγίζει την εντυπωσιακή τιμή των 720 λίτρων, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 2.065 λίτρα και χωράει αντικείμενα μήκους 2,8 m.  

 

Με κινητήρες από 1,4 λίτρα

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο 1.4 TSI σε δύο εκδοχές με απόδοση 125 και 150 ίππων και ροπή 200 και 250 Nm αντίστοιχα. Στην πρώτη έκδοση προσφέρεται αποκλειστικά με την κίνηση στους εμπρός τροχούς και σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Στην έκδοση με τους 150 ίππους και σύστημα ACT, απενεργοποίησης κυλίνδρων, η μετάδοση περνάει και στους τέσσερις τροχούς με το χειροκίνητο 6άρι, ενώ σε συνδυασμό με το αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη επίσης έξι σχέσεων προσφέρεται με τη μετάδοση της κίνησης, τόσο στους εμπρός, όσο και στους τέσσερις τροχούς.

Στην κορυφή των κινητήρων βενζίνης τοποθετείται ο 2.0 TSI με 180 ίππους στις 3.900 rpm και 320 Nm ροπής διαθέσιμα στο σύνολό τους από τις 1.400 rpm. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 207 km/h ενώ επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,0 sec, με τη μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 7,3 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 168 gr/km. Η κίνηση περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DSG επτά σχέσεων.

Στο στρατόπεδο των diesel υπάρχουν δύο TDI στα 2,0 λίτρα με απόδοση 150 και 190 ίππους και ροπή που αγγίζει τα 340 και τα 400 Nm αντίστοιχα. Πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και τα καταφέρνουν καλά με το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα του Kodiaq το οποίο ανάλογα με την έκδοση ζυγίζει από 1.667 έως 1.795 κιλά στις diesel εκδόσεις. Εδώ οι επιλογές όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων είναι δύο, με χειροκίνητο εξάρι και αυτόματο 7άρι. Έτσι, στη βασική του έκδοση το Kodiaq 2.0 TDI με τους 150 ίππους επιταχύνει από 0-100 km/h σε 10,1 sec, έχει τελική 199 km/h με μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km και εκπομπές CO2 που ανέρχονται στα 129 gr/km.

Στο δρόμο

Στη Μαγιόρκα όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του «μικρού» 2.0 TDI με καλό αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης. Η διαδρομή μας ήταν πέριξ του νησιού και αποκλειστικά στην άσφαλτο. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι άνετη σε κάθε περίπτωση αφήνοντας υποσχέσεις για καλή συμπεριφορά και στο χώμα. Η ενδοτικότητα των αμορτισέρ απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου με χαρακτηριστική ευκολία και δείχνει τις σαφείς προτεραιότητες της Skoda όσον αφορά τη φιλοσοφία του Kodiaq. Η άνεση δεν περιορίζεται μόνο στο εσωτερικό, αλλά και στην εν γένει συμπεριφορά του μεγάλου SUV, με βάρος στη συγκεκριμένη έκδοση που αγγίζει τα 1.740 κιλά, αλλά και δυνατότητα ρυμούλκησης 2,5 τόνων. Ένα νέο σύστημα ελέγχει την ευστάθεια του ρυμουλκούμενου, ενώ εκτελεί αυτόματα τις κινήσεις κατά την οπισθοπορεία.

Αλλάζοντας πηδάλια βρεθήκαμε πίσω από το 1.4 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης. Εδώ, είχαμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε και το χειροκίνητο κιβώτιο με τις μικρές διαδρομές και το καλό κούμπωμα των ταχυτήτων να είναι η πρώτη αίσθηση που λαμβάνεις. Δεν προσφέρει την ευκολία του αυτόματου, αλλά το αντισταθμίζει με τον έλεγχο που σου δίνει σε κάθε περίπτωση αφού εσύ είσαι υπεύθυνος για τις αλλαγές και τη σχέση που θα έχεις σε κάθε περίπτωση. Ο κινητήρας είναι γεμάτος, με ροπάτη λειτουργία και φαίνεται να διαχειρίζεται καλά τα λιγότερα κιλά του αμαξώματος, τα οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι 1.610.

Σε τεχνικό επίπεδο, για την ανάρτηση του Kodiaq οι Τσέχοι έχουν επιλέξει τη λύση με Γόνατα McPherson εμπρός και τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Δουλεύει σε κάθε περίπτωση και ακόμα καλύτερα το κάνει με το έξτρα σύστημα Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC) το οποίο περιλαμβάνει και το Driving Mode Select, με επιλογές ECO, Comfort, Normal και Sport και σε συνεργασία επενεργούν στα αμορτισέρ, τον κινητήρα και το τιμόνι, κάνοντας το μεγάλο SUV πιο άμεσο και του χαρίζουν - τηρουμένων των αναλογιών - πιο κοφτερές αντιδράσεις. Γεμάτο είναι το οπλοστάσιο του Kodiaq και όσον αφορά τα βοηθητικά συστήματα ασφάλειας, όπου μεταξύ άλλων υπάρχουν: το Front Assist που περιλαμβάνει και φρενάρισμα ανάγκης, πρόβλεψη για προστασία πεζών, αναγνώριση «τυφλών» σημείων, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας. Φορτωμένο σε όλους τους τομείς το νέο Skoda Kodiaq ξεχωρίζει, εστιάζοντας στην ευρυχωρία και την άνεση που προσφέρει απλόχερα.

 

συμπέρασμα
Το Kodiaq έρχεται να αναβαθμίσει την εικόνα της Skoda σε όλους τους τομείς και να αναδείξει το νέο της πρόσωπο που την οδηγεί στην επιτυχία την τελευταία χρονιά. Δίνει νέα διάσταση στον όρο ευρυχωρία και παράλληλα διακρίνεται για την ποιότητά του, την τεχνολογία του και την εν γένει άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες. Το νέο Skoda Kodiaq αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Απρίλιο του 2017 με τιμές που θα ξεκινούν σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από τα 26.500 ευρώ.
  • SKODA KODIAQ driving teaser
    CATEGORYSKODA KODIAQ driving teaser
  • SKODA KODIAQ New connectivity
    CATEGORYSKODA KODIAQ New connectivity
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine49

GOCAR Magazine #49

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID