Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170 PS

Η ενδιάμεση, με τον Multiair και την ένεση απόδοσης 50 επιπλέον ίππων γνέφει γοητευτικά προς τους θαυμαστές της.

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η Giulietta με το τεχνολογικό καμάρι του groupo Fiat και 170 Multiair ίππους από ίππων εκφράζει παθιασμένα ότι η εμφάνιση οφείλει να συνοδεύεται και με επιδόσεις.

γλυκά
  • Σχεδίαση και φινέτσα
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Περιορισμένοι χώροι πίσω
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
απόψεις

Μοιράζοντας την ιπποδύναμη μεταξύ της QV και της «ταπεινής» 120άρας, η Giulietta των 170 ίππων δείχνει να ισορροπεί ανάμεσα στα «πρέπει» και τα «θέλω». Τα 50 αλογάκια δίνουν τα απαραίτητα χτυποκάρδια στους ενθουσιώδεις όμως δεν φτάνουν όταν ξέρεις ότι υπάρχει και ο απαγορευμένος καρπός. Αυτά είναι διλλήματα που θα κλιθούν να τα λύσουν οι απανταχού Alfisti καθώς κατά τα άλλα, το γόητρο και η εικόνα παραμένουν ίδια. Είτε με T-Jet, είτε με MultiAir, ή ακόμη και με QV.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Λίγο επιρρεπής αν είσαι απέναντι στο όμορφο και γοητευτικό, η Giulietta είναι το θηλυκό που σε αιχμαλωτίζει με τα δίχτυα της. Με εξασφαλισμένο το κομψό περιτύλιγμα μέσα και έξω, η μικρομεσαία Alfa Romeo γοητεύει το μάτι και κάνει αισθητή την παρουσία της ξεχωρίζοντας από τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Ως γνήσιος απόγονος της μιλανέζικης παράδοσης όμως, επιδιώκει και το προφανές, που είναι η ψυχική ανάταση του οδηγού όταν το ζητούμενο είναι οι επιδόσεις. Από την βασική 120άρα T-Jet έως την QV των 235 ίππων, η Giulietta έχει τον τρόπο της. Υπάρχει όμως και η ενδιάμεση περίπτωση που υπόσχεται Multiair συγκινήσεις και σημαία της έκδοσης των 170 ίππων είναι φυσικά ο συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας!

 

Πολλά με λίγα

Το να υπόσχεσαι πολλά και να ζητάς λίγα είναι η μόδα που φοριέται όλο και περισσότερο σήμερα. Η χρυσή τομή για την μικρομεσαία πρόταση της Alfa Romeo εκπροσωπείται από την τεχνολογία Multiair, που ουσιαστικά είναι το καμάρι του ομίλου και βασίζεται στην κατάργηση του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Τον ρόλο του και τον χρονισμό τον βαλβίδων αναλαμβάνει ένα υδραυλικό σύστημα το οποίο ανοιγοκλείνει αυτόματα τις βαλβίδες ανάλογα με το απαιτούμενο φορτίο και εκτός από τον περιορισμό του βάρους υπόσχεται 10% χαμηλότερη κατανάλωση και περιορισμένες κατά 15% εκπομπές ρύπων. Φυσικά όλα αυτά δεν είναι απλά μια κοινωνική προσφορά προς το περιβάλλον και την τσέπη του ενδιαφερόμενου, αλλά πενήντα επιπλέον ίπποι και σχεδόν ανάλογο ποσό ροπής(44 Nm) για έναν φαινομενικά όμοιο κινητήρα-σε σχέση με τον βασικό T-Jet. Η υπεροχή του Multiair συνοδεύεται και με ανάλογη διαφοροποίηση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας, όπου οι 170 ίπποι αποδίδονται 500 σ.α.λ. υψηλότερα, ομοίως και τα 250 Nm ροπής εμφανίζονται 750 σ.α.λ. αργότερα. Σύμφωνα με την Alfa Romeo όλα αυτά μεταφράζονται σε βελτίωση των ρύπων κατά 15 gr/km(Multiair: 134 gr/km), T-Jet: 149 gr/km), ενώ το όφελος της κατανάλωσης είναι παραπάνω από μισό λίτρο στον μικτό κύκλο(Multiair: 5,8 lt/100 km), T-Jet: 6,4 lt/100 km). Ανάλογες είναι και οι διαφορές σε επίπεδο επιδόσεων με τoν Multiair να προσφέρει στην Giulietta 218 km/h τελικής ταχύτητας και 7,8’’ για τα πρώτα 100 km/h την στιγμή που στον T-jet αντιστοιχούν 195 km/h και 9,4’’ για τον ίδιο σκοπό.

 

Εποχή Multiair

Ο Multiair με τους 50 επιπλέον ίππους είναι και ο λόγος που δεν θα σταθούμε στο πρωτότυπο και καλαίσθητο εσωτερικό με όλες αυτές τις κομψές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συνδέουν τις θρυλικές με τις σύγχρονες Alfa. Όπως κάθε Giulietta, διαθέτει την σύγχρονη διαθέσιμη τεχνολογική καινοτομία του groupo, που περιλαμβάνει το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2, το σύστημα D.N.A. και το start-stop, ενώ γενικότερα ο εξοπλισμός της είναι ικανός να απλά να εντυπωσιάσει. Αν στην «μικρή» δεν είναι αναγκαίο να στέλνεις την βελόνα στο στροφόμετρο στην δεξιά πλευρά, στην Multiair έχει νόημα να αναζητάς την περιοχή προς τα κόκκινα. Χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι επιθυμεί το κοκκίνισμα του στροφομέτρου, η 170άρα δηλώνει πιο εύστροφη και πιο αποδοτική όταν κρατάς τις στροφές πάνω από τις μεσαίες, περιοχή που χαρακτηρίζει τον T-Jet. Η απόδοση της δύναμης έρχεται γραμμικά, μεστά και πληθωρικά όσο ανεβάζεις στροφές και ανάλογη ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον ήχο που φτάνει στα αυτιά σου. Φιλτραρισμένος μεν και ποτέ ενοχλητικός αλλά με την σωστή μουσικότητα που ταιριάζει σε μια Alfa Romeo. Στον ανοιχτό δρόμο η Giulietta είναι απολαυστική, ταξιδιάρα και επικοινωνιακή, με τον οδηγό να απολαμβάνει μια εξαιρετική θέση οδήγησης, γρήγορο(2,2 στροφές) και σαφές τιμόνι και ένα στιβαρό πλαίσιο που δεν θα τον απογοητεύσει. Η μικρομεσαία Alfa Romeo απολαμβάνει ασυμβίβαστα το σφιχτό στροφιλίκι, με φρένα που στέκονται στο πλευρό του απαιτητικού όποτε τα ζητήσει και ένα ηλεκτρονικό διαφορικό που διατηρεί πεισματικά το αυτοκίνητο στην επιλεγμένη ιδανική γραμμή. Το δεμένο και ομαδικό σύνολο πλαισίου-ανάρτησης- συστήματος διεύθυνσης είναι ικανό να σε πείσει να στρίβεις δίχως χτυποκάρδια όπως έρχεσαι, με τον 1.4ΤΒ Multiair να δίνει το γενικό πρόσταγμα! Θυμηθείτε όμως ότι πρόκειται για ένα σπορ μικρομεσαίο και όχι η κορωνίδα στις απαιτήσεις του απαιτητικού. Γι'αυτό άλλωστε υπάρχει και η Giulietta QV...

συμπέρασμα

Η σύγχρονη Giulietta σίγουρα είναι νωρίς για να γεμίσει σελίδες ιστορίας, όμως οι προδιαγραφές και το κομψότατο περιτύλιγμα δείχνουν πως οδεύει προς τα εκεί. Η ενδιάμεση περίπτωση με την τεχνολογία Multiair και 170 ίππους από 1.4 υπετροφοδοτούμενα  λίτρα, διεκδικεί τον χαρακτηρισμό ιδανική, με βάση την αξία τις επιδόσεις και την συνολική της απόδοση ζυγίζοντας ταυτόχρονα το οικονομικό και καθαρό της προφίλ. Το γεγονός για την Giulietta είναι ότι προσφέρει χαρακτήρα και απόλαυση χωρίς να σου κλέβει το πορτοφόλι και αυτός είναι ένας καλός λόγος να την επιλέξεις συμβάλλοντας κατά περίπου δυο χιλιάδων ευρώ επιπλέον της βασικής έκδοσης.

VIDEOS

Alfa Romeo Giulietta

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...