“Ψαγμένο” πλαίσιο για το Astra GTC

Ειδικά εξελιγμένη ανάρτηση για σπορ οδηγικό χαρακτήρα

  • -
  • -

Η Opel σκοπεύει να δώσει στο νέο Astra GTC το δικό του, ξεχωριστό χαρακτήρα. Δεν θέλει να το βλέπουμε ως την 3θυρη έκδοση του Astra, αλλά σαν ένα μικρομεσαίο coupé που απευθύνεται σε πιο ανήσυχους οδηγούς που αναζητούν σπορ οδική συμπεριφορά και επιδόσεις. Έτσι, οι μηχανικοί της Opel δημιούργησαν μία αποκλειστική πλατφόρμα για το GTC. Τα βασικά εξαρτήματα – όπως τα γόνατα HiPerStruts στον εμπρός άξονα – προέρχονται από το Insignia OPC, ενώ έχουν γίνει σημαντικές αναβαθμίσεις στον πίσω ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt.

 

Από το OPC για το GTC, με αγάπη

Από την αρχή του προγράμματος εξέλιξης του GTC, στόχος ήταν η σπορ αίσθηση για τον οδηγό, να συμπεριφέρεται δηλαδή το αυτοκίνητο καλύτερα από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία. Η εμπρός ανάρτηση HiPerStrut βοηθά στο να εξαλειφθούν οι αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση – χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών ισχυρών προσθιοκίνητων αυτοκινήτων – ώστε ο οδηγός να αξιοποιεί καλύτερα την ισχύ του GTC χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα διεύθυνσης. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, η αίσθηση από το τιμόνι έχει βελτιωθεί, ενώ οι αλλαγές της γεωμετρίας που έχουν επέλθει λόγω HiPerStrut επιτρέπουν τη χρήση τροχών διαμέτρου μέχρι 20 ιντσών (οι 18άρες είναι στάνταρ). Επιπλέον, συγκριτικά με το 5θυρο Astra, η απόσταση του GTC από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 15mm, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 10mm (από 2.685 mm σε 2.695 mm) και τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα – 1.584 mm (+40 mm) μπροστά και 1.585 mm (+30 mm) πίσω.

Ανάλογη φροντίδα δέχτηκε και ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας με σύνδεσμο Watt. Στην Opel ισχυρίζονται πως η συγκεκριμένη ανάρτηση έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με μία σύγχρονη σχεδίαση πολλαπλών συνδέσμων, όπως μικρότερες διαστάσεις, μεγαλύτερη ακαμψία κάμπερ τροχών και μειωμένη τριβή λειτουργίας. Ο σύνδεσμος Watt συμβάλλει στη διατήρηση της πλευρικής ευστάθειας. Στην ευθεία, το σετάρισμα διασφαλίζει άριστη ευστάθεια αλλά στις στροφές ελαχιστοποιεί την πλευρική μετατόπιση, όπως ένα σύγχρονο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Οι μηχανικοί της Opel εκτιμούν ότι αντισταθμίζει περίπου το 80% των πλευρικών φορτίων της πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, ο σύνδεσμος Watt επιτρέπει τη χρήση πιο μαλακών σαϊλεντμπλόκ, που δεν χρειάζεται πλέον να αντισταθμίζουν τις αλλαγές της γωνίας σύγκλισης πίσω, βελτιώνοντας έτσι την απόσβεση και την οδηγική άνεση.

 

Μοναδικό σύστημα διεύθυνσης

Ακρίβεια, Πληροφόρηση, Αυτοπεποίθηση. Αυτοί ήταν οι τρεις στόχοι για το σύστημα διεύθυνσης του GTC. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθεί η άνεση σε χαμηλότερες ταχύτητες και να βελτιωθεί η αίσθηση σε συνδυασμό με μείωση της υποβοήθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Γι’ αυτό το λόγο, το Astra GTC χρησιμοποιεί σύστημα κρεμαγιέρας με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας. Για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού, ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος τοποθετείται απευθείας στην κρεμαγιέρα, και όχι στη βάση της κολόνας του τιμονιού. Τα κύρια πλεονεκτήματα ενός συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) είναι γνωστά: Στις χαμηλές ταχύτητες, το επίπεδο υποβοήθησης διεύθυνσης αυξάνεται ώστε να ελαχιστοποιείται η ‘προσπάθεια’ στο τιμόνι. Στις υψηλότερες ταχύτητες, η υποβοήθηση μειώνεται αυτόματα για να έχει ο οδηγός καλύτερη αίσθηση. Το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η μείωση της κατανάλωσης καθώς καταργείται η ενεργοβόρα υδραυλική αντλία και προσφέρεται άμεσα το απαιτούμενο ποσοστό υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα.

 

FlexRide με 3 σεταρίσματα

Το πλαίσιο του Astra GTC ενσωματώνει το ευφυές σύστημα ελέγχου πλαισίου FlexRide της Opel. Το FlexRide αυξάνει την οδηγική ευστάθεια βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στο στρίψιμο και την απόκριση του τιμονιού, προσαρμοζόμενο αυτόματα στις οδικές συνθήκες, στην ταχύτητα στριψίματος, στις κλίσεις αμαξώματος και στο προσωπικό στυλ οδήγησης. Το καλύτερο κράτημα και η βελτιωμένη ισορροπία του οχήματος αυξάνουν την οδηγική ασφάλεια σε κρίσιμες συνθήκες. Επιπλέον, το FlexRide προσφέρει τρία διαφορετικά σεταρίσματα που αλλάζουν το ‘χαρακτήρα’ του αυτοκινήτου κατά περίπτωση μέσω ενός μπουτόν: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε στιγμή το 'Standard' mode για ισορροπημένη συμπεριφορά, το ‘Tour’ mode για μεγαλύτερη άνεση ή το ‘Sport’ για σπορ αίσθηση.

 

Κακή ποιότητα οδοστρώματος: Η απόλυτη πρόκληση για τους μηχανικούς

Μεγάλο μέρος της εξέλιξης της ανάρτησης του Astra GTC έγινε στο οδικό δίκτυο της Μ. Βρετανίας, όπου οι έντονες μεταβολές στην ποιότητα του οδοστρώματος και οι μεγάλες κλίσεις των δρόμων συχνά αποκαλύπτουν αδυναμίες που θα έμεναν απαρατήρητες στους πιο ομαλούς και προβλέψιμους δρόμους της Ηπειρωτικής Ευρώπης. Όμως, δεν είναι μόνον η ποιότητα του οδοστρώματος. Στροφές με μεταβαλλόμενη ακτίνα είναι κάτι συνηθισμένο στη Βρετανία, όπως τα ‘τυφλά’ σαμαράκια και οι λοφίσκοι, που αυξάνουν τις απαιτήσεις από τα αυτοκίνητα και τους οδηγούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα: ο οδηγός προσπαθεί να διορθώσει την πορεία του στη μέση της στροφής σε άγνωστο δρόμο, όπου η στροφή κλείνει ξαφνικά περισσότερο οπότε και πρέπει να αφήσει το γκάζι ή να πατήσει φρένο απότομα. Στόχος της Opel ήταν το GTC να συνεργάζεται με τον οδηγό, να ανταποκρίνεται προβλέψιμα στις εντολές διεύθυνσης, αλλά και να μη χάνει τον απολαυστικό χαρακτήρα του σε κανονικές συνθήκες. Τέλος, καθώς οι οδηγοί καλούνται να αντιμετωπίζουν όχι πάντα τις πλέον ομαλές οδικές συνθήκες, το GTC έχει σεταριστεί ώστε να κινείται άνετα στα πλέον διαβρωμένα και ανώμαλα οδοστρώματα, ακόμα και με τις προαιρετικές ζάντες 19- και 20-ιντσών.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...