BMW Σειρά 3

Ταυτισμένη με την επιτυχία

  • -
  • -

Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει άριστα τις αξίες της BMW, αναμφισβήτητα είναι η Σειρά 3. Ενσαρκώνει άριστα την έννοια του σπορ sedan, διατηρώντας τον ηγετικό ρόλο της για πολλά χρόνια, φιγουράροντας εμπορικά στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων. Από το 1975 που έκανε το ντεμπούτο της, περισσότεροι από 12 εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο έχουν αγοράσει μία Σειρά 3.

Η βασική φιλοσοφία της Σειράς 3 ήταν και είναι μοναδική: ένα κομψό, μικρομεσαίο αμάξωμα, με σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες, πίσω κίνηση και σπορ επιδιώξεις στο δρόμο. Η ιστορία επιτυχίας όμως του δημοφιλέστερου αυτού μοντέλου της βαυαρικής φίρμας σε όλο τον κόσμο ξεκίνησε πριν από 36 χρόνια, με μία δίθυρη έκδοση.

 

 

 

1975: Η Πρώτη Γενιά.

Με την παρουσίαση της πρώτης Σειράς 3 τον Ιούλιο του 1975, η BMW άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ενασχόλησης της με την αυτοκίνηση.

Η χαρακτηριστική διπλή μάσκα κυριαρχούσε στη φυσιογνωμία του, ενώ με μήκος 4355 mm, πλάτος 1610 mm και ύψος 1380 mm, η πρώτη Σειρά 3 έδειχνε ιδιαιτέρως ώριμη σχεδιαστικά. Τα μετατρόχια πλάτους 1364 mm μπροστά και 1377 mm πίσω συνέθεταν μία δυναμική εμφάνιση. Κινητήρια δύναμη αποτελούσαν οι τετρακύλινδροι κινητήρες με κυβισμό 1573, 1766 και 1990 cc αντίστοιχα. Οι ονομασίες των μοντέλων ήταν 316, 318, 320 και 320i. Η απόλυτη καινοτομία αφορούσε τη σχεδίαση του εσωτερικού με το χαρακτηριστικό cockpit κεκλιμένο προς τον οδηγό, κάτι που παραμένει χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας καμπίνας BMW επί πολλά χρόνια.

Το 1977, η Σειρά 3 αποκτά τον πρώτο εξακύλινδρο κινητήρα στην κατηγορία, ενώ οι 320i και 323i εφοδιάζονται με τέσσερα δισκόφρενα. Η δημοτικότητα της BMW 323i Sedan σύντομα εκτοξεύεται στα ύψη: πρόκειται για ένα θαυμάσιο σπορ μοντέλο το οποίο με 143 ίππους επιτυγχάνει την τελική ταχύτητα των 190 km/h. Το 1981, παράγεται η εκατομμυριοστή Σειρά 3 μετά από έξι χρόνια παραγωγής και γίνεται η πιο επιτυχημένη BMW της εποχής της.

 

1982: Η Δεύτερη Γενιά.

Η νέα Σειρά 3 προβάλλει τον βελτιωμένο χαρακτήρα της σε όλα τα επίπεδα. Νέα σχεδίαση, βελτιωμένη αεροδυναμική, μεγαλύτερη ευρυχωρία και άνεση, ανώτερα επίπεδα ισχύος και πρόσθετες εκδόσεις αμαξωμάτων και κινητήρων. Η BMW αυξάνει την πιο επιτυχημένη γκάμα μοντέλων της με αποκλειστικές λύσεις που ικανοποιούν τις επιθυμίες των αγοραστών της εποχής. Αυτή η γενιά γιορτάζει το ντεμπούτο μιας οικογενειακής τετράθυρης έκδοσης (1983), της Σειράς 3 Cabrio και την θρυλική BMW M3 (και οι δύο το 1985) πρώτης γενιάς. Με την ελκυστική έκδοση Touring το 1987, η BMW αποδεικνύει ότι η οδηγική απόλαυση και η λειτουργικότητα δεν είναι αλληλοσυγκρουόμενες έννοιες.  Η επιτυχία είναι πλέον δεδομένη: με πωλήσεις πάνω από 2,3 εκατομμύρια μονάδες ξεπερνά το προηγούμενο μοντέλο κατά ένα εκατομμύριο.

Παράλληλα εμφανίζονται τα πρώτα πετρελαιοκίνητα και τετρακίνητα μοντέλα. Η πανίσχυρη 325i και η έκδοση 325ix, η οποία φέρει μόνιμη τετρακίνηση. Η τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη υποστηρίζει και τη χρήση του ABS, το οποίο προσφέρεται στάνταρ και στα δύο μοντέλα. Το 1989 κυκλοφορεί η 318is, το πρώτο 16βάλβιδο τετρακύλινδρο μοντέλο παραγωγής της BMW.

 

1990: Η Τρίτη Γενιά.

Το 1990, το τετράθυρο Sedan σηματοδοτεί το λανσάρισμα της τρίτης γενιάς που ξεχωρίζει για την κομψότητα και την ανεπτυγμένη τεχνολογική του υπόσταση. Επίσης είναι αισθητά μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο. Ακολουθεί η δίθυρη έκδοση το 1992, αυτή τη φορά με τη μορφή ενός κομψού Coupe. Λίγους μήνες αργότερα, η BMW προσθέτει δύο ακόμα ‘κοσμήματα’ στη συλλογή της: τη νέα Σειρά 3 Cabrio και τη νέα M3. Με την έκδοση Compact το 1994, το αγοραστικό κοινό της Σειράς 3 διευρύνεται.

Τα νέα εξακύλινδρα μοντέλα εφοδιάζονται με δύο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Οι κινητήρες της έκδοσης Coupe για πρώτη φορά αποκτούν μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων VANOS. Δύο ακόμα νέες παρουσίες είναι η 325tds με εξακύλινδρο diesel κινητήρα και η παρουσία του πρώτου τετρακύλινδρου turbo diesel κάτω από το καπό της 318tds.

 

1998: Η Τέταρτη Γενιά.

Το Μάιο του 1998 λανσάρεται η τέταρτη γενιά της Σειράς 3, αναβαθμισμένη σε κινητήρες, άνεση και ασφάλεια. Η νέα Σειρά 3 είναι τέσσερα εκατοστά μακρύτερη και φαρδύτερη από την προκάτοχό της, έχοντας αντίστοιχα αυξημένες εσωτερικές διαστάσεις. Στα τέλη του 1999, η Σειρά 3 ανεβαίνει στην τρίτη θέση του πίνακα ταξινομήσεων, κάτι που επιτυγχάνεται για πρώτη φορά από όχημα αυτής της κατηγορίας.

Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας άμεσου ψεκασμού της μάρκας κάνει το ντεμπούτο του στην 320d. Παράλληλα για τους εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες υιοθετείται η εισαγωγή του διπλού VANOS ενώ η πετρελαιοκίνητη 330d αποκτά ψεκασμό Common Rail για πρώτη φορά.

Το 2001, η BMW παρουσιάζει το σύστημα ελέγχου φορτίου χωρίς πεταλούδα γκαζιού Valvetronic που ελέγχει το βύθισμα των βαλβίδων, βελτιώνοντας την απόδοση και μειώνοντας τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Λίγο αργότερα, το Valvetronic μπαίνει στη μαζική παραγωγή.

Επιπλέον, η BMW παρουσιάζει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης (xDrive) για τα αμαξώματα Sedan και Touring. Παράλληλα τα μοντέλα της τέταρτης γενιάς Coupe και Cabrio διατίθενται πλέον με κινητήρα diesel, συνδυάζοντας έξυπνα την οδηγική απόλαυση, το στυλ, την πρακτικότητα, με την οικονομία καυσίμου.

 

2005: Η Πέμπτη Γενιά.

Η πέμπτη γενιά της BMW Σειράς 3 γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ο συνδυασμός ισχυρών κινητήρων, δυναμικής συμπεριφοράς στο δρόμο, υψηλής αισθητικής και καινοτόμου εξοπλισμού γνωρίζει επιτυχία σε όλο τον κόσμο. Η στρατηγική εξέλιξης της τεχνολογίας BMW Efficient Dynamics, αποδεικνύει πώς η οδηγική απόλαυση, μπορεί να συνυπάρχει με κορυφαία επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Όλοι οι βενζινοκινητήρες υιοθετούν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, που χρησιμοποιείται στα εξακύλινδρα μοντέλα 330i και 325i και στις τετρακύλινδρες εκδόσεις των μοντέλων 320i και 318i. Στην 335i, το σύστημα ψεκασμού συνδυάζεται με τεχνολογία TwinPower Turbo και πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων Valvetronic. Από το Model Year 2010, όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU5. Η BMW 320d EfficientDynamics Edition αποδεικνύεται ένα από τα πιο οικολογικά μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας. Τέλος, όλα τα τρέχοντα μοντέλα της Σειράς 3 διαθέτουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενώ τα τετρακύλινδρα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο περιλαμβάνουν τη λειτουργία Auto Start Stop.