Τιμές - Εκδόσεις

ΈκδοσηΤιμήΤιμή σε προσφοράΙσχύς
(PS)
Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)
Μέση κατανάλωση
(lt/100km)
Εκπομπές CO2
(gr/km)
Βάρος
(kg)
1.8 CR62.660 € 1366,18,3196860
1.8 S67.820 € 1366,18,3196860
1.8 SC87.750 € 2204,69,1216900
1.8 R79.240 € 1925,28,8208860
Τιμή από 62.660 €
ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΚΔΟΣΗ
GOCAR1.8 SC

Ταυτότητα

Ένα καθαρόαιμο διθέσιο, με σπαρτιάτικο χαρακτήρα και επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλά supercar.

Η Elise αντιπροσωπεύει την δυναμική αρτιότητα, με τις υψηλές επιδόσεις, αλλά και επίπεδα άνεσης για δυνατότητα καθημερινής χρήσης. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις S και R, ανάλογα με τις απαιτήσεις των υποψηφίων αγοραστών και λανσάρεται με τον κωδικό 111. Επίσης, υπάρχει ως πρόταση και το μοντέλο Exige, με αγωνιστικές προδιαγραφές και πολύ υψηλές επιδόσεις για την κατηγορία.

Σχεδίαση-Χώροι

Η Lotus Elise S, όπως ονομάζεται η βασική έκδοση, είναι κατασκευασμένη πάνω σε ένα προηγμένο αλουμινένιο σασί, με το πίσω τμήμα να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ χάρη στην ύπαρξη ανθρακονημάτων. Το σασί ζυγίζει ακριβώς 68 κιλά και η ακαμψία του φθάνει τα 95000 Nm. Οι διαστάσεις είναι λίγο μικρότερες από της Europa (3.785 mm x1.719 mm x1.117 mm), έχοντας πιο περιορισμένο χώρο στο εσωτερικό και το πορτμπαγκάζ, αλλά σαφώς καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή. Η εξωτερική σχεδίαση, είναι άκρως επιθετική με τις εισαγωγές αέρα στο καπό, τα ανασηκωμένα φώτα εμπρός και τους αεραγωγούς στο πλάι, να θυμίζουν περισσότερο τεχνολογία F1.

Η υφασμάτινη οροφή προσδίδει κομψότητα και δεν επηρεάζει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, αφού είναι πολύ μικρή. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα μεταλλικής οροφής έπειτα από παραγγελία. Το εσωτερικό έχει σπορτίφ αισθητική και είναι αρκετά λιτό, τονίζοντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα. Στην έκδοση R, ο σχεδιασμός του αμαξώματος παραμένει αμετάβλητος σε σχέση με την Elise S έχοντας ακριβώς και το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο. Επίσης, σχεδόν ίδια παραμένουν και τα εσωτερικά χαρακτηριστικά.

Με συνολικό βάρος μόλις 860 κιλά, η Elise S και η R δεν είναι απλά το ελαφρύτερα sportscar στον κόσμο, αλλά και από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα παραγωγής παγκοσμίως. Η κατανομή βάρους είναι 32:68 εμπρός-πίσω, με το εμπρός τμήμα να ζυγίζει 327 κιλά και το πίσω 533. Η Exige από την πλευρά της έχει ένα πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα. Φαίνεται σαν ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί καθαρά για πίστα, έτοιμο να πρωταγωνιστήσει σε αγώνες ταχύτητας. Η μάσκα είναι εντελώς διαφορετική από της Elise με το καπό να διαθέτει έναν επιπλέον αεραγωγό. Επίσης και το βάρος της είναι μεγαλύτερο κατά 75 κιλά, φθάνοντας τα 935.

Τεχνολογία

H Elise S τροφοδοτείται από τον υψηλής τεχνολογίας κινητήρα Κ Series 1,8 λίτρων, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Χάρη σε αυτόν, μπορεί να επιταχυνθεί από 0 σε 100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 207 km/h. Αποδίδει 134 ίππους στις 6.200 rpm και 172Nm ροπής στις 4.200 rpm. Η διαφορά της Elise με το διακριτικό 111 S σε σχέση την γρήγορη έκδοση R είναι η αύξηση της ιπποδύναμης στους 192 ίππους που έρχονται στις 7.800σ.α.λ. και της μέγιστης ροπής των 181Nm στις 6.600.  Η διαφορά αυτή είναι σημαντική, αν συνυπολογιστεί το χαμηλό βάρος. Έτσι, Elise R επιταχύνεται από 0-100 km/h  σε 5,4 sec και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 222 km/h.

Μία ακόμη ουσιαστική διαφορά αποτελεί και το κιβώτιο ταχυτήτων όπου τώρα η κλιμάκωση είναι πολύ πιο σφιχτή δημιουργώντας έντονα την διάθεση για σπορ οδήγηση. Από την άλλη η Exige έχει ακόμα πιο αγωνιστικό χαρακτήρα. Παρότι διαθέτει τον ίδιο κινητήρα, η ισχύς είναι πολύ μεγαλύτερη, με 223 ίππους στις 8.000 rpm και η μέγιστη ροπή των 215 Nm αποδίδεται στις 5.500 rpm. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 4,7 sec και η τελική αγγίζει τα 240 km/h.

Στο δρόμο

Η Elise είναι απόλυτη σταθερή στο δρόμο, ακόμα και όταν το ταχύμετρο ανέβει επικίνδυνα. Το κράτημα του είναι απίστευτο, δίνοντας την αίσθηση ότι «γαντζώνεται» στην άσφαλτο. Ο οδηγός όσο άπειρος και να είναι έχει την εντύπωση ότι μπορεί να το ελέγξει σε κάθε στιγμή, χωρίς να φοβάται την υποστροφή, η οποία έρχεται μετά από μεγάλη πίεση και εξαιρετικά ομαλά. Λόγω του μικρού μήκους και του τοποθετημένου στο κέντρο κινητήρα η δύναμη έρχεται σωστά, με τις νευρικές αντιδράσεις να άγνωστο στοιχείο για το αυτοκίνητο.

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη σωστά και δεν κουράζει, με το τιμόνι να είναι ακριβές, δίνοντας πιο σπορ αίσθηση. Το Elise R είναι και φαίνεται πολύ πιο γρήγορο και απολαυστικό στο δρόμο. Οι 192 ίπποι βοηθούν στις γρήγορες αναβάσεις και σε συνδυασμό με το άψογο κιβώτιο, κινούν το αμάξωμα σε μοναδικούς ρυθμούς. Η Exige τέλος, έχει πιο αγωνιστικό στήσιμο και ενδείκνυται για χρήση σε πίστα. Η ανάρτηση είναι αρκετά σκληρή, ενώ και το κιβώτιο έχει διαφορετική κλιμάκωση, με πιο κοντές σχέσεις. Τα αγωνιστικά αεριζόμενα δισκόφρενα Brembo με τις δαγκάνες AP Racing, διασφαλίζουν το καλύτερο φρενάρισμα, με το προηγμένο σύστημα ABS να επεμβαίνει πολύ διακριτικά και σε ιδιαίτερες περιπτώσεις.

Συμπέρασμα

Η Elise είναι το αυτοκίνητο που θα επιθυμούσε κάθε οδηγός που λατρεύει την ταχύτητα και έχει την οδηγική ικανότητα να το ελέγξει. Η έκδοση R και πολύ περισσότερο η Exige, απευθύνονται στους πιο απαιτητικούς, όσον αφορά τις επιδόσεις, έχοντας πιο αγωνιστικό χαρακτήρα.


 

Φωτό - Video 1 Φωτογραφίες

Χρηματοδότηση

• Χρηματοδοτικός οργανισμός: —

• Προκαταβολή: — ,Δόσεις: —, Επιτόκιο: —