Χρειάζονται αλλαγή λαδιών τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρειάζεται επισκέψεις στο συνεργείο για service. Τι αλλάζουν, όμως; Χρειάζονται και εκείνα αλλαγή λαδιών;

  • -
  • -

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι νέα τεχνολογία στον κόσμο του αυτοκινήτου, όμως μετρά μόνο λίγα χρόνια που διαδόθηκε και έγινε διαθέσιμη στο αγοραστικό κοινό. Η ανάγκη για πιο καθαρά οχήματα στις πόλεις, που δεν εκπέμπουν ρύπους, οδηγεί στην ταχύτατη ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, ενώ είναι βέβαιο ότι θα κυριαρχήσει μέσα στα επόμενα χρόνια. Παίρνοντας τη σκυτάλη από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης όμως, υπάρχουν αρκετά ερωτήματα. Ο κόσμος δεν γνωρίζει πολλά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και είναι λογικό να υπάρχουν απορίες.

Χρειάζονται service τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Όπως σε κάθε αυτοκίνητο μέχρι σήμερα, έτσι και για τα ηλεκτρικά μοντέλα, προβλέπεται συγκεκριμένο πρόγραμμα συντήρησης. Οι κατασκευαστές ζητούν την επίσκεψη του οχήματος στο συνεργείο στο χρονικό διάστημα ή στο χιλιομετρικό διάστημα που κρίνουν οι ίδιοι, για να διαπιστωθεί η καλή λειτουργία του αυτοκινήτου και να γίνουν οι απαιτούμενες εργασίες. Όμως, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν έχει λάδια. Ούτε φίλτρα (μόνο φίλτρο καμπίνας). Αυτό σημαίνει ότι το service είναι αρκετά διαφορετικό. Η «αλλαγή λαδιών» είναι ξεχασμένη έννοια πλέον.

Δείτε ακόμη: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τα 5 μοναδικά σημεία που χρειάζονται συντήρηση

Έτσι, επιτρέπεται στους κατασκευαστές να αραιώσουν ακόμη περισσότερο τα διαστήματα μεταξύ των service. Μόνο στο κιβώτιο και το διαφορικό υπάρχει λάδι, όμως δεν προβλέπεται η αντικατάστασή του. Και αν προβλέπεται, θα είναι ανά πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Μερικά από τα λίγα αναλώσιμα είναι η ανάρτηση, τα ελαστικά, τα τακάκια και οι δισκόπλακες. Τα τελευταία μάλιστα, φθείρονται με αργό ρυθμό, καθώς τα ηλεκτρικά μοντέλα φρενάρουν κυρίως με την ανάκτηση ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα. Φυσικά, υπάρχουν και μερικά ακόμη υγρά που χρειάζονται αντικατάσταση.

Τι είδους υγρά έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Ανοίγοντας το καπό σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το πιθανότερο είναι να βρείτε… ακόμη έναν χώρο αποσκευών εμπρός. Υπάρχουν ωστόσο και μερικά μοντέλα που δεν έχουν δεύτερο πορτμπαγκάζ, αλλά μηχανοστάσιο στο μπροστινό τμήμα. Εκεί, θα παρατηρήσετε μερικά παγούρια: για το πλυστικό του παρμπρίζ, για το αντιψυκτικό του κυκλώματος ψύξης (μπαταρίας και κινητήρα) και για τα υγρά φρένων.