Δοκιμή Volkswagen Multivan T7 1.4 TSI e-Hybrid DSG 218 PS: Add to wishlist!

Με επτά κανονικότατες θέσεις και άπειρες επιλογές διαμόρφωσης εσωτερικού, το Volkswagen Multivan γίνεται αυτόματα το όνειρο κάθε μεγάλης οικογένειας ή επαγγελματία μεταφοράς προσώπων.

  • -
  • -
Ισχύς218 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)2,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)42,0 gr/km
με μια ματιά

Ποιος είπε ότι ένα πολυθέσιο van πρέπει να είναι τεχνολογικά παρωχημένο και με… φορτιγίσια οδική συμπεριφορά; Το Volkswagen Multivanανταποκρίνεται τέλεια στον ρόλο του ανθρωπομεταφορέα, προσθέτοντας κάθε απαραίτητο σύγχρονο στοιχείο, αίσθηση επιβατικού μοντέλου στον δρόμο και αρκετές δόσεις πολυτέλειας.

Οι επιβατικές εκδόσεις των επαγγελματικών van, δεν είναι νέα ανακάλυψη. Κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια στους δρόμους μας, δίνοντας λύσεις σε όσους χρειάζονται πολλές θέσεις επιβατών, σε ένα λογικών διαστάσεων όχημα. Ωστόσο οι νεότερες γενιές τους έχουν εξευγενιστεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό. Τόσο σε εξοπλισμό, όσο και σε ανέσεις! Το Volkswagen Multivan (T7) που είχαμε στη διάθεσή μας για αρκετές ημέρες, ήταν η αφορμή για να συμβιώσουμε με ένα μικρό… λεωφορείο. Χωράει έως και επτά επιβάτες (περισσεύει και χώρος για αποσκευές!), έχει όλα τα απαραίτητα συστήματα ψυχαγωγίας που γνωρίζουμε από τα επιβατικά μοντέλα της μάρκας, δεν λείπει απολύτως τίποτα σε εξοπλισμό και το χρησιμοποιείς σαν… κανονικό αυτοκίνητο, χωρίς να νιώθεις ότι οδηγείς φορτηγό, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος σε μοντέλα της κατηγορίας.

Έχει χρώμα

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν βαμμένο σε ένα καθόλου διακριτικό πορτοκαλί χρώμα, σε συνδυασμό με γκρι στο ανώτερο τμήμα του αμαξώματος. Μαζί με τις 17άρες ζάντες και κάποιες μικρές λεπτομέρειες, όπως η διακριτική αεροτομή στην κορυφή της πίσω πόρτας, τα full LED φωτιστικά σώματα και τον κυψελοειδή σχεδιασμό της εμπρός μάσκας, δημιουργείται ένα ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα. Φυσικά το σχήμα που προέρχεται από ένα van δεν επιτρέπει σχεδιαστικές καινοτομίες. Για τον χαρακτήρα του οχήματος όμως, δεν είναι και απαραίτητες! Εδώ να πούμε ότι το μήκος του αμαξώματος ορίζεται στα 4.973 mm, το πλάτος στα 1.941 mm και το ύψος, στα 1.907 mm. Επίσης, υπάρχει και έκδοση Long με συνολικό μήκος στα 5.173 mm, η οποία διατηρεί ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο (3.124 mm). Άρα, το κέρδος των 200 mm συγκριτικά με την «κοντή» έκδοση που δοκιμάσαμε εμείς, μεταφράζεται σε έναν μεγαλύτερο χώρο για αποσκευές στο πίσω μέρος.

Σαλόνι επί τροχών

Ανοίγοντας μια από τις τεράστιες πόρτες του Volkswagen Multivan, η καμπίνα δημιουργεί τις καλύτερες εντυπώσεις με την πρώτη ματιά. Ξεκινώντας από το εμπρός τμήμα, ο οδηγός θα πρέπει να σκαρφαλώσει λίγο για να φτάσει στο κάθισμα, ακόμη κι αν πλησιάζει τα 2 μέτρα σε ύψος. Όταν κάτσει στο κάθισμα θα συνειδητοποιήσει ότι έχει στη διάθεσή του μια άριστη θέση οδήγησης που ρυθμίζεται ως προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ βιώνει μια ασυνήθιστη «άπλα» που προκύπτει από το μεγάλο ύψος της καμπίνας. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πάρα πολλές θήκες αποθήκευσης, ποτηροθήκες, συρταράκια και… ντουλάπια, τόσα που είναι αδύνατο να παραπονεθεί κάποιος για την πρακτικότητα. Για την ακρίβεια, είναι τόσες οι θέσεις αποθήκευσης, που φτάνουν στο άλλο άκρο: ξεχνάς που έχεις βάλει τα πράγματά σου…

Μπροστά στα μάτια του οδηγού βρίσκεται ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών (Digital Cockpit Pro), γνωστός και από τα υπόλοιπα επιβατικά Volkswagen, με μεγάλη ευκρινή οθόνη και πολλές επιλογές προβολής πληροφορίας, για να βλέπει όλα όσα θέλει. Δίπλα ακριβώς βρίσκεται η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων που φιλοξενεί τη νεότερη γενιά infotainment της μάρκας, με όλα τα καλά και τα… κακά που συνεπάγονται. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, τα χειριστήρια αφής με τα τρία sliders μπροστά από την οθόνη (αυξομείωση έντασης του ήχου και ρύθμιση θερμοκρασίας κλιματισμού) ποτέ δεν μας βόλεψαν, ενώ το… πρόβλημα που δεν φωτίζονται το βράδυ, δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τον χειρισμό. Στην ίδια οθόνη ενσωματώνεται και το μενού του κλιματισμού, περιπλέκοντας κάπως την εργονομία. Τουλάχιστον το μενού είναι δομημένο σωστά και δεν παρατηρούνται μεγάλα κολλήματα κατά τη χρήση, με την εμπειρία χειρισμού να είναι σχεδόν απροβλημάτιστη. Στα θετικά, η ασύρματη υποστήριξη των Apple CarPlay και Android Auto.

Αφήνοντας το εμπρός τμήμα και περνώντας προς τα πίσω, το υπόλοιπο της καμπίνας εξυπηρετείται από δύο μεγάλες συρόμενες πόρτες με ηλεκτρικό μηχανισμό ανοίγματος-κλεισίματος. Ο έλεγχός τους γίνεται με τα μπουτόν στις πίσω θέσεις, επιπλέον κουμπιά για άμεσο χειρισμό από τον οδηγό, όπως και από το κλειδί του αυτοκινήτου για γρηγορότερη πρόσβαση. Το επταθέσιο εσωτερικό μπορεί να διαμορφωθεί με πάρα πολλούς τρόπους. Τα πέντε καθίσματα πίσω είναι ανεξάρτητα, με δικές τους ζώνες ασφαλείας, συρόμενα εμπρός-πίσω, με ρυθμιζόμενες πλάτες και δυνατότητα αφαίρεσης. Οι συνδυασμοί των καθισμάτων είναι… ανεξάντλητοι και μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες. Όταν χρησιμοποιούνται και οι επτά θέσεις ο χώρος αποσκευών είναι στα 469 λίτρα. Με την αφαίρεση της τρίτης σειράς η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.844 λίτρα, ενώ αν αφαιρεθούν όλα, τότε δημιουργείται ένας ενιαίος χώρος 3.672 λίτρων. Να σημειώσουμε ότι στην Long έκδοση, ο χώρος αποσκευών στην επταθέσια διάταξη είναι… 763 λίτρα!

Επίσης, το νέο Volkswagen Multivan εξοπλίζεται και με μια συρόμενη κεντρική κονσόλα που μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε από τις τρεις σειρές καθισμάτων. Με το πάτημα ενός κουμπιού αναδύεται και ψηλώνει για να φτάσει κοντά στους επιβάτες, ενώ διαθέτει και δύο πτυσσόμενα τραπεζάκια. Στην πράξη οι πίσω επιβάτες του οχήματος νιώθουν εξαιρετικά ευρύχωρα, με πάρα πολύ χώρο για τα γόνατά τους και ανεξάντλητο για το κεφάλι. Έχουν στη διάθεσή τους αυτόματο κλιματισμό που ρυθμίζεται από ένα ειδικό πάνελ στο πίσω μέρος, πολλές θύρες USB για φόρτιση συσκευών και ποτηροθήκες. Στα συν η πανοραμική οροφή του αυτοκινήτου δοκιμής, που προσφέρει άπλετο φως στην καμπίνα και δημιουργεί μια ακόμη πιο όμορφη αίσθηση για όλους τους επιβάτες. Τέλος, ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά είναι καλά και η συναρμογή, ακόμη καλύτερη. Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία καθώς με τόσα καθίσματα, μηχανισμούς και μπόλικα τετραγωνικά μέτρα πλαστικού στην καμπίνα, η κακή συναρμογή θα σήμαινε ότι το Multivan θα ήταν μια… τεράστια κουδουνίστρα. Αντί αυτού, δεν ακούγεται κανένας τριγμός, ακόμη και σε πολύ κακό οδόστρωμα.

Υβριδική δύναμη

Στην Ελλάδα, η μοναδική έκδοση που εισάγεται για το Volkswagen Multivan είναι η e-Hybrid. Πρόκειται για ένα Plug-In Hybrid σύστημα κίνησης που αποτελείται από τον γνωστό τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με 150 ίππους (250 Nm ροπή) και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 116 ίππων (330 Nm ροπή). Συνδυαστικά αποδίδονται 218 ίπποι (με 350 Nm ροπή), που περνούν στους εμπρός τροχούς μέσα από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των έξι σχέσεων. Η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα έχει χωρητικότητα 13 kWh, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 48 km, σύμφωνα με τη Volkswagen. Όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, μια ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 40 km είναι επιτεύξιμη σε ρεαλιστικές συνθήκες. Αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων με το Multivan μπορεί να γίνει με μηδενικούς ρύπους, απόλυτη ησυχία και καθόλου κατανάλωση βενζίνης. Και αφού αναφερθήκαμε στο καύσιμο, να πούμε ότι πετύχαμε ρεαλιστική μέση κατανάλωση στα 6,8 lt / 100 km, ένα εξαιρετικό νούμερο για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευκολία οδήγησης
  • Τεχνολογία
  • Ευελιξία
  • Πολυμορφικότητα εσωτερικού
  • Αίσθηση πολυτέλειας
  • Άνεση
ξινά
  • Ήχος κινητήρα ψηλά
  • Έλλειψη diesel εκδόσεων
  • Εργονομία χειριστηρίων αφής

Κινηθήκαμε εντός πόλης, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο για πολλά χιλιόμετρα, ενώ πραγματοποιήσαμε μόλις 2 επαναφορτίσεις της μπαταρίας. Φορτίζοντας σε πιο τακτική βάση, η μέση κατανάλωση εύκολα συγκρατείται κάτω από τα 4 lt / 100 kmΜε τον 1.4 TSI στο παιχνίδι και την πλήρη ισχύ των 218 ίππων, η τελική ταχύτητα είναι στα 190 km/h και τα 0-100 km/h, ολοκληρώνονται σε 11,5 sec. Οι επιδόσεις όμως, είναι δευτερεύουσας σημασίας σε αυτοκίνητα όπως το Volkswagen Multivan. Το σημαντικότερο κομμάτι είναι ότι ακόμη και με επτά επιβάτες συν αποσκευές, το επιβατικό van επιταχύνει πρόθυμα, ανεβαίνει με ευκολία ακόμη και μεγάλες ανηφόρες και δεν «λαχανιάζει» σε ανωφέρειες του αυτοκινητόδρομου, ακόμη και με υψηλές ενδείξεις στο κοντέρ. Ο μοναδικός δισταγμός στο σύνολο προέρχεται από το DSG, το οποίο μερικές φορές καθυστερεί να κατεβάσει σχέση. Η λύση έρχεται πατώντας περισσότερο το δεξί πεντάλ, για να πραγματοποιηθεί τελικά το kick-down. Όταν πιεστεί, ο κινητήρας βενζίνης θα… ακουστεί αρκετά εντός της καμπίνας, όμως αυτό θα συμβεί μόνο σε συγκεκριμένες συνθήκες. Να αναφέρουμε επίσης ότι χάρη στα 330 Nm ροπής, ο ηλεκτροκινητήρας δεν προβληματίζεται όταν κινεί μόνος του το αυτοκίνητο, παρά το βάρος που μπορεί να φτάσει κοντά τους 3 τόνους με πλήρες φορτίο. Η τελική ταχύτητα στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, ορίζεται στα 110 km/h

Antistress!

Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, το Volkswagen Multivan εντυπωσιάζει με την ομοιογένειά του. Παρά τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του αποδεικνύεται απίστευτα ευέλικτο, χάρη στο τιμόνι που «κόβει» πάρα πολύ και την εξαιρετική ορατότητα που έχει ο οδηγός, προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ψηλή θέση οδήγησης δίνει φανταστική εποπτεία, που βοηθάει πολύ σε στενά περάσματα. Ακόμη και στους μικρούς δρόμους ενός ελληνικού νησιού, είναι βέβαιο ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα. Ο οδηγός του Multivan το χειρίζεται με την ευκολία που θα οδηγούσε ένα σχετικά μεγάλο SUV. Μάλιστα, λόγω της αμεσότητας στο γκάζι από τον ηλεκτροκινητήρα, το επιβατικό van της Volkswagen κρύβει επιμελώς το βάρος του στους ελιγμούς.

Το πολύ ελαφρύ τιμόνι χαρίζει αμεσότητα εντός πόλης και τα φρένα έχουν υψηλή απόδοση και αντοχή, μαζί με ένα πεντάλ με πολύ καλή αίσθηση, στοιχείο που δεν είναι αυτονόητο για Plug-In Hybrid μοντέλο. Ταυτόχρονα οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης, με την ανάρτηση να δίνει πολύ καλή απόσβεση στις κακοτεχνίες και το στιβαρό πλαίσιο, να συνεπάγεται καλή ποιότητα κύλισης. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι προσεγμένη και γενικότερα, δεν προκύπτει κανένα απολύτως παράπονο κατά τη μετακίνηση με το όχημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε εκδρομή που πραγματοποιήσαμε με επτά επιβάτες μέσα στο Multivan, όλοι ενθουσιάστηκαν με το αυτοκίνητο και την πολύ διαφορετική εμπειρία μετακίνησης που προσφέρει συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα που έχουμε συνηθίσει.

Family member

Στην Ελλάδα, το Volkswagen Multivan T7 e-Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο DSG και τους 218 ίππους στοιχίζει από 61.500 €, στην πλήρη από πλευράς εξοπλισμού έκδοση Life. Η έκδοση Long κοστολογείται στις 62.700 €, ενώ για το μοντέλο της δοκιμής μας, δηλαδή την πληρέστατη έκδοση Style, η τιμή ανεβαίνει στις 69.500 € (71.000 € το Long). Φυσικά, το κόστος δεν είναι μικρό. Κινείται όμως σε φυσιολογικό πλαίσιο για το συγκεκριμένο είδος αυτοκινήτων. Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, η υβριδική έκδοση είναι και η μοναδική διαθέσιμη για την Ελλάδα, χωρίς να εισάγονται οι εκδόσεις βενζίνης (1.5 TSI με 136 ίππους, 2.0 TSI με 204 ίππους) και η diesel (2.0 TDI με 150 PS).

συμπέρασμα

Το Volkswagen Multivan είναι ένα αυτοκίνητο που θα το επιλέξει κάποιος για τους χώρους και τις μεταφορικές του ικανότητες. Κατά τη συμβίωση όμως, έχει τον τρόπο του να σε κερδίζει και να δημιουργεί ένα διαφορετικό… δέσιμο μαζί του, όπως διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας. Αυτό συνήθως το παθαίνουμε με σπορ, οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα και ειδικές κατασκευές! Το Multivan δεν είναι τίποτα από όλα αυτά, όμως η δυνατότητα άνετης φιλοξενίας επτά ατόμων με αποσκευές, η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η υψηλή αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης και ο υπερ-πλήρης εξοπλισμός, φτιάχνουν ένα μοναδικό πακέτο που αξίζει την προσοχή όποιου ψάχνει ένα πραγματικό επταθέσιο αυτοκίνητο για μια μεγάλη οικογένεια. Από την άλλη, στην περίπτωση ενός επαγγελματία μεταφοράς προσώπων, το Volkswagen Multivan ξεχωρίζει για το χαμηλό κόστος κίνησης, το πολυτελές εσωτερικό, την άνετη φιλοξενία των επιβατών και την ευελιξία του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...