Δοκιμή SEAT Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS: Νέο και απαράλλαχτο!

Με την πρώτη ματιά δεν του φαίνεται, αλλά το ανανεωμένο SEAT Ibiza κρύβει μπόλικες αλλαγές ουσίας κάτω από το φαινομενικά ίδιο σώμα του.

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)122,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Εύστοχες αλλαγές που έγιναν σε πραγματικά απαραίτητα σημεία. Πλέον η καμπίνα είναι πολύ πιο φρέσκια, η εξωτερική εικόνα διαφοροποιήθηκε όσο ακριβώς έπρεπε και στο δρόμο, διατηρεί ένα από τα πιο ευχάριστα προφίλ στην κατηγορία. Το SEAT Ibiza κατάφερε να αλλάξει, μένοντας στην ουσία… ίδιο!

Το 2017 η πέμπτη γενιά του SEAT Ibiza βγήκε στο φως της δημοσιότητας. Τα σχόλια που κέρδισε τότε για τη δυναμική του εμφάνιση, τους πολύ καλούς χώρους και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού του, ανέβασαν τον πήχη και το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία της SEAT παρουσιάστηκε με τα καλύτερα εφόδια στην αγορά. Μετά από τέσσερα χρόνια (και κάτι) το σκηνικό δεν έχει αλλάξει πολύ. Η ισπανική μάρκα όμως, ήθελε το καλύτερο δυνατό για το supermini της. Οπότε του προσφέρει ένα φρεσκάρισμα ουσίας σε νευραλγικούς τομείς.

Η εξωτερική εμφάνιση του Ibiza δεν είχε ανάγκη από αλλαγές. Η SEAT το μόνο που έκανε ήταν να τραβήξει μερικές νέες σχεδιαστικές γραμμές στο εμπρός τμήμα του μοντέλου για να υπογραμμίσει την ανανέωση του supermini της, ενώ άλλαξε και το σήμα του στο πίσω μέρος. Πλέον, γράφει Ibiza με καλλιγραφικά γράμματα και… that’s it! Γενικότερα, η εικόνα του έφτασε λίγο πιο κοντά σε αυτή του Leon, το οποίο όρισε και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα των Ισπανών. Είπαμε, το Ibiza δεν χρειαζόταν αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση.

Άλλος ήταν ο τομέας που η SEAT έπρεπε να αναθεωρήσει πλήρως: το εσωτερικό. Και το έκανε! Η καμπίνα του ανανεωμένου Ibiza δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνη των μοντέλων προ facelift. Η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας με την κεντρική οθόνη αφής κάτω από τους αεραγωγούς, τα σκληρά πλαστικά και την παρωχημένη εικόνα, δεν έχει θέση πλέον στην γκάμα του Ibiza. Αντίθετα οι σχεδιαστές έφεραν και εδώ τη λογική του μεγαλύτερου Leon. Ψηλά η οθόνη αφής, χαμηλότερα οι αεραγωγοί, στη βάση της κεντρικής κονσόλας τα χειριστήρια του κλιματισμού και ένας ανανεωμένος διάκοσμος με μαλακό πλαστικό στα ψηλότερα τμήματα.

Ο οδηγός πλέον κρατάει ένα ανασχεδιασμένο τιμόνι (σωστά μαντέψατε, θυμίζει αυτό του Leon) και πληροφορείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με όμορφα γραφικά, αν τον έχει επιλέξει από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Αν δεν τον έχει επιλέξει θα δει μπροστά του τα παραδοσιακά αναλογικά όργανα με την ευανάγνωστη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο ενδιάμεσο. Παραμένουν τα ίδια με του Ibiza προ ανανέωσης και ομολογουμένως, ήταν ένα από τα στοιχεία του εσωτερικού που έδειχναν όμορφα και δεν είχαν ανάγκη από αλλαγή.

Αν και η ποιότητα, μαζί με τη σχεδίαση στο εσωτερικό ανέβηκαν σκαλοπάτι, οι χώροι και η εργονομία παρέμειναν στα γνωστά εξαιρετικά επίπεδα. Τέσσερις ενήλικες κάθονται χωρίς παραχωρήσεις στο εσωτερικό του SEAT Ibiza, ένα από τα λίγα supermini που καταφέρνουν να δίνουν τόση ευρυχωρία στους επιβάτες τους, προσφέροντας παράλληλα και χώρο αποσκευών στα 355 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία. Εδώ να πούμε ότι και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια προσεκτικά μελετημένη θέση που τον τοποθετεί χαμηλά, «μέσα» στο αυτοκίνητο, για να αισθάνεται ένα κομμάτι μαζί του από την πρώτη στιγμή. Βολεύονται ακόμη και οι πιο δύσκολοι σωματότυποι και όλα είναι χτισμένα γύρω του για εύκολη, αλλά και ασφαλή χρήση κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Για την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, υπάρχουν δύο επιλογές: η βασική, με διαγώνιο στις 8,25 ίντσες και η προαιρετική, στις 9,2 ίντσες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάσταση 10,25 ίντσες και ρυθμίζεται τόσο με τα κουμπιά στο τιμόνι, όσο και μέσα από το μενού του inftotainment. Μιλώντας για το τελευταίο, να πούμε ότι είναι εύχρηστο και δεν κολλάει καθόλου. Το SEAT Connect μπορεί να δεχτεί φωνητικές εντολές, ενώ υποστηρίζονται όλες οι σύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας, δηλαδή Apple CarPlay και Android Auto.

Οι TSI αναλαμβάνουν δράση

Κάτω από το καπό του νέου SEAT Ibiza μπορούν να βρεθούν οι σύγχρονοι τούρμπο βενζινοκινητήρες TSI σε διαφορετικά επίπεδα κυβισμού και ιπποδύναμης. Στη δική μας περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τον τρικύλινδρο του 1.0 λίτρου, στην ισχυρότερη παραλλαγή του που πλέον αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπή. Λόγω του ότι είχαμε την έκδοση FR στη διάθεσή μας, η μοναδική επιλογή κιβωτίου είναι το χειροκίνητο εξάρι. Ο 1.000άρης των 110 ίππων μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, αλλά όχι στο συγκεκριμένο επίπεδο εξοπλισμού.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Πορτμπαγκάζ
  • Νέο εσωτερικό
  • Τεχνολογία
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
ξυνά
  • Απόκριση γκαζιού (στο Normal)
  • Βάρος συστήματος διεύθυνσης

Οι επιδόσεις του είναι περισσότερο από ικανοποιητικές, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 10,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ./ώρα. Ο τρικύλινδρος αντιδρά πειστικά στο πάτημα του γκαζιού και δεν διστάζει ποτέ να γεμίσει τις -αρκετά μακριές- ταχύτητες του κιβωτίου. Μερικές φορές, σκέφτεσαι ότι μια πιο πυκνή κλιμάκωση στις μικρές σχέσεις θα ήταν ευπρόσδεκτη, όμως τελικά, εκτιμάς την επιλογή των μηχανικών όταν δεις ότι το Ibiza δεν χρειάζεται περισσότερα από 6,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύει, σε πραγματικές συνθήκες και μάλιστα με αρκετή χρήση στην πόλη.

Αν δε, βγεις σε αυτοκινητόδρομο, βάλεις την έκτη και ταξιδεύεις με περίπου 120-130 χλμ./ώρα, ο χαμηλός ρυθμός περιστροφής του κινητήρα συγκρατεί την κατανάλωση καυσίμου ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χλμ! Και όλα αυτά συμβαίνουν από ένα τούρμπο μοτέρ που δεν χρησιμοποιεί κανένα είδος εξηλεκτρισμού, ούτε mild hybrid, ούτε τίποτα.

Μεσογειακό DNA στο δρόμο

Παραδοσιακά, η SEAT είχε το ρόλο του πιο fun to drive κατασκευαστή στον όμιλο Volkswagen. Η σημαία του Ibiza κυμάτιζε ψηλά στην κατηγορία, σε ό,τι αφορά την οδηγική ευχαρίστηση, κάτι που δεν αλλάζει ούτε στη σημερινή γενιά. Το βάρος του ίσα που αγγίζει τα 1.100 κιλά και αυτό το εισπράττεις μόλις αποφασίσεις να το πιέσεις. Στρίβει συγκροτημένα, χωρίς η αδράνεια να προκαλεί πονοκέφαλο σε αναρτήσεις και ελαστικά θέλοντας να στείλει το Ibiza ευθεία. Το αισθάνεσαι πάντα ανάλαφρο, πρόθυμο να στρίψει με ταχύτητα ακόμη πιο μεγάλη από αυτή που είχες υπολογίσει και ακολουθεί πιστά την πορεία που υποδεικνύεις με το τιμόνι.

Το τελευταίο έχει θετική αίσθηση αλλά είναι αρκετά ελαφρύ στο πρόγραμμα οδήγησης Normal. Με το Sport αποκτά περισσότερο βάρος, αλλά και ένα τεχνητό feeling που δεν σου επιτρέπει να εισπράξεις τόση πληροφορία από τους τροχούς. Όπως κι αν έχει, όταν ο ρυθμός ανέβει το πρόγραμμα Sport είναι απαραίτητο, κυρίως για την αλλαγή που διαπιστώνεις στην απόκριση του γκαζιού. Όταν το φτάσεις στα όριά του θα συναντήσεις την υποστροφή, η οποία ελέγχεται πάντα εύκολα με το δεξί πεντάλ.

Αν το θελήσεις όμως, μπορείς να το τοποθετήσεις πριν τη στροφή ανοίγοντας την τροχιά της ουράς. Το τελευταίο χρειάζεται προσοχή για να μην το παρακάνεις και σε κόψουν τα ηλεκτρονικά. Μετά από λίγες βόλτες καταλαβαίνεις μέχρι πόσο… σε παίρνει να το γυρίσεις, πριν ξυπνήσει το ESP (το οποίο φυσικά δεν απενεργοποιείται). Σε ήρεμους ρυθμούς η ανάρτηση είναι σφικτή αλλά όχι τόσο για να φτάσει στο σημείο να σε κουράσει. Όταν ταξιδεύει στην ευθεία αποπνέει σιγουριά, κρατά με άνεση υψηλές ταχύτητες και φιλτράρει αποτελεσματικά τους θορύβους που προκύπτουν από τον αέρα και την κύλιση.

Δελεαστικό πακέτο σε δελεαστική τιμή

Η φρεσκαρισμένη εκδοχή του SEAT Ibiza βρήκε ακριβώς στο στόχο της. Η ποιοτικότερη, πολύ πιο όμορφα σχεδιασμένη και λειτουργική καμπίνα δένει τέλεια με την ευρυχωρία και την άριστη θέση οδήγησης που γνωρίζαμε. Στο ύψος όλων των περιστάσεων βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας TSI με τους 110 ίππους, ο οποίος εξυπηρετεί τόσο την οικονομία καυσίμου, όσο και τις σβέλτες επιδόσεις, ενώ η διασκεδαστική οδική συμπεριφορά έρχεται για να συμπληρώσει ένα πακέτο που θα κλείσει το μάτι σε πολλούς αγοραστές.

συμπέρασμα

Ποιο είναι το σημαντικότερο; Ότι όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με πολύ καλές τιμές για τα δεδομένα της αγοράς σήμερα, τικάροντας και το κουτάκι του value for money. Ο τιμοκατάλογος για το νέο SEAT Ibiza με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.0 TSI και τους 110 ίππους ξεκινάει από τις 17.590€, ενώ για την FR της δοκιμής μας, υπολογίστε 18.390€. Η πιο προσιτή έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων είναι στις 18.990€.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...