Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 Turbo 200 PS

Με αλλαγές ουσίας σε τομείς που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, η Giulia παραμένει εκθαμβωτική, σνομπάρει τους Γερμανούς ανταγωνιστές και βάζει σε σκέψεις ακόμη και τον φανατικό λάτρη των SUV

  • -
  • -
Ισχύς200 PS
Ροπή330 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)7,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)160,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το μεσαίο sedan της Alfa Romeo είναι διαθέσιμη σε εκδόσεις βενζίνης και diesel, με κίνηση στους πίσω ή στους τέσσερις τροχούς. Εδώ δοκιμάζουμε την σπορ έκδοση Sprint με τον 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα 200 ίππων και το (στάνταρ) αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF.


«Δεν πουλάω iPad με αυτοκίνητο γύρω γύρω, πουλάω Alfa Romeo»! Πόσο πιο σνομπ απέναντι στη μόδα των gadget να γίνει κανείς; Οι απανταχού Alfisti θα πίνουν νερό στο όνομα του Jean-Philippe Imparato, CEO της μιλανέζικης μάρκας, που τόλμησε να δηλώσει κατηγορηματικά πως η Alfa Romeo θα συνεχίσει να βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο – κι εμείς μαζί του είμαστε!

Αρκεί μια βόλτα με την ανανεωμένη Giulia για να αντιληφθείς την ουσία της δήλωσης. Το οικογενειακό σεντάν με το έντονα ιταλικό ταπεραμέντο συνεχίζει να δίνει έμφαση στην οδηγική απόλαυση, σε αντίθεση π.χ. με τη BMW που τελευταία έχει μια τάση… “Μερσεντοποίησης”…

 

Η Giulia ήρθε το 2015 για να δώσει τέλος στην πολύχρονη απουσία της Alfa Romeo από το κλαμπ των premium μεσαίων sedan. Με τρόπο εμφατικό και απόλυτα ταιριαστό στην πλούσια παράδοση της ιταλικής φίρμας. Έξι χρόνια μετά, η μεσαία Alfa παραμένει ότι πιο φρέσκο και ενδιαφέρον σχεδιαστικά στην κατηγορία – και όχι μόνο!

 

What’s new

Η ανανέωση λοιπόν επικεντρώθηκε σε λεπτομέρειες που κάνουν τη Gulia πιο πρακτική και οικονομική στην καθημερινότητα. Για παράδειγμα, η αναβαθμισμένη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης (ADAS) που προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Αναβαθμισμένη είναι και η αεροδυναμική με ανασχεδιασμένα καλύμματα στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με τους βελτιωμένους κινητήρες Euro 6D-Final και το κιβώτιο με μειωμένες τριβές, είναι στοιχεία που συμβάλλουν στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

 

Η ανανέωση έδωσε την ευκαιρία στους Ιταλούς να ασχοληθούν και με το σύστημα infotainment που είχε μέτριες κριτικές στο παρελθόν, καθώς η οθόνη του δεν ήταν καν αφής! Πλέον το νέο, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, σύστημα πολυμέσων διαθέτει οθόνη αφής 8,8’’ με αναβαθμισμένα γραφικά και χειρισμό, ταχύτερη απόκριση και δυνατότητα ελέγχου real-time διαφόρων λειτουργιών του οχήματος, όπως η πίεση του turbo και η απόδοση του μοτέρ. Έγχρωμη οθόνη υπάρχει και στον πίνακα οργάνων. Βρίσκεται ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο και έχει διάμετρο 7,7’’. Οι αλλαγές στην καμπίνα ολοκληρώνονται με ελαφρώς περισσότερες θήκες και θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού πίσω από τον επιλογέα του κιβωτίου.

 

As always

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό συνεχίζει να ξεχωρίζει με την σπορ - premium αύρα σε κάθε του λεπτομέρεια, από την οδηγοκεντρική λογική και την άψογη θέση οδήγησης, μέχρι τα μεγάλα μεταλλικά μεταλλικά paddles πίσω από το τιμόνι και τον λεβιέ joystick για το αυτόματο κιβώτιο. Η εργονομία είναι σωστά μελετημένη, ενώ και οι χώροι είναι μεγάλοι για τέσσερις επιβάτες και ικανοποιητικοί για τις αποσκευές (480 λίτρα).

Η σωστή θέση όμως σε μια Giulia είναι του οδηγού. Το πάτημα του START που βρίσκεται στο εσωτερικό του τιμονιού φέρνει στη ζωή τον 2λιτρο τετρακύλινδρο turbo βενζίνης που στην περίπτωση της έκδοσης Sprint που δοκιμάζουμε εδώ, παράγει 200 ίππους στις 5.000 rpm και 330 Nm ροπής στις 1.750 rpm!

 

Απόδοση που φτάνει μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα στους πίσω τροχούς και εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις: 6,6 sec για το 0-100 km/h σε και 230 km/h τελική ταχύτητα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμόνι
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • ESP που δεν απενεργοποιείται
  • Κατανάλωση

Από την άλλη, και παρά τις προαναφερθείσες βελτιώσεις, η κατανάλωση καυσίμου δύσκολα πέφτει κάτω από τα 9 lt/100 km ενώ πιο συχνά θα δεις τιμές που φλερτάρουν με το 10. Οι Ιταλοί πάντως ανακοινώνουν επίσημα 6,4 lt/100 km ως μέσο όρο (WLTP).

Στην οδήγηση, απολαμβάνεις την αμεσότητα και την πλούσια πληροφορία που προσφέρει απλόχερα η Ιταλίδα μπερλίνα, χωρίς μάλιστα να αφήνει σε δεύτερη μοίρα την ποιότητα κύλισης που είναι επίσης πολύ καλή. Πακέτο με τη στιβαρή πλατφόρμα Giorgio, την σπορτίφ ρύθμιση της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και τα πανίσχυρα φρένα, η Giulia Sprint σε συναρπάζει οδηγικά. Στα θετικά και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο με τα σταθερά paddles πίσω από το τιμόνι, που είναι εξαιρετικά σβέλτο στις αλλαγές, ειδικά όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα ‘D’ στο διακόπτη με τα προφίλ οδήγησης D.N.A. (Dynamic, Natural και Advanced Efficiency) που επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου.

Το μόνο που θα ήθελες επιπλέον, είναι ένα διακόπτη απενεργοποίησης του ESP, για να απολαύσεις την εξαιρετική της ευελιξία από στροφή σε στροφή. Νιώθεις ότι η ουρά θέλει να ξεκολλήσει και να απλώσει, τόσο την τροχιά της όσο κι ένα χαμόγελο ικανοποίησης στο πρόσωπο του οδηγού, αλλά δεν μπορεί να ξεφύγει από τα ηλεκτρονικά δεσμά της. Και πάλι όμως, η Giulia παραμένει ό,τι πιο ευχάριστο οδηγικά στην κατηγορία. Μια αυθεντική Alfa Romeo!

συμπέρασμα

Η Giulia Sprint γοητεύει το μάτι και συναρπάζει στην οδήγηση. Ο ενθουσιώδης θα την επιλέξει δίχως δεύτερη σκέψη βασισμένος στο συναίσθημα. Ο λογικός από την άλλη, που θα βάλει τα εξέλ κάτω πριν αποφασίσει, πέρα από την υψηλή αξία της στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν, θα συνυπολογίσει τα 4 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και οδικής βοήθειας, αλλά και τα μόλις 115 ευρώ που θα πληρώνει κάθε χρόνο για τέλη κυκλοφορίας.

 

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...