ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i10 1.2 MPi - Παραλίγο

Ένα mini, παραλίγο supermini! Το νέο i10 έρχεται με σύνθημα του το Go Big, με αρχικό σκοπό να κατακτήσει την πόλη. Τι μεγάλο κρύβει όμως πίσω από το σύνθημα;

  • -
  • -
Ισχύς84 PS
Ροπή118 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,6 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Μεγαλύτερη, ασφαλέστερη, ομορφότερη, αθλητικότερη και τεχνολογικά πιο προηγμένη από ποτέ, η ολοκαίνουρια 3η γενιά Hyundai i10, είναι εδώ.


Κόντρα στο ρεύμα της εποχής που θέλει τους περισσότερους κατασκευαστές να μην επενδύουν στην mini κατηγορία, η Hyundai χαράζει τη δική της ρότα. Δεν αφήνει το άρμα της υβριδικής παράστασης, ούτε απέχει από την ηλεκτροκίνηση, αντιθέτως δηλώνει παντού το 'παρών' σε κάθε μοντέρνα απαίτηση. Δεν ξεχνά όμως και τις αξίες που την οδήγησαν διαχρονικά στην επιτυχία. Αν το Atos έκανε την αρχή, το i10 εδραίωσε τη Hyundai σε πρωτοκλασάτο ρολό στην κλάση των μικρών, οικονομικών και έξυπνων αυτοκινήτων πόλης. Και τώρα, στην 3η γενιά του, επιστρέφει δριμύτερο.


 

 
Piccolo Grande
Σχεδιαστικά, η Hyundai έχει κάνει προ πολλού το Ασιατικό απεταξάμην. H τελευταία έκφραση της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας για τους Κορεάτες (υπό την επικεφαλίδα «Sensuous Sportiness»), αφορά το αναμενόμενο νέο i20. Παρόλα αυτά, προπομπός ευρωπαϊκής προσέγγισης στο θέμα σχεδιασμός υπάρχει σε όλη την υπάρχουσα γκάμα, άλλωστε το αρμόδιο τμήμα εδρεύει από καιρό στη Γηραιά ήπειρο.
To μικρότερο i10, είναι ένας δυναμικός εκπρόσωπος δημιουργικής έμπνευσης κάτι εμφανέστατο από την πρώτη ματιά. Από τη 2η γενιά είχε αποβάλει τη ρετσινιά του αδιάφορου στιλ, όμως η 3η και πιο φρέσκια, κυριολεκτικά κερδίζει τα εύσημα. Χωρίς να χάσει τη σύνδεση με τον άμεσο προκάτοχο της θέσης στο segment, το μοντέρνο και αθλητικό παρουσιαστικό του προκύπτει από σεμνά φουσκώματα, ακμές και καμπύλες στο αμάξωμα.
Οι πλούσιοι αεραγωγοί, τα πρωτότυπα LED ημέρας και τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα με την ίδια τεχνολογία φωτισμού, οι διχρωμίες πακέτο με χρωμιωμένες λεπτομέρειες, αλλά και οι τροχοί των 16’’, προσθέτουν την απαιτούμενη αίγλη που αναζητά ένα αυτοκίνητο για να γίνει αντικείμενο καλοπροαίρετης συζήτησης. Όσο και αν η «ακριβή» έκδοση Distinctive προσφέρει πλουσιοπάροχα τα παραπάνω, το i10 είναι από τα γενναιόδωρα στην προσφορά τους αυτοκίνητα, όπως θα δούμε παρακάτω.

Η αρχική γενναιοδωρία αποκαλύπτεται με την είσοδο στο εσωτερικό. Τα δεδομένα το βρίσκουν με 20 mm χαμηλότερο ύψος και 20 mm φαρδύτερο, όμως τα 40 mm όφελος στο μεταξόνιο, φέρνουν τα θετικά νεα. Οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι και τα 2.425 mm του μεταξονίου προσφέρουν περισσότερο χώρο στα πόδια ώστε να βολευτούν με άνεση ακόμα και επιβάτες ύψους 1,80+, ο ένας πίσω από τον άλλον. Ακόμα και μετα την σχετική μείωση του ύψους, ο χώρος στο κεφάλι παραμένει αρκετός και στην περίπτωση που προκύψει μεσαίος επιβάτης στην δεύτερη σειρά καθισμάτων θα νιώσει λίγο καλύτερα από τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού. Κρατήστε όμως ότι τέσσερις ενήλικοι θα βρουν την καμπίνα περισσότερο ευρύχωρη ακόμα και από ορισμένα της επόμενης κατηγορίας.



Η ορατότητα είναι εξαιρετική για την παραμονή πίσω, ενώ σπάνιο είδος τα πίσω παράθυρα που κρύβονται ολοκληρωτικά στο εσωτερικό της πόρτας. Αν και έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών σε όλο το ταμπλό, η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει το κορεάτικο εργοστάσιο. Καλοφινιρισμένα και συναρμολογημένα με συνέπεια, συνθέτουν ένα στιβαρό αποτέλεσμα με προσεγμένο διάκοσμο και αισθητική. Χαρακτηριστικό το 3D κυψελοειδές μοτίβο Distinctive που καλύπτει το ταμπλό και τα πάνελ θυρών, ως ένδειξη μοντέρνας λογικής που επικρατεί στο σαλόνι.
Οι θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται με μια δημιουργική πρακτικότητα και εργονομία. Όλα βρίσκονται εκεί που περιμένεις, οι  θήκες είναι πολλές για τα συμπράγκαλα της καθημερινότητας και οι ποτηροθήκες επίσης για να μην ψάχνει κανείς τρόπο να παρκάρει νερά και καφέδες. Εντάξει, ο χώρος για αποσκευές δεν είναι το δυνατό σημείο κανενός αυτοκινήτου της κατηγορίας, δεν μπορείς να τα έχεις άλλωστε  και όλα. Παρόλα αυτά τα 252 lt είναι εκεί για τις καθημερινές ανάγκες ή τις ταξιδιωτικές ενός ζευγαριού. Για περισσότερο χώρο το i10 επιστρατεύει την ανάκληση καθισμάτων. 

Ως σύγχρονος καθημερινός σύντροφος το i10 δεν κάνει εκπτώσεις σε εξοπλισμό και παροχές. Εναρμονισμένο πλήρως με το πνεύμα της εποχής είναι σήμερα το κορυφαίο στην κατηγορία σε επίπεδο συνδεσιμότητας. Κυριαρχεί η νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8’’, η μεγαλύτερη της κατηγορίας, ενώ διαθέτει USB θύρα ταχείας φόρτισης και προηγμένη συνδεσιμότητα με τις εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Στην οθόνη προβάλλεται εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης κατά τους ελιγμούς, ενώ τα καλά νεα δεν περιορίζονται μόνο στο infotainment.
Συνήθως σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Α, κρατάς μικρό καλάθι σε παροχές συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Όχι όμως στο νέο i10, το οποίο διεκδικεί άξια τον τίτλο του ασφαλέστερου και πιο καταρτισμένου mini.  Από τη βασική του έκδοση, το πλέον προηγμένο πακέτο S-10 προσφέρει ένα μπουκέτο 12 τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας κάτω από την ομπρέλα Hyundai SmartSense. Μέσα σε όλα αυτά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι και το σύστημα E-call, που προσφέρει τη δυνατότητα να κληθεί ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112, χωρίς να έχετε το τηλέφωνο μαζί σας.   

   

Talent show
Είναι μικρό, αλλά μεγάλο ταλέντο στο δρόμο. Η γνώστη ευελιξία σε αστική χρήση παραμένει υπαρκτή, ενώ ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα σε επίπεδο κύλισης και άνεσης γενικότερα, κάτι που του δίνει bonus την ταξιδιάρικη ταυτότητα. Πριν όμως βγεις από την πόλη θα το κρίνεις εντός, όπου θα νιώσεις σωστά τοποθετημένος στο κάθισμα, χωρίς να σου λείπει ούτε η ιδανική θέση ούτε η τριγύρω ορατότητα. Η ψηλή τοποθέτηση του επιλογέα «πέφτει» βολικά στο χέρι, που απολαμβάνει θετικό κούμπωμα και ελαφρώς μακριές διαδρομές, αλλά με σωστή κλιμάκωση στο 5άρι σασμάν. Για τον 1.2 των 84 ίππων και 118 Nm ροπής, οι στροφές λειτουργίας πριν τις 2.500 rpm είναι κούφιες. Ελαστικός μεν, αλλά για να εισπράξεις επιτάχυνση, θα ζητήσει τη βελόνα στις 3.000 rpm και τότε θα εκδηλώσει τη ζωντάνια. Με 12,6 sec για τα 0-100 km/h, δεν θα βάλεις φωτιά στο δρόμο, όμως δεν θα νιώσεις ποτέ αργός.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Νεανικό στιλ
  • Τεχνολογίες
  • Ασφάλεια
  • Απόδοση
  • Οικονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευρυχωρία
  • Ποιότητα
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Εξατομίκευση
ξινά
  • Απόκριση κινητήρα χαμηλά
  • Ήχος ανάρτησης

Το ελαφρύ αμάξωμα δείχνει δραστήριο αν διατηρείς τις στροφές του πολιτισμένου κινητήρα στο σωστό εύρος, ενώ η ευστροφία του θα σε αποζημιώσει στο κυνήγι της ταχύτητας. Τα 171 km/h τελικής, μικρή σημασία έχουν ως νούμερο. Σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι παραμένει ευθύβολο στις απαγορευμένες από το νόμο ταχύτητες και ταξιδεύει ήσυχα ολημερίς και οληνυκτίς με την βελόνα ανάμεσα στα 130-140 km/h. Τα 5,5 έως 8,5 lt/100km που είδαμε τις ημέρες της δοκιμής, δείχνουν ότι η οικονομία είναι διαθέσιμη και ανάλογη με τον ρυθμό οδήγησης. Πρεπει να του φερθείς βάναυσα για να δεις διψήφιο νούμερο.

Και αν βγάλεις τον αυστηρό κριτή από μέσα σου, τη στιγμή που ανεβάζεις ρυθμό, οφείλεις να του αναγνωρίσεις ένα πάτημα που εμπνέει σιγουριά, καλή επικοινωνία με τον οδηγό, αποτελεσματικότητα ανάρτησης και φρένων, ένα συνολικό απόσταγμα δηλαδή υπακοής και φιλικότητας στις εντολές που του δίνεις. Το i10 μπορεί να δικαιολογήσει την αθλητική του εικόνα με ανάλογη συμπεριφορά στο δρόμο.
Σαφώς δεν είναι σπορ, όμως ακολουθεί χωρίς δράματα τις εντολές που του δίνεις με το ελαφρύ σε βάρος, αλλά σαφές για την κατηγορία τιμόνι. Η ανάρτηση ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και το αποτέλεσμα, προσφέρει φυσιολογικές κλίσεις και αν πρεπει να της χρεώσεις κάτι είναι ο ξερός θόρυβος και λιγότερο η αντίδραση στην αντιμετώπιση της λακκούβας. Διαβάζει σωστά, προσφέρει σιγουριά και σταθερότητα συνολικά, ενώ ακόμα και στην υπερβολή τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν με διακριτικότητα χωρίς να τσαλακώνουν τη διάθεση.
Σημαντική και η αποτελεσματικότητα των φρένων, σε απόδοση και διάρκεια, που για τις δυο ανώτερες εκδόσεις τα δισκόφρενα αναλαμβάνουν την επιβράδυνση και στους πίσω τροχούς. Το μικρό Hyundai είναι η αφορμή για να ζήσεις κάτι μεγάλο στην εισαγωγική κατηγορία.

συμπέρασμα

Τη στιγμή που το απερχόμενο i10 δεν δημιουργούσε στοκ, καταφτάνει η επόμενη μέρα με εξασφαλισμένο το μέλλον της. Άλματα προόδου, από μια ανώτερη 3η γενιά με το mini της Hyundai να φέρνει νεα δεδομένα στην κατηγορία όντας το πιο προικισμένο σε εξοπλισμό ασφάλειας. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και των υβριδικών μοντέλων, οι Κορεάτες επενδύουν τόσο στην πράσινη επίκαιρη πλευρά, όσο και στο segment που αρκετοί αφήνουν στην τύχη του. Για την Hyundai η ανάγκη για μικρά αυτοκίνητα πόλης δεν θα εκλείψει ποτέ και το i10 έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να στοχεύει στις επιλογές «τα καλύτερα του 2020». Φέρνει στοιχεία από μια κατηγορία παραπάνω, παραδίδει σεμινάρια τεχνολογίας, διαπρέπει σε ευρυχωρία και αναβαθμίζεται παντού, όντας ένας φιλικός και ευχάριστα αποδοτικός συνεργάτης της καθημερινότητας. Το i10 πατάει κορυφή και το αξίζει.   


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


Hyundai i10 Go Big

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...