Δοκιμή: Volkswagen T-Cross 1.0 95ps – Εστιάζοντας στην ουσία!

Η έκδοση του Volkswagen T-Cross με τους 95 ίππους μπορεί να αποτελεί τη βασική της σειράς, αλλά κερδίζει σε ουσία.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)131,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Τ-Cross αποτελεί την μικρότερη και πιο προσιτή πρόταση της Volkswagen στα SUV. Η βάση της γκάμας του γερμανικού B-SUV ξεκινάει από την έκδοση με τον κινητήρα των 1.000 cc και απόδοση 95 ίππων, η οποία φυσιολογικά συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά.  


Το T-Cross ήρθε για να συμπληρώσει την πλήρη γκάμα που προσφέρει η Volkswagen στα SUV. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει κατασκευές του είδους σχεδόν σε κάθε… παρακλάδι της κατηγορίας και για όλα τα γούστα. Το μικρότερο μοντέλο της Volkswagen με SUV χαρακτηριστικά είναι το T-Cross, το οποίο έχει λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις από το Polo και ουσιαστικά αποτελεί τη βάση της γκάμας. Η έκδοση με τον κινητήρα των 1.000 cc, αλλά απόδοσης 95 ίππων, είναι η μικρότερη της σειράς και αυτομάτως η πιο προσιτή. Στοιχείο που δεν επηρεάζει τον πολύπλευρο και πρακτικό χαρακτήρα του.

Βασικά συστατικά

Η Volkswagen έχει τοποθετήσει το T-Cross στα όρια της κατηγορίας των B-SUV, με τις διαστάσεις του να το καθιστούν κόμπακτ. Βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MQB A0 του Group, την οποία και μοιράζεται με τα Audi Q2, Seat Arona και Skoda Kamiq. Με 4,1 m μήκος μπορεί να μοιάζει το πιο μικρό, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπολείπεται σε χώρους. Το σχεδιαστικό τμήμα της Volkswagen προσπάθησε να του προσδώσει νεανικό χαρακτήρα, με το τελικό αποτέλεσμα να τους δικαιώνει. Το εμπρός μέρος μπορεί να μην ξεφεύγει από τα πρότυπα και τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, αλλά διαθέτει του δικό του στιλ. Η διαφορετικότητα και ο ξεχωριστός του χαρακτήρας είναι περισσότερο ευδιάκριτος στο πίσω μέρος. Η συνολική του εικόνα αναδεικνύει τον περιπετειώδη και νεανικό χαρακτήρα του. Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του T-Cross των 95 ίππων που είχαμε στη διάθεση μας, παρόλο που δεν διέθετε τις διχρωμίες στο αμάξωμα που τονίζουν ακόμα περισσότερο τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Κάτι παραπάνω από basic!

Ανοίγοντας την πόρτα του εσωτερικού, φυσιολογικά συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για μοντέλο της Volkswagen. Όλα τα στοιχεία παραπέμπουν σε μοντέλο της γερμανικής εταιρίας, κάτι που φυσικά αποτελεί άσσο στο μανίκι και του T-Cross. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών. Η σχεδίαση διακρίνεται για την απλότητα και τη χρηστικότητα της. Κυρίαρχο ρόλο στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος διαδραματίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής.



Στοιχεία που φροντίζουν για τον εκμοντερνισμό της εικόνας του εσωτερικού, προσφέροντας παράλληλα και όλα τα σύγχρονα, απαραίτητα σήμερα συστήματα συνδεσιμότητας. Βλέπετε, το σύστημα infotainment Composition Media προσφέρει Bluetooth, MirrorLink, Android Auto ή Apple CarPlay, όπως και 4 θύρες USB, υποδοχή καρτών SD και δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3 και WMA. Αντίστοιχα υπερπλήρης είναι και το πακέτο συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, ενεργή διατήρηση λωρίδας, επιτήρηση τυφλού σημείου, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και κάμερα οπισθοπορείας.



Βέβαια, ο τομέας που το T-Cross ξεχωρίζει είναι αυτός της άνεσης και της πρακτικότητας. Τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση στο εσωτερικό του, ενώ ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 347 λίτρα είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Μάλιστα, με τα συρόμενα πίσω καθίσματα μπροστά, μπορεί να αυξηθεί στα 417 λίτρα, αυξάνοντας την πρακτικότητα του μικρού γερμανικού SUV.

Βενιαμίν

Όλα τα παραπάνω στοιχεία και χαρακτηριστικά διακρίνουν όλες τις εκδόσεις του T-Cross, όντας πληθωρικό, πολυτάλαντο και πρακτικό. Στη δική μας περίπτωση, όπου και δοκιμάζουμε τη μικρότερη έκδοση που εφοδιάζεται με το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.000 cc με απόδοση 95 ίππων, οφείλουμε να εστιάσουμε στην απόδοση του κινητήρα. Σημειώστε, ότι μπορεί να διαθέτει 20 ίππους λιγότερους σε σχέση με την εκδοχή των 115 ίππων, αλλά η ροπή των 175 Νm από τις 2.000 rpm μοιάζει ικανή να του χαρίσει ζωντάνια στο δρόμο. Οι επιδόσεις σύμφωνα με τον κατασκευαστή δεν ακούγονται εντυπωσιακές, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 11,5 sec, την ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 175 km/h. Όμως, η πραγματική εικόνα είναι αρκετά διαφορετική. Σύμφωνοι, το T-Cross των 95 ίππων δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σε απογοητεύει.

γλυκά
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Ορατότητα πίσω δεξιά
  • Μέτρια αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ελαστικότητα, ειδικά στις μεσαίες στροφές. Από τις 1.500-1.800 rpm νιώθεις την απόκριση στο γκάζι να αυξάνεται και τις στροφές να ανεβαίνουν πρόθυμα. Στις μεσαίες, και συγκεκριμένα από τις 2.500 rpm έως και τις 4.500 o 1.000άρης τούρμπο ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του, χαρίζοντας σβελτάδα και ζωντάνια στο αμάξωμα των 1.245 κιλών. Φυσιολογικά, από εκείνο το σημείο και πάνω είναι φανερή η πτώση της ισχύος, και λίγο μετά από τις 5.000 rpm περνάς στην επόμενη σχέση, αφού δεν υπάρχει λόγος να πιέζεις παραπάνω. Η πολιτισμένη λειτουργία και η ελαστικότητα του κινητήρα, συμβάλλουν και στην πολύ καλή κατανάλωση. Μάλιστα, είναι από τις περιπτώσεις που οι εργοστασιακές τιμές δεν απέχουν καθόλου από την πραγματικότητα, με τα 4,9 lt/100km που ανακοινώνει η Volkswagen να είναι ένα απόλυτα εφικτό νούμερο! Δεν χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα προσηλωμένος και προσεκτικός για να σημειώσεις τιμές της τάξεως των 5,5 lt/100km.

Από εκεί και πέρα, τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το T-Cross στο δρόμο παραμένουν ανεπηρέαστα. Η άνεση της ανάρτησης παραμένει εξαιρετική, με την ανάρτηση να αποσβαίνει με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι χαμηλό και το ταξίδι αποτελεί μία άνετη και ευχάριστη διαδικασία. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στην άνεση και την ασφάλεια. Όπως και στα περισσότερα Volkswagen τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, με το T-Cross να αποδεικνύεται φιλικό και προβλέψιμο. Το σύστημα διεύθυνσης δεν θα ενθουσιάσει, αλλά το πολύ καλό πλαίσιο σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις τις όποιες αντιδράσεις. Όταν φτάσεις κοντά στο όριο θα υποστρέψει, ενώ σε πιο γρήγορες καμπές θα αισθανθείς το πίσω μέρος να ελαφρώνει, αλλά χωρίς να σου προκαλεί συναίσθημα ανασφάλειας. Και πάντα με τις όποιες αντιδράσεις εύκολα ελεγχόμενες. Κάτι που ισχύει και για τις σχετικά αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος που δικαιολογούνται από τα 180 mm απόστασης από το έδαφος και τη ρύθμιση της ανάρτησης με τη μεγάλη διαδρομή.

συμπέρασμα

Το VW T-Cross αποτελεί ένα όχημα ελευθέρου χρόνου για όλους. Μπορεί ο χαρακτήρας του να είναι νεανικός, αλλά δεν είναι υπερβολή πως απευθύνεται σε όλες της ηλικίες. Πρακτικό, με περίσσιους χώρους και υψηλό επίπεδο άνεσης, συνδυάζει μία σειρά από χαρακτηριστικά που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον μεγάλου εύρους του αγοραστικού κοινού. Στην περίπτωση της βασικής έκδοσης των 95 ίππων, το T-Cross εξακολουθεί να διατηρεί όλα τα παραπάνω χωρίς σημαντικές υποχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων. Αναμφίβολα, η έκδοση των 115 ίππων είναι ταχύτερη, αλλά το «μικρό» T-Cross διαθέτει ζωντάνια και σβελτάδα. Η τιμή του είναι χαμηλότερη, ενώ πλήρης είναι και ο εξοπλισμός του, αφού με εξαίρεση τον αυτόματο κλιματισμό περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Με αποτέλεσμα να αποτελεί αναμφίβολα μία δελεαστική πρόταση στην κατηγορία των B-SUV.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...