Δοκιμή: Renault Clio 1.3 TCe RS Line – Σπορ αύρα

Με την απόδοση στο τσεπάκι του, το Clio ζωηρεύει σε εικόνα και ψυχολογία, αντλώντας έμπνευση από τα συρτάρια της Renault Sport

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η επόμενη μέρα των GT Line εκδόσεων αποκτά τα αρχικά του σπορ dna της Renault. H σβέλτη πλευρά του νέου Clio εκφράζεται με γοητεία στο δρόμο, στιλ και απόδοση που δηλώνουν ταπεραμέντο ακόμα και αν δεν ανήκει στα GTi

Η διαχρονική δημιουργικότητα της Renault συνοδεύει το Clio από το 1990, τότε που πήρε τη σκυτάλη ως απόγονος των θρυλικών 5-ριών. Η αναγνώρισή του ήρθε και με πιστοποίηση ως αυτοκίνητο της χρονιάς για το 1991, έδωσε τις ανάσες που χρειαζόταν η γαλλική εταιρεία και ξεκίνησε μια νεα εποχή επιτυχίας επι σειρά ετών και γενεών. Στις μέρες μας, η 5η γενιά επαναφέρει το γαλλικό σουπερμίνι στις γνώριμες κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Για να επιστρέψει στο βάθρο, το Clio «προικίζεται» από τους Γάλλους με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ότι αφορά την απόδοση την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα, ενώ δεν αφήνει στην άκρη το σπορ dna, εκδηλώνοντάς το ακόμα πιο έντονα στις εκδόσεις RS Line.

 

                    

Σπορ γοητεία

Αν η εμφάνιση του απλού Clio διαθέτει δυναμισμό, στην RS Line έκδοση τον απογειώνει. Με την υπογραφή της Renault Sport, η στιλάτη εικόνα κερδίζει οπτική γεύση από τον κόσμο των γρήγορων κατασκευών. Τα φώτα LED δεν αποτελούν αποκλειστικότητα μόνο εδώ, όμως ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει αεραγωγούς σε στιλ F1, νέο σποϊλερ τρισδιάστατης λογικής και κυψελωτές γρίλιες στη μάσκα, ενώ οι τροχοί των 17’,’ φυσικά από ελαφρύ κράμα, ξεχωρίζουν με τον σχεδιασμό τους. Πίσω ο ψευδοδιαχύτης και η οβάλ απόληξη της εξάτμισης δίνουν ταυτότητα στην έκδοση, αν δεν έχεις δει τα λογότυπά της, που υπάρχουν στην πόρτα για τις αποσκευές και στα εμπρός φτερά. Έτσι κι αλλιώς όμως η γνωστή σιλουέτα Clio το εξωτερικό design δηλαδή ακολουθεί μια διαχρονική αντίληψη και είναι ένα από τα χαρακτηριστικά σημεία υπεροχής του. Κάτω από την αναγνωρίσιμη εμφάνιση όμως, ως γνωστόν, όλα είναι καινούρια. Από την πλατφόρμα CMF-B που είναι εντελώς νέα και ανοίγει τους ορίζοντες προς την υβριδική τεχνολογία και την αυτόνομη οδήγηση, μέχρι το εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί.

Το ταμπλό έχει οδηγοκεντρική λογική την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit και όσο ανεβαίνεις σε έκδοση, γίνεται και πιο πολυτελές με μαλακά υλικά. Στην περίπτωσή μας οι κόκκινες ραφές στα σπορ καθίσματα, το τιμόνι με διάτρητο δέρμα και χαρακτηριστικό λογότυπο RS, σε συνδυασμό με τα αλουμινένια πεντάλ και το διακοσμητικό carbon στιλ, αλλά και το στάνταρ 7τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, δίνουν στο εσωτερικό την ταυτότητα Renault Sport.

 

Η εμπνευσμένη σχεδίαση και η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής συνοδεύεται από πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 10’’ και οθόνη TFT 7’’ για το infotainment που φροντίζει για τη ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση. Φιλοξενεί παράλληλα τις ρυθμίσεις του MULTI-SENSE με τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, My Sense) και συνοδεύεται από βάση ασύρματης φόρτισης smartphone χαμηλότερα στην κονσόλα. Στις εξοπλιστικές παροχές συγκαταλέγονται η κάμερα με περιφερειακή κάλυψη 360° για ιδανική ορατότητα, το Easy Park Assist και το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών.

Άξια μνείας είναι και τα νέα, αναπαυτικά και με σωστή στήριξη τύπου μπάκετ καθίσματα, αλλά και η πληθώρα θηκών για αντικείμενα. Μέσα στο γενικότερα ποιοτικό και καλοφινιρισμένο εσωτερικό συναντάμε χώρους για μικροαντικείμενα συνολικού όγκου 26 λίτρων. Φυσικά διατίθενται πακέτα εξατομίκευσης, προηγμένο ηχοσύστημα της BOSE καθώς και κρυφός φωτισμός σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις. Θετικό είναι το πρόσημο και στους χώρους με το νέο Clio να προσφέρει ικανοποιητικούς για τέσσερις ενήλικες και τεράστιο για την κατηγορία πορτμπαγκάζ με 391 λίτρα και το μόνο που θα του χρεώσεις είναι το ψηλό κατώφλι.



Sport βιταμίνες    

Ο σύγχρονος κινητήρας τούρμπο, με τους 130 ίππους εκπλήσσει ευχάριστα με την ελαστικότητα και τη ροπή του. Δανείζεται τεχνολογία από το Nissan GT-R,  όπως την τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων για μειωμένες τριβές που βελτιστοποιούν την απαγωγή της θερμότητας και φυσικά την αποδοτικότητα. Με άμεσο ψεκασμό και διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, καταφέρνει να ομαλοποιήσει τα μέγιστα δυνατά χαρακτηριστικά λειτουργείας του για ένα μεγάλο εύρος στροφών. Με 130 ίππους και 240 Nm ροπή έχει ένα καλό λόγο να σε εκπλήξει με την απόδοσής του. Στην πράξη η ροπή έρχεται γενναιόδωρα με το καλημέρα, ενώ η ελαστικότητα εκπλήσσει ακόμα και όταν η βελόνα στο στροφόμετρο πέσει στις 1.000 rpm. Το 7άρι EDC απλοποιεί την διαδικασία είτε αναζητάς ευκολία είτε το σπορ αποτέλεσμα. Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι στοχοπροσηλωμένο στην ακραία σπορ οδήγηση, υπάρχουν και γρηγορότερα διπλοσύμπλεκτα κιβώτια στην πιάτσα, όμως αν έχεις επίγνωση της επιλογής σου θα του αναγνωρίσεις την αξία του.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9,0 sec και η ταχύτητα κορυφώνεται στα 200 km/h, νούμερα που αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα και εντυπωσιάζουν για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Εκτός από γρήγορες επιταχύνσεις ο 1.3 TCe δεν σπαταλά αλόγιστα το καύσιμο στο ρεζερβουάρ. Μια μέση κατανάλωση γύρω στα 7 με 8 lt/100 km είναι ρεαλιστική, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή. Πέφτει και χαμηλότερα με ελαφρύ πόδι, ενώ αν οδηγείς σαν καταδιωκόμενος τότε στο trip computer θα δεις τιμές που φλερτάρουν σε διψήφιο νούμερο.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα σαλονιού
  • Κινητήρας
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός άνεσης - ασφάλειας
  • Χώροι
ξινά
  • Ταχύτητα EDC
  • Ορατότητα πίσω
  • Ψηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ

Στον δρόμο σε κερδίζει αρχικά με τη σωστή θέση οδήγησης. Εμφανώς βελτιωμένη έτσι κι αλλιώς στο νέο Clio, αγκαλιάζει και το σώμα καλύτερα στην έκδοση της δοκιμής με μια αποδοτική γεύση σπορ υπόστασης από τα καθίσματα ώστε να μην νιώθεις ότι πηγαινοέρχεται το σώμα σου επάνω σε αυτά. Αν και με σκληρότερα ελατήρια στην ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) διατηρεί τη μαγική γαλλική ισορροπία αναμεσά στον σπορτίφ χαρακτήρα, την άνεση και την καλή ποιότητα κύλισης. Χωρίς να «κοπανάει» ή να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό, δείχνει παντού συμπαγές και καλοστημένο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ακρίβεια ελιγμών. Οι κλίσεις είναι μετρημένες και δεν ενοχλούν καθόλου, η σαφήνεια στο πάτημα είναι δεδομένη και το ακριβές τιμόνι, ειδικά όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport προσφέρουν ένα fun-to-drive χαρακτήρα. Ακόμα και αν το ESP δεν αφήνει τις ξέφρενες στιγμές να επεκταθούν. Μαζεύει διακριτικά την μούρη και την ουρά, ενώ το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων και τα αξιόπιστα φρένα κάνουν την ασφάλεια κτήμα του. Κάθε φορά που ασχολείται η Renault με την κατηγορία των supermini δεν περιορίζεται σε απλή παρουσία. Το πιο σπορτίφ Clio με τα διακριτικά RS Line χαρίζει ακόμα πιο εστιασμένο οδηγικό χαρακτήρα και μια ηγετική στάση στο θέμα απολαυστικό supermini.

συμπέρασμα

Mε την ολοκαίνουρια 5η γενιά του, το Clio μπορεί να ελπίζει ότι βρίσκεται αγκαζέ με την συνεχή επιτυχία. Εξωτερικά δείχνει ως μια φυσιολογική εξέλιξη της προγενέστερης υπόθεσης, ωστόσο φέρνει επανάσταση με το εσωτερικό του, την τεχνολογία που ενσωματώνει και την αναβαθμισμένη του ποιότητα. Διατηρεί τον ξεχωριστό χαρακτήρα που ανέκαθεν είχε σε συνδυασμό άνεσης και συμπεριφοράς και στην RS Line εκδοχή του γαρνίρει με σπορ dna που πολλαπλασιάζει τον βαθμό ευχαρίστησης του οδηγού. Τα premium στοιχεία τεχνολογίας - εξοπλισμού δικαιολογούν την αλμυρή τιμή και σε προσελκύει με την συνολική του αρτιότητα αν ψάχνεις σβέλτο, οικονομικό και ευχάριστα σύγχρονο supermini για κάθε μέρα και κάθε στιγμή.  

 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
79
GOCAR Magazine #79

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...